Сторінка 2 з 4
Re: Хресні батьки
Додано: 18 травня 2010, 19:34
kristik
Це теж правильне питання, однак не завжди людина йде за кума-куму і після цього приходить до Бога. Який тоді приклад ця людина дає для похресників? Адже похресника спершу треба виховати в християнській вірі (і в цьому якраз і мали б помагати хресні батьки), а тоді вже, можливо, цей похресник буде давати добрий приклад своїм хресним.
Насправді не завжди хресні батьки є прикладом для похресників. Але тут слід згадати про свобідну волю кожгої людини - це перше, а по друге мені здається, що більше залежить від рідних батьків духовне виховання дитини, ніж від хресних.
Було б прекрасно, щоб хресними можна взяти лише побожних людей, але далеко не завжди це можливо. Тому погоджуюся з Олюнькою, що можливо таким чином Бог дає певній людині можливість виправитись через похресника і його родину.
Хрестини
Додано: 11 жовтня 2011, 18:02
batsits
Всім привіт. Відразу перейду до питання. Похрестили сина в неділю. Дали ім'я Ростислав, і священник додав ще церковне - Микита. Вдома перед хрестинами довго і важко спорили з нашими батьками як назвати дитину. В кінці-кінців в останній момент як компроміс я запропонував ім'я Ростислав. Дружині не охоче, але погодилась бо часу вже не було. Тепер вже вдома, нам ше важко називати сина Ростиславом. Тепер жалієм шо не настояли на своєму і не назвали сина Артемом. Дайте поради, друзі.
Re: Хрестини
Додано: 11 жовтня 2011, 18:06
ShMariam
Називайте Славчиком - гарно звучить.
Re: Хрестини
Додано: 12 жовтня 2011, 08:41
о.Олег
batsits писав:Всім привіт. Відразу перейду до питання. Похрестили сина в неділю. Дали ім'я Ростислав, і священник додав ще церковне - Микита. Вдома перед хрестинами довго і важко спорили з нашими батьками як назвати дитину. В кінці-кінців в останній момент як компроміс я запропонував ім'я Ростислав. Дружині не охоче, але погодилась бо часу вже не було. Тепер вже вдома, нам ше важко називати сина Ростиславом. Тепер жалієм шо не настояли на своєму і не назвали сина Артемом. Дайте поради, друзі.
навіть не знаю, де тут місце для порад
Стрічалось мені, наприклад: Славко, Славчик, Ростик, Ростиславчик, Ростичок, Рося, Слава...
хай здоровенький росте Ваш Ростик і Бога славить Ваш Славчик
З повагою, о.Олег
Хрещення
Додано: 17 грудня 2011, 17:51
Іоанна
Доброго вечора. Ми збираємось хрестити дитину і хотіли б взяти 2 пари хрещених батьків для дитини, в мене запитання: чи будуть вони всі записані в Свідоцтві про хрещення, чи тільки одна пара, і чи будуть вони всі брати участь у хрещенні, чи тільки одна пара, а інша буде рахуватися свідками? Дякую за відповідь.
Re: Хрещення
Додано: 17 грудня 2011, 18:35
о.Олег
Іоанна писав:Доброго вечора. Ми збираємось хрестити дитину і хотіли б взяти 2 пари хрещених батьків для дитини, в мене запитання: чи будуть вони всі записані в Свідоцтві про хрещення, чи тільки одна пара, і чи будуть вони всі брати участь у хрещенні, чи тільки одна пара, а інша буде рахуватися свідками? Дякую за відповідь.
та як Ви хочете. Для хрещення навіть одного хресного/ї достатньо. Стикався вже і з 4-ма парами хресних і, якщо чесно, не дуже в захваті, бо переважно бачу
, що люди так роблять для того, щоб дитині потім більше подарунків приносили на іменини/уродини, або для того, щоб вгодити всім - нікого не образити (що того-от за хресного взяв, а іншого - ні). Якщо ж розуміють батьки, що не о честь/подарунки
(і навіть в сучасній добі не про навчання віри - це нормально роблять рідні батьки та катехитичні школи, а колись в місті могла бути одна пара хресних для всіх дітей/дорослих і вони, власне, вели шляхами віри своїх похресників) йдеться, а - молільників та хорошого прикладу християнського життя буде дитинка мати більше - чому б ні.
Ви, в кожному разі, зі священиком порадьтеся, де будете Хрестити - яка у них практика і чи можна записати так, як Вам потрібно. Священик побачить Вас, Вашу сім'ю, хресних (мають бути віруючі, моральні (в члюбі, або неодружені), практикуючі католики) і скаже свою думку. В форматі Форуму такі речі відчути не вдасться, перепрошую
З повагою, о.Олег
Re: Хрещення
Додано: 17 грудня 2011, 18:51
Georgij
У наших двох діток є по 4 хресних, і ми просто не могли в дбрій волі відмовити рідним та друзям, які справді хотіли бути відповідальними хресними батьками. Ми переживали, спершу, щоб на христинах всі хресні в певній мірі були рівноправно задіяні, але з тим не було жодних проблем, отець все дуже добре полагодив і нас підтримав.
А от в Чернівецькій області така традиція, що кількість хресних не обмежена, і це давня традиція. Одні куми наші з цієї області, і дуже цікаві у них звичаї, особливо на рахунок свічок. Там такі великі довгі свічки,прибрані квітками, загортають у білі рушники, як дитя у крижму. Дуже цікавий символізм, на мою думку зрозумілий.
А що важливо - це свідомість хресних щодо відповідальності. А подарунки та користь будуть посоромлені, хоча у справді практикуючих християн такого не буває
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 06 травня 2012, 10:41
Marianka89
Слава Ісусу Христу! У мене на початку листопада має народитись синок. Хочу назвати його Марком. На початку листопада є кілька дат з іменинами Марка,здається 7, 9 і 12 листоапада. Але як я придивилась є два повні імені - Марк і Маркіян. Скажіть, будь ласка, які саме іменини святкуються у вказаних датах і чи взагалі Марк і Маркіян це різні імена, чи форми одгного і того ж імені? Ніяк не можу остаточно обрати ім"я для дитинки. Ще хотіла запитати, чи обов"язково хрестити дитину християнським іменем? Оскілки ще 100%гарантії для сина не дали, думаю і про ім"я для донечки. Дуже подобається ім"я Маліка, але воно арабського походження. Можна хрестити дитину цим іменем? І чи обо"язкова присутність батька на хрещені дитини? Я розвелась з чоловіком, щоправда дільки в РАГСі, але ми вінчані, і не хочу щоб він був присунтній на хрещенні.Наперед дякую за увагу і відповідь.
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 06 травня 2012, 13:10
о.Олег
Marianka89 писав:Слава Ісусу Христу! У мене на початку листопада має народитись синок. Хочу назвати його Марком. На початку листопада є кілька дат з іменинами Марка,здається 7, 9 і 12 листоапада. Але як я придивилась є два повні імені - Марк і Маркіян. Скажіть, будь ласка, які саме іменини святкуються у вказаних датах і чи взагалі Марк і Маркіян це різні імена, чи форми одгного і того ж імені? Ніяк не можу остаточно обрати ім"я для дитинки. Ще хотіла запитати, чи обов"язково хрестити дитину християнським іменем? Оскілки ще 100%гарантії для сина не дали, думаю і про ім"я для донечки. Дуже подобається ім"я Маліка, але воно арабського походження. Можна хрестити дитину цим іменем? І чи обо"язкова присутність батька на хрещені дитини? Я розвелась з чоловіком, щоправда дільки в РАГСі, але ми вінчані, і не хочу щоб він був присунтній на хрещенні.Наперед дякую за увагу і відповідь.
якщо не помиляюсь - і Марко і Маркіян (десь в етимологічній розвідці читав, що дослівно Маркіян означає - "марковий", "той, що належить Маркові", можливо означало рід, родове ім`я) походять від імені міфічного бога війни Марса
тому не думаю, що Маліка (володарка?) проблематичніше ім`я для християнина.
От лише Християнство святих з іменем Марко та Маркіян вже має і кожен, хто бере їхні імена, отримує свого покровителя в Небі, а про святу Маліку я не чув - хіба б Ваша доня була Вашими молитвами і вихованням першою
В кожному разі - питайтеся про це у священика, який буде Хрестити. Можливо - Маркіяною запропонує назвати чи взяти два імені... А от стосовно Вашого чоловіка вже складніше питання. І воно не в тому навіть, про що запитуєте - нормально тато мав би бути і на Хрестинах, і в повсякденному житті дитини
. Ситуація у Вас складна, в інтернет просторі вирішити її не вдасться і висвітлювати її не потрібно. Якщо захочете - прошу писати мені в ПП. Але найкраще, що можете зробити - підійдіть до свого священика, що знає, або зможе від Вас/інших знати Вашу ситуацію і радьтеся.
З повагою, о.Олег
Дійсність хрещення
Додано: 16 травня 2012, 10:33
п.Наталя
Можливо,вже давали відповідь на це питання,але зле грузиться і-нет,перепрошую.Моя доня народилась у 2006р.хрестив о.Василь Ковпак(Рясне-1 Львів)Він тоді мав право,чи ні і що робити?
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 16 травня 2012, 11:36
о.Олег
п.Наталя писав:Можливо,вже давали відповідь на це питання,але зле грузиться і-нет,перепрошую.Моя доня народилась у 2006р.хрестив о.Василь Ковпак(Рясне-1 Львів)Він тоді мав право,чи ні і що робити?
Хрещення дійсне
З повагою, о.Олег
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 25 травня 2012, 08:23
romanm
Отче, коли будете мати час, поясніть коли хрещення може бути не дійсне?!
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 25 травня 2012, 13:08
о.Олег
romanm писав:Отче, коли будете мати час, поясніть коли хрещення може бути не дійсне?!
якщо коротко, щоб не запутатись у можливих нюансах казусів, краще для відповіді буду використовувати позитивні (коли Хрещення дійсне) твердження: коли мала місце правильна віра в Святу Трійцю (Хрещення відбулося в Ім`я Отця і Сина і Святого Духа) і коли Хрещення було водним (занурення, поливання, окроплення). Тобто, до цього конкретно запитання, на яке відповідав, дійсними є Хрещення у всіх представників схизм (Церков і церковних спільнот, що сповідують еклозіологічні єресі), а також в переважної більшості спільнот-наслідників Реформації.
З повагою, о.Олег
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 25 травня 2012, 15:21
vitalko
о.Олег писав: коли мала місце правильна віра в Святу Трійцю (Хрещення відбулося в Ім`я Отця і Сина і Святого Духа)
Віра того, хто хрестить?
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 25 травня 2012, 15:34
о.Олег
vitalko писав:о.Олег писав: коли мала місце правильна віра в Святу Трійцю (Хрещення відбулося в Ім`я Отця і Сина і Святого Духа)
Віра того, хто хрестить?
так.
З повагою, о.Олег
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 25 травня 2012, 15:46
ShMariam
о.Олег писав:Віра того, хто хрестить?
так.
З повагою, о.Олег[/quote]
Але якщо хреститься дорослий, то мусить бути також в нього віра для дійсності хрещення, так?
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 25 травня 2012, 17:55
andrivovk
romanm писав:Отче, коли будете мати час, поясніть коли хрещення може бути не дійсне?!
Уривок із книги "Луг духовний".
Глава 175. Рассказ аввы Палладия о крещении юноши еврея
Желаю быть христианином!
Вот что рассказал нам авва Палладий, а он сам слышал от одного из отцов, по имени Андрей, с которым и нам пришлось беседовать. «Когда я был молод, — рассказывал Андрей, — я вел себя беспорядочно. Началась брань и беспорядки — и вот я, вместе с девятью другими, бежал в Палестину. Впрочем, один из них был человек трудолюбивый, а другой — еврей. В пустыне еврей ослаб до полного изнеможения, и все мы пали духом, не зная, как нам с ним быть. Однако мы не бросили его, но каждый по мере сил своих нес его на себе. Хотели мы донести его до города или до пристани, чтобы не дать ему умереть в пустыне. Но юноша от голода и палящей жажды, от сильнейшей лихорадки и страшного утомления близок был к смерти... У него не было сил и на то, чтобы несли его другие. Тогда, пролив над ним слезы, мы решились оставить его в пустыне.. Страх напал на нас, как бы и самим не умереть от жажды. Мы со слезами положили его на песке... Увидав, что мы собираемся уйти от него, он начал заклинать нас: «Во имя Бога, грядущего судить живых и мертвых, не дайте мне умереть иудеем... я желаю быть христианином... Сделайте милость, окрестите меня, чтобы мне христианином окончить жизнь и отойти ко Господу...» «Брат, — сказали мы ему, — увы, нам этого сделать нельзя: мы — миряне, а это — дело епископов и священников. Да и воды здесь негде взять...» Но он неотступно со слезами заклинал нас: «Христиане, не лишите меня этого дара...» Мы были в величайшем затруднении. Тогда упомянутый выше трудолюбивый человек, как бы вдохновленный свыше, говорит нам: «Поднимите его и разденьте!» С большим трудом поставив его на ноги, мы сняли с него одежду. Трудолюбец, наполнив свои руки песком, три раза посыпал еврею на голову, говоря: «Крещается раб Божий Феодор во имя Отца, и Сына, и Св. Духа», а мы на каждое призывание Святой, Единосущной и поклоняемой Троицы возглашали: «аминь!» И — клянусь Господом, братие, — Христос, Сын Бога Живого, исцелил и так укрепил немощного, что в нем не осталось ни малейшего признака слабости. Напротив, он в добром здравии, с воспрянувшими силами, бодро пошел впереди нас по пустыне. Придя в Аскалон, мы рассказали все, что произошло с братом на пути, епископу города блаженному Дионисию. Святой муж, выслушав рассказ, был поражен необыкновенным знамением. Однако, собрав весь свой клир, предложил дело ему на обсуждение: следует ли считать действительным крещение, совершенное через посыпание песком, или нет? Одни отвечали утвердительно, указывая на поразительное знамение. Другие утверждали противоположное. «Григорий Богослов, — говорили, — исчисляет все образы крещения, а именно: «Крещение Моисеево — в воде, а раньше — в облаке и в море, затем — крещение Иоанново, которое, впрочем, уже не было иудейским, потому что состояло не в одном погружении в воду, но сопровождалось покаянием, далее — крещение Иисуса Духом Святым, и это совершенный образ крещения. Знаю и четвертый образ крещения — исповедничеством и кровию. Есть еще и пятый — слезами...» Какой же образ крещения был совершен над юношей, чтобы мы могли утвердить его? В особенности, если вспомним слова Господа к Никодиму: «Аще кто не родится водою и Духом, не может внити в Царствие Небесное» (Ин. 3, 5). «Так что ж? — возражали другие. — Ведь, не писано об апостолах, что они крещены. Ужели они не войдут в Царствие Небесное?» «Нет! — отвечали на это. — Апостолы крещены, как говорит об этом Климент Строматевт в пятом томе своих «Гипотипоз». Изъясняя слово апостола: «Благодарю Бога, что никого из вас не крестил», он говорит: «Христос, говорят, крестил одного Петра, Петр — Андрея, Андрей — Иакова и Иоанна, а эти — остальных». Вот что и многое другое было высказано. Блаженный епископ Дионисий решил послать брата на св. Иордан и там крестить его. А того трудолюбца рукоположить во диакона.
Re: "Запитуємо cвященика"
Додано: 25 травня 2012, 21:26
о.Олег
ShMariam писав:Але якщо хреститься дорослий, то мусить бути також в нього віра для дійсності хрещення, так?
так - інакше не будемо христити.
В світлі вище сказаного - бувають ситуації, у яких маємо сумнів в дійсності Хрещення і хрестимо "під умовою" ("якщо не хрещений хрещається раб Божий...")
З повагою, о.Олег
Re: Хрестини
Додано: 27 червня 2012, 08:22
Роксолана
Привіт! Можливо хтось допоможе з відповіддю, а цікавить наступне.
Їдемо на хрестини чоловікового племінника, а за одно і хресним чоловік буде. Його родина належить до МП (чоловік тепер разом зі мною в ГКЦ, але відмовити сестрі не могли...), а тому мені не зрозумілі деякі вимоги... і хотілося б знати, чи є щось подібне в УГКЦ?
По-перше, священик вимагає, щоби у дитини було 2 пари хресних, а креще - більше.
По-друге, в обов'язковому порядку дає два імені - одне для паспорта, друге - церковне.
І по-третє, сказав, що мама дитини не має права бути присутньою в церкві під час хрестин
Хай мама сидить вдома... Зате тато повинен бути в церкві... Свекруха говорить, що перші 40 днів після родів жінка є нечистою, тому не може заходити в церкву. Але вже рік пройшов від часу родів, чому тоді мамі не можна йти до церкви на хрестини???
Наперед дуже вдячна за відповідь
Re: Хрестини
Додано: 27 червня 2012, 08:49
viter
Вітаємо Вас на форумі, Роксолано. Не маю відповіді на Ваші запитання, але є питання
. Хіба в МП можуть дозволити щоб хресним був католик?
Re: Хрестини
Додано: 27 червня 2012, 09:13
Georgij
Роксолана писав:По-перше, священик вимагає, щоби у дитини було 2 пари хресних, а креще - більше.
По-друге, в обов'язковому порядку дає два імені - одне для паспорта, друге - церковне.
це не є проблемою, так можна, дивує те, що священник вимагає.
viter писав: Хіба в МП можуть дозволити щоб хресним був католик?
Це дійсно цікаво, як там ставляться, чи таке можливе в МП?
Роксолана писав:І по-третє, сказав, що мама дитини не має права бути присутньою в церкві під час хрестин
Хай мама сидить вдома... Зате тато повинен бути в церкві... Свекруха говорить, що перші 40 днів після родів жінка є нечистою, тому не може заходити в церкву. Але вже рік пройшов від часу родів, чому тоді мамі не можна йти до церкви на хрестини???
В чині хрещення нічого не сказано про те, щоби матір не була присутньою. Почитайте
тут
Re: Хрестини
Додано: 27 червня 2012, 12:06
о.Олег
Роксолана писав:Привіт! Можливо хтось допоможе з відповіддю, а цікавить наступне.
Їдемо на хрестини чоловікового племінника, а за одно і хресним чоловік буде. Його родина належить до МП (чоловік тепер разом зі мною в ГКЦ, але відмовити сестрі не могли...), а тому мені не зрозумілі деякі вимоги... і хотілося б знати, чи є щось подібне в УГКЦ?
По-перше, священик вимагає, щоби у дитини було 2 пари хресних, а креще - більше.
По-друге, в обов'язковому порядку дає два імені - одне для паспорта, друге - церковне.
І по-третє, сказав, що мама дитини не має права бути присутньою в церкві під час хрестин
Хай мама сидить вдома... Зате тато повинен бути в церкві... Свекруха говорить, що перші 40 днів після родів жінка є нечистою, тому не може заходити в церкву. Але вже рік пройшов від часу родів, чому тоді мамі не можна йти до церкви на хрестини???
Наперед дуже вдячна за відповідь
про сенс тих чи інших порядків в МП не думаю, що можу відповідати, але з точки зору подібності в УГКЦ: перше і друге є можливим (але без "вимагає в обовязковому порядку", та і імен християнських буде два, як і Хрестимо) - про пари хресних не знаю (з позиції Церкви така традиція, мабуть, має той сенс, що чим більше хресних - тим більше шансів у дитини зростати у християнському оточені), а от давання імені іншого, аніж в паспорі, мабуть, відгомін часів, коли вже названих ("паспорт") людей хрестили і нове ім`я символізувало нове народження (від Христа) та, можливо, часів переслідуваної Церкви; третє ж - плекання ще Старозавітньої "ритуальної чистоти" (в нас зведене суто до проблематики гігієни і, відповідно, навіть до 40 днів з сучасними можливостями у цьому плані - молимося над матір`ю на "завершення 40 днів" і мама нормально є присутньою в часі звершення Таїнства Хрещення), але навіть в МП тут у Вашій ситуації немає проблеми, щоб мама була присутньою:
Вопрос:
Можно ли во время крещения находиться родителям ребенка, бабушке, если малышу более 40 дней? Если нет, то почему?
Людмила
--------------------------------------------------------------------------------
Отвечает иеромонах Иов (Гумеров):
Правила Православной Церкви никак не ограничивают присутствие родственников или близких людей во время таинства крещения. Крещение – праздник, потому что совершается духовное рождение. Поэтому естественно желание всех близких присутствовать во время этого события. В Алфавитной синтагме Матфея Властаря имеется правило: «Повелеваем всем епископам и пресвитерам совершать божественное приношение и молитву при святом крещении – не молча, но вслух вернейшего народа, для того чтобы этим возбуждать души слушающих к большему умилению и славословию Господа Бога» (E 35: 13).
Мнение о том, что матери не позволительно присутствовать при крещении своего ребенка, по-видимому, родилось из ограничения женщине после родов 40 дней входить в храм. А 59-е правило VI Вселенского Собора предписывает крестить только в храме: «Крещение да не совершается в молитвеннице, внутри дома обретающейся; но хотящие удостоиться пречистаго просвещения к Кафолическим Церквам да приходят, и тамо сего дара да сподобляются». Следовательно, если ребенка крестят до 40-го дня, то в храме во время этого таинства мать, действительно, не может присутствовать. Если же ребенок старше 40 дней, то над матерью надо прочитать «Молитвы жене родильнице, по четыредесяти днех» и дать ей возможность испытать радость присутствия во время этого спасительного таинства: ее ребенок становится членом Вселенской Церкви.
тому навіть для МП тут місцевий священик хіба сам буде спроможний відповісти на Ваші запитання...
Ви ж... просто моліться і постарайтеся якомога глибше пережити Таїнство Хрещення племінника. Навіть, якби чоловікові навіть не дозволили бути хресним батьком для цього хлопчика (як зауважував тут в темі Вітер)
З повагою, о.Олег
Re: Хрестини
Додано: 27 червня 2012, 19:28
Роксолана
viter писав:Вітаємо Вас на форумі, Роксолано. Не маю відповіді на Ваші запитання, але є питання
. Хіба в МП можуть дозволити щоб хресним був католик?
Дякую за привітання! Дуже мені форум подобається, читаю давно, а от запитання виникло вперше.
На рахунок дозволу - я також сумнівалася, але свекруха каже, що священик ніби дозволив... Все-рівно їду туди з важким серцем, бо з огляду на те, як чинив опір нашому з чоловіком вінчанню даний отець, боюся, щось може втнути і на цей раз
((( Дай Бог все буде добре...
о.Олег писав:про сенс тих чи інших порядків в МП не думаю, що можу відповідати, але з точки зору подібності в УГКЦ: перше і друге є можливим (але без "вимагає в обовязковому порядку", та і імен християнських буде два, як і Хрестимо) - про пари хресних не знаю (з позиції Церкви така традиція, мабуть, має той сенс, що чим більше хресних - тим більше шансів у дитини зростати у християнському оточені), а от давання імені іншого, аніж в паспорі, мабуть, відгомін часів, коли вже названих ("паспорт") людей хрестили і нове ім`я символізувало нове народження (від Христа) та, можливо, часів переслідуваної Церкви; третє ж - плекання ще Старозавітньої "ритуальної чистоти" (в нас зведене суто до проблематики гігієни і, відповідно, навіть до 40 днів з сучасними можливостями у цьому плані - молимося над матір`ю на "завершення 40 днів" і мама нормально є присутньою в часі звершення Таїнства Хрещення), але навіть в МП тут у Вашій ситуації немає проблеми, щоб мама була присутньою
тому навіть для МП тут місцевий священик хіба сам буде спроможний відповісти на Ваші запитання...
Ви ж... просто моліться і постарайтеся якомога глибше пережити Таїнство Хрещення племінника. Навіть, якби чоловікові навіть не дозволили бути хресним батьком для цього хлопчика (як зауважував тут в темі Вітер)
З повагою, о.Олег
Отче, дуже вдячна Вам за таку розширену відповідь, багато чого прояснилося для мене
Обов'язково буду молитися за племінника і разом за чоловіка, бо дуже переживає, чи зможе стати достойним хресним для малого
Re: Хрестини
Додано: 23 липня 2012, 18:19
Marianka89
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи потрібно хресним батькам перед обрядом пред"являти свідоцтво про хрещення чи щось такого роду?
Re: Хрестини
Додано: 23 липня 2012, 22:56
о.Олег
Marianka89 писав:Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи потрібно хресним батькам перед обрядом пред"являти свідоцтво про хрещення чи щось такого роду?
хресним батькам потрібно бути практикуючими католиками, які не мають перешкод Сповідатися і Причащатися (тобто - довідки не потрібно).
А... якби (це вже безвідносно до Вашого запитання) у священика виник сумнів у хрещенні кандидата на хресного, нормально священик не мав би допустити таку людину до молитовної опіки й відповідальності перед Богом та Його Церквою за виховання у вірі дитинки навіть, якщо принесе десять "довідок" про власне хрещення - у звязку з тим, що не взяв/ла християнської відповідальності за себе самого і, відповідно, не спроможний/на нести християнську відповідальність за "когось"
Нажаль, часто стикаюсь з проблемою, що люди вважають за неможливе відмовити бути хресним, якщо "мене просять". А така можливість є. Навіть (наприклад, стовідсотково - у описаному теоритичному випадку з "10-ма довідками") добре було б не йти за якимись марновірствами/забобонами і поглянувши на власне життя не погодитися стати "хресним" для дитинки дорогих мені людей: вона ж невинна, що я не молюсь навіть за себе і не може залежати від моїх примх віри/марновірств/зневір
перепрошую за відступ від Вашого чіткого запитання: ще раз наголошу -
не треба "довідки"З повагою, о.Олег
Re: Хрестини
Додано: 07 серпня 2012, 18:16
kristik
З досвіду знаю, що коли народжується дитинка, її хрестять якнайшвидше, щоб стала християнином, щоб на неї зійшов Дух Святий.
А що коли дитину не хрестять довший час (буває що дитина може вже мати 1 рік і більше)? На скільки це небезпечно для самої дитини, та й для її рідних і чи небезпечно?
Re: Хрестини
Додано: 07 серпня 2012, 18:27
Just_me
kristik писав:А що коли дитину не хрестять довший час (буває що дитина може вже мати 1 рік і більше)? На скільки це небезпечно для самої дитини, та й для її рідних і чи небезпечно?
Не пригадую, чи ми саме тут обговорювали дане питання, чи я це десь читала на іншому ресурсі, що хреститися можна і в свідомому віці, як це робили перші християни.
Re: Хрестини
Додано: 07 серпня 2012, 19:02
о.Олег
Just_me писав:kristik писав:А що коли дитину не хрестять довший час (буває що дитина може вже мати 1 рік і більше)? На скільки це небезпечно для самої дитини, та й для її рідних і чи небезпечно?
Не пригадую, чи ми саме тут обговорювали дане питання, чи я це десь читала на іншому ресурсі, що хреститися можна і в свідомому віці, як це робили перші християни.
перші християни христилися самі (у звязку з тим, що не були хрещені
) і хрестили своїх діточок (різного віку) але це до питання не має жодного стосунку (хіба для дискусії з протестантами
) : тут основне хрестити і небезпека буде лише у тому, щоб не було це занедбанням батьків або якимось марновірством (що, наприклад, "хрестити можна лише дорослих")
З повагою, о.Олег
Re: Хрестини
Додано: 08 серпня 2012, 14:12
kristik
о.Олег писав: перші християни христилися самі (у звязку з тим, що не були хрещені
) і хрестили своїх діточок (різного віку) але це до питання не має жодного стосунку (хіба для дискусії з протестантами
) : тут основне хрестити і небезпека буде лише у тому, щоб не було це занедбанням батьків або якимось марновірством (що, наприклад, "хрестити можна лише дорослих")
З повагою, о.Олег
А якщо з деяких причин неможливо похрестити зразу після народження?
Re: Хрестини
Додано: 08 серпня 2012, 16:54
andrivovk
kristik писав:о.Олег писав: перші християни христилися самі (у звязку з тим, що не були хрещені
) і хрестили своїх діточок (різного віку) але це до питання не має жодного стосунку (хіба для дискусії з протестантами
) : тут основне хрестити і небезпека буде лише у тому, щоб не було це занедбанням батьків або якимось марновірством (що, наприклад, "хрестити можна лише дорослих")
З повагою, о.Олег
А якщо з деяких причин неможливо похрестити зразу після народження?
Дитину може охрестити будь-який християнин, якщо існує небезпека смерті. Відповідні молитви є в молитовнику.Вони не складні.