Wolodymyr писав:І якого?
Кожен священик підпорядковується певному єпископу. Але точніше про це скаже о. Олег.
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Wolodymyr писав:І якого?
Wolodymyr писав:о.Олег писав:Wolodymyr писав:Ок, тобто просто локальне правило проведення літургій. З дозволу єпископа хоч 100 раз можна, правильно?
цей цифрне реально звершити (навіть, якщо рахувати мінімальний зазначений час для звершення Літургії - півгодинну) за день і, якщо серйозно, єпископ хоч за деякими визначеннями радикально налаштованих жартівників - щоб наважитись бути єпископом - і мав би втратити розум ("коли диякон втрачає голос, його святять на священика, а як священик втрачає розум - святять на єпископа"
), але щоб аж таке абсурдне дозволяти!
Ні - дозволить те, що не перечить вірі/моралі і в чому є конечна пастирська потреба
Гарного вечора всім
З повагою, о.Олег
В еру космічних польотів день може мати різну кількість земних годин. Правда тоді не зовсім зрозуміло якого саме єпископа турбувати.
Думаю обговорення можна завершувати. Це питання не догмату, а церковної дисципліни.
Wolodymyr писав:Я про те, що ще здається жодна з серйозних церков не виділа в позаземному просторі якихось єпархій.
ShMariam писав:Ні. Бо віримо Ісусові, який перемінив хліб і вино на своє Тіло і Кров. Він чітко сказав: "Це Моє Тіло... Це Моя Кров", а не "той хліб символізує Моє Тіло", чи як Ви там вірите.
І що, на Вашу думку, означають євхаристійні чуда?
ShMariam писав:Щось не дуже зорієнтувалася у роздумах учасників Дискусійного клубу, а на Службі Напередосвячених Дарів під виглядом вина є Кров? (і стає нею в момент з'єднання вина з раніше освяченим св. Причастям? Отже, це не просто "Вечірня з Причастям", а Євхаристійне Богослужіння, якщо освячення таки відбувається, хай і в такий спосіб?)
о.Олег писав: 1. ми віримо, що молитвою на Освячення є не Епіклеза, а "Прийміть..." (чи, в Літургії ВВ: "Дав святим своїм учиникам і апостолам кажучи: Прийміть..."); 2. Епіклези (а саме "перетворивши Духом Твоїм Святим") у Літургії Василія Великого не було - це калька з Літургії Івана Златоустого (щоб мінімілізувати різницю між ними) і не являє собою для нас з Тобою жодної проблеми - лише для Літургічного Богословія [....] в тому значенні, що через присутнє там тавтологічне (і достатньо безграмотне) повторення однієї і тієї ж думки, в греків це не прижилося, на відміну від словян (і, відповідно, становить штучну і необгрунтовану різницю в одному і тому самому Візантійському Обряді), для яких проблема була не настільки явною.
ага, і процитую повністю відповідь священика з офіційного сайту УГКЦ:ShMariam писав:А де можна детальніше почитати про Освячення і про Причастя взагалі?
Зрозумійте, не хочу з Вами сперечатися, але от студит на спільноті нам говорив, що Освячення відбувається саме під час епіклези, інші кажуть же - навпаки, під час "Прийміть, їжте...", а тут http://old.ugcc.org.ua/ukr/question/rit ... icle;2972/ кажуть, щоЦерква ж у цій справі не прийняла ніякого остаточного догматичного рішення.
Коротше кажучи, хотіла би про то десь почитати, бо вже точно заплуталася
У який момент Святої Літургії хліб і вино перетворюються на Тіло і Кров Ісуса Христа? (Олег)
У Божественній Літургії св. Йоана Золотоустого і св. Василія Великого під час Анафори (Євхаристійного канону) після виголошення священиком Христових слів „Прийміть, їжте, це єсть Тіло моє..."і „Пийте з неї всі, це єсть Кров моя..." слідує ще молитва про зіслання Святого Духа, і ця молитва називається „епіклезою". „Епіклеза" походить від грецького слова „епіклезіс", що означає „призивання". У Літургії св. Йоана Золотоустого епіклеза має ось такий зміст: „І сотвори ото хліб цей чесним тілом Христа твого ... А те, що в чаші цій, чесною кров'ю Христа твого ... Перетворивши Духом твоїм Святим".
Питання „епіклези" було і ще далі є предметом дискусій та суперечок між східними і західними богословами. Трудність полягає в цьому, що в епіклезі є мова про переміну чесних дарів у Тіло і Кров Христа, хоч згідно з думкою римо-католицьких богословів ця переміна вже відбулася Христовими словами. До II Ватиканського собору латинська месса не мала епіклези, а сучасна римська Літургія має епіклезу лише в деяких варіантах євхаристійного канону і то перед словами Христа. Тому, більшість західних богословів приписує консекраційну силу виключно Христовим словам, а епіклезу вважає як несуттєвий додаток, чи тільки драматичне продовження акту освячення. Багато східних православних богословів попадає в другу крайність і твердить, що євхаристійна переміна відбувається тільки під час епіклези, а Господні слова тільки переповідають історичні події. Церква ж у цій справі не прийняла ніякого остаточного догматичного рішення.
На думку богослова-літургіста протоієрея Александра Шмемана ціла Літургія є переміною, в першу чергу, переміною людського буття у бого-людське, і у своєму ставленні до неї слід бути над такими казуїстичними питаннями. (Детальніше див. http://www.krotov.info/libr_min/sh/schm ... mem28.html )
о.Олег писав:ShMariam писав:Слава Ісусу Христу! Якщо б я побачила, що комусь, хто запричащався, Кров капнула на одяг, яка має бути моя реакція?
підійти обережно до людини і сказати їй це. Якщо є можливість (рукав, наприклад) - людина може сама спожити цю крапельку Крові. Неможливо - в Захристію прийти і витерти покрівцем в священика, якщо ні - серветкою, яку потім спалите (чи паламаря попросите). В усіх випадках - вдома хай легенько трийчі прополочить і воду вилиє там, де ніхто не ходить і вже після цього може прати/вживати одяг
З повагою, о.Олег
1352 Анафора: через Євхаристійну молитву, молитву подяки й освячення, ми приходимо до центру і вершини відправи:
У Префації (Вступі) Церква складає подяку Отцеві через Христа у Святому Дусі за всі Його діла: за створення, відкуплення й освячення. Уся спільнота приєднується до тієї невпинної хвали, яку небесна Церква, ангели І всі святі, співають Трисвятому Богові.
1353 В Епіклезі вона просить Отця зіслати Свого Святого Духа (або силу Свого благословення (Пор. Римський Мисал, Римський канон 90.)) на хліб і вино, щоб Його силою вони стали Тілом І Кров'ю Ісуса Христа, а ті, що беруть участь у Євхаристії, були одним тілом та одним духом (у деяких літургійних традиціях Епіклеза йде після анамнезу).
У розповіді про встановлення Євхаристії сила слів і дії Христа та сила Святого Духа чинять так, що під видами хліба і вина стають сакраментальне присутніми Його Тіло і Кров, Його Жертва на Хресті, принесена раз і назавжди.
1354 В анамнезі, яка настає після цього, Церква згадує Страсті, Воскресіння і повернення у Славі Ісуса Христа; вона приносить Отцеві жертву Його Сина, Який примирив нас із Ним.
381 Моління, змістом якого є прикликання Святого Духа «на нас і на дари», називаємо епіклезою (з грецької дослівно - кликати до, кликати на). Святий Дух сходить на дари, щоб вони були нам «на тверезість душі, на відпущення гріхів, на спільноту зі Святим Духом, на повноту Царства Небесного». В епіклезі «ми закликаємо милосердного Бога, щоб післав Духа Свого Святого на дари, що перед нами: щоб Він сотворив хліб Тілом Христовим, а вино – Кров’ю Христовою, бо все, до чого Дух торкається, освячується й перетворюється[1]».
[1] Кирило Єрусалимський, Містагогійні катехизи, 5, 7.

ShMariam писав:Щодо моменту Освячення 2 взаємопротилежні думки знов, при чому різниця у 2 катехизмах:
1352 Анафора: через Євхаристійну молитву, молитву подяки й освячення, ми приходимо до центру і вершини відправи:
У Префації (Вступі) Церква складає подяку Отцеві через Христа у Святому Дусі за всі Його діла: за створення, відкуплення й освячення. Уся спільнота приєднується до тієї невпинної хвали, яку небесна Церква, ангели І всі святі, співають Трисвятому Богові.
1353 В Епіклезі вона просить Отця зіслати Свого Святого Духа (або силу Свого благословення (Пор. Римський Мисал, Римський канон 90.)) на хліб і вино, щоб Його силою вони стали Тілом І Кров'ю Ісуса Христа, а ті, що беруть участь у Євхаристії, були одним тілом та одним духом (у деяких літургійних традиціях Епіклеза йде після анамнезу).
У розповіді про встановлення Євхаристії сила слів і дії Христа та сила Святого Духа чинять так, що під видами хліба і вина стають сакраментальне присутніми Його Тіло і Кров, Його Жертва на Хресті, принесена раз і назавжди.
1354 В анамнезі, яка настає після цього, Церква згадує Страсті, Воскресіння і повернення у Славі Ісуса Христа; вона приносить Отцеві жертву Його Сина, Який примирив нас із Ним.
http://www.catechismus.org.ua/index.php ... &Itemid=41
А от в катехизмі "Христос - наша Пасха":381 Моління, змістом якого є прикликання Святого Духа «на нас і на дари», називаємо епіклезою (з грецької дослівно - кликати до, кликати на). Святий Дух сходить на дари, щоб вони були нам «на тверезість душі, на відпущення гріхів, на спільноту зі Святим Духом, на повноту Царства Небесного». В епіклезі «ми закликаємо милосердного Бога, щоб післав Духа Свого Святого на дари, що перед нами: щоб Він сотворив хліб Тілом Христовим, а вино – Кров’ю Христовою, бо все, до чого Дух торкається, освячується й перетворюється[1]».
[1] Кирило Єрусалимський, Містагогійні катехизи, 5, 7.
http://katehyzm.ugcc.ua/index.php/molyt ... /b-anafora
Якщо б у нас епіклеза була б ще до слів установлення ("Прийміть, їжте..."), як у римо-католиків, то ще можна було б зрозуміти, але тут...
Просто намагаюся зрозуміти

ShMariam писав:У вказаних цитатах з Катехизмів складається враження, що йдеться про момент. Очевидно, що це би мала бути мить, бо ж проміжного стану не може бути... (хіба дивитися на це з позиції "Бог знає, коли".) Хоча так, думка, що не йдеться про конкретний "момент", а про період часу, "примирює" ці дві цитати з Катехизмів.![]()
Якщо на епіклезі є Прикликання Святого Духа на переміну, то якось логічно, що до того (на "Прийміть їжте...) переміни ще не сталося. Інакше епіклеза взагалі зайва в даному випадку.
обговорювати. Але, якщо говорити про саме "момент", а, відтак, через те, що на Епіклезі Візантійської Літургії священик ніби (знову?) прикликаючи Духа Святого чинить Освячення, варта нмсд згадати пояснення кардинала Вісаріона (15 ст., його називають "архітектором Унії" 1439-го), який слова Епіклези відносив не до часу/моменту, коли їх промовляє служитель, а до часу/моменту для якого ці слова Епіклези промовляються. Тобто те, що відбувається в моменті консекрації літургічно розкривається/пояснюється словами Епіклези, яка сама по собі не Освячує, а лише декларує Освячення, яке вже сталося.
, і все ж?..Починаючи від Николая Кавасіли в 14 столітті (+1363), між Сходом і Заходом велась полеміка відносно вчення про т. зв. епіклезу. Як і на Заході, так і на Сході цілком неправильно окреслювано епіклезу як взивання Святого Духа, щоб Він зійшов і освятив предлежачі Евхаристійні Дари. До речі, в цілому християнському світі не існує така епіклеза, бо ні одна св. Літургія не завзиває Святого Духа безпосередньо. Завжди евхаристійна епіклеза звернена до Бога-Отця. У нашій Св. Літургії ця молитва звучить: «Ще приносимо Тобі цю словесну і безкровну службу, і просимо, і молимо, і благаємо, зішли Духа Твого Святого на нас і на ці предлежачі дари». Дальше ієрей каже: «І сотвори ото хліб цей чесним тілом Христа Твого». А далі додає: «А те, що в чаші цій, чесною кров'ю Христа твого». Вкінці ієрей, благословляючи обидва святощі, мовить: «Перетворивши Духом Твоїм святим. Амінь. Амінь. Амінь».
У 14 і 15 сторіччях латиняни заатакували греків за те, що вони вчать, що молитва епіклези після слів освячення є необхідна до освячення. Латиняни наполягали, що самих слів освячення цілком вистачає. Фльорентійський Собор 1438 р., Іван Таквемада (+1468), Бессаріон (+1472) й Ізидор митрополит Київський (+1463) намагались поєднати та згармонізувати обидва погляди. Всі вони зайняли становище, що св. тайна Евхаристії здійснюється самими словами Христа (Д. 1320-1362). Одначе Марко з Ефесу (Євгенікос) перебільшив погляд Николая Кавасіли, мовляв, слова Христові, що встановили Евхаристію,- це лише розповідь, а епіклеза - це одинока формула транссубстанціяції. В наступних поколіннях це стало однією з головних точок догматичного непорозуміння між Сходом і Заходом.
Сьогодні замирення є можливе і конечне, бо:
1) Святий Дух і воплочене Боже Слово - це два Божі посланники, що їх місія є нерозривна.
2) Ціла Анафора - це діло Бога Отця через Сина і у Святому Дусі.
3) Слова освячення за своєю природою включають епіклезу, навіть якщо вона не є виразно висловлена.
4) Вірменська і Сирійська традиції кидають нове і важливе світло на містерію Пресвятої Евхаристії, а саме:
а) Через відправу прескомидії хліб і вино стають символами тіла і крови Господа нашого Ісуса Христа.
б) Через слова освячення ці символи стають тілом і кров'ю Господа нашого Ісуса Христа, але тим тілом і кров'ю, що Ісус Христос носив під час свого життя на землі.
в) Через слова епіклези тіло і кров Господа нашого Ісуса Христа, що Він їх носив під час свого життя на землі, стають прославленим тілом і кров'ю Господа нашого Ісуса Христа, тобто ті, що Він їх носив у своїй людській природі після воскресіння і прослави у Святому Дусі. Це прославлене тіло і кров Христа, що вийняті з-під законів часу і простору і перенесені у сферу вічного існування.
Цікаво те, що найглибше і найточніше пояснення містерії Пресвятої Евхаристії виросло серед монофізитів, тобто вірмен і сирійців, а не серед католиків і православних.
А це вказує на потребу широкого і глибокого екуменізму.
ShMariam писав:Чому б тоді не переставити місцями?![]()
о.Олег писав:ShMariam писав:Чому б тоді не переставити місцями?![]()
нащо? Якщо слідувати логіці, то після переставлення допустимою буде думка, що освячується Епіклезою і все решта стосується моменту Освячення, яке вже сталося.
ОООО
, але якщо вже після Освячення проситься Святого Духа про Освячення, значить логічно, що воно ще не відбулося (інакше нащо закликати Святого Духа вже після того?).о.Олег писав:... варта нмсд згадати пояснення кардинала Вісаріона (15 ст., його називають "архітектором Унії" 1439-го), який слова Епіклези відносив не до часу/моменту, коли їх промовляє служитель, а до часу/моменту для якого ці слова Епіклези промовляються. Тобто те, що відбувається в моменті консекрації літургічно розкривається/пояснюється словами Епіклези, яка сама по собі не Освячує, а лише декларує Освячення, яке вже сталося.
ShMariam писав:Може в мене якась не така логіка, але якщо вже після Освячення проситься Святого Духа про Освячення, значить логічно, що воно ще не відбулося (інакше нащо закликати Святого Духа вже після того?).
А якби епіклеза була до "Прийміть, їжте..", то просимо Святого Духа, щоб Він на "Прийміть, їжте..." перемінив.


ShMariam писав:о.Олег писав:ShMariam писав:Чому б тоді не переставити місцями?![]()
нащо? Якщо слідувати логіці, то після переставлення допустимою буде думка, що освячується Епіклезою і все решта стосується моменту Освячення, яке вже сталося.
ОООО
Може в мене якась не така логіка, але якщо вже після Освячення проситься Святого Духа про Освячення, значить логічно, що воно ще не відбулося (інакше нащо закликати Святого Духа вже після того?).
А якби епіклеза була до "Прийміть, їжте..", то просимо Святого Духа, щоб Він на "Прийміть, їжте..." перемінив.
Хіба дійсно сприймати так, як казав кардинал Вісаріон:о.Олег писав:... варта нмсд згадати пояснення кардинала Вісаріона (15 ст., його називають "архітектором Унії" 1439-го), який слова Епіклези відносив не до часу/моменту, коли їх промовляє служитель, а до часу/моменту для якого ці слова Епіклези промовляються. Тобто те, що відбувається в моменті консекрації літургічно розкривається/пояснюється словами Епіклези, яка сама по собі не Освячує, а лише декларує Освячення, яке вже сталося.
ShMariam писав:Читаю, але хіба там є чітка відповідь?
Чи Ви про суть епіклези - взивання до Отця, а не до Духа? Та в даній дискусії то не важливо...
andrivovk писав:ShMariam писав:Читаю, але хіба там є чітка відповідь?
Чи Ви про суть епіклези - взивання до Отця, а не до Духа? Та в даній дискусії то не важливо...
Я маю на увазі пояснення монофізитів. Виглядає ніби добре те пояснення.

andrivovk писав:ShMariam писав:Читаю, але хіба там є чітка відповідь?
Чи Ви про суть епіклези - взивання до Отця, а не до Духа? Та в даній дискусії то не важливо...
Я маю на увазі пояснення монофізитів. Виглядає ніби добре те пояснення.
о.Олег писав:власне: якщо читати так, як кардинал пропонує, тоді немає значення те переставлення, бо без окреслення Форми Таїнства, можна буде вважати собі, що заманеться і тішитись, наприклад, як Андрій подає, що "вірмени розробили гарніше за всіх" на рівні нравиться/ненравиться![]()
о.Олег писав:andrivovk писав:ShMariam писав:Читаю, але хіба там є чітка відповідь?
Чи Ви про суть епіклези - взивання до Отця, а не до Духа? Та в даній дискусії то не важливо...
Я маю на увазі пояснення монофізитів. Виглядає ніби добре те пояснення.
чим добре, Андрію? Ні - я читав, але в чому "добрість" того пояснення?
З повагою, о.олег
andrivovk писав:Та тим, що пояснює чому Епіклеза є після Освячення. А інакше важче пояснити...

о.Олег писав:andrivovk писав:Та тим, що пояснює чому Епіклеза є після Освячення. А інакше важче пояснити...
невже "пояснює"? Чи то я щось не так читаю...
б) Через слова освячення ці символи стають тілом і кров'ю Господа нашого Ісуса Христа, але тим тілом і кров'ю, що Ісус Христос носив під час свого життя на землі.
в) Через слова епіклези тіло і кров Господа нашого Ісуса Христа, що Він їх носив під час свого життя на землі, стають прославленим тілом і кров'ю Господа нашого Ісуса Христа, тобто ті, що Він їх носив у своїй людській природі після воскресіння і прослави у Святому Дусі. Це прославлене тіло і кров Христа, що вийняті з-під законів часу і простору і перенесені у сферу вічного існування.
То я так і не зрозуміла: в нас форма Таїнства чітко окреслена чи ні? Якщо так, то як пояснити ті розбіжності в Катехизмах, що я наводила?andrivovk писав:о.Олег писав:andrivovk писав:Та тим, що пояснює чому Епіклеза є після Освячення. А інакше важче пояснити...
невже "пояснює"? Чи то я щось не так читаю...
Невже там аж так неясно написано ? Ну от цитата.б) Через слова освячення ці символи стають тілом і кров'ю Господа нашого Ісуса Христа, але тим тілом і кров'ю, що Ісус Христос носив під час свого життя на землі.
в) Через слова епіклези тіло і кров Господа нашого Ісуса Христа, що Він їх носив під час свого життя на землі, стають прославленим тілом і кров'ю Господа нашого Ісуса Христа, тобто ті, що Він їх носив у своїй людській природі після воскресіння і прослави у Святому Дусі. Це прославлене тіло і кров Христа, що вийняті з-під законів часу і простору і перенесені у сферу вічного існування.
Мені зрозуміло. Що саме там незрозуміло ?
Не про свою слабкість розуму
питався, а про Вашу віру 
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 9 гостей