Сторінка 1 з 1

Відмінності Західної та Східної церков 11 ст.

Додано: 20 лютого 2013, 13:32
Валентин
Доброго дня!

Можливо, хтось може підказати, де можна знайти матеріали про догматичну та обрядову відмінність між Західною та Східною церквами на початку ХІ ст.?

Re: Відмінності Західної та Східної церков 11 ст.

Додано: 20 лютого 2013, 23:25
отець Роман
При найближчому пошуці можу запропонувати отаке:
http://www.religion.in.ua/main/bogoslov ... otcya.html
І тут: http://refs.co.ua/67130-Vetvi_hristians ... chiiy.html
http://refs.co.ua/67130-Vetvi_hristians ... chiiy.html

А взагалі запитання не зовсім коректне. Тому що поділ сформувався ще задовго до 11ст. (зауважте не уточнюю який саме зумисно). 1054 рік став фактично просто офіційною датою.
Тому певно все ж таки уточніть запитання - що саме Ви хочете знати, бо тут не може йти мова скажімо про окреме 11ст.

Успіхів у пошуках правди!

Re: Відмінності Західної та Східної церков 11 ст.

Додано: 25 лютого 2013, 19:20
Валентин
Дякую за надану інформацію, отче!

Власне кажучи, мене цікавили саме відмінності, які були між церквами саме в 11 столітті. Так, поділ був і раніше. Але, мені для диплому саме ця інформація (по 11-му століттю) потрібна. Дещо знайшов :) Як виявилося, більшість цих відмінностей прописані у буллі, покладеній у соборі св. Софії кардиналом Гумбертом у 1054 р.
Російською мовою з http://www.lialine.narod.ru/history/humbert.htm, оскільки я не можу зробити переклад українською:


1. подобно Симонианам, они продают дар Божий;
2. подобно Валезианам, оскопляют пришельцев и производят их не только в клириков, но даже и в епископов;
3. подобно Арианам, перекрещивают тех, кто уже был крещен во имя Святой Троицы, в особенности Латинян;
4. подобно Донатистам, утверждают, что за исключением лишь Церкви Греческой, Церковь Христова и подлинные Жертва и Крещение исчезли из всего мира;
5. подобно Николаитам, позволяют и защищают плотские браки служителей священного алтаря;
6. подобно Северианам, называют злословным закон Моисеев;
7. подобно Пневматомахам или Феумахам, отсекают в Символе Веры исхождение Духа Святого от Сына;
8. подобно Манихеям, кроме прочего, утверждают, что хлебная закваска одушевлена;
9. подобно Назореям, соблюдают телесную чистоту Иудейскую до такой степени, что отказывают умирающим новорожденным детям в крещении ранее восьми дней по рождении и не подают Причастия женщинам, которым угрожает смерть, в месячных истечениях или при родах, а если они язычницы, то запрещают им креститься; и, растя волосы на голове и лице, не принимают в общение тех, кто стрижет голову и бреет бороду, следуя установленной практике Римской Церкви.

Як я розумію, якщо Східну церкву звинувачують у цьому, то на Заході такого не було?.. Відповідно, це саме відмінності, що були на момент 11-го століття?..

Re: Відмінності Західної та Східної церков 11 ст.

Додано: 26 лютого 2013, 11:23
о.Олег
Валентин писав:Дякую за надану інформацію, отче!

Власне кажучи, мене цікавили саме відмінності, які були між церквами саме в 11 столітті. Так, поділ був і раніше. Але, мені для диплому саме ця інформація (по 11-му століттю) потрібна. Дещо знайшов :) Як виявилося, більшість цих відмінностей прописані у буллі, покладеній у соборі св. Софії кардиналом Гумбертом у 1054 р.
Російською мовою з http://www.lialine.narod.ru/history/humbert.htm, оскільки я не можу зробити переклад українською:


1. подобно Симонианам, они продают дар Божий;
2. подобно Валезианам, оскопляют пришельцев и производят их не только в клириков, но даже и в епископов;
3. подобно Арианам, перекрещивают тех, кто уже был крещен во имя Святой Троицы, в особенности Латинян;
4. подобно Донатистам, утверждают, что за исключением лишь Церкви Греческой, Церковь Христова и подлинные Жертва и Крещение исчезли из всего мира;
5. подобно Николаитам, позволяют и защищают плотские браки служителей священного алтаря;
6. подобно Северианам, называют злословным закон Моисеев;
7. подобно Пневматомахам или Феумахам, отсекают в Символе Веры исхождение Духа Святого от Сына;
8. подобно Манихеям, кроме прочего, утверждают, что хлебная закваска одушевлена;
9. подобно Назореям, соблюдают телесную чистоту Иудейскую до такой степени, что отказывают умирающим новорожденным детям в крещении ранее восьми дней по рождении и не подают Причастия женщинам, которым угрожает смерть, в месячных истечениях или при родах, а если они язычницы, то запрещают им креститься; и, растя волосы на голове и лице, не принимают в общение тех, кто стрижет голову и бреет бороду, следуя установленной практике Римской Церкви.

Як я розумію, якщо Східну церкву звинувачують у цьому, то на Заході такого не було?.. Відповідно, це саме відмінності, що були на момент 11-го століття?..

чесно кажучи, відразу подумав, що питання ставиться рефератне (а не, як зазначив отець, для шукання правди) і спершу не думав, що знайду час допомагати (перепрошую - маю дещо поганий досвід у такого роду занятті :( ) - найчастіше автори "рефератів" просто щось-там списують одне в одного, і зводять все до "борід", "опрісноків" тощо :( . Проте... якщо йдеться про написання диплому (чи :) хорошого реферату) і з огляду на те, що Ви вирішили базуватись на коротко поданого Кардинала Гумберта (некоротко :) в оригіналі і паралельному перекладі погляньте: знайшов в Дмитра Ляліна http://www.lialine.narod.ru/history/humbert.htm ), пропоную закачати собі Олексія Барміна "Полеміка і Сизма" http://www.lbooks.ru/57304-polemika-i-skhizma.html (де йдеться про 9-12 ст.) і постаратись описати "відмінності" не в шуканні формальних відмінностей, а звернувши увагу на:
- підпорядкування півдня Італії (там жило багато греків і одночасно співіснували різні обряди) Константинополю (ще іконоборцем імператором Львом 5) і неохота Керулярія повертати їх в підпорядкування Римові (звідси ростуть ноги взаємних претензій і, відповідно, пошук "богословських" "відмінностей") - фінанси, якщо коротко;
- симонію (продаж церковних посад), з якою боровся Папа Лев 9 - знову фінанси;
- конгломерат народів (лангобарди, греки, італійці, нормани, шваби) і використання непорозуміння на рівні мов - політика;
- протистояння Керулярія з своїм Імператором (нормани нападали і на греків, і на латинян, що об`єднало Імператора і Папу) - політика;
- і ще багато всього різного, але фінансово-політичного, що огорнулось через специфіку тодішньої доби в "гарні" фрази про різницю віри шляхом перенаголошення тих чи інших обрядових різниць :(
тобто, коротко: якщо писати про "відмінності", то нмсд саме про відмінності політичних і фінансових імперських інтересів.
З повагою, о.Олег

Re: Відмінності Західної та Східної церков 11 ст.

Додано: 02 березня 2013, 15:51
Валентин
Дякую за допомогу, отець Олег! Книга чудова, знайшов там багато цікавої інформації й зміг використати її. Сподіваюся, що у світі буде ще багато таких чудових дослідників як п. Олексій Бармін.
Та й після роз'яснень зрозуміліше стали причини подій 1054 р.