Знову слухи про Меджугор'є.
У Ватикані прийняли рішення стосовно об’явлень у Меджугор’ї? (доповнено)
Якщо вірити повідомленням в італійській пресі, 24 червня Конгрегація віровчення на своєму щомісячному засіданні ухвалила рішення щодо об’явлень у Меджугор’є. «Il Giornale» з посиланням на джерела у Ватикані говорить про негативні висновки стосовно об’явлень: Конгрегація не визнала їхньої надприродного характеру. Конгрегація віровчення, однак, визнає Меджугор’є місцем молитви та духовної віднови і не забороняє вірним приватно відвідувати це місце.
У четвер ватиканський спостерігач Джанлука Баріле написав: «Конгрегація віровчення ствердила, що об’явлення не мають надприродного характеру, тому вірним заборонено бути присутніми під час «екстазів» шести «візіонерів», а також поширювати послання, які вони ймовірно отримують від Пресвятої Діви».
Джанлука Баріле стверджує, що негативне рішення Конгрегації обумовлене богословськими помилками послань, економічною вигодою «візіонерів», а також непослухом місцевому єпископу.
У той час інший ватиканіст Андреа Торніеллі спростовує цю інформацію. У статті, опублікованій у Vatican Insider він пише, що Конгрегація віровчення не збиралася на пленарне засідання і не приймала жодного рішення на тему Меджугор’я. За його словами, остання зустріч Конгрегація відбулася 17 червня, а наступна відбудеться вже після літніх канікул. Нагадаємо, раніше речник Ватикану о. Федеріко Ломбарді також казав, що не варто очікувати рішень стосовно Меджугор’я до осені. А Торніеллі вважає, що про справу вірогідності об’явлень у Меджугор’ї можуть відкласти аж до Синоду Єпископів, який відбудеться у жовтні.
Офіційний Ватикан не підтвердив інформації ані щодо зустрічі Конгрегації, ані щодо її рішень. Раніше повідомлялось, що Конгрегація визнає Меджугор’є місцем молитви, паломництва та духовної віднови вірних, однак забороняє контакт із «візіонерами» та присутність вірних під час ймовірних об’явлень.
Як на сьогодні, Апостольська Столиця визнає авторитетною позицію єпископату колишньої Югославії від 1991 р. Згідно з ухваленим тоді рішенням, неможливо підтвердити надприродній характер об’явлень, які відбуваються в Меджугор’є. Доки цього не буде, туди не можна організовувати офіційних паломництв. Однак віруючі, які туди все одно прибувають, мають бути охоплені душпастирською опікою.
У 2010 році у Ватикані було створено міжнародну комісію з дослідження справи Меджугор’є. Вона була скликана при Конгрегації віровчення 17 березня, а 26 березня відбулося її перше засідання. Комісією очолив кардинал Камілло Руіні. Комісія закінчила свої дослідження щодо вірогідності та надприродного характеру об’явлень у січні 2014 року та представила свої висновки Конгрегації віровчення. Конгрегація представить свої висновки Понтифіку, і остаточне рішення у справі ухвалить Святіший Отець.
Не визнані досі об’явлення розпочались 24 червня 1981 року, коли 6 дітей у Меджугор’є, місці у сучасній Босній і Герцоговині, переживати візії, які вони назвали об’явленнями Діви Марії. Візіонери передають послання миру для світу та заклик до навернення молитви та посту. Візіонери стверджують, що Марія відкриває їм ряд таємниць про події, що мають відбутись у майбутньому. Об’явлення відбуваються майже щоденно у другій половині дня, зараз лише троє з шести візіонерів бачать Марію. Від самого початку об’явлення стали джерелом як суперечок так і навернення. У той час коли одні розповідають про чудеса, яких досвідчили у місці об’явлень, інші переконують, що «візіонери» не є гідними довіри.
Нагадаємо, що справа об’явлень у Меджугор’ї виникла під час повернення Святішого Отця з Боснії та Герцеговини. Під час прес-конференції у літаку Понтифіку поставили питання про ці ймовірні об’явлення.
Папа Франциск сказав, що ще його попередник Бенедикт XVI скликав спеціальну комісію, яка вже завершила свою роботу і передала результати до Конгрегації віровчення.
Варто відзначити, що до оголошення офіційних результатів публічне визнання об’явлень та паломництво до Меджугор’я заборонені. Нещодавно в Італії на прохання Конгрегації віровчення скасували зустріч із візіонеркою з Меджугор’я — Віцкою.
Джерело: CREDO
Меджугор'є. Що і як?
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Re: Меджугор'є. Що і як?
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books
Re: Меджугор'є. Що і як?
і я це читала. Проте, прочанські поїздки до Меджугор я тільки набирають оборотів. Зі Львова багато поїздок є, люди їдуть з душпастирами і від Рафаїла, і від інших паломницьких центрів. Їдуть до Богородиці, а не за листами візіонерів.
Щодо листів, у середньовіччі були такі практики в Європі і на теренах України. Це практики флаглантів. Навіть в давньому українському епосі залишились такі твори.
Лист небесний. Найдавніша звістка про сей незвичайно популярний апокриф, котрий можна б назвати народним второєвангелієм, походить з VI в., а в VIII в.
другий популярний апокриф, «Сон Богородиці», і відпис сих двох сакраментальних писань став християнським талісманом, фетишем, котрий рекомендувалось неодмінно тримати в кожнім християнськім домі, носити при собі на тілі; відмовляти в скороченні як молитву. І се дійсно виконувалось.
Слова про 12 п’ятниць. Прославлення неділі і прославлення и’ятниці, разом сплетене в покаянницьких кругах XIII — XIV вв. на заохоту до покути, в пам’ять мук Христових, в вошанування його смерті і воскресення, дало не тільки низку переходових форм в різних книжних варіантах — комбінаціях «Небесного листя» з «Сном Богородиці» http://litopys.org.ua/hrushukr/hrush420.htm
Щодо листів, у середньовіччі були такі практики в Європі і на теренах України. Це практики флаглантів. Навіть в давньому українському епосі залишились такі твори.
Лист небесний. Найдавніша звістка про сей незвичайно популярний апокриф, котрий можна б назвати народним второєвангелієм, походить з VI в., а в VIII в.
другий популярний апокриф, «Сон Богородиці», і відпис сих двох сакраментальних писань став християнським талісманом, фетишем, котрий рекомендувалось неодмінно тримати в кожнім християнськім домі, носити при собі на тілі; відмовляти в скороченні як молитву. І се дійсно виконувалось.
Слова про 12 п’ятниць. Прославлення неділі і прославлення и’ятниці, разом сплетене в покаянницьких кругах XIII — XIV вв. на заохоту до покути, в пам’ять мук Христових, в вошанування його смерті і воскресення, дало не тільки низку переходових форм в різних книжних варіантах — комбінаціях «Небесного листя» з «Сном Богородиці» http://litopys.org.ua/hrushukr/hrush420.htm
Не бійтеся!
Re: Меджугор'є. Що і як?
прочанка писав:Проте, прочанські поїздки до Меджугор я тільки набирають оборотів. Зі Львова багато поїздок є, люди їдуть з душпастирами і від Рафаїла, і від інших паломницьких центрів. Їдуть до Богородиці, а не за листами візіонерів.
А чому саме до Меджугор'я? Не можу зрозуміти. Хіба немає більше місць у світі, де можна помолитися Богородиці?
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books
Re: Меджугор'є. Що і як?
andrivovk писав:А чому саме до Меджугор'я? Не можу зрозуміти. Хіба немає більше місць у світі, де можна помолитися Богородиці?
хто був- дуже задоволені і крім того, серед закордонних прощ, ця поїздка найдоступніша по вартості і дорога легша. До Богородиці можна скрізь молитись, навіть навколо Львова є славні місця. Наша Теребовлянська ікона. Зараз маємо можливсть вклонитись Неустанній Помочі. Мотивації? Деколи воно йде поза людським розумінням Наче поклик. Мій досвід - проща до Люрду, яку вважала недосяжною, склалась сама по собі і вплинула на моє життя благодатно. Якісь терпіння сприйнялись інакше і здійснилось те, про що мріяти боялась. Мова не про матеріальні блага
Не бійтеся!
Re: Меджугор'є. Що і як?
Меджуґорʼє: Папа схвалив заувагу Дикастерії доктрини віри про духовні плоди
Документ Дикастерії доктрини віри, затверджений Папою Франциском, не говорить про надприродність, але визнає щедрі духовні плоди, пов'язані з парафією-санктуарієм Цариці Миру, а також формулює загальне позитивне судження про послання, хоча і з деякими уточненнями.
VATICAN NEWS
«Настав час завершити довгу і складну історію навколо духовних явищ Меджуґор'я», – так починається заувага, підписана кардиналом Віктором Фернандесом, Префектом Дикастерії доктрини віри. Текст, схвалений Папою Франциском, визнає користь духовних плодів, пов'язаних з досвідом Меджуґор'я, дозволяючи вірним слідувати за ним, оскільки «з'явилося багато позитивних плодів, а серед Божого люду не поширилося жодних негативних чи ризикованих наслідків». Загалом, судження про послання також є позитивним, хоча і з певними роз'ясненнями щодо деяких висловлювань.
Позитивні плоди
Місця, пов'язані з явищем Меджуґор'я, є метою паломництв з усього світу. «Позитивні плоди проявляються, перш за все, як сприяння здоровій практиці життя вірою» згідно з традицією Церкви. Є «численні навернення» людей, які відкрили або наново віднайшли віру; повернення до сповіді та таїнства причастя, численні покликання, «багато примирень у подружжях та оновлення подружнього і сімейного життя». Також повідомляється про «численні зцілення». Парафія Меджуґор'я є місцем адорації, молитви, семінарів, духовних реколекцій, молодіжних зустрічей. Також розвинулася благодійна діяльність, спрямована на опіку над сиротами, наркозалежними, особами з інвалідністю, а також спостерігається прибуття груп православних християн і мусульман.
Послання миру
Далі в Заувазі Дикастерії розглядаються основні аспекти послань, починаючи з миру, який розглядається не лише як відсутність війни, але й у духовному, родинному та суспільному сенсі: найоригінальніший титул, яким Богородиця представляє себе, є, власне, «Цариця Миру». Мир – це плід життя милосердною любов'ю, яке «також передбачає любов до тих, хто не є католиком». Цей аспект можна найкраще зрозуміти «в екуменічному та міжрелігійному контексті Боснії, позначеному жахливою війною з сильними релігійними складовими».
У Центрі – Бог
Часто виринає заохочення з довірою віддати себе Богові, Який є любов'ю: «Ми можемо виділити ядро послань, в яких Богородиця не ставить в центрі себе, але виявляється повністю спрямованою до нашого єднання з Богом». Крім того, «заступництво і діяльність Марії виглядають чітко підпорядкованими Ісусові Христу як авторові благодаті і спасіння в кожній людині».
Заклик до навернення
У посланнях знаходимо «постійне заохочення відмовитися від мирського способу життя і надмірної прив'язаності до земних благ з частими закликами до навернення, що робить можливим справжній мир у світі». Схоже, що саме навернення є серцевиною послання Меджуґор'я. Є також «наполегливий заклик не недооцінювати серйозність зла і гріха» і серйозно ставитися до Божого заклику боротися зі злом. Також фундаментальною є роль молитви і посту, як і центральне місце Святої Меси та шукання остаточного сенсу існування у вічному житті.
Необхідні роз’яснення
У другій частині документа підкреслюється, що «деякі нечисленні» послання відхиляються від наведеного вище змісту. І тому, «щоб уникнути компрометації цього скарбу Меджуґор'я, необхідно роз'яснити деякі можливі плутанини, які можуть призвести до того, що представники невеликих груп спотворюватимуть дорогоцінну пропозицію цього духовного досвіду». Якщо деякі послання прочитати частково, то вони можуть здаватися «пов'язаними з заплутаним людським досвідом, неточними висловлюваннями з богословської точки зору або з не зовсім законними інтересами», хоча деякі помилки можуть бути пов'язані «не з поганим наміром, а з суб'єктивним сприйняттям явища». У деяких випадках «Богородиця, здається, виявляє деяке роздратування через те, що деякі Її вказівки не були виконані; таким чином, Вона попереджає про загрозливі знаки і можливість того, що більше не буде з'являтися». Але насправді інші послання пропонують правильну інтерпретацію: «Ті, хто робить катастрофічні прогнози, є фальшивими пророками. Вони кажуть: “В такий-то рік, в такий-то день станеться катастрофа”. Я ж завжди говорила, що кара прийде, якщо світ не навернеться. Тому закликаю всіх до навернення» (15.12.1983).
Є також послання для парафії, в яких Богородиця здається такою, що бажає контролювати деталі духовного і душпастирського шляху, «таким чином створюючи враження, ніби хоче підмінити собою звичайні структури участі». В інших випадках Вона наполягає на тому, щоб слухати і приймати послання, наполегливість, ймовірно, викликана «любов'ю і великодушним запалом гаданих візіонерів, які з доброї волі побоювалися, що заклики Матері до навернення і миру будуть знехтувані». Наполегливість стає більш проблематичною, коли в посланнях «йдеться про прохання неправдоподібного надприродного походження, як, наприклад, коли Богородиця дає розпорядження про дати, місця, практичні моменти і приймає рішення у звичайних справах». Насправді ж сама Богородиця релятивізує свої послання, підпорядковуючи їх цінності Божого слова, об'явленого у Святому Письмі: «Не шукайте надзвичайних речей, а візьміть Євангеліє, читайте його, і вам все стане ясно» (12.11.1982); «Чому ви ставите так багато запитань? На всі питання є відповідь в Євангелії» (19.09.1981). «Не вірте брехливим голосам, які говорять вам про фальшиві речі, про фальшиве світло. Ви, діти мої, поверніться до Писання!» (02.02.2018).
Схвалення прилюдного культу
Хоча це не означає визнання надприродності, нагадуючи, що ніхто не зобов'язаний в них вірити, декларація nісhil obstat, яку видав Мостарський єпископ за погодженням зі Святим Престолом, вказує на те, що вірні «можуть отримати позитивний стимул для свого християнського життя через цю духовну пропозицію і дозволяє публічний культ». У Заувазі також уточнюється, що позитивна оцінка більшості меджуґорських послань «не означає ствердження того, що вони мають пряме надприродне походження». Церковну владу тих місць, де такий досвід присутній, заохочується оцінити його душпастирську цінність, а також «сприяти поширенню цієї духовної пропозиції». Врешті, Дикастерія заохочує тих, хто вирушає до Меджуґор'я, «погодитися з тим, що паломництво здійснюється не для того, щоб зустрітися з гаданими візіонерами, а для того, щоб зустрітися з Марією, Царицею Миру».
https://www.vaticannews.va/uk/vatican-city/news/2024-09/zauvaga-dykasteriji-virovchennya-schodo-dosvidu-medjogorje.html
Документ Дикастерії доктрини віри, затверджений Папою Франциском, не говорить про надприродність, але визнає щедрі духовні плоди, пов'язані з парафією-санктуарієм Цариці Миру, а також формулює загальне позитивне судження про послання, хоча і з деякими уточненнями.
VATICAN NEWS
«Настав час завершити довгу і складну історію навколо духовних явищ Меджуґор'я», – так починається заувага, підписана кардиналом Віктором Фернандесом, Префектом Дикастерії доктрини віри. Текст, схвалений Папою Франциском, визнає користь духовних плодів, пов'язаних з досвідом Меджуґор'я, дозволяючи вірним слідувати за ним, оскільки «з'явилося багато позитивних плодів, а серед Божого люду не поширилося жодних негативних чи ризикованих наслідків». Загалом, судження про послання також є позитивним, хоча і з певними роз'ясненнями щодо деяких висловлювань.
Позитивні плоди
Місця, пов'язані з явищем Меджуґор'я, є метою паломництв з усього світу. «Позитивні плоди проявляються, перш за все, як сприяння здоровій практиці життя вірою» згідно з традицією Церкви. Є «численні навернення» людей, які відкрили або наново віднайшли віру; повернення до сповіді та таїнства причастя, численні покликання, «багато примирень у подружжях та оновлення подружнього і сімейного життя». Також повідомляється про «численні зцілення». Парафія Меджуґор'я є місцем адорації, молитви, семінарів, духовних реколекцій, молодіжних зустрічей. Також розвинулася благодійна діяльність, спрямована на опіку над сиротами, наркозалежними, особами з інвалідністю, а також спостерігається прибуття груп православних християн і мусульман.
Послання миру
Далі в Заувазі Дикастерії розглядаються основні аспекти послань, починаючи з миру, який розглядається не лише як відсутність війни, але й у духовному, родинному та суспільному сенсі: найоригінальніший титул, яким Богородиця представляє себе, є, власне, «Цариця Миру». Мир – це плід життя милосердною любов'ю, яке «також передбачає любов до тих, хто не є католиком». Цей аспект можна найкраще зрозуміти «в екуменічному та міжрелігійному контексті Боснії, позначеному жахливою війною з сильними релігійними складовими».
У Центрі – Бог
Часто виринає заохочення з довірою віддати себе Богові, Який є любов'ю: «Ми можемо виділити ядро послань, в яких Богородиця не ставить в центрі себе, але виявляється повністю спрямованою до нашого єднання з Богом». Крім того, «заступництво і діяльність Марії виглядають чітко підпорядкованими Ісусові Христу як авторові благодаті і спасіння в кожній людині».
Заклик до навернення
У посланнях знаходимо «постійне заохочення відмовитися від мирського способу життя і надмірної прив'язаності до земних благ з частими закликами до навернення, що робить можливим справжній мир у світі». Схоже, що саме навернення є серцевиною послання Меджуґор'я. Є також «наполегливий заклик не недооцінювати серйозність зла і гріха» і серйозно ставитися до Божого заклику боротися зі злом. Також фундаментальною є роль молитви і посту, як і центральне місце Святої Меси та шукання остаточного сенсу існування у вічному житті.
Необхідні роз’яснення
У другій частині документа підкреслюється, що «деякі нечисленні» послання відхиляються від наведеного вище змісту. І тому, «щоб уникнути компрометації цього скарбу Меджуґор'я, необхідно роз'яснити деякі можливі плутанини, які можуть призвести до того, що представники невеликих груп спотворюватимуть дорогоцінну пропозицію цього духовного досвіду». Якщо деякі послання прочитати частково, то вони можуть здаватися «пов'язаними з заплутаним людським досвідом, неточними висловлюваннями з богословської точки зору або з не зовсім законними інтересами», хоча деякі помилки можуть бути пов'язані «не з поганим наміром, а з суб'єктивним сприйняттям явища». У деяких випадках «Богородиця, здається, виявляє деяке роздратування через те, що деякі Її вказівки не були виконані; таким чином, Вона попереджає про загрозливі знаки і можливість того, що більше не буде з'являтися». Але насправді інші послання пропонують правильну інтерпретацію: «Ті, хто робить катастрофічні прогнози, є фальшивими пророками. Вони кажуть: “В такий-то рік, в такий-то день станеться катастрофа”. Я ж завжди говорила, що кара прийде, якщо світ не навернеться. Тому закликаю всіх до навернення» (15.12.1983).
Є також послання для парафії, в яких Богородиця здається такою, що бажає контролювати деталі духовного і душпастирського шляху, «таким чином створюючи враження, ніби хоче підмінити собою звичайні структури участі». В інших випадках Вона наполягає на тому, щоб слухати і приймати послання, наполегливість, ймовірно, викликана «любов'ю і великодушним запалом гаданих візіонерів, які з доброї волі побоювалися, що заклики Матері до навернення і миру будуть знехтувані». Наполегливість стає більш проблематичною, коли в посланнях «йдеться про прохання неправдоподібного надприродного походження, як, наприклад, коли Богородиця дає розпорядження про дати, місця, практичні моменти і приймає рішення у звичайних справах». Насправді ж сама Богородиця релятивізує свої послання, підпорядковуючи їх цінності Божого слова, об'явленого у Святому Письмі: «Не шукайте надзвичайних речей, а візьміть Євангеліє, читайте його, і вам все стане ясно» (12.11.1982); «Чому ви ставите так багато запитань? На всі питання є відповідь в Євангелії» (19.09.1981). «Не вірте брехливим голосам, які говорять вам про фальшиві речі, про фальшиве світло. Ви, діти мої, поверніться до Писання!» (02.02.2018).
Схвалення прилюдного культу
Хоча це не означає визнання надприродності, нагадуючи, що ніхто не зобов'язаний в них вірити, декларація nісhil obstat, яку видав Мостарський єпископ за погодженням зі Святим Престолом, вказує на те, що вірні «можуть отримати позитивний стимул для свого християнського життя через цю духовну пропозицію і дозволяє публічний культ». У Заувазі також уточнюється, що позитивна оцінка більшості меджуґорських послань «не означає ствердження того, що вони мають пряме надприродне походження». Церковну владу тих місць, де такий досвід присутній, заохочується оцінити його душпастирську цінність, а також «сприяти поширенню цієї духовної пропозиції». Врешті, Дикастерія заохочує тих, хто вирушає до Меджуґор'я, «погодитися з тим, що паломництво здійснюється не для того, щоб зустрітися з гаданими візіонерами, а для того, щоб зустрітися з Марією, Царицею Миру».
https://www.vaticannews.va/uk/vatican-city/news/2024-09/zauvaga-dykasteriji-virovchennya-schodo-dosvidu-medjogorje.html
Повернутись до “Життя християнина”
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 5 гостей