Єврейські корені християнства

питання з життя Церкви/Суспільства, які не відносяться до тематики інших розділів Форуму

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Петро Тесля
початківець
початківець
Повідомлень: 43
З нами з: 12 лютого 2011, 10:27

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення Петро Тесля » 09 січня 2012, 14:28

Петро Тесля писав:"""у вертепному дійстві не потрібно акцентувати уваги на негативах суспільства XVI ст., а шукати їх у сьогоденні.""""


Двома руками підтримую ініцативу Блаженнішого Святослава.

Саме для сьогодення образ ЖИДА і буде найактуальнішим як ніколи!



На думку Блаженнішого Святослава, у вертепному дійстві не потрібно акцентувати уваги на негативах суспільства XVI ст., а шукати їх у сьогоденні. "Варто ввести нових дійових осіб до вертепу.

ДВОМА РУКАМИ ПІДДТРИМУЮ ІНІЦІАТИВУ БЛАЖЕННІШОГО СВЯТОСЛАВА І ПРОПОНУЮ ВВЕСТИ ДО ВЕРТЕПУ ЩЕ Й ОБРАЗ ПОЛУКРОВКИ І КВАРТЕРОНА (На-чверть ЖИДА) !

Вони вельми актуальні!

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення Тарас_ » 09 січня 2012, 15:13

Зображення

Жид, жид... А хіба й справді жид нам заважає жити? Бюрократ, міліціонер, суддя, продавець, сусід, начальник - жиди? Ні. Образ жида у Вертепі і антисемітизм є частково виявом ненависті до представників свого народу, але соромно признатись.

Жид - це дійсно, як каже Святослав, історія. Вертеп сьогодні є збереженням традиції і в такому виді там без жида ніяк. Бо було. Подобається це комусь чи ні.

Зображення

Сучасний Вертеп має йти по телебаченні в концертних залах і до нього потрібно шукати актуальності і відповідності сьогоденню, де і Фірташі, і Януковичі, і лохторат голосуючий за підвищення у 300 грн перед виборами, і бізнесмени і міліціонери, і торгаші..., і люди які теж би брали хабарі як би потрапили на відповідні місця - отримали б актуальніше не буває ролі у сучасному Вертепі. Нема. Ніхто цього не радить.

Натомість усі ЗМІ розтиражовують дві тези зі статті: "Шукайте витоків справжнього лиха" і "знущальний образ жида варто замінити", бо цим "ми ображаємо навіть розпинаємо Ісуса і решту святих". Наче Його у Вертепі немає і причиною усіх лих є не гріхи і порушення Божих настанов, а антисемітизм у показі історично-фолькльорного персонажа Вертепу "жида".

Зображення

Шкода мені особисто було прочитати коментар з приводу статті УКУ Патріарха Святослава за яким так однознанчо й не зрозуміло чи підтримує чи не підтримує ідею викидання з Вертепу образу жида, чи підтримує чи не підтримує аргументацію висловлену заявою УКУ. Мені ще нічого, а от як тим людям які ставлять Вертепи? Образ жида - це катастрофічний гріх, як написано в статті УКУ і натяком рекомендовано Святославом замінити на актуальнішого персонажа, замісь історичного і традиційного? До чого ця дипломатія? Політикам вона потрібна щоб в разі чого забрати свої слова і змінити позицію в залежності від обставин. А священнослужителям?

Петро Тесля
початківець
початківець
Повідомлень: 43
З нами з: 12 лютого 2011, 10:27

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення Петро Тесля » 09 січня 2012, 15:28

Образ жида - це катастрофічний гріх, як написано в статті УКУ і натяком рекомендовано Святославом замінити на актуальнішого персонажа, замісь історичного і традиційного?

Замість історичного традиційного образа ЖИДА , наприклад якогось Лейби Мейєра Шнеєрзона, або Мойши Даца варто ввести новий образ: Владіміра Семьоновіча Червоненкіса, або Юлії Володимирівни Капітельман, або скажімо Савіка Шустера, або ....погортайте списки усіх тих, хто контролює сучасну еокноміку фінанси і МАСмедіа Нового Ханаану (себто УКраїни) і знайдете чимало прізвищ на кшталт
Тимошенко, Порошенко, Червоненко, Чумаченко, Пінчук, - одні українці!!!

А вже не кажу про.....Лейбу Мейера Хузера, Шевчука-Кракеса, різного роду Даців: Даца, Дацька, Дацюка, Мільйона (пробачте, тепер це звусить "Мілян") і т.д. і т.п.

От чий образ потрібно вводити в вертеп!

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення Тарас_ » 09 січня 2012, 15:45

Петро Тесля писав:Образ жида - це катастрофічний гріх, як написано в статті УКУ і натяком рекомендовано Святославом замінити на актуальнішого персонажа, замісь історичного і традиційного?

Замість історичного традиційного образа ЖИДА , наприклад якогось Лейби Мейєра Шнеєрзона, або Мойши Даца варто ввести новий образ: Владіміра Семьоновіча Червоненкіса, або Юлії Володимирівни Капітельман, або скажімо Савіка Шустера, або ....погортайте списки усіх тих, хто контролює сучасну еокноміку фінанси і МАСмедіа Нового Ханаану (себто УКраїни) і знайдете чимало прізвищ на кшталт
Тимошенко, Порошенко, Червоненко, Чумаченко, Пінчук, - одні українці!!!

А вже не кажу про.....Лейбу Мейера Хузера, Шевчука-Кракеса, різного роду Даців: Даца, Дацька, Дацюка, Мільйона (пробачте, тепер це звусить "Мілян") і т.д. і т.п.

От чий образ потрібно вводити в вертеп!


В державі де нація є приниженою завжди будуть на керівних посадах і владах, фінансах представники інших народностей. Так зручніше московитам і хохлам тримати українців другим сортом і тими кого "надо учить и учить". Так складось що жиди немаючи національних почуттів добре підходять для керування і контролювання українських регіонів. Доречі, чи не помітили ви що перелічені особи мають безпосереднє відношення до Західної України...

Насправді проблема, що жиди-олігархи - це наслідок українського лохторату і еліти, яка таким чином розяснила політику і наше відношення до процесів, що сидимо під парканом Євросоюзу.

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення luksander » 09 січня 2012, 19:43

Ой жаль, жаль... :(
Невже це УГКЦ (вже й вустами Патріарха :o ) намагається змити з себе обвинувачення в антисемітизмі?.. :oops:
Але чому ж так незграбно?.. :shock:

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 09 січня 2012, 20:34

luksander писав:Ой жаль, жаль... :(
Невже це УГКЦ (вже й вустами Патріарха :o ) намагається змити з себе обвинувачення в антисемітизмі?.. :oops:
Але чому ж так незграбно?.. :shock:

а нумо разом почитаймо, що пише +Святослав: де там про змивання звинувачень в антисемітизмі?
просто цікаво
бо... як в анегдоті виходить. Лише - не так смішно...
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення solist-vokalist » 09 січня 2012, 22:48

luksander писав:Ой жаль, жаль... :(
Невже це УГКЦ (вже й вустами Патріарха :o ) намагається змити з себе обвинувачення в антисемітизмі?.. :oops:
Але чому ж так незграбно?.. :shock:



Абсолютно з Вами згідний... Я намагаюсь знайти якесь пояснення такій позиції Блаженнійшого і шось ніяк не вдається...

Чи це нездатність сформувати вслану позицію чи небажання критикувати Гудзяка, над яким і так нависли чорні хмари... (( не знаю... :(

Якщо ж це свідома позиція, то тоді просто страшно робиться.... Невже людина не розуміє, що представляє цілу Церкву???? На Блаженнійшого покладають стільки сподівань, але що коли і надалі будуть заяви, що дискредетують цілу УГКЦ???
Насправді чинеться значно більше зло, аніж воно може видаватися поверхово...
По-перше, такі заяви - це чудовий привід глумитися з нас, як полюбляють величати нас же, уніатів. На запитання - ти чув яку брєдову ідею висунула УГКЦ - ні відповідей, ні коментарів просто немає - банально робиться стидно.
По-друге, такими заявами українців, в очах тих же євреїв, тай зрештою представників інших національностей у всьому світі виставляють як "останніх" антисемітів. Наш народ безжалісно глумиться з жидів і Церква взялася боротися з цим. :Bravo: Тим самим Церква сама розпалює, сподіваюсь не свідомо, міжнаціональні конфлікти, дискредетує уркїнський народ в очах світової спільноти і дискридетує себе в очах українців. В очах жидів, Гудзяк і компані виглядають, мабуть, супердобре.... :(

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 09 січня 2012, 23:19

solist-vokalist писав: Я намагаюсь знайти якесь пояснення такій позиції Блаженнійшого і шось ніяк не вдається...

перепрошую - стало цікаво: Ви говорите про цю замітку
"Середовищем, у якому зародився український вертеп, була Києво-Могилянська академія. Цей важливий інтелектуальний центр почав у XVII ст. ставити вистави на біблійні сюжети, персонажі яких посідають вагоме місце в таїнстві народження Христа. Більшість із цих героїв вітали Боже Дитя, однак декотрі відкидали Його", - поділився своїми міркуваннями Глава УГКЦ Блаженніший Святослав (Шевчук) в інтерв'ю для 5 українського інформаційного телеканалу.

Першоієрарх УГКЦ зазначив, що саме через персонажів, присутніх у вертепному дійстві, студенти Києво-Могилянської академії намагалися оздоровити тодішнє суспільство, висміюючи суспільні вади і намагаючись пропагувати християнській зміст таїнства воплочення Христа. "Погоджуюся з позицією Українського католицького університету щодо перегляду характеру і змісту сучасних вертепів. Адже щоб вертеп був живим, він повинен відзеркалювати сучасну культуру, а з нею і сучасні хиби суспільства", - сказав Глава УГКЦ.

На думку Блаженнішого Святослава, у вертепному дійстві не потрібно акцентувати уваги на негативах суспільства XVI ст., а шукати їх у сьогоденні. "Варто ввести нових дійових осіб до вертепу. Наприклад, бізнесмена, який задля швидкої комерційної вигоди готовий продати не лише Христа, а й сімейні, національні та культурні цінності", - підкреслив Предстоятель УГКЦ. На його переконання, сьогодні ці вади не обов'язково повинні бути пов'язані з особою жида, адже людство живе вже іншими категоріями. "Вважаю, що нам потрібно позбуватися духу антисемітизму, який колись існував, і зберегти дух різдвяного вертепу часів Києво-Могилянської академії, котрий сьогодні був би живим, промовистим і актуальним для сучасного українця", - додав Глава Церкви.

?
І за що Вам (якщо Ви саме про цю замітку про інтерв'ю Блаженнійшого) так незручно?
Роздути можна будь-що. Довести до абсурду - також. От лише... навіщо?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення solist-vokalist » 09 січня 2012, 23:36

о.Олег писав:
solist-vokalist писав: Я намагаюсь знайти якесь пояснення такій позиції Блаженнійшого і шось ніяк не вдається...

перепрошую - стало цікаво: Ви говорите про цю замітку
"Середовищем, у якому зародився український вертеп, була Києво-Могилянська академія. Цей важливий інтелектуальний центр почав у XVII ст. ставити вистави на біблійні сюжети, персонажі яких посідають вагоме місце в таїнстві народження Христа. Більшість із цих героїв вітали Боже Дитя, однак декотрі відкидали Його", - поділився своїми міркуваннями Глава УГКЦ Блаженніший Святослав (Шевчук) в інтерв'ю для 5 українського інформаційного телеканалу.

Першоієрарх УГКЦ зазначив, що саме через персонажів, присутніх у вертепному дійстві, студенти Києво-Могилянської академії намагалися оздоровити тодішнє суспільство, висміюючи суспільні вади і намагаючись пропагувати християнській зміст таїнства воплочення Христа. "Погоджуюся з позицією Українського католицького університету щодо перегляду характеру і змісту сучасних вертепів. Адже щоб вертеп був живим, він повинен відзеркалювати сучасну культуру, а з нею і сучасні хиби суспільства", - сказав Глава УГКЦ.

На думку Блаженнішого Святослава, у вертепному дійстві не потрібно акцентувати уваги на негативах суспільства XVI ст., а шукати їх у сьогоденні. "Варто ввести нових дійових осіб до вертепу. Наприклад, бізнесмена, який задля швидкої комерційної вигоди готовий продати не лише Христа, а й сімейні, національні та культурні цінності", - підкреслив Предстоятель УГКЦ. На його переконання, сьогодні ці вади не обов'язково повинні бути пов'язані з особою жида, адже людство живе вже іншими категоріями. "Вважаю, що нам потрібно позбуватися духу антисемітизму, який колись існував, і зберегти дух різдвяного вертепу часів Києво-Могилянської академії, котрий сьогодні був би живим, промовистим і актуальним для сучасного українця", - додав Глава Церкви.

?
І за що Вам (якщо Ви саме про цю замітку про інтерв'ю Блаженнійшого) так незручно?
Роздути можна будь-що. Довести до абсурду - також. От лише... навіщо?
З повагою, о.Олег


Блаженнійший абсолютно підтримав заяву УКУ - за те і стидно!!! Закривати очі можна на будь-що... От лише до чого така сліпота призведе...???

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення andrey s. » 09 січня 2012, 23:49

solist-vokalist писав:
Я намагаюсь знайти якесь пояснення такій позиції Блаженнійшого і шось ніяк не вдається...

:(

Ви головне не здавайтесь, наберіться терпіння, і все стане на своє місце.
Мусим себе спитати, чи власне хочимо помогти своїй Церкві, і саме ваще, чи досить маємо терпіння і смирення, Довіри.(Погоджуюсь, що з останнім саме ваще, особливо у світлі коли дивимось на реакцію інших, і та реакція є .........)

Я хотів щось написати в підтримку , навести власне саму статтю(УКУ і Думку Блаженнішого про сьогоденні потреби суспільства), про історію, призначення і потребу вертепу, і ще трохи своїх думок......
але...але зупинюсь..то марно..Що є моя думка, якщо не можуть, а дехто навмисно викривлює(дивився передачі по ящику), погляд нашого Проводу.
Спадає на думку тільки одне..а саме, мої думки то марнота. Але зараз якось ясніше усвідомлюю потребу в молитві за Блаженнішого, щоб Бог дав все необхідне, Сил і Терпіння, Мудрості і...., щоб Укріпив Бл. Святослава.
Бо не легко то все, чим він журиться, і поміч напевне ой як потрібна, а противників, ой як багато, що Віру і Довіру вірних і духовенства ускладнює.
Ну хватить думок, прикладаю молитву і закликаю до цього.(Або коли на Літургії згадують Блаженнішого, то усвідомлювати, що ноша його нереально важка , а навіть неможлива, без нашої молитовної підтримки. Вірю що УГКЦ має особливе, призначення в Божому Плані, що до України, і навіть більше.).
Дякую.
Востаннє редагувалось 10 січня 2012, 00:01 користувачем andrey s., всього редагувалось 1 раз.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 09 січня 2012, 23:53

solist-vokalist писав:Блаженнійший абсолютно підтримав заяву УКУ - за те і стидно!!! Закривати очі можна на будь-що... От лише до чого така сліпота призведе...???

перепрошую - цю статтю http://www.istpravda.com.ua/articles/2011/12/19/65501/
Як нам ставитися до образу "Жида" в традиційних вертепах? Євреями в історичному бутті були не тільки торговці та лихварі. Євреями були апостоли та майже всі автори Нового завіту. Єврейською була Пресвята Родина – Йосиф та Марія...

Як нам, спільноті Українського Католицького університету (УКУ), ставитися до образу "Жида" в традиційних українських вертепах? Чи й далі бачимо ми в цьому образі справжній корінь наших соціальних, національних і політичних лих? Чи не підсміюється над нами Сатана, що ми забавляємося цим образом, у той час як у державі нашій гучні бенкети справляє нерозпізнане зло?

Кілька днів тому ми, християни східної традиції, увійшли у Різдвяний піст (Пилипівку). Напружені ритми інформаційної доби не сприяють глибинним медитаціям, а підготовка до університетських іспитів відволікатиме від іспиту сумління. Отож ми всі мусимо докласти певних зусиль, щоб надолужити те, що мимоволі втрачаємо.

Цим листом ми запрошуємо вас до інтелектуальної задуми й духовного просвітлення, щоб душа наша стала спроможною розрізнити сяйво Вифлеємської зорі та прийти з дарами до ясел Спасителя.

"Веселих свят, друже командире!" Як в УПА святкували Різдво

Різдвяний піст закінчиться урочистим літургійним проголошенням: "Христос Рождається!", дивовижним чаром Свят-вечора, а тоді веселим співом Коляди. Щиро сподіваємося на те, що свій різдвяний вертеп сформує і студентство УКУ; впевнені, що невеличкі колядницькі ватаги організують зі своїми дітьми й наші молоді батьки.

Але радість очікування цього свята щороку затьмарюється лихим передчуттям, що в час найвищої духовної кульмінації святого Різдва у нашу хату знову увірветься вертепний "Жид", – і насіння зла, що його вертепне дійство мало б виполоти, знову загніздиться в нашій душі.

У нашому Університеті немає однозначного ставлення до цього феномену.

Дискомфорт від цього вертепного образу й відчуття, що він суперечить духовній поставі сучасного християнина й етосові УКУ, сусідує з настороженим ставленням до спроб вилучити його, що сприймається як зневаження давньої традиції та улягання стороннім силам.


Новорічний вертеп дисидентів у Львові 1972 року - напередодні масових арештів 12 січня

Наше завдання на цей Різдвяний піст – остаточно вирішити, якими в цьому питанні мають бути місія та етос УКУ.

Ми не можемо заперечити той історичний факт, що образ "Жида" був традиційним для українських різдвяних вертепів. Мало того, цю роль – поряд з іншими негативними ролями, як-от Ірода чи Смерті – сприймали ентузіастично, у них вкладали багато душі й гумору. Так народ у бароковому стилі представляв дихотомію добра і зла.

З цього пласту української народної культури видно, що в певні епохи соціальні біди українського народу асоціювалися з єврейством (як, до речі, і навпаки).

Як козаки Хмельницького євреїв убивали. "Хроніка Натана Гановера"

Ясна річ, далеко не кожен, хто щиро сміявся, бачачи гротескні кривляння вертепного "Жида", був запеклим антисемітом. Дві етнорелігійні групи жили поруч; їхні звичаї були часом зрозумілими для іншої групи, а часом і кумедними. І за поняттями "жида" й "гоя" стояли свої міжгрупові табу, що їх плекали з обох сторін.

Але часом гротескна забава мала далеко не гумористичне продовження, коли по українських селах і містечках зграйки хлопчаків не раз гналися по вулиці за єврейським однолітком, скандуючи уже не барокове: "Жид! Жид!". Пізніші політичні наслідки такої "забави" ми, вибачте на слові, відхаркуємо й досі.

Можна лише вітати прагнення багатьох із вас берегти культурні традиції та звичаї. Але варто також замислитись, чому це прагнення таке вибіркове. Адже ми легко зрікаємося, наприклад, традиції посту – хоч знаємо, що деяких бісів людина може вигнати з себе "лише молитвою і постом" (Мт. 17:21).

Ми легко забуваємо про одвічне правило пошанування святої неділі чи спільної трапези у родині, хоч усі ці звичаї є не лише Божим законом, а й антропологічними та культурними імперативами, занедбання яких призводить до великих втрат.

То чи не варто нам психотерапевтично видобути з глибин своєї свідомості ті причини, що роблять саме цю вертепну роль такою бажаною та незамінною? Це, насправді, доволі проста духовна вправа…

До того ж пам’ятаймо: якщо ми хочемо свято оберігати цей образ у майбутньому, то будьмо щасливі від того, що в інших культурах так само свято оберігатимуть образи "хохла-дєрєвєнщіни", "різуна-гайдамаки" чи "кривавого погромника".

Звернення Петлюри до українців: "Антисеміт - паршива вівця. Женіть його!"

Тоді не ображаймося, що в російських телесеріалах з образом "хохла" обов’язково асоціюються хитрість, підлість і зрада, й будьмо готові, що українофобія і далі супроводжуватиме нас незмінною тінню. Не здивуймося, якщо у світі виробиться алергія на нашу нинішню пострадянську ідентичність, а на сценах Нью-Йорка й Парижа з’являться невдовзі бурлескні образи "українського емігранта-мафіозі".

Утім, когось із вас турбуватиме питання, чому це саме ми маємо починати позбуватися своїх усталених стереотипів першими. Мовляв, хай вони почнуть, а ми вже їх підтримаємо. На цю тривогу наш народ віддавна знайшов відповідь: "Із себе починає не слабший, а мудріший".

Ми розуміємо, що дихотомічне вертепне дійство просто вимагає персоніфікації полюсу зла – без цього óбрази добра стали б "ходульними". Проте є різниця між образами Ірода та Смерті, з одного боку, та образом "Жида" – з іншого. В тому другому випадку зло ототожнюється з цілою етнорелігійною групою – отже, ми маємо вирішити, чи справді така світоглядна позиція є нашим новітнім "богослов’ям визволення", яким ми хотіли б оберегти себе від вселенського зла.

Насправді жодна людська культура не має монополії ні на чесноти, ні на пороки. У всіх людей ДНК за своєю природою однакові, й не існує гену підлості чи, навпаки, доброчесності. Отже, кожен народ, як і кожна людина, може вознестися до найвищих духовних вершин і шубовснути у найгірші гріховні провалля.

Євреями в історичному бутті були не тільки міняйли, торговці та лихварі. Євреями були, зокрема, апостоли, члени найдавнішої християнської спільноти та майже всі автори Нового завіту (за винятком Луки). Єврейською була Пресвята Родина – Йосиф та Марія. Врешті-решт, по Своїй земній Матері євреєм був і Сам Ісус, Різдво Якого ми готуємось тепер зустрічати.

"Українсько-єврейська зустріч". Наші історії неповні одна без одної

Християнство наше вийшло з лона юдаїзму, переймаючи від нього віру в єдиного Бога. Отож, хто, як не ми, мали б прибрати поставу вдячного смирення й усвідомити той надзвичайний факт, що, кажучи словами Ап. Павла, будучи дичкою оливною, защеплені були між святе галуззя та стали співучасниками кореня та оливного соку (пор. Рм 11:16 – 17). На основі цього ще Папа Пій ХІ стверджував: "Духовно усі ми семіти".

Тому не дивно, що свого часу Папа Іван ХХІІІ, осмислюючи духовні причини Голокосту єврейського народу, звернувся в молитві до Ісуса: "Прости, що ми знову розіп’яли Тебе в їхньому тілі!". У цю передріздвяну пору ми запрошуємо вас піти за цим духовним прикладом і сповідально звернутися до Христа: "Прости, що ми знову зневажаємо Тебе в цьому знущальному образі"!

Господня благодать потрібна нам, щоб ми мали здатність відсікати від себе гріховні нарости минулого й духовно зростати. Не треба бути Еклезіастом, щоб помітити, що і світ, і Церква, і ми самі невпинно еволюціонуємо. Разом з нами міняються й ті засоби, за допомогою яких ми інтерпретуємо світ.

Окремі óбрази, які колись здавалися невинними, сьогодні можуть травмувати людські душі й суперечити нашій земній місії. Не біймося розпрощатися з ними – біймося не помітити, що, обстоюючи застарілі óбрази, ми порушуємо найважливіше в християнстві – заповідь любові.

Різдво Василя Стуса

Сучасні прояви зла розмаїті та універсальні. Воно одягається в шати добра, досконало імпровізує на струнах нашої душі, зачіпає наші найпотаємніші бажання й найприродніші інстинкти. Зводити усе це розмаїття до тріади традиційного вертепу (Ірод – Смерть – Жид), зокрема до архаїчної постаті "Жида", означало б, що ми, наче дальтоніки, не помічаємо деяких кольорів нашого мінливого й різнобарвного світу.

Ми пропонуємо спільноті УКУ, а особливо студентству, наново осмислити ґенезу зла. Богослови мали б виявити, в чому справжній корінь наших соціальних, національних і політичних лих, і у вертепному дійстві донести його до людей з оздоровчими гумором і сатирою. Історики мали б остерегти нас від повторення помилок минулого. Від соціальних педагогів ми очікуємо рецептів, як можна загоїти роз’ятрені суспільні рани.

Знайти новітній персоніфікований образ лихварства, грошолюбства, корупції, підкупу та підступності – таким є духовне завдання для нашої спільноти на цей час Різдвяного посту. Інакше ми не помітимо, що всі ці виразки – в нас самих, у тій порочній стороні людської природи, що була ушкоджена гріхопадінням.

Без цього не зможемо ми й осягнути проблем нинішньої України, а разом з ними – проблем усього світу. У регіональних, мовних, конфесійних та будь-яких інших поділах, що терзають сьогодні тіло України, ми обов’язково побачимо відгомін нашої готовності таврувати іншого та заперечувати його гідність.

Отож пам’ятаймо, що без належної метаної – тобто радикальної зміни способу думання – зло й далі торжествуватиме, кинувши нам на розтерзання своє карикатурне опудало, натомість зберігши свою справжню природу нерозгаданою.

Як козаки Різдво святкували. Не Гоголь

"Христос рождається, щоб оновити колись упалий образ" – мовиться у наших службах у Передпразденство Різдва. Йдімо за Христом й оновлюймо "упалі óбрази", щоб стати спроможними оновити світ.

?
почитаймо разом: за що Вам так незручно? Мені наприклад зовсім не незручно: лише ловлю себе на тому, що це роблення з проблеми (антисимітизму в українському народі. Точніше - ловив себе на тому, але з багатьох дописів цієї теми явно бачу присутній в народі антисимітизм :( ) щось важливого (з чим я грішний і далі не дуже згідний) і, головне - я грішний не бачу можливості подолати цю прикру дійсність заміною образу Жида на Агента/Олігарха/тощо (вони і без того будуть асоціюватись в народі з жидами/масонами/інший синонім зла). Просто... автор пропозиції мабуть бачить (вірить у?) таку можливість? І що тут аж так злого? Люди як люди - хочуть щось змінити. В конкретній, яку бачать, проблемі. Чому Вам так незручно?
З повагою, о.Олег
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення solist-vokalist » 10 січня 2012, 00:20

Та не згідний в корені з ідеєю вилучення персонажу жида з вертепу, як і будь-якого іншого у нашій культурі. Заяви УКУ якраз на це і спрямовані... Блаженнійший абсоютно підтрима Католицький університет. Тим самим засвідчивши, що це не особиста позиція Гудзяка і компанії, а й всієї УГКЦ.... За таку позицію і стидно...

Розуміючи що на запитання про заяви УКУ рано чи пізно Блаженнійшому доведеться відреагувати - сподівався почути якщо не критику, то хоча б запевнення, що це лише особиста позиція окремого священика, але аж ніяк не УГКЦ. Натомість тут я чую повне схвалення позиції, яка отримала абсолютно негативно реакцію суспільства....
Глава Церкви має бути авторитетом у суспільстві... З такими заявами від авторитету залишиться скоро хіба мильна бульбашка...

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 10 січня 2012, 07:28

solist-vokalist писав:Та не згідний в корені з ідеєю вилучення персонажу жида з вертепу, як і будь-якого іншого у нашій культурі. Заяви УКУ якраз на це і спрямовані... Блаженнійший абсоютно підтрима Католицький університет. Тим самим засвідчивши, що це не особиста позиція Гудзяка і компанії, а й всієї УГКЦ.... За таку позицію і стидно...

Розуміючи що на запитання про заяви УКУ рано чи пізно Блаженнійшому доведеться відреагувати - сподівався почути якщо не критику, то хоча б запевнення, що це лише особиста позиція окремого священика, але аж ніяк не УГКЦ. Натомість тут я чую повне схвалення позиції, яка отримала абсолютно негативно реакцію суспільства....
Глава Церкви має бути авторитетом у суспільстві... З такими заявами від авторитету залишиться скоро хіба мильна бульбашка...

та це не питання віри щоб розглядати висловлювання Блаженнійшого "позицією УГКЦ" :D і нмсд данна тема є дмуханням на бульбашку та творення інших :( .
Але поговорімо, якщо можна, трошки з іншого боку: Ви вважаєте, що українці не мають проблеми антисемітизму і творення персонажу Жида з цим (з антисемітизмом - повністю погоджуся: у роках виникнення цілком заслужений персонаж) не пов'язане чи вважаєте такого роду (гумористичний же персонаж) вияв антисемітизму добрим і вартісним? Можливо - ні одне ні друге: назовіть, якщо можна. Просто за емоціями, викликаними статею УКУ і тут у темі виписуваних... досить мало спостерігаю хотіння зрозуміти її суть чи суть сказаного (і коротко поданого заміткою пресслужби) +Святославом. Поговорімо про вияви (чи, можливо, невияви) українського антисемітизму? Що б Ви запропонували (якщо б запропонували) для усунення цього прикрого (?) явища з життя українців (при умові, звичайно, що для Вас воно є очевидним в українському народі і вартим подолання)?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення solist-vokalist » 10 січня 2012, 10:00

о.Олег писав:[
та це не питання віри щоб розглядати висловлювання Блаженнійшого "позицією УГКЦ" :D і нмсд данна тема є дмуханням на бульбашку та творення інших :( .


Та це питання авторитету у суспільстві УГКЦ і зокрема Блаженнійшого. УКУ, який робить такі дивні для українців заяви і Блаженнійший Святослав, який схвалює такі інціативи. В очах українців стид, а на устах обурення!!! Потім нічого дивуватися чому падає довіра до УГКЦ і люди вдаються в крайнощі - ідуть у всякі секти.

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення solist-vokalist » 10 січня 2012, 10:26

о.Олег писав: Ви вважаєте, що українці не мають проблеми антисемітизму і творення персонажу Жида з цим (з антисемітизмом - повністю погоджуся: у роках виникнення цілком заслужений персонаж) не пов'язане чи вважаєте такого роду (гумористичний же персонаж) вияв антисемітизму добрим і вартісним? Можливо - ні одне ні друге: назовіть, якщо можна.
З повагою, о.Олег


Я вважаю, що жид - це такий самий персонаж вертепу як, до прикладу, ірод, смерть чи той же циган. І в контексті боротьби з атисемітизмом взагалі не можна включати такий пункт як зміна українського фольклору, українських столітніх традицій. Це банально глупа, антиукраїнська позиція!!!! І аж ніяк не покликана боротися з національною нетерпимістю! Антисемітизм присутній, мабуть, в кожній країні, де є суттєвий відсоток євреїв. І боротьба з цим явищем - це окрема, складна і спірна тема... яку аж ніяк не можна приплітати до війни з українськими традиціями.
Вертепний жид - це аж ніяк не вияв антисемітизму, а одна з складових великої піраміди культурних надбань українців.
В контексті теми нетерпимості до євреїв цей персонаж не розглядався. Ввели його у вертем, із цим ніхто не сперечається, заслужено і протягом століть персонаж утвердився як одни з улюблений і найбільш кумедних. От лише тепер після заяв Гудзяка пішли задоволені кивання головою єврейської громади щодо УКУ і добра доза обурання щодо українців, які століттями висміювали жида. Проблему з нічого роздмухав УКУ - вчергове себе дискредитувавши перед українцями, однак виставивши себе в очах жидів, на тлі українського суспільства, вельми в доброму вигляді ... чи то виставився перед спонсорами, чи то спонсорами-жидами - не знаю...

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 10 січня 2012, 13:56

solist-vokalist писав:
о.Олег писав:[
та це не питання віри щоб розглядати висловлювання Блаженнійшого "позицією УГКЦ" :D і нмсд данна тема є дмуханням на бульбашку та творення інших :( .


Та це питання авторитету у суспільстві УГКЦ і зокрема Блаженнійшого. УКУ, який робить такі дивні для українців заяви і Блаженнійший Святослав, який схвалює такі інціативи. В очах українців стид, а на устах обурення!!! Потім нічого дивуватися чому падає довіра до УГКЦ і люди вдаються в крайнощі - ідуть у всякі секти.

та чому - от я гшрішний: стовідсотковий українець, націоналіст і, хоч, як вже писав, вважаю статтю від УКУ досить невдалою (бо ідея заміни вертепного Жида жодним чином не впливає на подолання антисемітизму, а лише нмд (включно з цієї форумної розмови) його виявляє), проте жодного обурення/стиду (а здатності обурюватись чи стиду як такого я грішний не позбавлений) або упадку довіри до Христової Церкви (УГКЦ) у мене не виникає. Знаю і інших (і несвящеників), які добре розуміють, що Церква Вчить вірити в Бога, любити Його і людей (ближніх/ворогів) і здатні роздумувати над тим, чи дійсно вертепний Жид не є виявом нелюбові і, відповідно - перечення Богові... Можливо повторюсь (не маю сил переглядати, що вже тут писав, а що ні), але як на мене, статя/інтерв`ю або даремно наголошує лише на персонажі Жида (а не зачепає, наприклад, Цигана), або взагалі мала б наголосити лише/саме на потребі зберегти ідею висміювання у Вертепі людських пороків/недоліків (в якості товариства з чортом/смертю...), в яких Жид/Циган логічно мав би уступити місце більш сучасним актуальним персонажам ("Агент", доречі, як на мене це також не надто актуально - "нечесний Бізнесмен", хапуга, олігарх, депутат - ближче до нагального)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 10 січня 2012, 14:07

solist-vokalist писав:Я вважаю, що жид - це такий самий персонаж вертепу як, до прикладу, ірод, смерть чи той же циган...

з мого боку/погляду Вертеп не так якийсь національний скарб, як метод голошення Різдва Христового і, відповідно, персонажі, що пов`язані з Євангельською Подією Різдва є обов`язковими, а решта можна заміняти, додавати тощо... І жодних підкупів (за цю ідею) ні від "жидів", ні від будь-кого ще мені грішному не поступало :D
Це моя віра і моє розуміння виникненя і потреби вертепної Проповіді.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення andrey s. » 10 січня 2012, 16:59

solist-vokalist писав:Та не згідний в корені з ідеєю вилучення персонажу жида з вертепу, як і будь-якого іншого у нашій культурі. Заяви УКУ якраз на це і спрямовані... .

та шо Ви всі вчипились до того вилучення.... Ану наведіть, де кажеться про вилучення. (ато чесне слово, я вже себе неповноцінним відчуваю :pardon: , відкрийте мені очі на це.)
solist-vokalist писав:Та це питання авторитету у суспільстві УГКЦ і зокрема Блаженнійшого. УКУ, який робить такі дивні для українців заяви і Блаженнійший Святослав, який схвалює такі інціативи. В очах українців стид, а на устах обурення!!!

Я собі не дозволю, щоб моє несприйняття чи не розуміння якихось окремих поглядів на дії духовенства, впливали на авторитет(в моїх же очах) УГКЦ.
Своє ставлення і розуміння статті вже писав, повторюватись не буду. І навіть скажу, що попри ту нудоту яку чую(я про агресивну критику яку переводять в ракурс Віри і Моралі, яка критикує і породжує мутації, що до бачення інших цього питання.), попри це і інше, я всетаки бачу плоди цього всього, і я про дії, а не балаканину.
Цього року набагато більше вертепів було, і байдуже мені, чи з жидами, чи з депутатами і олігархами(в якихось образах).
Я взагалі сумніваюсь, що більшість з "критикунів" і "борців за збереження автентичної Українскості ", вникали в суть потреби, чи взагалі долучались колись до вертепу, знають щось за сам вертеп. Це все тільки привід показати своє "фе".
І якщо включити думалку, і побачити прагнення Духовенства використати вертеп для висміювання, піднімання на поверхність цих образів("депутат гівнюк","суддя поц","бізнесмен хапуга", "олігарх який грається в бога"), то ясно чому акцент зробили на Жиді, чому вжили "переосмислити", і закцентували на тому, що до самого жида то не має відношення, як коли цей образ був створенний.
Вам вже подають історію виникнення вертепу, потреби і мотиви появи тих вертепних персонажів, і ще купа всього.....
Але то все є природнім...ніякі поступи в кращу сторону не проходять так як собі це уявляють деякі "критикуни", які власне тільки у цьому бачуть реалізацію свого его.....(я цитував Вас п.solist-vokalist але ці всі думки стосуються загалу, це не особисто Вам адресовано. Сподіваюсь це ясно.)
Маємо те що маємо, такі вже ми Українці є...але не дивлячись на то, нами журяться, нас Люблять, моляться і Провадять нас Дорогою до Господа...
От тільки питання чи ми то приймаєм і сприяєм, допомагаєм.(хоч власне навіть критика може дати добрий плід...але це не заслуга критиканів..то точно)

В очах українців стид, а на устах обурення!!!

Будласка, не розписуйтесь за всіх Українців...бо відчуваю себе Не Українцем, коли сприймаю і намагаюсь зрозуміти Прагнення Церкви, навіть якщо одразу якось не зрозуміло...то даю часу -час, а сам стараюсь набратись терпіння і позбавлення того що обмежує бачення.
І всетаки я Українець.
Дякую. :Rose:
...................................................
Справді, на фоні образів :"депутат гівнюк","суддя поц","бізнесмен хапуга", "олігарх який грається в бога", образ самого жида (в час створення того образу), є "невинною овечкою", щоб вживати навіть "переосмислити", тобто втиснути ці образи в образ жида...
Решта персонажів теж потрібні і вбачаю аналогію в інших образах.
Власне є потреба у формуванні сучасного вертепного дійства, що само по собі не змінює його (вертепа) , в контексті традиції, а тільки розвиває...
Вертеп це не тільки історія України, щоб був незмінний від часу створення.(таке було дуже добре на етапі витривання Української традиції в час гоніння)
Сутність вертепу не змінюється і традиція таким чином не зникає, а тільки розвивається, щоб власне була користь , і в одночас звернення до витоків....
А вже як саме зформується, чи додадуться інші персонажі(образи), чи в старі образи одягнуться сучасні...то вже побачим..як воно станеться..
Добре що тредиція не забувається, навіть таким чином пропугується, зростає , відроджується, стає навіть сприйнятою молоддю(модною), і головне спрямовується і пояснюється нашим Проводом...щоб був толк з того всього, звісно на Славу Божу і Славу України.
Востаннє редагувалось 10 січня 2012, 18:29 користувачем andrey s., всього редагувалось 2 разів.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення luksander » 10 січня 2012, 17:24

о.Олег писав:
luksander писав:Ой жаль, жаль... :(
Невже це УГКЦ (вже й вустами Патріарха :o ) намагається змити з себе обвинувачення в антисемітизмі?.. :oops:
Але чому ж так незграбно?.. :shock:

а нумо разом почитаймо, що пише +Святослав: де там про змивання звинувачень в антисемітизмі?
просто цікаво
бо... як в анегдоті виходить. Лише - не так смішно...
З повагою, о.Олег

НЕВЖЕ, част.
1. Уживається як допоміжний засіб при оформленні питального речення з відтінком сумніву, здивування, недовір'я і т. ін.

можу тільки додати, що "невже" стосується як відмивання, так і особи Патріарха, і антисемітизму в УГКЦ. Просто я ні вертепу, ні УКУ і в очі не бачив і тому не дуже розумію, про що мова в статті, але ж стаття точно неоднозначна, тому хотілось зрозуміти причину її появи... :pardon:

о.Олег писав: вважаю статтю від УКУ досить невдалою

а Ви не могли це написати раніше? Мені просто важко додуматись до того, що стаття керівництва УКУ, підтримана Патріархом, може бути невдалою :o От звідси і шукання "чорної кішки".. :Search:
Нмд... варто було б зупинитися на
Цим листом ми запрошуємо вас до інтелектуальної задуми й духовного просвітлення, щоб душа наша стала спроможною розрізнити сяйво Вифлеємської зорі та прийти з дарами до ясел Спасителя.

а поява "агента" замість "жида" - невже це результат отого просвітлення і задуми? :oops:

ну і
статя/інтерв`ю або даремно наголошує лише на персонажі Жида (а не зачепає, наприклад, Цигана), або взагалі мала б наголосити лише/саме на потребі зберегти ідею висміювання у Вертепі людських пороків/недоліків (в якості товариства з чортом/смертю...), в яких Жид/Циган логічно мав би уступити місце більш сучасним актуальним персонажам ("Агент", доречі, як на мене це також не надто актуально - "нечесний Бізнесмен", хапуга, олігарх, депутат - ближче до нагального)
:good:
П.С. перед Різдвом по ТСН був сюжет про підготовку до Вертепу, який зорганізовував Олег Скрипка, так там Богдан Бенюк сказав таку фразу: " жаль що ролі Жида немає в Вертепі, я б жида зіграв" (приблизно таку) То що, можливо є Вертепи і без негативних фолькльорних персонажів? :roll:

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 10 січня 2012, 19:45

luksander писав:
о.Олег писав: вважаю статтю від УКУ досить невдалою

а Ви не могли це написати раніше? Мені просто важко додуматись до того, що стаття керівництва УКУ, підтримана Патріархом, може бути невдалою :o ...

та не претендую я грішний на якусь непомильність поглядів (та і взагалі перечитав статтю (не по-вертикалі) лише тоді, коли прочитав тут шум навколо неї) і всі ці оскарження УКУ/Патріарха нмсд від того, що якось повелось у нас підтримувати хороших (на нашу думку) людей/організацій не у зв'язку із сенсом того, про що йдеться, а у зв'язку з тим, що "ми їм довіряємо". Ні - це гарно - довіра. І... дуже дякую Вам за вияви довіри до того, що пишу. Дійсно - дякую! Але... не зі всім треба стовідсотково згоджуватись. І це починаючи від мене (чи когось ще) грішного (святого) через УКУ/Патріарха до Папи Римського :D . Людина може мати свою думку, з якою інша людина може в чомусь не погодитися, а в чомусь побачити слушність, а ще в чомусь додати нових барв, а ще щось додати зовсім нового, з ким інший може не згодитися і т.д і т.п... Знаю, що знаєте, просто... навіть собі вважаю за потрібне це час від часу пригадати.
А стаття виявилася гарною :) . Гарна стаття - вдалася з того огляду, що читач пробує проговорювати/продумувати. Мене грішного точно збудувала. А те, в чому виявилася руйнівною... Руйнує "бульбашки" категоричного схвалення/заперечення, "чорно-білого" сприйняття УКУ/Патріарха/світу... - життя ж є набагато цікавішим, аніж "цим я довіряю"/"цим не довіряю": для мене стаття УКУ є запрошенням думати самостійно і... буде (для зросту Церкви і людини в її лоні) зле, якщо Ви просто повірите мені грішному і скажете "стаття невдала" бо аж так мені довіряєте. Адже я... людина і можу помилятися. Що неодноразово відбувалося і відбувається. Включно з цим Форумом
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення Тарас_ » 10 січня 2012, 20:01

andrey s. писав:
solist-vokalist писав:Та не згідний в корені з ідеєю вилучення персонажу жида з вертепу, як і будь-якого іншого у нашій культурі. Заяви УКУ якраз на це і спрямовані... .

та шо Ви всі вчипились до того вилучення.... Ану наведіть, де кажеться про вилучення. (ато чесне слово, я вже себе неповноцінним відчуваю :pardon: , відкрийте мені очі на це.)


Та що ви, наче читати не вмієте? Для чого нас переконувати в що ми не бачимо те що бачимо?

Коли кажуть: "це погане", "його варто замінити" - і є викиданням "поганого":

Повний офіційний текст на сайті УКУ: http://ucu.edu.ua/news/5816


Зображення

Різдвяний піст закінчиться урочистим літургійним проголошенням: «Христос Рождається!», дивовижним чаром Свят-вечора, а тоді веселим співом Коляди...

Але радість очікування цього свята щороку затьмарюється лихим передчуттям, що в час найвищої духовної кульмінації святого Різдва у нашу хату знову увірветься вертепний «Жид», – і насіння зла, що його вертепне дійство мало б виполоти, знову загніздиться в нашій душі...

Дискомфорт від цього вертепного образу й відчуття, що він суперечить духовній поставі сучасного християнина й етосові УКУ, сусідує з настороженим ставленням до спроб вилучити його, що сприймається як зневаження давньої традиції та улягання стороннім силам.

Наше завдання на цей Різдвяний піст – остаточно вирішити, якими в цьому питанні мають бути місія та етос УКУ...

Часом гротескна забава мала далеко не гумористичне продовження, коли по українських селах і містечках зграйки хлопчаків не раз гналися по вулиці за єврейським однолітком, скандуючи уже не барокове: «Жид! Жид!». Пізніші політичні наслідки такої «забави» ми, вибачте на слові, відхаркуємо й досі...

Зображення

Є різниця між образами Ірода та Смерті, з одного боку, та образом «Жида» – з іншого. В тому другому випадку зло ототожнюється з цілою етнорелігійною групою...

Євреями в історичному бутті були не тільки міняйли, торговці та лихварі. Євреями були, зокрема, апостоли, члени найдавнішої християнської спільноти та майже всі автори Нового завіту (за винятком Луки). Єврейською була Пресвята Родина – Йосиф та Марія. Врешті-решт, по Своїй земній Матері євреєм був і Сам Ісус, Різдво Якого ми готуємось тепер зустрічати...

Свого часу Папа Іван ХХІІІ, осмислюючи духовні причини Голокосту єврейського народу, звернувся в молитві до Ісуса: «Прости, що ми знову розіп’яли Тебе в їхньому тілі!». У цю передріздвяну пору ми запрошуємо вас піти за цим духовним прикладом і сповідально звернутися до Христа: «Прости, що ми знову зневажаємо Тебе в цьому знущальному образі»!..

Ми пропонуємо спільноті УКУ, а особливо студентству, наново осмислити ґенезу зла. Богослови мали б виявити, в чому справжній корінь наших соціальних, національних і політичних лих, і у вертепному дійстві донести його до людей з оздоровчими гумором і сатирою.

Знайти новітній персоніфікований образ лихварства, грошолюбства, корупції, підкупу та підступності – таким є духовне завдання для нашої спільноти на цей час Різдвяного посту...

Без цього не зможемо ми й осягнути проблем нинішньої України, а разом з ними – проблем усього світу...

Йдімо за Христом й оновлюймо «упалі óбрази», щоб стати спроможними оновити світ.

о. Борис Ґудзяк, ректор

о. Юрій Щурко, керівник Духовно-пасторального відділу

Мирослав Маринович, віце-ректор з питань призначення та місії Університету


Дане звернення вийшло під заголовком: "Шукаймо справжніх витоків лиха!". Далі текст з осудженням і називання гріхом щорічнозатьмарючим, виявляється, використання образу жида для демонстрації виявів злого, недобрих вчинків.

Неоднозначно зрозуміти статтю не можна. Підхід читати звернення священнослужителів, просвітлених наукою в університеті і не сприймати серйозно та за заклик до дії віддає "показовим християнством": слухаю, але роблю своє, одночасно вдаючи що з усім згоден і готовий впасти на коліна після слів Амінь.

Зрозуміти звідки такі думки і безпечність закликів до викидання саме жида, а не як цигана і взагалі решти "національних" чи професійних чи інших що можуть означати цілу групу "невинних" персонажів з вертепу пояснює фотогалерея сайту УКУ. Натрапив на неї шукаючи фото до ілюстрації повідомлення.

З фотографій видно коло спілкування і співдіяння УКУ - це не сироти, не українські таланти з міських і сільських шкіл, не українські якісь організації по відродженню традицій, а пани-алглійці та інші європеїзовані. Не Фірташ замовляв статтю УКУ, а бажання бути і зручно почуватись у компанії просвітлених європейців.

Чи з того почали? Невже образ жида у Вертепі - це справжня причина усіх лих українців? Для людей потрібно старатись, а не для свого комфорту - звідси й береться авторитет. Гузар недобудував Храм в Києві, але він залишиться навіки авторитетом, бо не дбав про свою зручність перед будь-ким з закордонних.

Англійська мова, екологія - це мабуть добре для підняття рівня освіченості і пізнання навколишнього самими студентами УКУ та тими з ким вони проводять подібні заходи. Мало. Мало цього.

Викидання образу жида, без дискусій і тільки на аргументації, що це ображає євреїв перебір свого progressivity.

Зло - є абсолютним. Не можна вимагати забирати вертепного жида і залишати його у фільмах, повсякденності - якщо це вважається поганим. Але як тоді правильно можна характеризувати поведінку певної нації в певний час? Хіба антинімчуризм під час Другої Світової у постраждалих неправильно? Як зображати нациста? Не німцем, щоб не ображати образами минулого століття сучасну німецьку націю?

"Якби ви вчились так як треба". - Т. Г. Шевченко.

Як так сталось що вчені пани закликали до дурниці, неаргументованість якої видна і смішна зовсім невченим людям? Чи не спокусою так стається...

Помолимось за Бориса Гудзяка щоб так не помилявся.
Востаннє редагувалось 10 січня 2012, 20:09 користувачем Тарас_, всього редагувалось 4 разів.

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення luksander » 10 січня 2012, 20:03

а Ви не могли це написати раніше? Мені просто важко додуматись до того, що стаття керівництва УКУ, підтримана Патріархом, може бути невдалою От звідси і шукання "чорної кішки"..

Я Вам, звичайно, довіряю, але в даному випадку дякував за ідею про "невдалу статтю"... :) а то доводилось вибирати між "поганим" і "дуже поганим" :pardon:
А цікаво, - самі автори статті вступили в діалог з читачами? :Search:
певно що не маю ніякого права критикувати Вертепи, та якось не хотілося б і на РІЗДВО отримати зайвий раз нагадування про зло... :Search: нехай навіть і театральне... :roll:

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 10 січня 2012, 20:27

Тарас_ писав:
Як так сталось що вчені пани закликали до дурниці, неаргументованість якої видна і смішна зовсім невченим людям? ...

та люди ж ми всі. І Ви, і я грішний, і "вчені пани". Молімося
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення о.Олег » 10 січня 2012, 20:37

luksander писав:Я Вам, звичайно, довіряю, але в даному випадку дякував за ідею про "невдалу статтю"... :) а то доводилось вибирати між "поганим" і "дуже поганим" :pardon:

:Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

Чи був Ісус євреєм?

Повідомлення Тарас_ » 10 січня 2012, 20:46

У дискусійному звернені УКУ з закликом вилучити вертепного жида сказано що "по Своїй земній Матері євреєм був і Сам Ісус, Різдво Якого ми готуємось тепер зустрічати".

Чи може таке бути що Син Божий єврей? Яким чином він відноситься і належить до єврейської нації?

З коментара до одного з Різдвяних Богослужінь почув що Йосип був не традиційним чоловіком Марії, а обрученцем - взяв її собі за жінку щоб не побили камінням за те що носить дитину без Батька.

Чи міг Син Божий успадковувати єврейські гени Матері? Бо тільки так кровно його можна поєднати з євреями. Навряд. Це протирічить лозіці Божого першотворення. Симітські гени розвинуті і еволюційовані своїм відмінним шляхом відповідно до умов проживання Йому непотрібні. З інтерпритованого відбитку Туринської плащенниці ми цьому й бачимо часткове підтвердження:

Зображення

або так:

Зображення

Аналогічно немає в Ісусу й звичок, поглядів що можна було б віднести до належності до політичної нації євреїв. Історія Його возвеличення, а потім Розп'яття та неприйняття по сьогодні багатьма, а може й більшістю євреями, відома.

Який це був би Бог і Його Син якби вони були євреями? Як вони могли б вибирати собі народ для проповідування Слова Божого в старозавітних часах? До чого було б слово "вибір".

Ісус не єврей - він Син Божий. Той, хто був до симітів, словян, саксів, негрів, азіатів і націй що поутворювались пізніше.

Чи я неправий і Український Католицький Університет знає краще?

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення andrey s. » 10 січня 2012, 20:52

Тарас_ писав:
Помолимось за Бориса Гудзяка щоб так не помилявся.

Помолимся, а Бог вже знає, як і що, і повірте, краще за нас всіх разом. Помолимось просто, без правий чи не правий, посада відповідальна і потребує Мудрого проводу...без Бога ніяк не вийде, і наших молитов теж.
Молимось...
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Чи був Ісус євреєм?

Повідомлення о.Олег » 10 січня 2012, 20:53

десь тут вже, якщо не помиляюсь, подавав свою невеличку статтю на близьку до піднятого питання тему
4. Чи можливо у наш час на основі якихось надійних документальних свідчень визначити національність Ісуса Христа? Наскільки відомо, юдеєм він не був, бо Діва Марія походила з галилеян. Що це був за народ чи плем'я? Наскільки мають рацію такі автори, як Ю. Шилов, Ю. Канигін, І. Каганець та инші?

Тобто Ви запитуєте про те, як ставитися до тверджень, що Ісус Христос – галилеянин, що, за згаданими авторами, тотожне – галичанин-українець?
Незаперечним є те, що слова Галичина і Галилея подібні за звучанням. А ще й недавно у телепроєкті «Великий українець» одним із кандидатів на це звання оголосили Ісуса Христа… Природньо, що такі питання виникають...
Насамперед хочу зауважити, що, попри всю проблематичність та суперечливість для історичної науки й поверховість розуміння християнства загалом, у творах названих й инших авторів є і позитивний бік. Адже в такий, хоч і дивний, спосіб підкреслення вагомости українців – «родичів» Господа нашого Ісуса Христа, визнається Христова велич… У сучасному комуністичному Китаї, наприклад, з подібною метою дітям у школах викладають теорію про місцевого палеоантропа, від якого розвинулися і поширилися по планеті всі homo sapiens… Христос, мабуть, таки кращий… Принаймні хочеться мати такого вихідця з України, а не втішатися, скажімо, славою пана Захер-Мазоха (його ім'я використовують для описання одного з виявів захворювання людської психіки), викривлений образ якого так безжально експлуатують задля прибутку. Можливо, з цієї причини такі роздуми і здобули певну популярність у нашому народі.
От лише пишуть подібні твори не лише проукраїнські автори, і за версією Мурада Аджи, наприклад, чи не всі топоніми мають тюркське походження, а на «братерство» з Ісусом Христом претендують і росіяни (наприклад, А. П. Баркашов), і греки, і сирійці… Можемо згадати у цьому контексті й фашизм, адже пронацистська фракція лютеран Німеччини також вчила про Христа-арійця, і таке вчення стало ще одним підсиленням проповіді «вищости» німців над иншими народами… Це, звичайно, історія, але навіть сьогодні у США Христа-арійця проповідує протестантський рух Christian Identity…
Аргументація у всіх цих конкуруючих за приналежність до Христа авторів різноманітна і, напевно, знайде собі прихильників серед різних людей-народів. Одним коренем такі роздуми сягають талмудизму, який оголошує Єшуа позашлюбним сином римського солдата, иншим – явищу, яке в сучасності назване «параісторією», спробами переписати історію «під себе»...
Якщо перше (талмудизм) християни автоматично відкидають через явну невідповідність вірі, то друге вимагає детальнішого пояснення, бо дійсно може видаватися не самоочевидним. Тому, роздумуючи над Вашим запитанням, замислимося про те, звідки черпаємо справжнє знання про Ісуса Христа і Його життя?
Так, сучасна людина стоїть перед вибором довіри або недовіри до різноманітної інформації, яка малює Ісуса Христа то у вишиванці, то з фашистським хрестом, то ще якось... Дійсно, світ породив багато різних творів про Ісуса Христа, в яких представляє вже не євангельського Христа-Бога, а, як писав протоєрей О. Мень про Єшуа Га-Но́црі (Ісуса з Назарету) булгаковського «Майстер і Маргарита» – Христового «тезку» чи «однофамільця». Знання ж про справжнього, без «прикрас» і домислів, обіцяного Спасителя людства Ісуса Христа, який «учора й сьогодні – той самий навіки» (Євр. 13, 8 ), черпаємо зі Святого Письма Старого і Нового Завіту.
Спробуємо коротко описати історію спасення, що про неї знаємо з Біблії.
Після припинення стрімкого розвитку гріхопадіння потопом, Бог вибрав з-поміж нащадків Ноя рід, що проніс через віки віру в істинного Бога і у прихід Спасителя – рід Авраама, з якого постав весь рід юдейський. Опікуючись своїм народом, Бог вивів його з неволі рабства, оселив в обіцяній землі, встановив завіт обрізання, дав заповіді, посилав суддів, пророків, вивів з вавилонської неволі і, врешті, приготував з народу Вибрану, що стала Матір'ю Сина Божого.
Письменники, що не мають стосунку до Церкви, часто говорять про нібито таємне походження Матері Христа, однак батько Пречистої Діви Марії (відповідно до Передання) походив з роду Давидового, але не через Соломона, а через його брата Натана (2 Сам. 5, 15; 1Хр. 3, 5; 14, 4). Святе Письмо подає два родоводи Ісуса Христа і, у зв'язку з забороною вести рід по материнській лінії, в обох випадках говориться про чоловіка Марії – св. Йосифа. Однак у євангелиста Луки (3, 31) читаємо про сина Давидового Натана, і цей родовід є родоводом Богородиці, а євангелист Матей (1, 4) подає сина Давидового Соломона – рід Обручника Йосифа. Тому, якщо навіть роздуми над питанням про якийсь окремий галилейський народ і мають сенс (хоча насправді Галилея була місцем, де жили різні народи, в тому числі і юдеї), то пов'язати його з Ісусом Христом, який чітко говорить: «від юдеїв бо й спасення» (Йо. 4, 22), важко…
Відповідно до слова Божого, Месія очікувався саме з вибраного юдейського народу. Обіцянка Спасителя починається ще у раю, коли Бог пророкує ворожнечу між потомством жінки і спокусника (див. Бут. 3, 15). Ця обітниця стає більш виразною у пророцтвах про прихід Спасителя, що постраждає від насильства диявола (див. Пс. 21), але переможе його (див. Од.12, 9). Також Адамові дається обітниця благословення в його сімені всіх народів землі (див. Бут. 22, 18) – повторена пізніше Ісааку і Якову (див. Бут. 26, 4; 28, 14). Патріярх Яків у своєму передсмертному заповіті пророкує про прихід Спасителя: «Берло від Юди не відійде, ні жезл із-поміж стіп у нього, поки не прийде Той, якому він належить, Йому будуть коритися народи» (Бут. 49, 10). Слова ж Мойсея: «Пророка з-поміж вас, з твоїх братів… Господь, Бог твій, настановить тобі; Його маєте слухатися…» (див. Втор. 18, 15) Ісус Христос відносить до себе: «… про мене бо писав він!» (Йо. 5, 46).
Насправді, маємо багато більше пророцтв, що говорять про прихід Христа саме з юдейського народу. До таких пророчих образів відносимо псалми, що говорять про страждання (див. Пс. 8; 15; 39, 40; 68; 108) і прославу (див. Пс. 2; 94; 96; 109; 117) Спасителя. Під кінець часів Старого Завіту в пророчих книгах щораз більше розкривається майбутній прихід Божого Сина. Вони говорять про Предтечу, про час, місце, обставини приходу Спасителя, про зраду, страждання, воскресення… Особливе місце серед цих пророцтв займає 53 глава пророка Ісаї, яка повністю описує хресні страждання Спасителя.
У пророка Даниїла читаємо передбачення про «сімдесят седмиць» від відновлення Єрусалиму до приходу Спасителя і завершення Старого Завіту (див. Дан. 9, 2–27). Пророцтва давали надію народові, що важкий період життя обов'язково закінчиться, і готували народ до того, щоб він міг розпізнати наближення цього часу й упізнати Спасителя в образі, який дали нам пророки. Завдяки пророцтвам, очікування Месії благочестивими юдеями було напруженим. В Євангелії бачимо Симеона Богоприємця, якому явлено, що не зазнає смерти, допоки не побачить Христа Господа (див. Лк. 2, 26); бачимо самарянку, яка знає, що прийде Спаситель (Йо. 4, 25); юдеїв, які питаються Йоана Хрестителя «Чи ти Христос?» (див. Йо. 1, 20–25); чуємо слова Андрія до брата Симона: «ми знайшли Месію» (Йо. 1, 41); цей стан очікування описує настрій народу, коли Ісус входить у Єрусалим…
Насправді немає великої різниці, з якого народу прийшов Спаситель і, хоч у Біблії про це чітко сказано, це взагалі не має бути предметом суперечок. Бо віруємо, що Ісус Христос народився для всього людства і прийняти Його прихід має кожна людина, незалежно від своєї раси чи походження. Щиро сподіваюся, що входження в проблематику різних письменників, які беруться твердити про неюдейське походження Ісуса Христа, не стане на заваді навіть їм прийняти Бога, що прийшов у світ «щоб спасти люд свій весь»…

З повагою. о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення Тарас_ » 10 січня 2012, 20:54

andrey s. писав:
Тарас_ писав:
Помолимось за Бориса Гудзяка щоб так не помилявся.

Помолимся, а Бог вже знає, як і що, і повірте, краще за нас всіх разом. Помолимось просто, без правий чи не правий, посада відповідальна і потребує Мудрого проводу...без Бога ніяк не вийде, і наших молитов теж.
Молимось...


Бог і нам дав розум, щоб розбирались в чому можемо правий чи не правий.

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: неоднозначна стаття керівників УКУ

Повідомлення andrey s. » 10 січня 2012, 21:01

Тарас_ писав:
andrey s. писав:
Тарас_ писав:
Помолимось за Бориса Гудзяка щоб так не помилявся.

Помолимся, а Бог вже знає, як і що, і повірте, краще за нас всіх разом. Помолимось просто, без правий чи не правий, посада відповідальна і потребує Мудрого проводу...без Бога ніяк не вийде, і наших молитов теж.
Молимось...


Бог і нам дав розум, щоб розбирались в чому можемо правий чи не правий.

То давайте тоді ще раз Помолимось.. :) , пробачте, що не втримався і всетаки вставив свої корективи.....
Молимось...??
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Тарас_
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 217
З нами з: 17 квітня 2009, 14:33
Звідки: м Калуш, Івано-Франківська обл., Західна Україна
Контактна інформація:

Re: Чи був Ісус євреєм?

Повідомлення Тарас_ » 10 січня 2012, 21:02

Отче Олег ви навели дуже великий текст. Який читати з початку, де обговорюється теорія про Галілею і Галичину як одне й теж читати не хочеться.

Друга частина тексту це спроба найти пояснення національної приналежності через Біблійні сказання. З яких чітко й незрозуміло і звісно ж неможливо трактувати приналежність Ісуса до певної нації. Як розділяти належність до різних національностей у змішаних історією регіонах важко й сьогодні.

Вибачте, але у поданому вами матеріалі, я не знайшов ні аргументів які б могли дати однозначну відповіді, ні вашої думки.

Сподіваюсь ви скажете ваше авторитетне слово старійшини цього Форуму, і більш освіченого в Церковних вченнях, ніж я і багато подібних незнаючих. Дякую наперед. (Все сказане без будь-яких сарказмів, іроній, ухмилок-тільки щиро)


Повернутись до “Церква і Суспільство”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 8 гостей