Мені здається, що тут треба чіткіше розрізняти поняття, бо не існує єдиного поняття "автокефалія" серед самих православних богословів. Різне розуміння є в Константинопольського Патріархату інше в Московського. Якщо розуміння в першого прямує в напрямку католицького, то другого прямує в напрямку "автокефалізму", по крайній мірі це чітко вималювано в новій книзі головного мозку РПЦ Іларіона Алфєєва "Православіє".
Звичайно, питання автокефалії і примату є взаємопов’язаними. Однак ніхто в Православній Церкві принципово не заперечує проти системи автокефалій як такої, тоді як в Католицькій Церкві її просто немає. Відмінності в розумінні автокефалії Москвою і Стамбулом пояснюються просто – боротьбою за першість у Православ‘ї між тими, які її вспадкували, і тими, які хотіли б її здобути. Іншими словами, йдеться про те, чи примат у Православній Церкві має бути законсервований таким, яким він витворився в 5-му ст. (28-ий канон Халкидонського собору) – у часи, коли Константинополь був столицею християнської екумени, чи він повинен бути реформований відповідно до юрисдикційних і політичних реалій сучасності. Тому боротьба йде між консервативізмом Стамбула і прагненням Москви, перейняти на себе у Православній Церкві ту роль, яка відповідала б дійсній вазі РПЦ у світовому Православ‘ї. Прохання до Anatolius-a: чи не могли б Ви написати у Вашому журналі докладну статтю про відмінності у розумінні автокефалії між РПЦ і греками та їхнє відношення до католицького поняття примату ?
навпаки - виграні позиції: Унія живе і жити буде, а все інше - покищо залишається на рівні фантазій... Баламанд існувати перестав бо і не існував ніде, окрім паперу... Попри іменитість підписаних, думаю, Ви це розумієте. Та і питання про визнання, вибачте - збочення: Унія є і не потребує "вперше чи вдруге" визнаватись православними. Це, радше, радість за Православіє, що спромоглось сказати правду собі/світові, а Унія від цього не змінилась зовсім . Але уніати - так: сказали Баламанду своє "ні". Що ж Ви хочете від греко-католика Парфєнтьєва? Син Церкви, добрий син Церкви, я б сказав...
Унія і справді ще жива, але як довго ще, цього ніхто не знає. В Галичині УГКЦ вже втратила щонайменше третину своїх вірних, від Румунської ГКЦ залишилися тільки рештки, а з часів Баламанду уніатизм остаточно втратив свою богословську основу, бо визнання Православної Церкви Церквою-сестрою в корені виключає всяку антиправославну діяльність Католицької Церкви – немає більше еклезіологічної потреби в існуванні тих, через котрих колись Рим бажав «навернути весь Схід». Все більше вимальовується можливість сопричастя Сходу з Римом на принципах еклезіологічної рівності, на принципах еклезіології Баламанду, євхаристійної еклезіології. Парфентьєва я критикую за те, що він строго дотримується старої пісні офіційних римських документів, не беручи до уваги того, що вони вже давно серйозно не сприймаються багатьма екуменічними богословами навіть у Католицькій Церкві.