Латинські практики в Греко-Католицькій Церкві
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
- Олюнька
- старець
- Повідомлень: 1445
- З нами з: 23 січня 2008, 10:42
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
solist-vokalist, говорити про такі питання треба, може не так енергійно як тут на форумі
За минулі роки багато чого змінюється в світосприйнятті людей, особливо на Сході України. Візьмемо, наприклад, ситуацію з поверненням Блаженнішого в Київ. Спочатку багато хто, протестував, але тепер не повертаються до цього питання. А сам факт дає потрохи плоди. Тепер в новинах на свята говорять, що це свято святкують і православні, і греко-католики, а раніше про нас ніхто не згадував.
За минулі роки багато чого змінюється в світосприйнятті людей, особливо на Сході України. Візьмемо, наприклад, ситуацію з поверненням Блаженнішого в Київ. Спочатку багато хто, протестував, але тепер не повертаються до цього питання. А сам факт дає потрохи плоди. Тепер в новинах на свята говорять, що це свято святкують і православні, і греко-католики, а раніше про нас ніхто не згадував.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ
-
- дописувач
- Повідомлень: 73
- З нами з: 06 вересня 2009, 20:48
- Звідки: Від того самого нашого світу
Так, так, Олюнка добре пише.
Також говорили про переїзд нашого Блаженнішого, ну а може не треба, щоб не розбурхувати народ, може не треба робити це непорозуміння, одним словом, ще не час. А коли є час?
Чувайте, щоб не впасти у спокусу.
Ці слова є направлені, щоб ми тепер не спали, тепер були свідомі.
А що говорить Ісус у живій Євангелії про людей літепних? Тобто не зимних і не горячих?
Також говорили про переїзд нашого Блаженнішого, ну а може не треба, щоб не розбурхувати народ, може не треба робити це непорозуміння, одним словом, ще не час. А коли є час?
Чувайте, щоб не впасти у спокусу.
Ці слова є направлені, щоб ми тепер не спали, тепер були свідомі.
А що говорить Ісус у живій Євангелії про людей літепних? Тобто не зимних і не горячих?
А хыба то люди протестували проти приїзду Блаженнішого до Києва?:) Людям на Сході, все рівно, як іна Заході. А біомассою( бидлом) як вони ше нас називають, користуються політики. На Сході прикриваються біло-голубим, на Заході , помаранчевими кольорами. А якби щось до чогось прийшлося, то за годину, чартерними рейсамививезли би усіх своїх.
А те що споминають про гр-кат на свята.... ну, якщо це показник прийняття і визнання нас, то хай буде.
Прошу пробачення за офф топ.
А те що споминають про гр-кат на свята.... ну, якщо це показник прийняття і визнання нас, то хай буде.
Прошу пробачення за офф топ.
- Олюнька
- старець
- Повідомлень: 1445
- З нами з: 23 січня 2008, 10:42
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
romanm писав:А хыба то люди протестували проти приїзду Блаженнішого до Києва?:) Людям на Сході, все рівно, як іна Заході. А біомассою( бидлом) як вони ше нас називають, користуються політики. На Сході прикриваються біло-голубим, на Заході , помаранчевими кольорами. А якби щось до чогось прийшлося, то за годину, чартерними рейсамививезли би усіх своїх.
А те що споминають про гр-кат на свята.... ну, якщо це показник прийняття і визнання нас, то хай буде.
Прошу пробачення за офф топ.
Те, що згадують, то тільки приклад до того, що тепер УГКЦ впевненіше себе почуває на всій Великій Україні, ніж років 5 тому.
А протести були, ще й які.
До речі, якраз тим людям на Сході легше пояснити хто такий "православний католик".
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ
Латинські слова та вирази у практиці УГКЦ
Поясніть, буд-ласка, значення слів які використовуються у практиці УГКЦ:
суплікація,
адорація,
монстрація,
Свята Година з виставленням Св. Тайн в монстранції,
Година адорації з виставленням Св. Тайн в монстранції .
суплікація,
адорація,
монстрація,
Свята Година з виставленням Св. Тайн в монстранції,
Година адорації з виставленням Св. Тайн в монстранції .
- o.Mykil
- старець
- Повідомлень: 3456
- З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
- Звідки: Galicia
- Контактна інформація:
Далі продовження цієї теми (бажано без надмірних спекуляцій та відходження від суті християнства) тут http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php? ... sc&start=0
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!
"православний католик".
як це ???? Ще закордоном називалися греко-православні.
Ти або католик по духу або православний, іншого не дано. І не треба видумувати такі "ухіщрєнія". Ну як єзуїти, чесне слово.
Папа Бенедикт сам сказав, що він за широкий діалог із православними і не збирається підтримувати уніацтво у тих країнах де споконвіку було православя. Так що опреділюйтесь, ХТО ВИ?
newroman писав:"православний католик".
як це ???? Ще закордоном називалися греко-православні.
Ти або католик по духу або православний, іншого не дано. І не треба видумувати такі "ухіщрєнія". Ну як єзуїти, чесне слово.
Папа Бенедикт сам сказав, що він за широкий діалог із православними і не збирається підтримувати уніацтво у тих країнах де споконвіку було православя. Так що опреділюйтесь, ХТО ВИ?
Шановний тезка?Надіюсь що так? Читаю Ваші дописи, і в мене склалося враження, що Ви розумні і інтелігентна людина, напевно вчитеся в якомусь православному навчальному закладі?
Значить, щоби прояснити "ухіщренія" пояснюю: Все залежить відтого, як ми це розуміємо, тобто, на побутовому рівні суть така, що ми є католики східнього обряду і традиції.
А в точному богословському значенні, ми, католики, рахуємо себе "православними" = ортодоксами, хто вірить правильно, а тих кого зазвичай, називають православними, богословськи рахуємо відділенними східними християнами.
"Православний" чи "католик" - це не різні віри, а різні терміни якими користуються різні конфесії. Ви себе називаєте православними(це потрапило в побутовий вжиток) а ми себе.
суплікація,
прохання
адорація,
думаю, що мова про адорацію найсвятійших Таїн. Тобто находитися в храмі , перед престолом з найсв. Тайнами.
монстрація,
такий "прилад" куди ставиться св. Тайни для адорації, подібний до сонця. Посередині камера зі шкла, від якої відходять промені.
Свята Година з виставленням Св. Тайн в монстранції,
тип молебня
Година адорації з виставленням Св. Тайн в монстранції
див. вище+ виставлення (ставлять на престіл в монстранцію) св. Тайни, і адорація є "відкритою".
http://www.floscarmeli.org/web_cam/
Якось так. Дуже коротко.
- o.Mykil
- старець
- Повідомлень: 3456
- З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
- Звідки: Galicia
- Контактна інформація:
romanm писав:адорація,
думаю, що мова про адорацію найсвятійших Таїн. Тобто находитися в храмі , перед престолом з найсв. Тайнами.
АДОРАЦІЯ, -ї, ж. Обожнювання, поклоніння, захоплення ким-небудь.
http://www.slovnyk.net/index.php?swrd=% ... 0%D6%B2%DF
Вшанування Господа, отже.
Ось, для прикладу, є мова про годину так званої нічної Адорації http://www.promin-lubovi.narod.ru/public/3/pub3st4.htm
А монстрація начебто практична річ у Божому храмі...
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!
Мaлuй писав:Олюнька писав:Цікаво. Вибачайте за офтоп, але римокатолики не тільки на День незалежності вживають українську мову, в більшості костелів це щоденна практика.
справді, цікаво!
в львівській обл., наприклад, максимум 1 Служба на тиждень українською мовою, а найчастіше взагалі нема -- тільки польська!
Слава Ісусу Христу!
Я римо-католик зі Львова. Українець.
Насправді ситуація на даний момент з українською мовою Святої Меси в костелах є кращою ніж тут описано, однак все рівно поганою.
Ситуація виглядає наступним чином.
Катедра
Свята Меса українською раз на тиждень в неділю, здається на 13:00. Є катехиза українською і окремо польською.
Костел Святого Антонія
Є окремі катехизи українською, польською, російською і литовською...
Святі Меси українською щонеділі о 15:00 та щовівторка о 19:30
Російською: неділя о 17:00 та середа о 18:00
Литовською раз на місяць в неділю.
Костел Матері Божої Неустанної Помочі по вул. Мазепи
Катехези тільки українською
Святі Меси українською. В пятниця 19:00 та неділя 9:00
Костел Святого Архангела Михаїла на Сихові
Святі Меси відправляються польською але є частини, наприклад молитви Отче Наш, Вірую, Євангеліє- українською
В костелі Божого Милосердя, як там відправляються Меси мені не відомо.
В костелах Стрітення та Магдалини виключно польською, у Винниківському костелі виключно українською...
В Малехівському костелі всі Святі Меси українською.
по Західному регіоні.
Достеменно відомо де відправляється Свята Меса українською:
Золочів (ще за совєтів), Червоноград, Трускавець, Стрий, Турка, Сколе, Дрогобич, Долина, Івано-Франківськ, Коломия, Снятин, Болехів, Рудки, Старий Самбір, Добромиль, Тернопіль, деяких інших містах є принаймі одна-дві або три Меси українською щотижня.
На Закарпатті та Центральній Україні, Київщині та Житомирщині ситуація з українською набагато краща.
Часом на Закарпатті трапляється така ситуація коли в костелі відправляються і українською і німецькою, мадярською та словацькою (тобто окремі Святі Меси в одному костелі) і тільки мадярською чи словацькою в сусідній греко-католицькій церкві.
Тому робіть висновки шановні греко-католики...
Олюнька писав:А як на рахунок поминання померлих 1-го листопада? Це також Латинське?
так - Свято Всіх Святих. У нас є у свій час, як і поминання на цвинтарі.
Проте це абсолютно не значить, що ми не можемо помолитись 1 листопада у пропонований Латинською Традицією спосіб...
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
УГКЦ направду диває на дві легені - Західну (латинську) та Східну (православну). Живучи не в стерильному світі, а на "межі двох світів" наша Церква дозволила собі зберегти та примножити певні особлисті тих країв, де мешкають її вірні. Тому й таким багатим на традиції є нгаш обряд.
вшановування 1 листопада є гарною традицією, адже крім релігійного жзрначення, цей день запамятався і Листопадовим зривом (проголошенням ЗУНР) та відхождом у вічність митрополита Андрея Шептицького. ця подієва тріада вже сама по собі є достатньо серйозним приводом для того аби запалити свічку та звернутися дол Бога
вшановування 1 листопада є гарною традицією, адже крім релігійного жзрначення, цей день запамятався і Листопадовим зривом (проголошенням ЗУНР) та відхождом у вічність митрополита Андрея Шептицького. ця подієва тріада вже сама по собі є достатньо серйозним приводом для того аби запалити свічку та звернутися дол Бога
Код: Виділити все
трохи офтопу
newroman писав:Я все ж прошу, коротко, пояснити значення цих слів:
монстрація
Ви спершу поясніть де ви таке слово чули "монстрація" ?
можливо я невіглас і неук, але пишеться назва цієї речі монстраНція.
(від лат. монстраре - показувати)
також можете звернутись сюди http://www.newadvent.org/cathen/11344a.htm
Re:
Олюнька писав:Для мене Східний і Західний обряди - як два сини одного батька, кожен з них має свій характер, але не можна сказати, що хтось кращий, а інший - гірший. Так як в сім'ї сини беруть приклад один з одного в хороших рисах, так і між обрядами в Церкві: навіщо відкидати те, що є добрим?
Чи не є тоді наш обряд тільки блудним "сином", а латинський – тільки добрим, бо ж латинники у нас чомусь нічого не переймають ?
Re: Латинські практики в Греко-Католицькій Церкві
Не думаю, шановний Кактусе, що Східний обряд, і Грецько-Католицька церква є "блудним сином".
Просто Римсько-Католицька намагається "йти в ногу з часом".
Якщо в Східному обряді віряни не настільки відвернулись від Господа, а точніше Церкви Святої, то в Західному це набуло значних розмірів. Всі дії Духовного верховенства Римсько-Католицької церкви спрямовані на зменшення депопуляризації та повторне зацікавлення вірян.
Так, прийняті на 2 Всесвітньому (Ватиканському) соборі зміни щодо літургії (і т.д.) значно спростили, модернізували Католицьку Церкву
Просто Римсько-Католицька намагається "йти в ногу з часом".
Якщо в Східному обряді віряни не настільки відвернулись від Господа, а точніше Церкви Святої, то в Західному це набуло значних розмірів. Всі дії Духовного верховенства Римсько-Католицької церкви спрямовані на зменшення депопуляризації та повторне зацікавлення вірян.
Так, прийняті на 2 Всесвітньому (Ватиканському) соборі зміни щодо літургії (і т.д.) значно спростили, модернізували Католицьку Церкву
хоча, я можу помилятись для людини це властиво
Re: Re:
Kaktus писав:Чи не є тоді наш обряд тільки блудним "сином", а латинський – тільки добрим, бо ж латинники у нас чомусь нічого не переймають ?
Акафісти служать; не пам'ятаю точно, але і Епіклеза їхня - наш вплив; іконографія
це з того, що відразу приходить на гадку
може хтось фаховіше подати?
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Re:
о.Олег писав:Kaktus писав:Чи не є тоді наш обряд тільки блудним "сином", а латинський – тільки добрим, бо ж латинники у нас чомусь нічого не переймають ?
Акафісти служать; не пам'ятаю точно, але і Епіклеза їхня - наш вплив; іконографія
це з того, що відразу приходить на гадку
може хтось фаховіше подати?
Ні разу я не бачив, щоб латинники служили акафіст, хоч довго був між римо-католиками. Чи не могли б Ви навести конкретні приклади ?
З 4 "канонів" - анафор, у них одна справді східного походження - Василія Великого. Чи не це Ви мали на увазі під "епіклезою" ? І що значить "вплив" ? Звичайно, східна і західна Літургії деякою мірою впливали одна на одну ще до розколу, але ж ті латинські практики, які є поширеними в УГКЦ, появилися на Заході відносно пізно - в 2-му тисячолітті.
Іконографії як церковного мистецтва я також не бачив, хіба що подекуди є куплені або фабричні ікони. Можливо, воно подекуди й плекається, але на загал РКЦ не знає іконографії у східному розумінні слова.
Re: Латинські практики в Греко-Католицькій Церкві
тут ви кактусе, добре кажете !
ікони в Латинському обряді нема і не було.
ікони в Латинському обряді нема і не було.
хоча, я можу помилятись для людини це властиво
Re: Латинські практики в Греко-Католицькій Церкві
Witysław писав:тут ви кактусе, добре кажете !
ікони в Латинському обряді нема і не було.
Значить Ви зовсім не знаєте латинників, якщотаке говорите, чи повторяєте. Латинники, не значить, поляки чи тільки німці. Проінформуйтеся, перед тим як таке писати, а також п. Кактус. Таке враження що всі все бачили ізнають на 100%.
- Олюнька
- старець
- Повідомлень: 1445
- З нами з: 23 січня 2008, 10:42
- Звідки: Львів
- Контактна інформація:
Re: Re:
Kaktus писав:Чи не є тоді наш обряд тільки блудним "сином", а латинський – тільки добрим, бо ж латинники у нас чомусь нічого не переймають ?
Не знаю як в світі, но в нас на Галичині точно переймають: і молитви, і пісні, і релігійні практики. Причому це відбувається тому, що окремі вірні змінюють обряд і переносять туди все те, в чому росли з дитинства, а ксьонзи не суперечать тому.
Моє шанування! Ваша с. Катерина, МНІ
- o.Mykil
- старець
- Повідомлень: 3456
- З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
- Звідки: Galicia
- Контактна інформація:
Re: Латинські практики в Греко-Католицькій Церкві
Ох, та обрядовщина, яка часто відсуває на задній план суть християнської віри...
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!
Re: "Запитуємо cвященика"
У меня есть такой вопрос,в латинской мессе,во время освящения даров многие встают на колени,это прямая обязанность каждого или по желанию?
"Блажен, кто не осуждает себя в том, что избирает". ( К Римлянам 14:22)
Re: "Запитуємо cвященика"
alexoiser писав:У меня есть такой вопрос,в латинской мессе,во время освящения даров многие встают на колени,это прямая обязанность каждого или по желанию?
це Латинська Традиція. Якщо Ви її частина - переймайте, якщо ж належите до іншої Традиції, а тут знаходитеся у гостях і у звязку з якимись переконаннями із своєї Традиції на коліна вставати вважаєте неприйнятним - можете
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: "Запитуємо cвященика"
о.Олег писав:alexoiser писав:У меня есть такой вопрос,в латинской мессе,во время освящения даров многие встают на колени,это прямая обязанность каждого или по желанию?
це Латинська Традиція. Якщо Ви її частина - переймайте, якщо ж належите до іншої Традиції, а тут знаходитеся у гостях і у звязку з якимись переконаннями із своєї Традиції на коліна вставати вважаєте неприйнятним - можете
З повагою, о.Олег
Я не считал это не приемлемым,я только лишь хотел не обидеть присутсвующих.
"Блажен, кто не осуждает себя в том, что избирает". ( К Римлянам 14:22)
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість