Дійність Тайни Шлюбу

на будь-яку тему. Відповідати може кожен дописувач Форуму, за винятком тих, кому модератори заборонили це робити.

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Дійність Тайни Шлюбу

Повідомлення andrivovk » 19 листопада 2010, 21:44

Не секрет, що не всі люди, які беруть шлюб у церкві, розуміють до чого приступають ("бо так всі роблять"), тобто не є практикуючими християнами (наприклад молода може бути вже вагітною).І от якщо вони взяли шлюб у стані важкого гріха, то чи буде він (шлюб) дійсним?Чи не потрібно буде ще раз вінчатися?Виходжу з того, що сповідь не є дійсною коли приховано гріх, а причастя - коли у важкому грісі.А шлюб - також Свята Тайна.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 19 листопада 2010, 21:51

andrivovk писав:Не секрет, що не всі люди, які беруть шлюб у церкві, розуміють до чого приступають ("бо так всі роблять"), тобто не є практикуючими християнами (наприклад молода може бути вже вагітною).І от якщо вони взяли шлюб у стані важкого гріха, то чи буде він (шлюб) дійсним?Чи не потрібно буде ще раз вінчатися?Виходжу з того, що сповідь не є дійсною коли приховано гріх, а причастя - коли у важкому грісі.А шлюб - також Свята Тайна.

правочинно уділене таїнство Шлюбу дійсне, допоки не доведено зворотнє.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Яна
гість
гість
Повідомлень: 4
З нами з: 23 серпня 2011, 11:51

Шлюб

Повідомлення Яна » 23 серпня 2011, 12:25

Шановний Отче!
Недавно вийшла заміж (розписались у РАГСІ). Однак, цей цивільний шлюб для мого чоловіка другий. Він вже перебував у цивільному шлюбі (перший цивільний шлюб розірвано згідно цивільно-правових норм), але в церковному ні.
Також, до кінця року, ми плануємо взяти церковний шлюб, обвінчатись. Хочу запитати, чи перший цивільний шлюб мого чоловіка не є перешкодою для нашого вінчання? А якщо є, то як нам усунути ці перешкоди?

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: шлюб

Повідомлення Just_me » 23 серпня 2011, 12:48

Шановна Яно, я хоч не отець, але візьму на себе сміливість відповісти на ваше запитання. Цивільний шлюб з церковним не мають одне до одного ніякого стосунку, і те, що ваш чоловік був одружений, для церкви не є перешкодою, бо присяги перед Богом він не давав. Щоб вашу родину поблагословив Господь, якнайшвидше постарайтеся звернутися до отця в церкві, в якій плануєте шлюб і здійсніть це таїнство, якщо ви обоє його свідомі.
П.С. Прошу вас надалі перед створенням нових тем проглянути, чи немає вже існуючої з подібною назвою. Дякую.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Яна
гість
гість
Повідомлень: 4
З нами з: 23 серпня 2011, 11:51

Re: шлюб

Повідомлення Яна » 23 серпня 2011, 14:09

Ми теж так думали. Запланували дату весілля, вчора пішли в церкву до священника все рорповіли як є. А той сказав що не може нас обвінчати, бо необхідне уневажнення попереднього шлюбу навіть якщо він був лише цивільним, та відправив нас в Церковний Трибунал, що в церкві Юра. А Церковний Трибунал зараз не працює, бо у них відпустка. От нас і хвилює, чи зможемо ми все оформити за 2,5 місяці, чи відміняти повністю весілля (хоча ми до нього вже повністю готові, навіть на науку до церкви почали ходити).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: шлюб

Повідомлення о.Олег » 23 серпня 2011, 14:10

Яна писав:Шановний Отче!
Недавно вийшла заміж...

Заміж Ви не вийшли, допоки не прийняли Таїнство. Буває по-різному, звичайно, і в жодному разі не берусь Вас тут сварити, але маю Вам також зазначити, що чоловік, якого Ви називаєте у запитанні "мій чоловік" - ще ні не Ваш, ні не тої жінки, з якою жив раніше. Мені дуже шкода. В кожному разі з питань перешкоди Ви зверніться до священика, який буде готувати Вас до Шлюбу: перешкоди цивільних зобов'язань (це і стосовно дітей, і стосовно фінансових зобов'язань тощо) можуть мати місце і це треба мати на увазі. Детальніше розпитає і пояснить священик в храмі - на Форумі детальнішу інформацію прошу не розкривати. Хоч вважаю це зайвим - якщо потрібно: напишіть мені в ПП (приватне повідомлення)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: шлюб

Повідомлення о.Олег » 23 серпня 2011, 14:12

Яна писав:Ми теж так думали. Запланували дату весілля, вчора пішли в церкву до священника все рорповіли як є. А той сказав що не може нас обвінчати, бо необхідне уневажнення попереднього шлюбу навіть якщо він був лише цивільним, та відправив нас в Церковний Трибунал, що в церкві Юра. А Церковний Трибунал зараз не працює, бо у них відпустка. От нас і хвилює, чи зможемо ми все оформити за 2,5 місяці, чи відміняти повністю весілля (хоча ми до нього вже повністю готові, навіть на науку до церкви почали ходити).

значить є моменти, що стоять на заваді і потребуєте дозволу від Суду. Ще декілька днів і вересень: повиходять з відпусток і зможете розпитати
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Яна
гість
гість
Повідомлень: 4
З нами з: 23 серпня 2011, 11:51

Re: шлюб

Повідомлення Яна » 23 серпня 2011, 14:49

так то воно так, повиходять, а потім скажуть рік чи два зачекати і що далі????????????

Яна
гість
гість
Повідомлень: 4
З нами з: 23 серпня 2011, 11:51

Re: шлюб

Повідомлення Яна » 23 серпня 2011, 14:57

Шановні модератори, підкажіть як мені ліквідуватись із цього форуму?
можете самі видвлити мене як учасника і всі мої запитання.
Дякую.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: шлюб

Повідомлення о.Олег » 23 серпня 2011, 15:06

Яна писав:Шановні модератори, підкажіть як мені ліквідуватись із цього форуму?
можете самі видвлити мене як учасника і всі мої запитання.
Дякую.

це до Адміністратора, але не бачу потреби: Ваші запитання прозвучали і на них дані відповіді відповідно до можливостей віртуального Форуму. Вам дійсно варта було переглянути вже задані тут подібні питання, перш ніж відкривати нову тему, але як модератор зі стажем :) запевняю Вас, що таку помилку роблять нові учасники часто і Ви, якщо можна, простіть за зауваження :Rose:
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: шлюб

Повідомлення о.Олег » 23 серпня 2011, 15:10

Яна писав:так то воно так, повиходять, а потім скажуть рік чи два зачекати і що далі????????????

не думаю. Але в кожному разі маєте розуміти, що планування Шлюбу має включати передшлюбні науки до РАГСу, а не опісля і проблеми, що виникли у Вас, не є звичайними в підготовці Шлюбу
Дай Боже Вам терпеливості і витривалості у намірі укласти сім'ю
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: шлюб

Повідомлення andrivovk » 14 вересня 2012, 21:11

Зображення
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: шлюб

Повідомлення о.Олег » 15 вересня 2012, 06:01

бачив, як їх висміюють в інтернеті :(
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Естер
гість
гість
Повідомлень: 5
З нами з: 25 листопада 2012, 00:03

шлюб з невіруючим

Повідомлення Естер » 25 листопада 2012, 09:51

Допоможіть, бо не маю звідки отримати інформацію.
Чи дадуть мені в греко-ктолицькій церкві шлюб з невіруючим чоловіком.
Чи є греко-католицька церква у Львові (області), де дадуть шлюб без державної реєстрації?

Дякую. Чекаю з нетерпінням відповіді.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: шлюб з невіруючим

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 15:43

Естер писав:Допоможіть, бо не маю звідки отримати інформацію.
Чи дадуть мені в греко-ктолицькій церкві шлюб з невіруючим чоловіком.
Чи є греко-католицька церква у Львові (області), де дадуть шлюб без державної реєстрації?

Дякую. Чекаю з нетерпінням відповіді.

Шлюб з невіруючим (вільним, тобто - неодруженим, повносправним чоловіком) - можливо: підійдіть до свого парафіяльного священика
Шлюб без державної реєстрації не мали б дати.
Зрештою - цю інформацію Ви могли отримати на Вашій парафії, тому не знаю, чи допоміг
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 18:41

Естер писав:Отче, дякую за відповідь. Порадьте, як мені бути - я 9 років зустрічаюся з невіруючим хлопцем. Цей час ми провели в баталіях на тему віри та релігії, на сьогодні він погодився на шлюб, оскільки я пояснила, наскільки для мене важливим є Боже благословення.Він, натомість, каже, що хоче довести мені, як церква пов"язана із державою, а саме, хоч я й ходжу в церкву та молюся, але ніхто мені без державного акта, який треба оплатити, шлюбу не дасть. І хоч люди й прийдуть до церкви та засвідчать священику своє бажання пошлюбуватися, він без купи папірців на слово та по їхній совісті вірити не буде. Що я маю йому відповісти на це? Дякую

Для себе зрозумійте, що без засвідчення в ЗАГСі не вінчаємо, власне, бо Держава і Церква розділені. Шлюб є не просто Благословенням двох людей жити разом - Шлюб Церква не сприймає в якомусь романтичному світлі "закоханості". Шлюб сприймаємо у його всеохопності: невід`ємною основою для Божого Благословення, яке уділяємо "...Владою Його, мені Даною...", є взаємна любов молодят і заявлене бажання одружитись, а це передбачає і ведення спільного господарства, і законне народження дітей та зобовязання піклуватися одне одним і виховувати та опікати своє насліддя; і також в різних обставинах взаємозвязків з родичами та загроз, що привносить буденне життя - можливість навіть після смерті чи в хворобі відповідати за своїх діточок чи супруга через законне успадкування власності тощо...
Нормально до, якщо не помиляюся, (оспіваної в піснях :) ) Французької Революції Шлюб в Церкві означав перед Законом врегулювання всіх (і ще багатьох інших) згаданих проблематик спільного життя. Проте в різних часах, зокрема і у нас з неменш оспіваним Октябрьом 1917 Держава забрала в Церкви функцію заключати Шлюби у їхній повноті (тобто - навпаки: те, що потребуємо довідки від ЗАГСу є свідченням роз`єднаності, а не "повязання") і це тягнеться до сьогодні - саме держава є гарантом законності (перед людьми, перед Законом з усіма передбаченими в ньому зобовязаннями стосовно одне одного, дітей, майна тощо) співжиття двох людей і лише у такому контексті взаємної відповідальності Церква уділяє Благословення.
Стосовно ж аргументів Вашого Обранця: аргументи завжди найдуться - була б людина, що хоче їх продукувати. Проте оплата за "папірці" обійшлася мені грішному 13 років тому 86 копійочок ( :) ) і, чесно сказати, віддав би навіть гривню за свою дружину :D
Перепрошую, що жартую - просто аргумент дуже смішним здався
А так, в загальному - не до сміху: будувати Божу сім`ю з атеїстом буде важко... Проте - "в Бога все можливо"
Благословення Господнє на Вас!
З повагою, радий вітати Вас на Форумі
о.Олег Жаровський
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Естер
гість
гість
Повідомлень: 5
З нами з: 25 листопада 2012, 00:03

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення Естер » 25 листопада 2012, 18:48

Дякую, Отче. Ви підняли мені настрій. відповідь мені зрозуміла. Дуже дякую за форум, що в скрутну хвилину допомагає приймати рішення, адже маловірність призводить до помилок.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 18:54

Естер писав:Дякую, Отче. Ви підняли мені настрій...

"Інколи треба смішити людей... щоб відволікти їх від бажання Вас повісити"
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення Just_me » 25 листопада 2012, 21:16

о.Олег писав:зрозумійте, що без засвідчення в ЗАГСі не вінчаємо

Не знаю, отче, чи Вас розчарую, чи здивую, але є і такі храми, у яких вінчають (принаймні півтора роки тому вінчали у Львові, в якій греко-католицькій церкві не скажу, бо не знаю, але якби щось, можу напевне уточнити (проте і закладати нікого не хочеться :D ) Чула, що насправді вимоги такої немає, свідоцтво із РАЦСу принести. Має бути наче свідоцтво про Хрещення і заява, а все решта (довідка про проходження наук, ще якісь папірчики) - то вже якісь додаткові вимоги, щоб зменшити кількість визнання Шлюбу в результаті недійсним. Особисто я вважаю те свідоцтво недоцільним, бо він його наявності чи відсутності люди не стають чоловіком і дружиною. Якщо то все-таки є вимоги в якихось церковних документах, прошу мене виправити.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 22:49

Just_me писав:
о.Олег писав:зрозумійте, що без засвідчення в ЗАГСі не вінчаємо

Не знаю, отче, чи Вас розчарую, чи здивую, але є і такі храми, у яких вінчають (принаймні півтора роки тому вінчали у Львові, в якій греко-католицькій церкві не скажу, бо не знаю, але якби щось, можу напевне уточнити (проте і закладати нікого не хочеться :D ) Чула, що насправді вимоги такої немає, свідоцтво із РАЦСу принести. Має бути наче свідоцтво про Хрещення і заява, а все решта (довідка про проходження наук, ще якісь папірчики) - то вже якісь додаткові вимоги, щоб зменшити кількість визнання Шлюбу в результаті недійсним. Особисто я вважаю те свідоцтво недоцільним, бо він його наявності чи відсутності люди не стають чоловіком і дружиною. Якщо то все-таки є вимоги в якихось церковних документах, прошу мене виправити.

аргументи, якими керуємося, приблизно написав (і там не йдеться про те, що "наявність" робить чоловіком і дружиною), а "розчарую" - не розчаруєте: не дозволяю собі бути зачарованим і у всіх випадках, що знаю, це недопрацювання священика або хтось священика підвів (переважно я і сам давав Шлюб перед ЗАГСом через те, що молоді на практиці роблять все в один день і справа не в пред`явлені "штампів", а у врегулюванні їхнього статусу в суспільстві) і, пообіцявши, не "дійшов" до ЗАГСу.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення Just_me » 25 листопада 2012, 22:56

Так, але моє напівпитання радше стосувалося того, чи таки насправді потреба пред"явлення свідоцтва є записана в церковних документах, чи це радше таке побажання? Якщо записана, то де? Бо то явно якесь нововведення, раніше так не було.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 23:01

Just_me писав:Так, але моє напівпитання радше стосувалося того, чи таки насправді потреба пред"явлення свідоцтва є записана в церковних документах, чи це радше таке побажання? Якщо записана, то де? Бо то явно якесь нововведення, раніше так не було.

"раніше" Церква ратифікувала те, що приймало і суспільство. Якщо Ви не про аж так "раніше", то в державі, що воювала з Церквою, це робити було важко і лише тепер все стає на свої місця. А записане - те, з чим стикаюся: документи про підготування молодят до Шлюбу.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення Just_me » 25 листопада 2012, 23:03

Гм. Тобто якщо із якоїсь причини конкретно зараз люди не можуть розписатися в РАЦСі, то і Шлюбу їм не бачити (навіть якщо інших перешкод для Шлюбу немає)?
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 23:14

Just_me писав:Гм. Тобто якщо із якоїсь причини конкретно зараз люди не можуть розписатися в РАЦСі, то і Шлюбу їм не бачити (навіть якщо інших перешкод для Шлюбу немає)?

назвіть причини - порозміркуємо разом :Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення Just_me » 25 листопада 2012, 23:21

До прикладу, молодята з різних країн, якісь бюрократичні проблеми чи обставини тягнутимуться ще довго, розписатися поки не можуть, а одружитися вирішили... Чекати ще рік/півтори? (щоб Ви розуміли, це не конкретно мені необхідно, але часто таке трапляється, що одружитися офіційно люди не можуть чи не хочуть, чи просто конкретно вже робити це їм не вигідно (якісь майнові питання, до прикладу)
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2012, 23:29

Just_me писав:До прикладу, молодята з різних країн, якісь бюрократичні проблеми чи обставини тягнутимуться ще довго, розписатися поки не можуть, а одружитися вирішили... Чекати ще рік/півтори? (щоб Ви розуміли, це не конкретно мені необхідно, але часто таке трапляється, що одружитися офіційно люди не можуть чи не хочуть, чи просто конкретно вже робити це їм не вигідно (якісь майнові питання, до прикладу)

чекати/вирішувати свої проблеми. Аргументація та сама - без змін. Сенс глибинний/підставовий: відповідальність одне за одного, за тих, кому Господь Зволить Дати народитися у цьому Шлюбі
ще?
просто дійсно цікаво, про що Ви
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення Just_me » 25 листопада 2012, 23:47

Отче, хіба сам Шлюб не накладає відповідальності? Чи наявність свідоцтва про одруження зробить його ще відповідальнішим?
Зрозумійте, я не намагаюся Вас "дістати" просто так. Я щиро не розумію, чому Церква прив"язується у питаннях Таїнства до держави. Люди могли зустрічатися 4-5 років, потім вирішити одружитися, а держава піднесла їм "сюрприз". Я розумію, що можна і ще кілька років почекати (хоча, і то як кому. Якщо Шлюб укладається не в юному віці, або за медичними показниками жінці не можна відтягувати народження дитини, то теж питанко про доцільність бюрократичної тяганини в такому випадку. Як на мене, форма важлива, але не важливіша змісту) Ну, у більшості випадків то все не страшно, але усеодно не розумію для чого воно. Ні, я прочитала аргументацію, яку Ви навели, але вона мені не видається абсолютною. Церква дбає про добро духовне, для чого турбуватися питаннями, які регулює держава? Та й зрештою, турбуватися про це лише в якихось окремих випадках. Є родини, які все життя живуть в несакраментальних зв"язках, мають дітей, взяти Шлюб не можуть, щоб мати можливість ходити до Сповіді, Причастя і належати до Церкви Христової, сім"я мусить розлучитися і це вже якось приймається, хоч і важко, бо вічне щастя дорожче дочасного. Але ж тоді аргумент про "добро дітей" не діє, і ми всі це сприймаємо як належне.
Останні слова не для того, щоб зараз обговорювати несакраментальні зв"язки, бо ми вже це обговорили і Церква має щодо них чітку позицію, засновану на Христовій Науці, мушу і я, як добровільний член Христової Церкви це прийняти, хоч і важко. Але той приклад навела тому, що добро дітей не може бути аргументом для Таїнства, чи я щось не розумію? Вибачте, я просто хочу з"ясувати :Rose: (Це перший блок із робочою назвою "Про добро духовне" :D ).

Другий ("Про добро матеріальне"). В цивільному праві, наскільки я знаю, навіть не будучи юристом, спільне проживання, особливо протягом тривалого періоду часу, практично прирівнює незареєстрований шлюб до зареєстрованого. Такі люди вважаються за законодавством учасниками сімейних відносин. Майно, нажите під час такого проживання вважається спільним, всі немайнові права, звісно ж, аналогічні, права дітей не залежать від того, чи перебувають батьки в шлюбі між собою. Так,
у випадку «фактичного шлюбу», походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров’я про народження нею дитини, а походження дитини від батька може визначається:
за заявою матері та батька дитини;
за заявою чоловіка, який вважає себе батьком дитини;
за рішенням суду.

Зрозуміло, що люди, перебуваючи в церковному Шлюбі, дітей запишуть на їх батька, тобто законодавчі проблеми із дітьми відпадають по суті. Тим більше, читаємо на сайті Міністерства юстиції:
виникнення аліментних майнових прав на утримання не залежить від того, в якому шлюбі ви перебуваєте. Чинне законодавство передбачає можливість отримання аліментів і у випадку перебування в зареєстрованому шлюбі (статті 75, 76 Сімейного кодексу України), і у випадку «фактичних шлюбних відносин» (стаття 91 Сімейного кодексу України)

Сенс отих всіх букв у тому, щоб продемонструвати, що без державної реєстрації також зберігається
о.Олег писав:можливість навіть після смерті чи в хворобі відповідати за своїх діточок чи супруга через законне успадкування власності тощо...

:pardon:
Навряд чи без юридичної освіти буду в змозі навести більш всеохопну аргументацію про те, що очікування Церкви, котрі мають місце під час "запиту" документального підтвердження оформлення цивільно-правових відносин подружжя, втрачають увесь свій сенс згідно чинного законодавства, оскільки жодних загроз для дітей відносини, які держава називає "фактичними шлюбними" з правової точки зору не несуть. :friends:
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 26 листопада 2012, 14:51

Людські стосунки - складна штука. І складність помножується у звязку із співіснуванням з іншими людьми і різного роду більшими чи меншими спільнотами.
Ми, Олю, можемо розглядати різні випадки, проте не думаю, що щось з нами розглянутого, вже не включене у роздуми Церкви. Зрештою - не являюсь каноністом і у підготуванні людей до Шлюбу керуюсь випрацюваним Церквою методом.
Можливо незайвим буде почитати розділ з Кодексу Канонів Східних Церков:

Код: Виділити все

ГЛАВА VІІ

ПОДРУЖЖЯ

Кан. 776 –    § 1. Подружній союз, заснований Творцем і наділений його законами, завдяки якому чоловік і жінка за невідкличною особистою згодою утворюють взаємну спільність усього життя, за своєю природою призначається для добра супругів та народження і виховання дітей.

§ 2. З установи Христа правосильне подружжя між хрещеними є тим самим святою тайною, якою на зразок бездоганної злуки Христа з Церквою Бог об'єднує їх і вони немов освячується та зміцнюється ласкою тайни.

§ 3. Істотними прикметами є одність і нерозривність, які в подружжі між хрещеними набувають особливої сили з огляду на святу тайну.

Кан. 777 – На підставі подружжя між супругами виникають рівні права й обов'язки в тому, що стосується спільності подружнього життя.

Кан. 778 – Оружуватися можуть усі, яким право цього не забороняє.

Кан. 779 – Подружжя користується прихильністю права, тому при сумніві треба вважати його правосильним, поки не буде доведено щось протилежне.

Кан. 780 –    § 1. Подружжя католиків, навіть якщо тільки одна сторона є католицькою, підлягає не тільки Божому праву, а й канонічному, з дотриманням компетенції державної влади стосовно чисто цивільних наслідків подружжя.

§ 2. Подружжя між католицькою стороною і хрещеною некатолицькою стороною, із збереженням Божого права, керується також:

1-е - власним правом Церкви або церковної Спільноти, до якої належить некатолицька сторона, якщо ця Спільнота має власне подружнє право;

2-е - правом, яке зобов'язує некатолицьку сторону, якщо церковна Спільнота, до якої вона належить, не має власного подружнього права.

Кан. 781– У випадку коли Церква повинна вирішувати про правосильність подружжя хрещених некатоликів, то:

1-е - стосовно права, яке зобов'язувало сторони під час вінчання, слід дотримува-тись кан. 780,    § 2.

2-е - стосовно форми обряду вінчання Церква визнає будь-яку форму, приписану або допущену правом, якій підлягали сторони під час одруження, якщо тільки згода була висловлена в прилюдній формі, а також якщо принаймні одна сторона належить до якоїсь некатолицької східної Церкви, то подружжя було заверщене згідно із священним обрядом.

Кан. 782–    § 1. Заручини, які похвально передують подружжю, відповідно до найдавнішої традиції східних Церков, підлягають партикулярному праву власної Церкви свого права.

§ 2. Обіцянка одружитись не дає підстави виступити із скаргою, яка б вимагала одруження, дає, однак, підставу вимагати відшкодування витрат, якщо такі мали місце.

Арт. І: Пастирська турбота і дії, які передують одруженню

Кан. 783 –    § 1. Душпастирі зобов'язані турбуватись про те, щоб вірні готувались до подружнього стану5

1-е - через проповідування і катехизу, відповідно пристосовану до молоді і старших, завдяки чому вірні могли б одержати повчання про значення християнського подружжя, про взаємні обов'язки супругів, а також про головне право й обов'язок, які мають батьки – по змозі дбати про фізичне, релігійне, моральне, суспільне і культурне виховання дітей;

2-е - через особисте повчання наречених перед подружжям, яке б готувало наречених до нового стану.

§ 2. Нареченим католикам наполегливо доручається під час вінчання прийняти Пресвяту Євхаристію.

§ 3. Після вінчання душпастирі повинні подавати супругам допомогу, щоб ті, вірно зберігаючи і шануючи подружній союз, проводили що раз святіше і досконаліше життя в сім’ї.

Кан. 784 – На підставі партикулярного права кожної Церкви свого права, в погодженні з єпархіяльними Єпископами інших Церков свого права, які виконують владу на тій самій території, слід установити норми щодо іспиту наречених та інших засобів для проведення перевірки перед одруженням, особливо стосовно хрещення і вільного стануь після старанного дотримання таких норм можна приступити до вінчання.

Кан. 785 –    § 1. Душпастирі зобов'язані, залежно від потреб місця і часу, запобігати відповідними засобами всім небезпекам щодо неправосильного і недозволеного одруженняь тому перед вінчанням слід упевнитись що ніщо не стоїть на перешкоді його правосильному і дозволеному укладанню.

§ 2. Якщо в небезпеці смерті не можна мати інших доказів, то вистачає – якщо немає противних підозрінь – запевнення наречених, у разі потреби, навіть під присягою, що вони були охрещені і не зазнають ніякої перешкоди.

Кан. 786 – Усі вірні мають обов'язок відомі їм перешкоди виявляти перед благословенням подружжя парохові або місцевому Ієрархові.

Кан. 787 – Парох, який провів перевірку, повинен негайно автентичним докумен-том повідомити про результат пароха, до якого належить благословити подружжя.

Кан. 788 – Якщо ж після докладної перевірки залишається ще якийсь сумнів про наявність перешкоди, то парох повинен доповісти про це місцевому Ієрархові.

Кан. 789 – Хоч зрештою подружжя можна правосильно укласти, священик, крім інших випадків, окреслених правом, не повинен без дозволу місцевого Ієрарха благословити:

1-е - подружжя неосілих;

2-е - подружжя, яке не може бути визнане або укладене згідно з приписами цивільного права;

3-є - подружжя особи, яка зв'язана природними обов'язками щодо третьої сторони або щодо дітей, які появилися з попереднього зв'язку з тією стороною;

4-е - подружжя неповнолітніх без відома батьків або проти їхньої волі;

5-е - подружжя особи, якій церковний вирок забороняє переходити до нового подружжя, поки вона не виконає певних умов;

6-е - подружжя особи, яка публічно покинула католицьку віру, навіть якщо не перейшла до некатолицької Церкви або Спільнотиь але місцевий Ієрарх хай не дає дозволу, поки не будуть виконані приписи в цьому випадку кан. 814, з застосуванням відповідних модифікацій.

Арт. ІІ: Розриваючі перешкоди в загальному

Кан. 790 –    § 1. Розриваюча перешкода робить особу нездатною для правосильного укладання подружжя.

§ 2. Перешкода, хоч би існувала тільки з боку однієї з двох сторін, робить подружжя неправосильним.

Кан. 791– Перешкода вважається прилюдною, якщо може бути доведена у зовнішній сферіь інакше вона є таємною.

Кан. 792– Партикулярним правом Церкви свого права не слід установлювати розриваючі перешкоди, як тільки з дуже поважної причини, в погодженні з зацікавленими єпархіяльними Єпископами інших Церков свого права і порадившись з Апостольським Престоломь однак жодна нижча влада не може встановлювати нові розриваючі перешкоди.

Кан. 793 – Відкидається звичай, який запроваджує нову перешкоду, або суперечить перешкодам, які вже існують.

Кан. 794 –    § 1. Місцевий Ієрарх може в окремому випадку заборонити одруження підлеглим йому вірним, де б вони не перебували, а також іншим вірним Церкви свого права, які в даний час перебувають в межах території єпархії, але тільки тимчасово, з поважної причини і поки вона триває.

§ 2. Якщо йдеться про місцевого Ієрарха, який виконує свою владу в межах території патріяршої Церкви, то Патріярх може додати до такої заборони клявзулу, розриваючу подружжяь в інших випадках – тільки Апостольський Престол.

Кан. 795 –    § 1. Місцевий Ієрарх може звільнити від перешкод церковного права підлеглих йому вірних, де б вони не перебували, а також інших вірних Церкви свого права, які в даний час приписані до неї і перебувають у межах території єпархії, за винятком таких перешкод:

1-е - свячення;

2-е - довічного прилюдного обіту чистоти, складеного в чернечому інституті, хіба що йдеться про Згромадження єпархіяльного права;

3-є - супруговбивства.

§ 2. Диспенза від цих перешкод застерігається Апостольському Престолові, але Патріярх може диспензувати від перешкод супруговбивства і довічного прилюдного обіту чистоти, складеного в Згромадженнях будь-якого юридичного стану.

§ 3. Ніколи не надається диспенза від перешкод кровного споріднення в прямій лінії або в другому ступені бічної лінії.

Кан. 796 –    § 1. Коли загрожує небезпека смерті, місцевий Ієрарх може підлеглих йому вірних, де б вони не перебували, а також інших вірних, які в даний момент перебувають у межах території єпархії, диспензувати від приписаної правом форми вінчання та від усіх і окремих перешкод з церковного права, чи публічних, чи таємних, за винятком перешкоди, яка випливає із свячення пресвітерату.

§ 2. У тих самих обставинах, але тільки у випадках, коли не можна звернутися навіть до місцевого Ієрарха, таку саму владу звільняти мають парох, інший священик, наділений повноваженням благословити подружжя, і католицький священик, про якого мова в кан. 832,    § 2ь а сповідник має таку ж владу, якщо йдеться про таємну перешкоду для внутрішньої сфери чи під час тайни сповіді чи поза нею.

§ 3. Під неможливістю звернутися до місцевого Ієрарха розуміється випадок, якщо це можна зробити тільки в інший спосіб, ніж за допомогою листа або через особистий доступ.

Кан. 797 –    § 1. Якщо перешкода виявляється, коли вже все готове до вінчання і одруження не можна відкласти без правдоподібної небезпеки великого лиха, то поки від компетентних властей не буде одержана диспенза, владу диспензування від усіх перешкод, за винятком тих, про які мова в кан. 795,    § 1, чч. 1і 2, мають місцевий Ієрарх і, якщо випадок таємний, всі, про яких мова в кан. 796,    § 2, з дотриманням приписаних там умов.

§ 2. Ця влада поширюється також на надання подружжю узаконення, якщо загрожує така сама небезпека і немає часу звернутися до компетентних властей.

Кан. 798 – Священики, про яких мова в канн. 796,    § 2 і 797,    § 1, повинні негайно повідомити місцевого Ієрарха про надання диспензи або узаконення для зовнішнього обсягуь вона повинна бути записана в книзі подружжів.

Кан. 799 – Якщо нічого іншого не постановляє рескрипт Апостольського Престолу або Патріярха чи місцевого Ієрарха в межах їх компетенції, то диспенза від таємної перешкоди, надана у внутрішній не сакраментальній сфері, повинна бути записана у таємному архіві єпархіяльної курії і не потрібна вже інша диспенза для зовнішньої сфери, навіть якщо таємна перешкода стане пізніше прилюдною.

Арт. ІІІ: Окремі перешкоди

Кан. 800 –    § 1. Не можуть важно укласти подружжя чоловік до закінчення шістнадцяти років життя і жінка до закінчення чотирнадцяти років.

§ 2. Партикулярне право Церкви свого права може встановлювати вищий вік для законного вінчання.

Кан. 801–    § 1. Статеве безсилля, попереднє і тривале, з боку чоловіка або жінки, абсолютне чи відносне, розриває подружжя з самої його природи.

§ 2. Якщо перешкода статевого безсилля є сумнівною, чи сумнів цей правовий чи фактичний, то не слід забороняти подружжя ані також, поки існує сумнів, визнавати його недійсним.

§ 3. Безплідність не забороняє подружжя, ані не розриває його зі збереженням кан. 821.

Кан. 802–    § 1. Неправосильно намагається укласти подружжя той, хто зв'язаний вузлами попереднього подружжя.

§ 2. Хоч би перше подружжя було неправосильне або було з якоїсь причини розв'язане, однак не можна укладати нове подружжя, поки, згідно з правом і достовірно не буде встановлена неправосильність або розв'язання першого.

Кан. 803 –    § 1. Правосильно укладати подружжя з нехрещеними не можна.

§ 2. Якщо під час одруження сторона загально вважалась хрещеною або її хрещення було сумнівним, то треба припускати, згідно з приписом кан. 779, правосильність подружжя, поки достовірно не буде доведено, що одна сторона є хрещена, а друга нехрещена.

§ 3. Щодо умов диспензування слід застосовувати кан. 814.

Кан. 804 – Неправосильно намагається вступити подружжя той, хто був поставлений у священичий чин.

Кан. 805 – Неправосильно намагається вступити в подружжя той, хто склав довічний обіт чистоти в чернечому інституті.

Кан. 806 – Не може бути правосильно укладене подружжя з особою викраденою або хоч би затриманою з наміром одруження, хіба що пізніше, звільнена від викрадача або затримуючого, і перебуваючи у безпечному і вільному місці, сама з власної волі вибере це подружжя.

Кан. 807 –    § 1. Хто заради подружжя з певною особою заподіяв смерть її супругові або власному супругові, той неправосильно намагається одружитися.

§ 2. Неправосильно також намагаються одружитися ті, хто через фізичну або моральну співучасть спричинив смерть супруга.

Кан. 808 –    § 1. У прямій лінії кровного споріднення неправосильним є подружжя між усіма висхідними і нисхідними.

§ 2. У бічній лінії воно є неправосильним аж до четвертого ступеня включно.

§ 3. Ніколи не можна дозволити на подружжя, якщо існує якийсь сумнів, чи сторони є кровноспоріднені в будь-якому ступені прямої лінії або в другому ступені бічної лінії.

§ 4. Перешкода кровного споріднення не помножується.

Кан. 809 –    § 1. Посвоячення розриває подружжя в будь-якому ступені прямої лінії і в другому ступені бічної лінії.

§ 2. Перешкода посвоячення не помножується.

Кан. 810 –    § 1. Перешкода прилюдної пристойності постає:

1-е - з неправосильного подружжя після розпочаття спільного життя;

2-е - з відомого або явного наложництва;

3-є - з розпочаття спільного життя тих, що зобов'язані до приписаної правом форми вінчання, намагалися б одружитися у присутності цивільного службовця або некатолицького служителя.

§ 2. Ця перешкода розриває подружжя в першому ступені прямої лінії між чоловіком і кровноспорідненими жінки, а також між жінкою і кровноспорідненими чоловіка.

Кан. 811–    § 1. На підставі хрещення між хресним батьком і похресником та його батьками виникає духовне споріднення, яке розриває подружжя.

§ 2. Якщо хрещення повторюється умовно, то духовне споріднення не виникає, хіба що знову брав участь в обряді той самий хресний батько.

Кан. 812– Не можуть правосильно одружитися між собою ті, що є зв'язані правовим спорідненням, яке постало з усиновлення в прямій лінії або в другому ступені бічної лінії.

Арт. ІV: Мішані подружжя

Кан. 813 – Подружжя між двома хрещеними особами, з яких одна католицька, а друга некатолицька, без попереднього дозволу компетентної влади є заборонене.

Кан. 814 – Дозвіл з виправданої причини може дати місцевий Ієрархь але нехай його не дає, якщо не будуть виконані такі умови:

1-е - католицька сторона повинна заявити, що вона готова відсунути від себе небезпеку втрати віри, і дати щиру обіцянку, що зробить усе в міру сил, щоб усі діти були охрещені і виховані в католицькій Церкві;

2-е - друга сторона повинна бути своєчасно повідомленою про обіцянки, які дала католицька сторона, так щоб справді була свідома змісту обіцянки і зобов'язання католицької сторони;

3-є - обидві сторони повинні бути ознайомленими з цілями й істотними особливостями подружжя, яких не може виключити жодна сторона.

Кан. 815 – Партикулярним правом кожної Церкви свого права повинен бути установлений спосіб, як треба робити такі заяви й обіцянки, що завжди вимагаються, і повинен бути окреслений спосіб, яким чином це має бути відомо у зовнішній сфері й як має бути повідомлена некатолицька сторона.

Кан. 816 – Місцеві Ієрархи та інші душпастирі повинні дбати про те, щоб католицькому супругові і дітям з мішаного подружжя не бракувало духовної допомоги для виконання їх обов'язків совісті. Вони мають також допомагати супругам у плеканні єдності у спільному подружньому і родинному житті.

Арт. V: Подружня згода

Кан. 817 –    § 1. Подружня згода – це акт волі, на підставі якого чоловік і жінка через нерозривний союз взаємно себе віддають і приймають одне одного для утворення подружжя.

§ 2. Подружня згода не може бути заступлена ніякою людською владою.

Кан. 818 – Нездатними для укладання подружжя є ті, які:

1-е - позбавлені достатнього користування розумом;

2-е - мають поважний брак оціночного розпізнання щодо істотних подружніх прав і обов'язків, які взаємно передаються і приймаються;

3-є - з причин психічної природи нездатні взяти на себе істотні подружні обов'язки.

Кан. 819 – Для того, щоб могла заіснувати подружня згода, потрібно, аби ті, хто одружуються, знали принаймні, що подружжя є тривалим союзом між чоловіком і жінкою, спрямованим для народжування дітей через певну статеву співдію.

Кан. 820 –    § 1. Помилка щодо особи робить подружжя неправосильним.

§ 2. Помилка щодо якості особи, хоч би була причиною одруження, не розриває подружжя, хіба що саме ця якість була безпосередньо і принципово задумана.

Кан. 821– Хто одружується, обманутий підступом, учиненим заради одержання згоди на подружжя щодо певної якості другої сторони, яка може за своєю природою поважно порушити спільність подружнього життя, той укладає його неправосильно.

Кан. 822– Помилка щодо єдності або нерозривності, або гідності тайни подружжя не порушує подружньої згоди, якщо не детермінує волі.

Кан. 823 – Знання або думка про недійсність подружжя необов'язково виключає подружню згоду.

Кан. 824 –    § 1. Приймається, що внутрішня згода відповідає словам або знакам, ужитим при укладанні подружжя.

§ 2. Якщо, однак, одна із сторін або обидві позитивним актом волі виключили б саме подружжя або якийсь істотний елемент подружжя, або якусь істотну властивість, укладають його неправосильно.

Кан. 825 – Неправосильним є подружжя, укладене під примусом або під впливом якогось тяжкого страху ззовні, хоч би не зумисно викликаного, для звільнення від якого, хтось змушений був вибрати подружжя.

Кан. 826 – Не можна правосильно укладати подружжя з умовою.

Кан. 827 – Хоч подружжя було укладене неправосильно з уваги на перешкоду або брак приписаної правом форми вінчання, то, однак, приймається, що дана згода триває, поки не стане відомо про її відкликання.

Арт. VІ: Форма вінчання

Кан. 828 –    § 1. Тільки ті подружжя правосильні, які укладаються згідно із святим обрядом перед місцевим Ієрархом чи парохом або ж священиком, якому одним з цих двох було надане повноваження благословити подружжя, а також у присутності принаймні двох свідків, однак, згідно з приписами наступних канонів і з дотриманням винятків, про які мова в канн. 832 і 834,    § 2.

§ 2. Священним вважається цей обряд через саму участь священика, який асистує і благословить.

Кан. 829 –    § 1. Місцевий Ієрарх і місцевий парох, які канонічно одержали свій уряд, і доки законно виконують уряд, всюди в межах своєї території правосильно благословлять подружжя, чи коли наречені є їх підлеглими, чи якщо принаймні одна з двох сторін належить до власної Церкви свого права.

§ 2. Ієрарх і персональний парох на підставі свого уряду в межах своєї округи правосильно благословлять тільки ті подружжя, з яких принаймні одна сторона є їм підлеглою.

§ 3. Патріярх на підставі самого права наділений повноваженням благословити повсюдно подружжя, дотримуючись того, чого законно слід дотримуватись, якщо принаймні одна сторона приписана до очолюваної ним Церкви.

Кан. 830 –    § 1. Місцевий Ієрарх і місцевий парох, поки законно виконують свій уряд, можуть надавати священикам будь-якої Церкви свого права, навіть латинської Церкви, повноваження благословити подружжя в межах своєї території.

§ 2. Загальне повноваження благословити подружжя може надати тільки місцевий Ієрарх з дотриманням кан. 302,    § 2.

§ 3. Щоб надання повноваження благословити подружжя було правосильним, воно повинно бути надане визначеним священикам у виразний спосіб, а якщо йдеться про загальне повноваження, – надане в письмовій формі.

Кан. 831–    § 1. Місцевий Ієрарх або місцевий парох дозволено благословляють подружжя:

1-е - після того, як упевнились щодо постійного або тимчасового місця проживання, або одномісячного проживання або, якщо йдеться про неосілих, перебування в даний час одного з двох наречених у місці одруження;

2-е - якщо при відсутності таких умов, вони мають дозвіл Ієрарха або пароха постійного або тимчасового місця проживання однієї з двох сторін, хіба що слушна причина інше виправдовує;

3-є - також у виключному місці іншої Церкви свого права, хіба що Ієрарх, який у цьому місці виконує свою владу, виразно це забороняє.

§ 2. Подружжя слід укладати перед парохом нареченого, хіба що партикулярне право велить щось інше або виправдовує слушна причина.

Кан. 832–    § 1. Якщо немає доступу до компетентного згідно з приписом права священика або не можна до нього дістатись без поважної невигоди, то ті, що мають намір увійти у справжнє подружжя, можуть його правосильно і дозволено укласти в присутності самих лише свідків:

1-е - в небезпеці смерті;

2-е - поза небезпекою смерті, якщо розсудливо передбачається, що такий стан речей буде тривати місяць.

§ 2. В обох випадках, якби поруч був інший священик, то його по змозі слід попросити, щоб поблагословив подружжя, з дотриманням правосильності подружжя в присутності лише свідківь у цих випадках можна запросити також некатолицького священика.

§ 3. Якщо одруження відбулося лише в присутності свідків, то супруги не повинні занедбати одержати від священика якнайскоріше благословення подружжя.

Кан. 833 –    § 1. Місцевий Ієрарх може надати будь-якому католицькому священикові повноваження благословити подружжя вірних якоїсь східної некатолицької Церкви, які не можуть звернутися до священика власної Церкви без поважної невигоди, якщо вони з власної волі про це попросять і якщо ніщо не заважає правосильному і дозволеному укладенню подружжя.

§ 2. Католицький священик, по змозі, поки поблагословить подружжя, повинен повідомити про це компетентну владу тих вірних.

Кан. 834 –    § 1. Слід дотримуватися приписаної правом форми вінчання, якщо принаймні одна сторона з тих, що одружуються, охрещена в католицькій Церкві або прийнята до неї.

§ 2. Якщо ж католицька сторона, приписана до якоїсь східної Церкви, одружується із стороною, яка належить до некатолицької східної Церкви, то треба дотримуватись приписаної правом форми вінчання тільки для дозволеностіь для правосильності ж вимагається благословення священика з дотриманням інших вимог, яких законно треба дотримуватись.

Кан. 835 – Диспенза від приписаної правом форми вінчання застерігається Апостольському Престолові або Патріярхові, який повинен надавати її лише з дуже поважної причини.

Кан. 836 – Поза випадком необхідності під час вінчання слід дотримуватися приписів літургічних книг і законних звичаїв.

Кан. 837 –    § 1. Для правосильного подружжя необхідно, щоб сторони були присутні разом одночасно і взаємно висловили згоду на подружжя.

§ 2. Не можна правосильно вінчатися через уповноваженого, хіба що партикулярне право власної Церкви свого права постановляє щось інше. У цьому випадку слід подбати також про умови, за яких можна укладати таке подружжя.

Кан. 838 –    § 1. Вінчатися слід у парафіяльній церкві або за дозволом місцевого Ієрарха або місцевого пароха в іншому святому місціь а в інших місцях вінчатися можна тільки за дозволом місцевого Ієрарха.

§ 2. Щодо часу вінчання треба дотримуватись приписів, установлених партикулярним правом власної Церкви свого права.

Кан. 839 – Забороняється до і після канонічного вінчання інше релігійне укладання того ж подружжя для вираження або відновлення подружньої згодиь подібно забороняється релігійне вінчання, в якому і католицький священик і некатолицький служитель вимагають згоди сторін.

Кан. 840 –    § 1. Дозвіл на таємне вінчання місцевий Ієрарх може дати з поважної і наглої причини і він містить у собі важкий обов'язок зберігати таємницю з боку місцевого Ієрарха, пароха, священика, наділеного повноваженням благословити подружжя, свідків і одного супруга, якщо другий супруг не погоджується на розголошування.

§ 2. Обов'язок зберігати таємницю з боку місцевого Ієрарха припиняється, якщо через її зберігання загрожує поважне згіршення або велика шкода для святості подружжя.

§ 3. Подружжя, укладене таємно, слід записувати тільки в окремій книзі, яка повинна зберігатись у таємному архіві єпархіяльної курії, хіба що на перешкоді стоїть дуже поважна причина.

Кан. 841–    § 1. Після вінчання парох місця, де воно відбулось, або його заступник, хоч би ніхто з них не благословив подружжя, повинен якнайскоріше записати в книзі подружжів імена супругів, священика, який благословив, і свідків, місце і день вінчання, якщо потрібно, диспензу від форми вінчання або перешкод та її автора разом з перешкодою і її ступенемь надання повноваження благословити подружжя та інше відповідно до способу, приписаного власним єпархіяльним Єпископом.

§ 2. Крім того, місцевий парох повинен також записати в книзі охрещених, що супруг одружився у такий то день в його парафіїь якщо ж супруг був охрещений деінде, то місцевий парох повинен вислати свідоцтво про одруження сам або через єпархіяльну курію парохові, у якого записане хрещення супруга, і нехай не буде спокійним, поки не одержить повідомлення про запис подружжя в книзі охрещених.

§ 3. Якщо подружжя було укладене згідно з приписом кан. 832, то священик, якщо його благословив, а в противному разі свідки і супруги повинні подбати, щоб укладене одруження було якнайскоріше записане в приписаних книгах.

Кан. 842– Якщо подружжя або узаконюється для зовнішньої сфери або визнається недійсним або згідно з законом розв'язується, крім випадку смерті, то треба повідомити пароха місця вінчання, щоб він здійснив запис у книгах подружжів і охрещених.

Арт. VІІ: Узаконення подружжя

1– Звичайне узаконення

Кан. 843 –    § 1. Для узаконення подружжя, неправосильного через розриваючу перешкоду, потрібно, щоб перестала існувати перешкода або була надана диспенза від неї і відновила згоду принаймні одна сторона, свідома перешкоди.

§ 2. Це відновлення вимагається для правосильності узаконення, хоч би спочатку обидві сторони висловили згоду і потім її не відкликали.

Кан. 844 – Відновлення згоди повинно бути новим актом волі на подружжя, про яке відновлююча сторона знає або припускає, що воно було від початку неправосильне.

Кан. 845 –    § 1. Якщо перешкода є прилюдною, то обидві сторони повинні відновити подружню згоду у приписаній правом формі вінчання.

§ 2. Якщо перешкода є таємною, то вистачає, щоб згода була відновлена приватно і таємноь причому стороною свідомою перешкоди, якщо триває згода висловлена другою стороною, або двома сторонами, коли перешкода відома обом сторонам.

Кан. 846 –    § 1. Подружжя, неправосильне через брак згоди, узаконюється, як тільки сторона, яка не висловила згоди, вже її дає, якщо триває згода, висловлена другою стороною.

§ 2. Якщо браку згоди не можна довести, то вистачає приватне і таємне відновлення згоди стороною, яка її не висловила.

§ 3. Якщо брак згоди можна довести, необхідне відновлення її у приписаній правом формі вінчання.

Кан. 847 – Щоб подружжя, неправосильне через брак приписаної правом форми вінчання, стало правосильним, воно мусить бути заново укладене у цій формі.

2– Оздоровлення в корені

Кан. 848 –    § 1. Оздоровлення в корені неправосильного подружжя - це узаконення його без відновлення згоди, уділене компетентною владою. Містить воно у собі диспензу від перешкоди, якби така існувала, і від приписаної правом форми вінчання, якщо вона не була дотримана, а також від переведення канонічних наслідків у минуле.

§ 2. Узаконення стається від моменту надання ласки зате переведення наслідків у минуле відноситься до моменту укладення подружжя, хіба що в наданні ласки виразно застерігається щось інше.

Кан. 849 –    § 1. Оздоровлення подружжя в корені може бути правосильно надане навіть без відома однієї або обох сторін.

§ 2. Оздоровлення в корені слід надавати тільки з поважної причини і якщо є вірогідним, що сторони хочуть підтримувати спільність подружнього життя.

Кан. 850 –    § 1. Неправосильне подружжя може бути оздоровлене, якщо триває згода обох сторін.

§ 2. Подружжя, неправосильне через перешкоду з Божого права, може бути оздоровлене тільки після того, як перестала існувати перешкода.

Кан. 851–    § 1. Якщо з боку однієї або обох сторін немає згоди, подружжя не можна оздоровити в корені, без уваги на те, чи згоди не було спочатку чи була висловлена спочатку, а потім була відкликана.

§ 2. Якщо ж спочатку згоди не було, але пізніше вона була висловлена, оздоровлення може бути надане від моменту висловлення згоди.

Кан. 852– Патріярх і єпархіяльний Єпископ можуть надати оздоровлення в корені в окремих випадках, якщо перешкодою правосильності подружжя стоїть брак приписаної правом форми вінчання, або якась перешкода, від якої самі можуть диспензувати, і у приписаних правом випадках, якщо були виконані умови, про які мова в кан. 814ь в інших випадках і якщо йдеться про перешкоду з Божого права, яка вже перестала діяти, оздоровлення в корені може надати лише Апостольський Престол.


З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення Just_me » 26 листопада 2012, 16:49

о.Олег писав:розділ з Кодексу Канонів Східних Церков

Оце вже щось, принаймні видно світло вкінці тунелю :D
З того, що я побіжно проглянула, виділяється пункт другий канону 789, який наголошує на потребі отримання дозволу місцевого Ієрарха на благословення подружжя, яке не може бути визнане або укладене згідно з приписами цивільного права. Хоч причин там не вказано (та й навряд чи вони десь є описані, як я розумію), все ж із того випливає, що Шлюб без документів із РАЦСу в принципі можливий і законний за умови отримання відповідного дозволу. Не може не тішити :), хоч і не може не засмучувати з іншого боку, бо на те життя стільки дозволів назбирати треба, стільком очікуванням відповідати, що жити буде ніколи :D
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Шлюб, церковний і цивільний

Повідомлення о.Олег » 26 листопада 2012, 19:52

там ще десь можливим має бути укладення таємного Шлюбу :)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).


Повернутись до “Запитання-відповіді”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей