Щодо Причастя

літургічні тексти, переклади, устав Богослужень

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення vitalko » 03 вересня 2010, 23:09

Чудові Ви слова сказали, щодо важливості зосередження уваги на Євхаристійному Ісусі...!!! А тепер чесно - самі собі дайте відповідь на запитання як легше цілком і повністю зусередитись на молитві і святих тайнах??? Стоячи на колінах в молитві чи курсуючи в черзі по всій церкві одне з одним в тисняві??? Ви вдома коли молитесь, то встаєте на коліна чи мотаєте круги по кімнаті???

Елементарне бажання людини віддати шану Богу і належно підготувати себе до Причастя ігноруєтьтсь і викликає невимовний спротив і агресію зі сторони священиків та церковної влади.
Питання - навіщо це все робити???? Кому воно потрібне???? Для чого силувати людей стояти перед Богом, а не падати на коліна.
Тут на сайті десь розміщувалась програма масонів, де чи не основним пунктом стояло забезпечення якомога більшої зневаги то Євхаристії і процесу причащання. На заході тепер дають в руки, при чому не завжди священик, а в нас змушують вставати з колін перед Євхаристійним Ісусом, а на саме причастя нерідко навіть не виділяють окремо час, а продовжують далі службу , немов би то шось таке другорядне....


Хотів відповісти, але Olya вже мене випередила. :) Направду приймаю причастя і так і так, коли у Львові - стоячи, так навіть більш звично, але коли поїду до родичів в село - то навколішки, і, повірте, спосіб тут не завада. Єдине що може завадити(і часом таки заважає) - це неналаштоване, байдуже, чи горде серце. Ось це - справжня перешкода, з якою дуже важко боротися, а все решта - дрібниці. Не подобається вам стоячи - йдіть в церкву Андрія, там точно клякають, а вже як прийшли туди де стоять, то вже стійте, але я вже це вам якось говорив.....
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
kristik
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 275
З нами з: 17 травня 2010, 11:49
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення kristik » 04 вересня 2010, 00:16

="solist-vokalist


Чудові Ви слова сказали, щодо важливості зосередження уваги на Євхаристійному Ісусі...!!! А тепер чесно - самі собі дайте відповідь на запитання як легше цілком і повністю зусередитись на молитві і святих тайнах??? Стоячи на колінах в молитві чи курсуючи в черзі по всій церкві одне з одним в тисняві??? Ви вдома коли молитесь, то встаєте на коліна чи мотаєте круги по кімнаті???

Елементарне бажання людини віддати шану Богу і належно підготувати себе до Причастя ігноруєтьтсь і викликає невимовний спротив і агресію зі сторони священиків та церковної влади.
Питання - навіщо це все робити???? Кому воно потрібне???? Для чого силувати людей стояти перед Богом, а не падати на коліна.


Слідкую за темою і ніяк не второпаю п. solist-vokalist, що ви хочете довести тут всім і кожному :no: . Та хочете приступати до Причастя на колінах так і робіть!!! Я вже скільки ходжу до Церкви ( а ходжу з малечка ), то мене ще ніхто ні до чого не змушував і не силував. І агресії ні разу не відчувала!!! Це вже, на мою думку, якийсь фанатизм! У всьому має бути золота серединка - є можливість стаю на коліна, немає підходжу настоячи. Головне з покорою, спокоєм і зосередженістю на тому, що робиш ( а не яка черга і хто там тупцює, а хто танцює )

Вибачте, якщо занадто різко виразилась! O:-)
Ми думаємо, що Бог бачить нас зверху, але Він бачить нас зсередини.
Жильбер Сесброн

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення ShMariam » 04 вересня 2010, 08:00

solist-vokalist писав:Знаю цілий ряд священиків, що причащають навколішки.... Ви їх звинуватите за непослух Єпископу????

Я ні в чому їх не звинувачую. Їх совість - їх справа,
о.Олег писав:однак єпископа треба слухатись. От зазвичай приймаю Євхаристію отак-от, але єпископ сказав - послухався. Бо можна Причащатися і так і так, а неслухатись єпископа не можна.

vitalko писав:
Розумію, що на форумі здебільшого висвячені особи або ж їхні родичі....


Я, наприклад, ні одне ні інше.
Я також
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: Щодо Причастя

Повідомлення solist-vokalist » 04 вересня 2010, 16:18

kristik писав:
="solist-vokalist




Слідкую за темою і ніяк не второпаю п. solist-vokalist, що ви хочете довести тут всім і кожному :no: . Та хочете приступати до Причастя на колінах так і робіть!!! Я вже скільки ходжу до Церкви ( а ходжу з малечка ), то мене ще ніхто ні до чого не змушував і не силував. І агресії ні разу не відчувала!!! Це вже, на мою думку, якийсь фанатизм! У всьому має бути золота серединка - є можливість стаю на коліна, немає підходжу настоячи. Головне з покорою, спокоєм і зосередженістю на тому, що робиш ( а не яка черга і хто там тупцює, а хто танцює )

Вибачте, якщо занадто різко виразилась! O:-)


Та давали би мені та іншим людям навколішки причастя - то і не піднімав би цю там в такому різкому контексті....
В тому то і справа, що священики собі внушили, що їм можна все - і змушують людей вставати з колін, а ні - то просто лишають без Причастя... Це нормально??? Про це непотрібно говорити??? Та якщо всі будуть мовчати, то таке свавілля ніколи не припинеться, більше того- буде іще гірше.....

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: Щодо Причастя

Повідомлення solist-vokalist » 04 вересня 2010, 16:28

Olya писав:
solist-vokalist писав: А тепер чесно - самі собі дайте відповідь на запитання як легше цілком і повністю зусередитись на молитві і святих тайнах???


Однаково, що на стоячи, що на колінах. Чи в тисняві чи в шумі, чи в спокої і самоті. Коли молюсь - то тільки я і мій Господь! Хіба довкола щось може заважати - особливо ж в цей момент, коли приймаєш Святі Тайни чи молишся? Щось я ніяк зрозуміти не можу... при чім тут люди довкола, в той момент, коли йдеш до Христа і твоя душа, крім Нього нічого не повинна помічати? Може, просто над собою трохи попрацювати треба ...? Ці всі висновки навіяли на певні роздуми мене. В чому й вдячна Вам! :Rose:


Це справді чудово, що ви можете зосередитись на молитві цілком, абсолютно не зважаючи на будь-яку зовнішні фактори.... Заздрю вам по-доброму... Знаю хтось і молиться щоденні молитви по дорозі на роботу і каже, що абсолютно зосереджений, так як і при молитві вдома. Якщо справді так - чудово... Я, для прикладу, під час молитви ідучи чи то в маршрутці не завжди належно можу молитися, відволікають люди, пейзажі, шум... тощо.. часто просто починаю думати про зайве - це так - відверто кажучи....
Аналогічно і в Церкві коли чимчикуєш і товчешся в черзі - важко всі думки віддавати на молитву, важко розчулитись... особливо ще й тоді коли Служба Божа далі продовжується.... Справді важко порівняти з тим коли ти стоїш навколішки у повній зосередженості.... І повірте я такий далеко не один... В тому і справа, що Причастя - це річ глибоко індивідуальна і важлива, тому то й різко негативно ставлюся до масового примушення людей до стояння під час прийняття Святих Тайн.....

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Олюнька » 04 вересня 2010, 16:35

solist-vokalist писав: Справді важко порівняти з тим коли ти стоїш навколішки у повній зосередженості.... І повірте я такий далеко не один... В тому і справа, що Причастя - це річ глибоко індивідуальна і важлива, тому то й різко негативно ставлюся до масового примушення людей до стояння під час прийняття Святих Тайн.....

Знаєте, давайте не ідеалізувати. Ніколи не буде такого, щоб можна було клякнути і зосередитись, при нашій наповненості храмів: постійно хтось ліктем штовхає - хоче втиснутись конкретно біля тебе, хтось за твої ноги шпортається, ще хтось кричить по цілій церкві: "посуньтеся, бо лінія крива" і т. д. Так, можна казати, що стоячи теж є свої приколи. Тому це все не аргументи і досить про це писати

Де ви бачили оте "масове примушення" ??? Що ходять по церкві з батогом чи як? Навіть якщо дехто зі священиків дещо різко висловлює свої погляди, то це не масовість і не треба тут людей лякати.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ

Аватар користувача
kristik
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 275
З нами з: 17 травня 2010, 11:49
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення kristik » 04 вересня 2010, 16:46

solist-vokalist писав:
Я, для прикладу, під час молитви ідучи чи то в маршрутці не завжди належно можу молитися, відволікають люди, пейзажі, шум... тощо.. часто просто починаю думати про зайве - це так - відверто кажучи....
Аналогічно і в Церкві коли чимчикуєш і товчешся в черзі - важко всі думки віддавати на молитву, важко розчулитись... особливо ще й тоді коли Служба Божа далі продовжується.... Справді важко порівняти з тим коли ти стоїш навколішки у повній зосередженості.... І повірте я такий далеко не один... В тому і справа, що Причастя - це річ глибоко індивідуальна і важлива, тому то й різко негативно ставлюся до масового примушення людей до стояння під час прийняття Святих Тайн.....


А може то суто ваша індивідуальна проблема - розсіяність чи як там її назвати??? Може не потрібно її висувати на обговорення в форумі, а вирішувати (боротися) з нею самостійно :pardon: . Бо ми "переливаєм з пустого в порожне" і ніякого результату!!! :(
Ми думаємо, що Бог бачить нас зверху, але Він бачить нас зсередини.
Жильбер Сесброн

Аватар користувача
neoxgeforce
дописувач
дописувач
Повідомлень: 146
З нами з: 23 липня 2009, 18:31
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення neoxgeforce » 04 вересня 2010, 17:08

Не шукайте проблем на рівному місці

solist-vokalist
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 180
З нами з: 15 вересня 2009, 22:10

Re: Щодо Причастя

Повідомлення solist-vokalist » 04 вересня 2010, 21:18

Олюнька писав:
Де ви бачили оте "масове примушення" ??? Що ходять по церкві з батогом чи як? Навіть якщо дехто зі священиків дещо різко висловлює свої погляди, то це не масовість і не треба тут людей лякати.



В тому тому то і справа, що масово.... Те, що священики відмовляються причащати людей, що стоять на колінах - це факт... про це також неодноразово писали тут на форумі... просто розвертаються і до побачення... І я людей не лякаю, вони чудово і самі це знають.... просто мова йде про те, що непотрібно потурати священикам і цій зверхності.... якщо на таке мовчати, то продовжуватиметься і надалі...

Не виключено, що це питання скоро варто буде піднімати і в медіа...
Дискусія на тему як правильно - настоячи чи навколішки - це одне - різні думки і позиції, але зневага до думки і переконань інших, тимпаче зі сторони священиків - це таки справді серйозна проблема...

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 05 вересня 2010, 16:24

kristik писав:...п. solist-vokalist, що ви хочете довести тут всім і кожному :no: . Та хочете приступати до Причастя на колінах так і робіть!!!...

панові Соліст-вокалістові не поталанило зі священиком, який заставляє причащатися стоячи і мені грішному шкода як того, хто заставляє, так і того, хто не може скористатися з доброї нагоди покори. Тут мене турбує лише те, що будучи проти заставляння, solist-vokalist маючи власні переконання хоче заставити священика, який також має власні переконання. Переконання на переконання... Відповідно і пропоную йти і переконувати священика, як би це важко не було. А не заставляти.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення o.Mykil » 13 вересня 2010, 22:55

Отцы ранней Церкви (1-3 век) о мистическом (тaинственном) - о Таинстве Евхаристии


Игнатий Антиохийский

"Послание к филадельфийцам". Глава IV. Имейте одну евхаристию.

Итак, старайтесь иметь только одну евхаристию. Ибо одна плоть Господа нашего Иисуса Христа и одна чаша в единение Крови Его, один жертвенник, как и один епископ с пресвитером и дьяконами, со служителями моими, дабы все, что делаете, делали вы о Боге.

"Послание к смирнянам". Глава VII. Еретики удаляются от евхаристии.

Они удаляются от евхаристии и молитвы, потому что не признают, что евхаристия есть плоть Спасителя нашего Иисуса Христа, которая пострадала за наши грехи, но которую Отец воскресил, по Своей Благости. Таким образом, отметая дар Божий, они умирают в своих прениях. Им надлежало бы держаться в любви, чтобы воскреснуть. Посему надобно удаляться таких людей, и не наедине, ни в собрании не говорить о них, а внимать пророкам, особенно же евангелию, в котором открыта нам страдание Христа и совершенно ясно Его воскресение.

"Послание к смирнянам". Глава VIII. Ничего не делайте без епископа.

Без епископа никто не делай ничего, относящегося до Церкви. Только та евхаристия должна, почитаться истинною, которая совершается епископом, или тем, кому он сам предоставит это.

"Послание к Ефесянам". Глава XIII. Чаще собирайтесь для богослужения.

Итак, старайтесь чаще собираться для евхаристии и славословия Бога. Ибо, если вы часто собираетесь вместе, то низлагаются силы сатаны, и единомыслием вашей веры разрушаются гибельные его дела.

"Послание к римлянам". Глава VII. Желаю умереть, ибо любовь моя распялась.

Хлеба Божия желаю, хлеба небесного, хлеба жизни, который есть плоть Иисуса Христа, Сына Божия, родившегося в последнее время от семени Давида и Авраама. И пития Божия желаю, - крови Его, которая есть любовь нетленная и жизнь вечная.


--------------------------------------------------------------------------------

Дидахе
Глава IX.

Никто же да не ест и не пьет от вашей Евхаристии, кроме крещенных во имя Господне; ибо об этом сказал Господь: не давайте святыни псам.

Глава XIV.

В день Господень, собравшись вместе, преломите хлеб и благодарите, исповедавши наперед прегрешения ваши, дабы чиста была жертва ваша.


--------------------------------------------------------------------------------

Иустин Мученик
"Апология первая". 65.

После благодарения предстоятеля и возглашения всего народа, так называемые у нас диаконы дают каждому из присутствующих приобщаться хлеба, над которым совершено благодарение, и вина и воды, и относят к тем, которые отсутствуют.

"Апология первая". 66.

Пища эта у нас называется евхаристиею (благодарением), и никому другому не позволяется участвовать в ней, как только тому, кто верует в истину учения нашего и омылся омовением в оставление грехов и в возрождение, и живет так, как предал Христос. Ибо мы принимаем это, не так как обыкновенный хлеб или обыкновенное питье: но как Христос, Спаситель наш, Словом Божиим воплотился и имел плоть и кровь для спасения нашего, таким же образом пища эта над которой совершено благодарение чрез молитву слова Его, и от которой чрез уподобление получает питание ваша кровь и плоть, есть - как мы научены - плоть и кровь того воплотившегося Иисуса. Ибо апостолы в написанных ими сказаниях, которые называются Евангелиями, предали, что им было так заповедано: Иисус взял хлеб и благодарил и сказал: это делайте в Мое воспоминание, это есть тело Мое; подобным образом Он взял чашу и благодарил и сказал: это есть кровь Моя, и подал им одним.

"Апология первая". 67.

В так называемый день солнца бывает у нас собрание в одно место всех живущих по городам или селам; и читаются, сколько позволяет время, сказания апостолов или писания пророков. Потом, когда чтец перестанет, предстоятель посредством слова делает наставление и увещание подражать тем прекрасным вещам. Затем все вообще встаем и возсылаем молитвы. Когда же окончил молитву, тогда, как я выше сказал, приносится хлеб, и вино, и вода; и предстоятель также возсылает молитвы и благодарения, сколько он может. Народ выражает свое согласие словом - аминь, и бывает раздаяние каждоиу и приобщение даров, над коими совершено благодарение, а к небывшим они посылаются чрез диаконов.


--------------------------------------------------------------------------------

Ириней Лионский
"Пять книг обличения и опровержения лжеименного знания". Книга четвертая. Гл. ХVIII. 5.

Наше же учение согласно с Евхаристиею, и Евхаристия в свою очередь подтверждает учение. Ибо мы приносим Ему то, что Его, последовательно возвещая общение и единство плоти и духа. Ибо как хлеб от земли, после призывания над ним Бога, не есть уже обыкновенный хлеб, но Евхаристия, состоящая из двух вещей из земного и небесного; так и тела наши, принимая Евхаристию, не суть уже тленные, имея надежду воскресения.

"Пять книг обличения и опровержения лжеименного знания". Книга четвертая. Гл. XXXIII. 2.

Каким образом Господь, если Он принадлежал другому Отцу, принимая хлеб от окружающего нас творения, назвал его Своим телом и растворенную чашу исповедал Своею кровью?

"Пять книг обличения и опровержения лжеименного знания". Книга пятая. Гл. II. 2.

Безрассудны вовсе те, которые презирают устроение Божие и отрицают спасение плоти, и отвергают ее возрождение, говоря, что она не участвует в нетлении. Но если не спасется она, то (значить) и Господь не искупил нас Своею кровью, и чаша Евхаристии не есть общение крови Его, и хлеб, нами преломляемый, не есть общение тела Его. Ибо кровь может исходить только из жил и плоти и прочего, что составляет сущность человека, которою истинно сделалось Слово Божие и искупило нас Своею кровью, как Апостол Его говорит: "в Нем мы имеет искупление кровью Его и прощение грехов" (Кол. 1.14). И так как мы члены Его и питаемся Его творением, а творение Он доставляет нам, повелевая восходить солнцу и падать дождю, как Ему угодно, то чашу сотворенного Он назвал Своею кровью, от которой Он орошает нашу кровь, и хлеб от творения исповедал Своим телом, которым укрепляет наши тела.

"Пять книг обличения и опровержения лжеименного знания". Книга пятая. Гл. II. 3.

Когда же чаша растворенная и приготовленный хлеб принимают Слово Божие и делаются Евхаристиею тела и крови Христа, от которых укрепляется и поддерживается существо нашей плоти; то как они (еретики) говорят, что плоть не причастна дара Божия, т.е. жизни вечной,- плоть, которая питается телом и кровью Господа и есть член Его? И св. Павел в послании к Ефессям говорит: "потому что мы члены тела Его, от плоти Его и от костей Его" (Еф. 5.30),- говоря ото не о каком-либо духовном и невидимом человеке,- ибо "дух ни костей, ни плоти не имеет" (Лк. 24.39),- но об устроении истинного человека, состоящем из плоти, нерв и костей, и эта плоть питается от чаши Его, которая есть кровь Его, и растет от хлеба, который есть тело Его. И как виноградное дерево, посаженное в землю, приносит плод в свое время, или пшеничное зерно, упавшее в землю и истлевшее, во многом числе восстает чрез Дух Божий, все содержащий, а это потом по премудрости Божией идет на пользу человека, и принимая слово Божие становится Евхаристиею, которое есть тело и кровь Христова; так и питаемые от нее тела наши, погребенные в земле и разложившиеся в ней, в свое время восстанут, так как Слово Божие дарует им воскресение во славу Бога и Отца...


--------------------------------------------------------------------------------

Климент Александрийский
"Педагог". Книга первая. 6.

А как так Господь сказал: Хлеб, который Я дам, есть плоть Моя; так как далее плоть кровью орошается и так как кровь иносказательно и вином называется, то должно следующее иметь в виду: как хлеб, в смещение (вина с водой) в раздробленном виде опущенный, вино в себя поглощает, водянистых же составных частей в себя не принимает, подобным образом и плоть Господа (Дух Святой, церковь), состоя хлебом небесным, всасывает в себя кровь, т.е. небесных из людей, воспитывая их до бессмертия; и лишь с плотскими пожеланиями она не имеет дела, предоставляя им гибнуть.

Таким образом, как во всех других отношениях мы со Христом поддерживаем общение, так и Божественной Его природы делаемся участниками через принятие в себя крови Его, Им пролитой в искупление наше; в страданиях Его мы участвуем через принятие в себя пищи, предлагаемой нам Логосом; бессмертия становимся мы участниками вследствие своего образа жизни, согласного с Его заповедями.

"Педагог". Книга вторая. 2.

Две природы свойственны крови Господней: одна - телесная, через которую (при питье) мы от смерти освобождаемся (это кровь искупляющая, спасающая); другая - духовная, через которую (при питье) мы помазуемся (т.е. очищаемся: это кровь очистительная); а питье крови Иисуса равносильно принятию участия в Господнем бессмертии. Силой же Логоса (Агнца) является Божественный Дух, подобно тому, как сила тела в крови; потому соответственно этому подмешивается к воде вино, а с человеком соединяется Дух; одно - смешанный напиток, дается для веры; другое - Дух, ведет к бессмертию. Смешение же обоих, питья и Логоса называется Евхаристией, т.е. хвалебной и преславной благодатью; потому что с верой приобщающиеся этого таинства освящаются и по телу, и по душе; волей Отца это божественное смешение, т.е. человек, таинственно соединяется с Духом и Логосом; потому что Святой Дух с оплодотворяемой Им душой (через это таинство) становится едино, а с Логосом (в нем) плоть (объединяется), из-за которой некоторым образом (собственно) и Слово стало плотию (Иоан. 1, 14).


--------------------------------------------------------------------------------

Ипполит Римский
"Апостольское предание". 37.

Пусть каждый стремится к тому, чтобы язычник не вкушал от Евхаристии, также ни мышь, ни другое животное, и чтобы ничто не упало и не погибло от нее. Ибо это - Тело Христово для вкушения верующим, и оно не должно быть пренебрегаемо.

"Апостольское предание". 38.

Благословляя чашу во имя Божие, ты принял ее как вместообразное Крови Христа. Поэтому не проливайте, чтобы вследствие твоего пренебрежения не слизнул бы это чуждый дух. Ты будешь судим за Кровь, как тот, кто презрел то, что искуплено.
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
Lilly
початківець
початківець
Повідомлень: 42
З нами з: 26 травня 2009, 12:09
Звідки: Столиця

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Lilly » 14 вересня 2010, 20:42

- Бери, їж і пий...
- Ні, не так, хочу по-іншому.

Так і пішов голодним, зате при своїй думці.

:oops:

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Just_me » 15 вересня 2010, 15:59

Lilly писав:- Бери, їж і пий...
- Ні, не так, хочу по-іншому.

Так і пішов голодним, зате при своїй думці.

:oops:


Перепрошую, Lilly, але справжньому християнину в цьому світі так часто приходиться ходити голодним і спраглим, не беручи те, що пропонує йому цей світ, бо це йому не підходить. :no: І віруюча людина ніколи не переступить правила, як би їй не хотілося задовольнити свої бажання. Порозважайте над цим.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

vitalko
старець
старець
Повідомлень: 987
З нами з: 25 березня 2009, 14:13
Звідки: Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення vitalko » 15 вересня 2010, 17:08

Перепрошую, Lilly, але справжньому християнину в цьому світі так часто приходиться ходити голодним і спраглим, не беручи те, що пропонує йому цей світ, бо це йому не підходить. :no: І віруюча людина ніколи не переступить правила, як би їй не хотілося задовольнити свої бажання. Порозважайте над цим.


Думаю Lilly тут навела цю цитату як аргумент до дискусії щодо способу прийняття Євхаристії описаної вище. Причому правильний аргумент, нсмд.
"Для чого шукаєш ти для себе почесті в інших? Поважай сам себе, і ніхто не принесе тобі безчестя."
св. Йоан Золотоустий

Аватар користувача
Lilly
початківець
початківець
Повідомлень: 42
З нами з: 26 травня 2009, 12:09
Звідки: Столиця

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Lilly » 15 вересня 2010, 20:44

Дякую, Vitalko, ви мене зрозуміли :Rose:

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Just_me » 15 вересня 2010, 22:57

Цікаво, а як тут відбирати ситуації, коли слід залишатися при своїй думці, а коли "їсти й пити", що пропонують. По-моєму, то це справжнісінька система подвійних стандартів... Тут це правило застосуємо, а тут не треба.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 16 вересня 2010, 08:14

Just_me писав:Цікаво, а як тут відбирати ситуації, коли слід залишатися при своїй думці, а коли "їсти й пити", що пропонують. По-моєму, то це справжнісінька система подвійних стандартів... Тут це правило застосуємо, а тут не треба.

думаю, що стандарт один: якщо я можу пошанувати ближнього, не ображаючи тим Бога - шаную; або, до піднятого нами питання: якщо я маю слухатись священика - то лише у тому, що не суперечить вірі Христової Церкви.
З повагою, о.Олег Жаровський
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
kristik
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 275
З нами з: 17 травня 2010, 11:49
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення kristik » 16 жовтня 2010, 23:37

В мене таке запитання : Чи може маленька дитина приймати Святе Причастя? Дитина віком 4-7 років, яка ще не йшла до першого урочистого Причастя ( після катехизації, сповіді ).
Наш парох казав, що в УГКЦ маленькі діти не можуть причащатися, але таке практикується в Православній Церкві.
Ми думаємо, що Бог бачить нас зверху, але Він бачить нас зсередини.
Жильбер Сесброн

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 17 жовтня 2010, 06:24

kristik писав:В мене таке запитання : Чи може маленька дитина приймати Святе Причастя? Дитина віком 4-7 років, яка ще не йшла до першого урочистого Причастя ( після катехизації, сповіді ).
Наш парох казав, що в УГКЦ маленькі діти не можуть причащатися, але таке практикується в Православній Церкві.

Ви слухайтесь свого пароха, хоч в УГКЦ дітей причащаємо (мої з народження в Храмі, в Святому Причасті) - в Латинській Традиції дійсно немає такої практики. В кожному разі - послух маєбільше значення в данному випадку: так Ваш священик працює і в цьому способі немає нічого злого. Просто - ходіть на Літургії з діточками: Бог попровадить. :Rose:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Вова » 15 січня 2011, 12:18

viter писав:
Вова писав: в) хліб та виноградне вино або виноградний сік символізують тіло та кров Ісуса Христа: «...Прийміть, споживайте, це — тіло Моє... Пийте з неї всі, бо це — кров Моя...» (Мт.26:26-28), див. також 1 Кор. 11:24-25;
Де пише, що символізують?

А де написано що перетворюється?

Хіба Христос каже:"Прийміть, споживайте, це — символ мого тіла..."? Ні, Він чітко каже:"Це - тіло моє..."

Та читайте уважніше :26 Як вони ж споживали, Ісус узяв хліб, і поблагословив, поламав, і давав Своїм учням, і сказав: Прийміть, споживайте, це тіло Моє. 27 А взявши чашу, і подяку вчинивши, Він подав їм і сказав: Пийте з неї всі, Написано узяв хліб...поблагословив, і поламав, і сказв - це Тіло Моє; узяв чашу поблагословив і сказав це Корв Моя. Я просто не розумію де ваша віра?

viter писав:Тому, ще раз повторюю - нема Правдивого Тіла та Правдивої Крові Господа Нашого Ісуса Христа у Вашій церкві, а тому нема і життя, як би ви (протестанти) себе не обманювали.

Получається апостол Павло теж обманутий, читайте 23 Бо прийняв я від Господа, що й вам передав, що Господь Ісус ночі тієї, як виданий був, узяв хліб, 24 подяку віддав, і переломив, і сказав: Прийміть, споживайте, це тіло Моє, що за вас ломається. Це робіть на спомин про Мене! 25 Так само і чашу взяв Він по Вечері й сказав: Ця чаша Новий Заповіт у Моїй крові. Це робіть, коли тільки будете пити, на спомин про Мене! 26 Бо кожного разу, як будете їсти цей хліб та чашу цю пити, смерть Господню звіщаєте, аж доки Він прийде. 27 Тому то, хто їстиме хліб цей чи питиме чашу Господню негідно, буде винний супроти тіла та крови Господньої!28 Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є. 29 Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є! Чому апостол постійно говорить хліб і чашу?

Давайте конкретніше. Ви стверджуєте що вино і хліб буквально перетворюється у Тіло І Кров І.Х., чи ви з вірою приймаєте причастя?
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 15 січня 2011, 13:19

Вова писав:...А де написано що перетворюється?...

"є"
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Вова » 15 січня 2011, 13:20

о.Олег писав:
Вова писав:...А де написано що перетворюється?...

"є"

То які тут проблеми, ми так і говоримо "є".
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9707
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Щодо Причастя

Повідомлення о.Олег » 15 січня 2011, 16:49

Вова писав:
о.Олег писав:
Вова писав:...А де написано що перетворюється?...

"є"

То які тут проблеми, ми так і говоримо "є".

тобто до якогось моменту сотворене хлібом і вином стає Тілом і Кров'ю Ісуса Христа. Звідси мова про перетворення
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення viter » 17 січня 2011, 10:01

Вова писав:23 Бо прийняв я від Господа, що й вам передав, що Господь Ісус ночі тієї, як виданий був, узяв хліб, 24 подяку віддав, і переломив, і сказав: Прийміть, споживайте, це тіло Моє, що за вас ломається. Це робіть на спомин про Мене! 25 Так само і чашу взяв Він по Вечері й сказав: Ця чаша Новий Заповіт у Моїй крові. Це робіть, коли тільки будете пити, на спомин про Мене! 26 Бо кожного разу, як будете їсти цей хліб та чашу цю пити, смерть Господню звіщаєте, аж доки Він прийде. 27 Тому то, хто їстиме хліб цей чи питиме чашу Господню негідно, буде винний супроти тіла та крови Господньої!28 Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є. 29 Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є! Чому апостол постійно говорить хліб і чашу?

А чому не мав би казати, якщо навіть Христос каже, що Він - хліб живий, що з неба зійшов? Після здійснення таїнства Євхаристії форма хліба та вина не міняється, але відбувається пересуществлення хліба і вина в Тіло і Кров Христа. Тобто форма залишається, але суть міняється. Відчуваємо смак хліба і вина, але насправді причащаємося правдивих Тіла та Крові Господа Нашого Ісуса Христа. Тому і вживає апостол слова хліб та чаша. У вище поданій Вами цитаті ключовою фразою для розуміння є " Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло (в іншому перекладі 'не розрізняючи Господнього Тіла'), той суд собі їсть і п'є!"
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
romanm
старець
старець
Повідомлень: 1986
З нами з: 17 березня 2009, 09:43

Re: Щодо Причастя

Повідомлення romanm » 17 січня 2011, 15:10

Упс, бубла Біблія онлайн, ще до післявчораhttp://bibliya.isgreat.org/.
А зараз немає. :(

Як жу тут про щось говорити. ?

п.viter, сайт закритий?

Щодо теми дозвольте 2 слова:Яка різниця є між , вірити, що на Св. Вечері ( Євхаристії) є реальна присутнісь Христа, чи духовна?
Був такий собі ранньо християнський апологет Юстин. Непам ятаю дослівно, але якось так він писав: ―Якщо хліб не був би реальним тілом Христа, це було би ідолопоклонство. Тому, що якщо там немає реальної присутності Христа, то ви робите святим те, що ним не є насправді.

Не вдаємося тутв подробиці вчення Лютера чи Кальвіна щодо Євхаристії. Бо там є різниці.
Востаннє редагувалось 17 січня 2011, 15:32 користувачем romanm, всього редагувалось 1 раз.

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Вова » 17 січня 2011, 15:25

viter писав:
Вова писав:23 Бо прийняв я від Господа, що й вам передав, що Господь Ісус ночі тієї, як виданий був, узяв хліб, 24 подяку віддав, і переломив, і сказав: Прийміть, споживайте, це тіло Моє, що за вас ломається. Це робіть на спомин про Мене! 25 Так само і чашу взяв Він по Вечері й сказав: Ця чаша Новий Заповіт у Моїй крові. Це робіть, коли тільки будете пити, на спомин про Мене! 26 Бо кожного разу, як будете їсти цей хліб та чашу цю пити, смерть Господню звіщаєте, аж доки Він прийде. 27 Тому то, хто їстиме хліб цей чи питиме чашу Господню негідно, буде винний супроти тіла та крови Господньої!28 Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є. 29 Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є! Чому апостол постійно говорить хліб і чашу?

А чому не мав би казати, якщо навіть Христос каже, що Він - хліб живий, що з неба зійшов? Після здійснення таїнства Євхаристії форма хліба та вина не міняється, але відбувається пересуществлення хліба і вина в Тіло і Кров Христа. Тобто форма залишається, але суть міняється. Відчуваємо смак хліба і вина, але насправді причащаємося правдивих Тіла та Крові Господа Нашого Ісуса Христа. Тому і вживає апостол слова хліб та чаша. У вище поданій Вами цитаті ключовою фразою для розуміння є " Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло (в іншому перекладі 'не розрізняючи Господнього Тіла'), той суд собі їсть і п'є!"

То тепер ви пояснюєте як протестант :) Думаю ми все вияснили?
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення viter » 17 січня 2011, 15:42

romanm писав:Упс, бубла Біблія онлайн, ще до післявчораhttp://bibliya.isgreat.org/.
А зараз немає. :(

Як жу тут про щось говорити. ?

п.viter, сайт закритий?

Якісь там проблеми з сервером. Кажуть, що до 20 числа мають запрацювати знову. Тож чекаю.
Востаннє редагувалось 17 січня 2011, 17:00 користувачем viter, всього редагувалось 2 разів.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення viter » 17 січня 2011, 15:52

Вова писав:То тепер ви пояснюєте як протестант

Помиляєтеся. Ви самі кажете, що для вас (протестантів) хліб та вино - це символи Тіла та Крові Ісуса Христа. Я ж кажу, що хліб і вино на заклик священика стають Тілом та Кров'ю Ісуса Христа. По суті це вже не хліб і вино, а Тіло та Кров.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.

Аватар користувача
Вова
старець
старець
Повідомлень: 684
З нами з: 27 березня 2010, 12:52
Звідки: м. Тернопіль
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення Вова » 17 січня 2011, 16:07

viter писав:
Вова писав:То тепер ви пояснюєте як протестант

Помиляєтеся. Ви самі кажете, що для вас (протестантів) хліб та вино - це символи Тіла та Крові Ісуса Христа. Я ж кажу, що хліб і вино на заклик священика стають Тілом та Кров'ю Ісуса Христа. По суті це вже не хліб і вино, а Тіло та Кров.

В нас так записано так:
б) спомин смерті Ісуса Христа символізує єдність християн з Ісусом Христом та один з одним: «Чаша благословення, яку благословляємо, — чи не то крові Христової? Хліб якспільнотаий ломимо, чи не спільнота він тіла Христового? Тому, ще один хліб, тіло одне — нас багато, бо ми всі спільники хлібе одного» (1 Кор. 10:16-17);

Поясніть точніше слово "стають"? Давайте розберемося що значить слово "символ"? Бо я розумію що на це слово в нас інший погляд. А я тим часом подивлюся як в нас це точно сказано.
Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений.

Аватар користувача
viter
Модератор
Модератор
Повідомлень: 858
З нами з: 13 травня 2009, 15:03
Звідки: Івано-Франківськ
Контактна інформація:

Re: Щодо Причастя

Повідомлення viter » 17 січня 2011, 16:27

Вова писав:Поясніть точніше слово "стають"?

Ніхто цього точно не пояснить. Це велика Тайна і дар Божий, який приймаємо вірою.
Вова писав:Давайте розберемося що значить слово "символ"? Бо я розумію що на це слово в нас інший погляд. А я тим часом подивлюся як в нас це точно сказано.

символ - це умовне позначення якогось поняття, ідеї.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.


Повернутись до “Літургіка”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість