Григоріанський календар: за і проти

літургічні тексти, переклади, устав Богослужень

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Ви за перехід УГКЦ на григоріанський календар?

Так
38
58%
Ні
12
18%
Так, але не зараз
11
17%
Не знаю
4
6%
 
Всього голосів: 65

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення andrivovk » 09 січня 2012, 22:39

УГКЦ не перейде на григоріанський календар без православних http://www.credo-ua.org/2012/01/56853
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 01 квітня 2013, 06:11


Протоиерей Михаил Ардов рассказал, как одна православная старушка сокрушалась:
-О, Господи! Что в этом году творится! Иудеи и католики уже и пасху отпраздновали, а мы еще и Христа не распяли!!!
:Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення andrivovk » 01 квітня 2013, 16:37

о.Олег писав:

Протоиерей Михаил Ардов рассказал, как одна православная старушка сокрушалась:
-О, Господи! Что в этом году творится! Иудеи и католики уже и пасху отпраздновали, а мы еще и Христа не распяли!!!
:Rose:

Так, поважна причина святкувати разом. :D
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re:

Повідомлення о.Олег » 03 квітня 2014, 09:46

samael писав:
robie писав:тут справа не в науці, а в закоренілості традиції.


і чому це мене не дивує :roll:

http://www.pravoslavie.ru/news/69613.htm
Польська Православна Церква повертається на Старий Стиль
якщо, звичайно, і цю постанову від 31.03.14 не відмінять
і, звичайно, якщо це не першоквітневий жарт :)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Max
гість
гість
Повідомлень: 1
З нами з: 24 вересня 2015, 12:52

Re: Яку свободу Бог дав людині.

Повідомлення Max » 24 вересня 2015, 13:38

перемістив
Поддержите Петицию Президенту Украины по ссылке https://petition.president.gov.ua/petition/10413
Текст електронної петиції:
КАТОЛИЧЕСКОЕ РОЖДЕСТВО ДОЛЖНО БЫТЬ ГОСУДАРСТВЕННЫМ ПРАЗДНИКОМ УКРАИНЫ 25 декабря.
Общее количество католиков (всех обрядов) в Украине, по данным Annuario Pontificio (Папского Ежегодника) за 2009 год, составляет 4 801 879 человек в 4 293 общинах
25 декабря Католическое Рождество Христово празднуют не только католики, но и православные многих стран мира, лютеране и другие протестантские конфессии.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Яку свободу Бог дав людині.

Повідомлення о.Олег » 24 вересня 2015, 14:20

Max писав:Общее количество католиков (всех обрядов) в Украине, по данным Annuario Pontificio (Папского Ежегодника) за 2009 год, составляет 4 801 879 человек в 4 293 общинах...

щоб не бути звинуваченим в маніпуляції, Вам варта писати саме про католиків України, які святкують Різдво за Григоріанським Стилем. Тобто фактично пишіть лише римо-католиків.
В "петиції" я грішний щось не дуже... вписуюсь. Інші - як хочуть. Але у мене питання: як Ви це бачите? Загально державний вихідний? А Пасха, коли (частіше не, аніж так) не співпадає? І який критерій для оголошення вихідним? Кількість? Як визначатимемо? І чому саме так??
Вітаю на Форумі
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення andrivovk » 24 вересня 2015, 23:21

Знову звертаюсь до твору о.Петра Біланюка (Божа істина, краса і любов. Проповіді, доповіді і розвідки. Дрогобич. Відродження. 1995г. 378с).

Читаючи цитату з книги, варто взяти до уваги, що ця стаття була написана приблизно в 60-х роках минулого століття (тобто, УГКЦ була у підпіллі), а також, що автор дуже вороже настроєний до всякого роду "латинізації" східного обряду. :D Також моя думка не обов'язково співпадає з думкою отця Петра.
Ось що він думає про дану проблему.
Про Календар і літургічний рік.

Українська Церква, тобто всі українські християни мусять присвятити особливу увагу збереженню старого, тобто юліянського, календаря. Це тому, що календар і власний літургічний рік є одним з основних елементів окремішности і незалежности нашого обряду і нашої Церкви. Це також, як бачимо, один із тих скарбів, що зберігають нашу Церкву від занику.

Календар і літургічний рік певного обряду чи Церкви — це, щоправда, людське, але освячене й установлене св. Церквою мірило часу і розклад літургічних функцій протягом християнського року. Церковний календар і літургічний рік — це участь певної помісної Церкви чи обряду в містерії часу і розкладеному в ньому циклі святкувань містерій нашого спасіння і освячення, як, напр., Воплочення Божого Слова, його св. Воскресення із мертвих тощо. Арістотель визначив час як «мірило руху згідно з минулим і майбутнім». Час, одначе, стоїть у містерійному відношенні до вічности, у якій живе сам Бог. А вічність, згідно з Боетієм,— це «повне й одночасно досконале посідання безконечного життя». У часі і через його християнський ужиток християнин зближається до вічности, у якій живе Бог, і починає брати участь у ній уже тут, на землі.

Мірилом сили Обряду чи Церкви є спроможність так розкласти час, щоб унеможливити або принаймні зменшити вплив безбожного світу і його календаря на календар і членів Церкви чи обряду. Кожний обряд чи помісна Церква мусять так розкладати час, щоб вони, а головне — їхня молодь, не стали жертвою іншої, сильнішої та більш агресивної помісної Церкви чи обряду, наприклад, латинського.

У своєму комплексі меншовартости і незнанні деякі українські католицькі Владики, велике число священиків і ченців і відносно мале число вірних бажають т. зв. нового, тобто григорїянського календаря, щоб, мовляв святкувати всі свята з цілим християнським світом. Вони не здають собі справи в того, що їх зобов'язання є в першу чергу перед православним Сходом, а зокрема, перед українцями-православними, і що без них їм не вільно нічого змінити. Вони не знають історії, бо християнський світ колись розклав поганський світ і зламав його опір також за допомогою дуже зручного розкладу християнського календаря, що покривався з поганським календарем. Тоді християни провели успішну християнізацію поганських свят, надаючи їм, річ ясна, глибшого і християнського сенсу та змісту. Це причаровувало поган і починало зацікавлювати їх Христовою вірою.

Ті що вводять новий календар, не бачать чи, може, не хочуть бачити, що те саме стається тепер, але в оберненому порядку, тобто безбожний світ своїм допасуванням до християнського календаря і християнських свят нищить зміст і атмосферу християнських свят якраз своїми безбожними і матеріалістичними святкуваннями.

В Україні це дуже зручно робить тепер комуністичний і безбожний московський режим, що запроваджує нові свята в дні християнських свят і уподібнює своє святкування до церковного, щоб таким чином відчужити нарід, а головно молодь, від Церкви і релігії. Якщо ми поглянемо на безбожний капіталістичний світ, то побачимо те саме явище. Всі свята за новим календарем скомерціялізовані, зматеріалізовані, і християнська атмосфера містерії в публічному житті вбита. В час Нового Року і Різдва центральною особою є купчик Санта Клявс, а на Воскресення Христове — «зайчики» і «курчатка». Всякі «баксінг дейс» під час свят, різнорідні реклями і т. ін. задурманюють нарід і відвертають увагу від християнського змісту і стилю свят.

Латинська Церква це бачить і тому на боротьбу з матеріалізмом і поганством під час свят витрачає багато енергії. Є також голоси за реформою календаря, щоб попросту втекти від сучасного стану і перейти в наступ на матеріалістичні впливи і на довшу мету не зазнати великих утрат у цій важливій ділянці. Тому той, хто замінює наш юліянський календар на григоріанський, мусить собі здати справу з того, що він штовхає нашу Українську Церкву в обійми не лише помісних латинських церков, але також і матеріалістичного світу. Святкувати свята окремо, в час, коли ніхто не вбиває християнського змісту й атмосфери,— це неоцінений скарб нашої окремішности, який ми повинні завжди боронити.

Нашим символом і знаменним прикладом нехай буде наш Блаженніший Верховний Архиєпископ і Кардинал Йосиф Сліпий, що єдиний з усіх українців у Римі живе за старим юліянським календарем і, як хто прийде колядувати чи бажати йому за новим григоріянським календарем, він просить прийти і зробити це за два тижні.

У важливому документі п. н. «III Спільне Пастирське Послання Українських Владик, приявних на кінцевій IV сесії Другого Ватиканського Вселенського Собору», датованому «в день св. апостола Андрея Первозванного року Божого 1965», У підрозділі «Церковний календар», читаємо:

"Тому, беручи під увагу, що Вселенська Церква і всі держави світу студіюють можливість і приготовляються до запровадження нового календаря, не можна тепер міняти в Українській Католицькій Церкві дотеперішнього юліанського календаря. Одначе там, де заходить дійсна духова потреба й де поважна більшість вірних цього бажає, місцевий Владика, за згодою Апостольського Престола, може дозволити цим вірним користуватися григоріанським календарем, запевняючи, однак, повну духову опіку для вірних, що далі залишились при юліанському календарі."

Справу, отже, поставлено доволі ясно. Одначе завданням усіх свідомих і практикуючих українців-католиків є якраз проведення в життя цього рішення, тобто наполеглива праця і чуйність, щоб це рішення не залишилось мертвою буквою на папері, або, ще гірше, щоб не стало воно знаряддям для різних нечесних маніпуляцій у руках асиміляторів. Тому про кожне зловживання цим рішенням мусять бути повідомлені негайно преса, громадянство, всі компетентні церковні чинники, а головне — Вселенський Архиєрей Папа Римський, що один має остаточне слово в усіх справах Католицької Церкви. Миряни, одначе, мусять бути готові в крайності на покинення адміністративного шляху полагодження важливих справ, а в тому числі й календарних спорів, бо в деяких обставинах треба буде перейти на судовий шлях, тобто до процесів, часом і перед найвищими церковними судами.
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 25 вересня 2015, 12:00

andrivovk писав:... моя думка не обов'язково співпадає з думкою отця Петра...

а що думаєте: треба щось змінювати з нашим календарем??
ОООО
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrivovk
старець
старець
Повідомлень: 2907
З нами з: 09 січня 2010, 16:49
Звідки: леополіс

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення andrivovk » 25 вересня 2015, 13:04

о.Олег писав:
andrivovk писав:... моя думка не обов'язково співпадає з думкою отця Петра...

а що думаєте: треба щось змінювати з нашим календарем??
ОООО

Свою думку я висловив в опитуванні - "не знаю". :D Але все таки більше схиляюся до Григоріянського. По-перше, тому що він є правильніший (точніший). А крім того, о.Петро вважає наш східний календар стримуючим фактором проти матеріалізму. Щось я не побачив аж такої побожності в Україні...
Хороші релігійні книги по теології, біблеїстиці http://esxatos.com/books

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення Wolodymyr » 25 вересня 2015, 15:10

Календар має бути одним. По це роздвоєння особистості трохи напрягає. Якщо різдво 7-го, то 31-го рудня сухий закон і 1-го січня вперед до роботи. А новий рік святкувати в ніч з 13-го на 14-те.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 25 вересня 2015, 16:08

Wolodymyr писав:Календар має бути одним. По це роздвоєння особистості трохи напрягає. Якщо різдво 7-го, то 31-го рудня сухий закон і 1-го січня вперед до роботи. А новий рік святкувати в ніч з 13-го на 14-те.

це Ви про те, що Церква має прогнутись під державу чи держава під Церкву?? :)
ОООО
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення Wolodymyr » 25 вересня 2015, 18:31

Я про те що кожна людина має визначитись зі своїм календарем. Бо я чув купу криків, що чому ми маємо жити за католицьким календарем від тих, що живуть за ним 99,9% відстотків свого часу.

Церква це в першу чергу її вірні. Держава це в першу чергу її громадяни. Як не дивно це ті самі люди. Якщо люди позбудуться шизофренії в своїх головах, то нікому ні під кого не прийдеться прогинатись.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 25 вересня 2015, 18:58

Wolodymyr писав:Я про те що кожна людина має визначитись зі своїм календарем. Бо я чув купу криків, що чому ми маємо жити за католицьким календарем від тих, що живуть за ним 99,9% відстотків свого часу.

Церква це в першу чергу її вірні. Держава це в першу чергу її громадяни. Як не дивно це ті самі люди. Якщо люди позбудуться шизофренії в своїх головах, то нікому ні під кого не прийдеться прогинатись.

це зрозуміло і гарна відповідь на вічне питання "хто винен?", але моє питання про "що робити?" (не менш вічне питання :) ), тобто: "як?" (без "прогинання") Ви пропонуєте позбутись або як самі позбулися чи хочете позбутися. :Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення Wolodymyr » 25 вересня 2015, 19:07

Ну мені легше. У мене 25-го і 26-го і так державні вихідні. Тай при бажанні без проблем можна піти туди де йдуть за григоріанським календарем.
Але наразі оскільки Митрополит Києво-Галицький йде за новоюліанським, то підкоряюсь і беру 7-8о грудня вихідні за рахунок власної відпустки і святкую з більшістю моєї церкви. Але всюди агітую за перехід на григоріанський календар в тому числі щодо визначення дати Великодня.

А новий рік з того всього взагалі практично не святкую.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 26 вересня 2015, 08:23

Wolodymyr писав:... наразі оскільки Митрополит Києво-Галицький йде за новоюліанським...

хто йде за новоюліанським?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення ShMariam » 26 вересня 2015, 13:54

Знову звертаюсь до твору о.Петра Біланюка (Божа істина, краса і любов. Проповіді, доповіді і розвідки. Дрогобич. Відродження. 1995г. 378с).

Там тільки один нормальний аргумент - як, перейдемо, поглибиться прірва між греко-католиками і православними.

Отже, припустимо, перейшли:
- Новий рік (в першу чергу, передноворічні корпоративи, на які не поширюється загальниця 1 січня) святкуємо як завгодно гучно і без гріха! :Yahoo!:
:)
- Правда, на Різдво тепер не маємо вихідних: звісно, більшість жителів Західної України 25 грудня все одно не працювало б (а начальники взяли б на себе відповідальність, відпустивши правцівників), але ж державні установи МУСЯТЬ працювати. Зрештою, й ті підприємства, установи, де начальники відповідальні перед Києвом (або де директор - не зі Західної України). Тобто все одно знайдуться такі, що хоч-не-хоч, а 25-ого - не до церкви, а на роботу... (значно більше, ніж тепер 7 січня)
- Православні від нас в шоці (вже зовсім латинізувалися!) і наголошують на "правильності" святкувань саме 7 січня (є православні, які дійсно вважають календар мало не предметом віри :( ) - Ще часто кажуть, що це може стати перепоною на шляху до об'єднання з православними (в масштабі Церков), але тут все не так просто. Тому, що тих перепон є занадто багато (починаючи з віри в паримат Папи Римського)
- Багато греко-католиків, з тих, які на повному серйозі вважають, що православні ближчі до нас, ніж римо-католики, будуть продовжувати святкувати 7 січня і підуть до православного храму (є ж такі, яким все одно куди йти, а от традиції предків - то святе).
- Так само будуть продовжувати святкувати 7 січня й ті, які в цей день не бувають в церкві (справді, їм тоді не важливо, коли відправляється різдвяна Служба).
- Ну і та частка людей, які задумуться про перехід від православ'я в греко-католицизм (чи то осмислено, чи то коли не дуже ревний православний попадає в середовище греко-католиків) - таких може зміна календаря відштовхнути через традицію святкувати саме 7 січня і через вихідні.
- А взагалі багато будуть святкувати 2 рази :D (принаймні, на початках)
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення Wolodymyr » 28 вересня 2015, 15:49

о.Олег писав:
Wolodymyr писав:... наразі оскільки Митрополит Києво-Галицький йде за новоюліанським...

хто йде за новоюліанським?
З повагою, о.Олег

Ну це принаймі, що я чув. А в яких документах пише за яким календарем йде УГКЦ?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 29 вересня 2015, 16:00

Wolodymyr писав:
о.Олег писав:
Wolodymyr писав:... наразі оскільки Митрополит Києво-Галицький йде за новоюліанським...

хто йде за новоюліанським?
З повагою, о.Олег

Ну це принаймі, що я чув. А в яких документах пише за яким календарем йде УГКЦ?

та від запровадження Християнства в Україні-Русі нічого не мінялося - за нікейським (юліанський в основі, але його прийняли на Нікейському Соборі включно з Пасхою) календарем живемо.
Трошки про це в інтерв`ю Блаженнішого:
УГКЦ не перейде на григоріанський календар
Святослав Шевчук

Українська Греко-Католицька Церква найближчим часом не переходитиме на григоріанський календар, бо для цього немає передумов і вагомих причин. Святослав (Шевчук) під час веб-конференції на РІСУ.

«Запровадження календаря історично показує, що воно не було основним інструментом зближення чи єдності Церкви. Це радше питання внутрішньої дисципліни, яке може сприяти єдності, а може стояти й на перешкоді», – сказав він.

Блаженніший Святослав зазначив, що частина УГКЦ у деяких державах перейшла на новий календарний стиль, проте це призвело до поділу парафій.

«Сьогодні УГКЦ живе за Григоріанським календарем у різних країнах відповідно до локальних потреб. Хоча часом ми були свідками дуже болючих календарних воєн в Північній Америці. Наслідки їх тривають ще по сьогоднішній день. Ми маємо випадки, коли одна парафія живе за різними календарями. І бідний священик з одною частиною громади мусить співати «Христос Воскрес», з іншою – проводити Страсні Богослужіння», – зауважив Предстоятель.

«Якщо мова йде про нашу Церкву в Україні, ми поки що не бачимо необхідних передумов, а також необхідного консенсусу ні серед нашого єпископату, ні серед нашого духовенства і вірних для того, щоби перейти на Григоріанський календар в Україні», – висловив свою думку Глава УГКЦ.

За його словами, до вирішення цього питання слід підходити виважено. Бо навіть перехід на новоюліанський календар – коли Різдво святкується за новим стилем, а Великдень – за старим, може привести до непорозумінь у Церкві та до розколу. У Греції, наприклад, новий стиль запровадила влада, де Православна Церква є державною. Однак таке нововведення викликало спротив та непослух багатьох вірян і священнослужителів.

«Тому треба брати до уваги саме локальні потреби наших вірних для того, щоби питання календаря, як було сказано, не творило причини для додаткових церковних поділів», – наголосив Блаженніший Святослав (Шевчук).

В Україні римо- та греко-католики живуть за різними церковними календарями.

Григоріанський календар — календар, запроваджений 4 жовтня 1582 року Папою Римським Григорієм XIII, і нині ухвалений у світі як міжнародний стандарт. Григоріанський календар було розроблено на заміну юліанського.

Російська Православна Церква й деякі інші православні церкви не прийняли григоріанський календар, і далі послуговуються юліанським календарем.

Нагадаємо, цього року частина римо-католиків у Святій Землі частково перейшла на юліанський календар. Латинський патріарх Єрусалима Фуад Туаль закликав вірних святкувати Різдво та Великдень разом із православними.

Рішення про те, за яким календарем святкувати Різдво й Великдень, ухвалює місцевий настоятель. Зараз ситуація виглядає так, що в різних католицьких парафіях цього року Різдво святкували за різними календарями, кармелітські парафії – разом із православними за юліанським календарем, францисканські (яких більшість у Святій Землі) залишились на григоріанському. В Ізраїлі, кажуть католики, парафіяни просто мігрували до інших храмів, щоб відсвяткувати Різдво так як звикли.

Що цікаво, греко-католики теж живуть за різними календарями. Наприклад, українські греко-католики – за юліанським, а російські – святкують за григоріанським календарем.



Джерело: CREDO
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення Wolodymyr » 29 вересня 2015, 17:31

Мабуть новоюліанський теж різний буває) є що при переході скоротили різницю в 13 днів. а є що ні. Інакше як пояснити що 2000-й рік не був високосним?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 29 вересня 2015, 21:51

Wolodymyr писав:Мабуть новоюліанський теж різний буває) є що при переході скоротили різницю в 13 днів. а є що ні. Інакше як пояснити що 2000-й рік не був високосним?

чому не був? Був. І співпав у цьому з григоріанським (тобто - і цивільним). За системою новоюліанського календаря ті вікові роки, які при діленні на 900 дають остачу 2 або 6 являються високосними: 2000/900 дає остачу 2. Відповідно - високосний. За григоріанським також високосний: 2000-ний рік ділиться без остачі на 400.
вони до 2800-го співпадатимуть - от побачите :)
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Wolodymyr
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 295
З нами з: 20 серпня 2015, 20:30

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення Wolodymyr » 30 вересня 2015, 03:49

Ой щось дурницю зморозив 2000 і мав бути високосним за всіма. то у 2100 розбіжність почнеться. Я маю наувазі за Юліанським буде високосним, а за новоюліанським і григоріанським ні.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 30 вересня 2015, 06:06

Wolodymyr писав:Ой щось дурницю зморозив 2000 і мав бути високосним за всіма. то у 2100 розбіжність почнеться. Я маю наувазі за Юліанським буде високосним, а за новоюліанським і григоріанським ні.

так
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
прочанка
старець
старець
Повідомлень: 1692
З нами з: 18 червня 2009, 15:09
Звідки: Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення прочанка » 30 вересня 2015, 09:03

о.Олег писав:
Wolodymyr писав:Мабуть новоюліанський теж різний буває) є що при переході скоротили різницю в 13 днів. а є що ні. Інакше як пояснити що 2000-й рік не був високосним?

чому не був? Був. І співпав у цьому з григоріанським (тобто - і цивільним). За системою новоюліанського календаря ті вікові роки, які при діленні на 900 дають остачу 2 або 6 являються високосними: 2000/900 дає остачу 2. Відповідно - високосний. За григоріанським також високосний: 2000-ний рік ділиться без остачі на 400.
вони до 2800-го співпадатимуть - от побачите :)
З повагою, о.Олег


Хотілось би то побачити :)
Не бійтеся!

igormaks
дописувач
дописувач
Повідомлень: 105
З нами з: 24 листопада 2012, 22:55

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення igormaks » 25 грудня 2016, 20:59

о.Олег писав:
Wolodymyr писав:Ой щось дурницю зморозив 2000 і мав бути високосним за всіма. то у 2100 розбіжність почнеться. Я маю наувазі за Юліанським буде високосним, а за новоюліанським і григоріанським ні.

так

До 2100 ще далеко . А в теперішніх реаліях чи так вже і необхідно переходити на григоріанський календар ? В римо-католиків своя точка відліку, у греко-католиків - своя точка відліку? Думаю для Бога це не має значення , бо в іншому випадку Господь залишив би підказку на точну дату його народження . А так її немає. Значить Господеві важливо суть Різдва , його Таїнство. Зосереджуємося на цьому , на духовній складовій Різдва.
Помагати Ісусові двигати хрест!

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення о.Олег » 30 грудня 2016, 13:55

igormaks писав:
о.Олег писав:
Wolodymyr писав:Ой щось дурницю зморозив 2000 і мав бути високосним за всіма. то у 2100 розбіжність почнеться. Я маю наувазі за Юліанським буде високосним, а за новоюліанським і григоріанським ні.

так

До 2100 ще далеко . А в теперішніх реаліях чи так вже і необхідно переходити на григоріанський календар ? В римо-католиків своя точка відліку, у греко-католиків - своя точка відліку? Думаю для Бога це не має значення , бо в іншому випадку Господь залишив би підказку на точну дату його народження . А так її немає. Значить Господеві важливо суть Різдва , його Таїнство. Зосереджуємося на цьому , на духовній складовій Різдва.

думаю, в темі календарів просто багато зайвого. Точніше - все зайве, окрім того факту, що за 1700 років від часу прийняття старого календаря Церквою на 1Вселенському Соборі він відстає від астрономічного календаря на 13 днів.
Календарі - не точні. Григоріанський також відстане від небесних світил на 1 день, але аж у 2800-х. Якщо, звичайно, не брати до уваги поправку - високосну секунду :) яку з 1972-го (здається) додавали вже 25 раз :Rose:
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

luksander
старець
старець
Повідомлень: 1023
З нами з: 11 грудня 2009, 17:23

Re: Григоріанський календар: за і проти

Повідомлення luksander » 08 січня 2017, 18:37

проблема календарів=спільного святкування ясно дає зрозуміти. що не в календарях проблема... :pardon:


Повернутись до “Літургіка”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей