Re: Григоріанський календар: за і проти
Додано: 09 січня 2012, 22:39
УГКЦ не перейде на григоріанський календар без православних http://www.credo-ua.org/2012/01/56853
forum.ugcc.org.ua
http://forum.ugcc.org.ua/
Протоиерей Михаил Ардов рассказал, как одна православная старушка сокрушалась:
-О, Господи! Что в этом году творится! Иудеи и католики уже и пасху отпраздновали, а мы еще и Христа не распяли!!!
о.Олег писав:
Протоиерей Михаил Ардов рассказал, как одна православная старушка сокрушалась:
-О, Господи! Что в этом году творится! Иудеи и католики уже и пасху отпраздновали, а мы еще и Христа не распяли!!!
samael писав:robie писав:тут справа не в науці, а в закоренілості традиції.
і чому це мене не дивує
Max писав:Общее количество католиков (всех обрядов) в Украине, по данным Annuario Pontificio (Папского Ежегодника) за 2009 год, составляет 4 801 879 человек в 4 293 общинах...
Про Календар і літургічний рік.
Українська Церква, тобто всі українські християни мусять присвятити особливу увагу збереженню старого, тобто юліянського, календаря. Це тому, що календар і власний літургічний рік є одним з основних елементів окремішности і незалежности нашого обряду і нашої Церкви. Це також, як бачимо, один із тих скарбів, що зберігають нашу Церкву від занику.
Календар і літургічний рік певного обряду чи Церкви — це, щоправда, людське, але освячене й установлене св. Церквою мірило часу і розклад літургічних функцій протягом християнського року. Церковний календар і літургічний рік — це участь певної помісної Церкви чи обряду в містерії часу і розкладеному в ньому циклі святкувань містерій нашого спасіння і освячення, як, напр., Воплочення Божого Слова, його св. Воскресення із мертвих тощо. Арістотель визначив час як «мірило руху згідно з минулим і майбутнім». Час, одначе, стоїть у містерійному відношенні до вічности, у якій живе сам Бог. А вічність, згідно з Боетієм,— це «повне й одночасно досконале посідання безконечного життя». У часі і через його християнський ужиток християнин зближається до вічности, у якій живе Бог, і починає брати участь у ній уже тут, на землі.
Мірилом сили Обряду чи Церкви є спроможність так розкласти час, щоб унеможливити або принаймні зменшити вплив безбожного світу і його календаря на календар і членів Церкви чи обряду. Кожний обряд чи помісна Церква мусять так розкладати час, щоб вони, а головне — їхня молодь, не стали жертвою іншої, сильнішої та більш агресивної помісної Церкви чи обряду, наприклад, латинського.
У своєму комплексі меншовартости і незнанні деякі українські католицькі Владики, велике число священиків і ченців і відносно мале число вірних бажають т. зв. нового, тобто григорїянського календаря, щоб, мовляв святкувати всі свята з цілим християнським світом. Вони не здають собі справи в того, що їх зобов'язання є в першу чергу перед православним Сходом, а зокрема, перед українцями-православними, і що без них їм не вільно нічого змінити. Вони не знають історії, бо християнський світ колись розклав поганський світ і зламав його опір також за допомогою дуже зручного розкладу християнського календаря, що покривався з поганським календарем. Тоді християни провели успішну християнізацію поганських свят, надаючи їм, річ ясна, глибшого і християнського сенсу та змісту. Це причаровувало поган і починало зацікавлювати їх Христовою вірою.
Ті що вводять новий календар, не бачать чи, може, не хочуть бачити, що те саме стається тепер, але в оберненому порядку, тобто безбожний світ своїм допасуванням до християнського календаря і християнських свят нищить зміст і атмосферу християнських свят якраз своїми безбожними і матеріалістичними святкуваннями.
В Україні це дуже зручно робить тепер комуністичний і безбожний московський режим, що запроваджує нові свята в дні християнських свят і уподібнює своє святкування до церковного, щоб таким чином відчужити нарід, а головно молодь, від Церкви і релігії. Якщо ми поглянемо на безбожний капіталістичний світ, то побачимо те саме явище. Всі свята за новим календарем скомерціялізовані, зматеріалізовані, і християнська атмосфера містерії в публічному житті вбита. В час Нового Року і Різдва центральною особою є купчик Санта Клявс, а на Воскресення Христове — «зайчики» і «курчатка». Всякі «баксінг дейс» під час свят, різнорідні реклями і т. ін. задурманюють нарід і відвертають увагу від християнського змісту і стилю свят.
Латинська Церква це бачить і тому на боротьбу з матеріалізмом і поганством під час свят витрачає багато енергії. Є також голоси за реформою календаря, щоб попросту втекти від сучасного стану і перейти в наступ на матеріалістичні впливи і на довшу мету не зазнати великих утрат у цій важливій ділянці. Тому той, хто замінює наш юліянський календар на григоріанський, мусить собі здати справу з того, що він штовхає нашу Українську Церкву в обійми не лише помісних латинських церков, але також і матеріалістичного світу. Святкувати свята окремо, в час, коли ніхто не вбиває християнського змісту й атмосфери,— це неоцінений скарб нашої окремішности, який ми повинні завжди боронити.
Нашим символом і знаменним прикладом нехай буде наш Блаженніший Верховний Архиєпископ і Кардинал Йосиф Сліпий, що єдиний з усіх українців у Римі живе за старим юліянським календарем і, як хто прийде колядувати чи бажати йому за новим григоріянським календарем, він просить прийти і зробити це за два тижні.
У важливому документі п. н. «III Спільне Пастирське Послання Українських Владик, приявних на кінцевій IV сесії Другого Ватиканського Вселенського Собору», датованому «в день св. апостола Андрея Первозванного року Божого 1965», У підрозділі «Церковний календар», читаємо:
"Тому, беручи під увагу, що Вселенська Церква і всі держави світу студіюють можливість і приготовляються до запровадження нового календаря, не можна тепер міняти в Українській Католицькій Церкві дотеперішнього юліанського календаря. Одначе там, де заходить дійсна духова потреба й де поважна більшість вірних цього бажає, місцевий Владика, за згодою Апостольського Престола, може дозволити цим вірним користуватися григоріанським календарем, запевняючи, однак, повну духову опіку для вірних, що далі залишились при юліанському календарі."
Справу, отже, поставлено доволі ясно. Одначе завданням усіх свідомих і практикуючих українців-католиків є якраз проведення в життя цього рішення, тобто наполеглива праця і чуйність, щоб це рішення не залишилось мертвою буквою на папері, або, ще гірше, щоб не стало воно знаряддям для різних нечесних маніпуляцій у руках асиміляторів. Тому про кожне зловживання цим рішенням мусять бути повідомлені негайно преса, громадянство, всі компетентні церковні чинники, а головне — Вселенський Архиєрей Папа Римський, що один має остаточне слово в усіх справах Католицької Церкви. Миряни, одначе, мусять бути готові в крайності на покинення адміністративного шляху полагодження важливих справ, а в тому числі й календарних спорів, бо в деяких обставинах треба буде перейти на судовий шлях, тобто до процесів, часом і перед найвищими церковними судами.
andrivovk писав:... моя думка не обов'язково співпадає з думкою отця Петра...
о.Олег писав:andrivovk писав:... моя думка не обов'язково співпадає з думкою отця Петра...
а що думаєте: треба щось змінювати з нашим календарем??
ОООО
Wolodymyr писав:Календар має бути одним. По це роздвоєння особистості трохи напрягає. Якщо різдво 7-го, то 31-го рудня сухий закон і 1-го січня вперед до роботи. А новий рік святкувати в ніч з 13-го на 14-те.
Wolodymyr писав:Я про те що кожна людина має визначитись зі своїм календарем. Бо я чув купу криків, що чому ми маємо жити за католицьким календарем від тих, що живуть за ним 99,9% відстотків свого часу.
Церква це в першу чергу її вірні. Держава це в першу чергу її громадяни. Як не дивно це ті самі люди. Якщо люди позбудуться шизофренії в своїх головах, то нікому ні під кого не прийдеться прогинатись.
Wolodymyr писав:... наразі оскільки Митрополит Києво-Галицький йде за новоюліанським...
Знову звертаюсь до твору о.Петра Біланюка (Божа істина, краса і любов. Проповіді, доповіді і розвідки. Дрогобич. Відродження. 1995г. 378с).
о.Олег писав:Wolodymyr писав:... наразі оскільки Митрополит Києво-Галицький йде за новоюліанським...
хто йде за новоюліанським?
З повагою, о.Олег
Wolodymyr писав:о.Олег писав:Wolodymyr писав:... наразі оскільки Митрополит Києво-Галицький йде за новоюліанським...
хто йде за новоюліанським?
З повагою, о.Олег
Ну це принаймі, що я чув. А в яких документах пише за яким календарем йде УГКЦ?
УГКЦ не перейде на григоріанський календар
Святослав Шевчук
Українська Греко-Католицька Церква найближчим часом не переходитиме на григоріанський календар, бо для цього немає передумов і вагомих причин. Святослав (Шевчук) під час веб-конференції на РІСУ.
«Запровадження календаря історично показує, що воно не було основним інструментом зближення чи єдності Церкви. Це радше питання внутрішньої дисципліни, яке може сприяти єдності, а може стояти й на перешкоді», – сказав він.
Блаженніший Святослав зазначив, що частина УГКЦ у деяких державах перейшла на новий календарний стиль, проте це призвело до поділу парафій.
«Сьогодні УГКЦ живе за Григоріанським календарем у різних країнах відповідно до локальних потреб. Хоча часом ми були свідками дуже болючих календарних воєн в Північній Америці. Наслідки їх тривають ще по сьогоднішній день. Ми маємо випадки, коли одна парафія живе за різними календарями. І бідний священик з одною частиною громади мусить співати «Христос Воскрес», з іншою – проводити Страсні Богослужіння», – зауважив Предстоятель.
«Якщо мова йде про нашу Церкву в Україні, ми поки що не бачимо необхідних передумов, а також необхідного консенсусу ні серед нашого єпископату, ні серед нашого духовенства і вірних для того, щоби перейти на Григоріанський календар в Україні», – висловив свою думку Глава УГКЦ.
За його словами, до вирішення цього питання слід підходити виважено. Бо навіть перехід на новоюліанський календар – коли Різдво святкується за новим стилем, а Великдень – за старим, може привести до непорозумінь у Церкві та до розколу. У Греції, наприклад, новий стиль запровадила влада, де Православна Церква є державною. Однак таке нововведення викликало спротив та непослух багатьох вірян і священнослужителів.
«Тому треба брати до уваги саме локальні потреби наших вірних для того, щоби питання календаря, як було сказано, не творило причини для додаткових церковних поділів», – наголосив Блаженніший Святослав (Шевчук).
В Україні римо- та греко-католики живуть за різними церковними календарями.
Григоріанський календар — календар, запроваджений 4 жовтня 1582 року Папою Римським Григорієм XIII, і нині ухвалений у світі як міжнародний стандарт. Григоріанський календар було розроблено на заміну юліанського.
Російська Православна Церква й деякі інші православні церкви не прийняли григоріанський календар, і далі послуговуються юліанським календарем.
Нагадаємо, цього року частина римо-католиків у Святій Землі частково перейшла на юліанський календар. Латинський патріарх Єрусалима Фуад Туаль закликав вірних святкувати Різдво та Великдень разом із православними.
Рішення про те, за яким календарем святкувати Різдво й Великдень, ухвалює місцевий настоятель. Зараз ситуація виглядає так, що в різних католицьких парафіях цього року Різдво святкували за різними календарями, кармелітські парафії – разом із православними за юліанським календарем, францисканські (яких більшість у Святій Землі) залишились на григоріанському. В Ізраїлі, кажуть католики, парафіяни просто мігрували до інших храмів, щоб відсвяткувати Різдво так як звикли.
Що цікаво, греко-католики теж живуть за різними календарями. Наприклад, українські греко-католики – за юліанським, а російські – святкують за григоріанським календарем.
Джерело: CREDO
Wolodymyr писав:Мабуть новоюліанський теж різний буває) є що при переході скоротили різницю в 13 днів. а є що ні. Інакше як пояснити що 2000-й рік не був високосним?
Wolodymyr писав:Ой щось дурницю зморозив 2000 і мав бути високосним за всіма. то у 2100 розбіжність почнеться. Я маю наувазі за Юліанським буде високосним, а за новоюліанським і григоріанським ні.
о.Олег писав:Wolodymyr писав:Мабуть новоюліанський теж різний буває) є що при переході скоротили різницю в 13 днів. а є що ні. Інакше як пояснити що 2000-й рік не був високосним?
чому не був? Був. І співпав у цьому з григоріанським (тобто - і цивільним). За системою новоюліанського календаря ті вікові роки, які при діленні на 900 дають остачу 2 або 6 являються високосними: 2000/900 дає остачу 2. Відповідно - високосний. За григоріанським також високосний: 2000-ний рік ділиться без остачі на 400.
вони до 2800-го співпадатимуть - от побачите
З повагою, о.Олег
о.Олег писав:Wolodymyr писав:Ой щось дурницю зморозив 2000 і мав бути високосним за всіма. то у 2100 розбіжність почнеться. Я маю наувазі за Юліанським буде високосним, а за новоюліанським і григоріанським ні.
так
igormaks писав:о.Олег писав:Wolodymyr писав:Ой щось дурницю зморозив 2000 і мав бути високосним за всіма. то у 2100 розбіжність почнеться. Я маю наувазі за Юліанським буде високосним, а за новоюліанським і григоріанським ні.
так
До 2100 ще далеко . А в теперішніх реаліях чи так вже і необхідно переходити на григоріанський календар ? В римо-католиків своя точка відліку, у греко-католиків - своя точка відліку? Думаю для Бога це не має значення , бо в іншому випадку Господь залишив би підказку на точну дату його народження . А так її немає. Значить Господеві важливо суть Різдва , його Таїнство. Зосереджуємося на цьому , на духовній складовій Різдва.