
А якими ви аргументами переконуєте проти контрацепції? Ну і як відповісти на таке запипання особи бо в біблії про це нічого несказано. http://yaremko.livejournal.com/4758.html
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Yaremko писав:Ну і як відповісти на таке запипання особи бо в біблії про це нічого несказано. http://yaremko.livejournal.com/4758.html
Олюся писав:Слава Ісусу Христу! Хочу поділитися на форумі з своїми роздумами. Такої теми я не знаходила, тому хочу почати.
Методи природнього планування сім'ї є дуже популярними в розповідях Церкви. Після одруження ми стикнулися з цим питанням. Адже, до шлюбу це питання так гостро не стояло, хоча ми з чоловіком задумувалися і тоді (знали, що статеве життя поза шлюбом не дозволене Богом, тому обговгоренню не підлягало). Зараз ми виховуємо маленьку донечку, якій тільки 10 місяців. Другої дитини ще б не хотіли, бо на це є ряд причин (важко матеріально, дитина дуже не спокійна і т.д.).
Але постійно є страх завагітнти. Природні методи в нашому випадку є дуже ризиковані - це пов'язано з моїм організмом. Тому не знаємо, що робити. Адже, відмовитися повністю від інтимного життя, так само не вихід, бо цеє подружній обов'язок і його невиконання є гріхом. Може тут краще використовувати певний вид контрацепції (але знаємо позицію Церкви щодо протизаплідних засобів).
З іншого боку, народження ще однієї дитини не дасть відповіді на ситуацію.
Може, це для когось це буде смішною темою, але, думаю, що з нею стикається не одна сім'я.
Прошу, поділитися роздумами стосовно мого питання. Як краще поступити в цій ситуації?буду рада і наділі ділитися роздумами з учасниками форуму.
З цього випливає інше питання. Якщо вже було використання контрацепції(але такої, яка перешкоджає заплідненню),
то як з приступанням до Причастя без Сповіді ? Як тоді бути?
Цитата:
то як з приступанням до Причастя без Сповіді ? Як тоді бути?
Потрібно сповідатися. Думаю, що священик дасть розрішення тільки в тому випадку, коли людина дасть обіцянку поправитися. Але чи це буде зроблено?
Мені здається, що також немає ніяких пом якшуючих варіантів в такому випадку( нпр. важке матеріальне становище, чоловік має зовсім інший темперамент, ну і багато різних речей).
проти визначених норм не попреш ("дурний закон, але закон" ) тому кожного разу як щось зробили "не так" тре йти до сповіді
Метод Білінгса - медот природнього керування плідністю, при котрому не застосовують фармакологічних чи механічних засобів контрацепції. Варто тільки знати про зміни в жіночому організмі та їхні прояви,що відбуваються в часі місячного циклу та правильне використання їх у подружньому житті. Цей метод, між іншим, рекомендують у всі періоди подружнього життя жінки.
orest писав: так, "рома лякута кауза фініта"...- сказано в Римі, що або відкритість на зачаття, або гріх і крапка.
але такий юридичний підхід часто приводить до серйозних криз в сімях, де вже є 2-3 дітей і хоч сімя не проти ще однієї-двох, але "не вже"... а отже - стримуватись. а часто це вимагає певного рівня свідомості в обидвох подругів, і часто принаймні один з них "не готовий"... - ця напруга перекидається й на інші сфери сімейного життя і часто доходить до серйозної кризи...
чи статеві стосунки є лише для продовження роду? - ні! в першу чергу сімя є для взаємної любові, яка виявляється і в статевому акті...
з другого боку знаю сімї, які "чесно" використовують природній метод як метод контрацепції, не народжуючи дітей і після 4-5 років подружжя, або маючи лиш одну дитину...
тоді є питання - а хто насправді (не формально, а "по-духу") грішить - та сімя в якої вже є 3 маленькі дитини і яка ледве собі дає з цим раду, чи та, яка використовуючи ПМПС уникає зачаття і проживши в шлюбі 15 років має 1 дитину???
orest писав: хоч я особисто розумію, що проти визначених норм не попреш ("дурний закон, але закон") тому кожного разу як щось зробили "не так" тре йти до сповіді, але мені більш імпонує православний погляд на це питання - у ньому превалює пастирський підхід на основі ідеї ікономії - за порадою та з благословення духівника в конкретних випадках за конкретних обставин може бути дозволено використання контрацепції (презервативів) у конкретному подружжі.
цей запозичений православними від німецького римо-католицького єпископату (Кеніґштайнська декларація, 1973 р.), який збунтувався проти Енцикліки Humanae Vitae. Задумайтесь: саме таку позицію протиставлення Католицькій Церкві, хоч вже і в православній обгортці, Ви підтримуєте.
А якщо людина практикує щоденну Літургію з прийнятттям Причастя, то кожного разу після "інтимного гріха" (дозвольте мені його так назвати) має йти до Сповіді. Якщо вона ходить до однієї і тієї ж Церкви, то буде сповідатися в одного того ж священика. І, перепрошую, священик буде кожного разу знати, коли жінка мала щось з своїм чоловіком. І постанови поправи, як такої, не буде.
Може і є ті обставини, які пом'якшують, але ніхто прямо і відкрито про них не скаже, бо священик не може йти про вчення Церкви. Думаю, що і священиків турбує це питання. Можливо, деякі так само повністю не згідні.
orest писав:
брате-отче Олеже, не тре тут дублювати нашу дискусію з Петром Гусаком... - то проойдений етап... ше скажіть шо я схизматик...
я маю право на "теологумен"... (http://bohoslov.org.ua/distribution/topic-t114-90.html)
питання там теж стояло так - визнаючи церковність православних ми не визнаємо їх право на особливу думку щодо богословської етики сімейного життя... а вона більш второпна.
а стосовно "дурного закону" то це ж відомий лат. вислів "дура лекс сед лекс" який я власне і позитивно інтерпретував - раз церковний закон каже що то гріх, то навіть якщо ми з ним не погоджуємось варто його виконувати...
romanm писав:Отче, а в цій ситуації, закон є понад усе? Тобто, треба робити як кажуть, незважаючи ні на що(буква)? Чи є , як то кажуть, ще й дух закону?
Якщо наприклад ну не може сім я вести своє життя по таким методам як пропонують, в силу багатьох причин. Що тоді?
orest писав:1 - щодо казуїстики..
власне такою і є позиція, яку пропонують православні - кожна окрема ситуація розглядається духівником окремо!!!
2. - щодо теологумену
ще 100 років тому кожен хто строго не дотримувався посту в середу і пятницю чинив тяжкий гріх... а тепер то віддано на розсуд кожному вірному зокрема (в якій мірі йому постити).
3. - щодо вчорашнього читання Євангелія
Господь дає нам ціль, орієнтир, ідеал і каже - намагайтеся йому слідувати, доростайте до нього,
а ми беремо і зводимо його в ранг закону (як зробили з порадою ап.Павла щодо неодруження римо-католики)!
не варто низводити моральний ідеал, до якого слід стреміти, в ранг закону, який мусиш виконувати... бо інакше гріх!
якщо слідувати цій логіці, то тоді всі хто не роздав свого майна убогим - роблять тяжкий гріх!!!
прочанка писав::(в мене нема секретів від духівника і робила я це під наглядом досвідчиного лікаря, яка теж вірить в Бога. Своїми дітьми я теж їй завдячую. Підкреслюю, мене можуть зрозуміти чоловіки, які знають на власній шкірі такі проблеми. Фізичні, етичні й духовні проблеми тісно переплетені між собою, людина не завжди може в них вірно розібратися. Кожна дитина-дар Божий, її треба належно виховати! А бездумно родити діти, щоб вони швендяли недоглянуті, невиховані( це я тільки дрібні недоліки перечислила) - це не гріх перед Богом?В нас сусіди - побожні! Діти родять(має бути5-те) Я за них рада, здорові люди, побожні... Але ті діти з малого ганяють по вулиці, я не бачу в них доброти до інших дітей. Вони ситі, одягнені й до церкви ходять, але так як вони себе поводять по відношенню до інших... Дітьми ще треба займатися,вчити їх, вкладати в них душу, а не родити й кидати як собачат на виживання. Це приклад благополучної родини, а що казати про алкоголіків й наркоманів, про тих нещасних нікому непотрібних дітей? Потенціальних порушників закону, бо такі діти нікому не потрібні: ні нашій державі і кожному "доброму християнину", що буде їх перший судити й кидати каменем. Може б краще ті батьки користувались контрацептивами? Гріха б мали менше. Взагалі, тільки Бог може визначити величину нашого гріха, тому... давайте залишимо на Його розсуд ті "делікатні" справи.
orest писав:дякую за те, що присвятили стільки часу, одне скажу - належу до УГКЦ цілком свідомо і відповідально, тому не потребую ваших еклезіологічних настанов... (еклезіологію ми проходили...)
питання етики статевих стосунків не є чітко виписане в Святому Письмі, і тому може бути по-різному трактоване і я лиш пропоную дискутувати, а ви мене знову страшите гіхом...![]()
ви знову зводите ідеал до рівня закону і тим його знецінюєте.
orest писав:Олюсі:
Цитата:
А якщо людина практикує щоденну Літургію з прийнятттям Причастя, то кожного разу після "інтимного гріха" (дозвольте мені його так назвати) має йти до Сповіді. Якщо вона ходить до однієї і тієї ж Церкви, то буде сповідатися в одного того ж священика. І, перепрошую, священик буде кожного разу знати, коли жінка мала щось з своїм чоловіком. І постанови поправи, як такої, не буде.
Може і є ті обставини, які пом'якшують, але ніхто прямо і відкрито про них не скаже, бо священик не може йти про вчення Церкви. Думаю, що і священиків турбує це питання. Можливо, деякі так само повністю не згідні.
у цій розмові я вам можу порадити лиш таке: або ви йдете до сповіді кожного разу (хоч і "дура лекс") або у своїй совісті приймаєте рішення, що такий вчинок не є тяжким гріхом (хоч і є певною недосконалістю) і не сповідаєтесь з цього (а Бог нас судить за нашою совістю).
прочанка писав:Дуже болюче питання, особисто для мене. Але від нас, грішних лбдей мало що залежить, сама переконалась. Перша вагітність закінчилась кесарським і мертвонародженими близнятами. Про найближче народження й мови бути не могло. те, що я пережила, що передувало тим подіям , їхні наслідки, описувати варто й болізно. З Божою полміччю я пережила ці випробування. Я вже не вірила, що можу мати діти і чи варто мені їх мати. Бог вирішив інакше. через 2,5 роки народився син ( навіть при захисті), хоч теж з проблемами, але з Божою поміччю я виходила. Мріяла про доньку, але третє кесарське - проблема. Алде не могла ризикувати своїм життям ради тої дитини, якуз такими випробуваннями мені дав Бог. Я би не пішла наштучне переривання життя, але свідомо жити відкрити боялася. Жінки мене зрозуміють, чоловіки, а ще священики- не знаю! Хоч мій духівник завжди мене розумів і підтримував, знаючи всі мої біди. Я дякую Богу, за те, що послав мені таку людину -священика, який завжди вникає у мої проблеми й підтримує мене у всіх випробуваннях.
Що ви думаєте, я мала серйозну контрацепцію і вважала себе захищеною. Але знову Бог покерував! Вибачте, за подробиці, я завагітніла при спіралі. Через 9,5 років я народила доцю - мою радість і надію, подарунок Пресвятої Богородиці, вимоленої в Люрді.
Я пережила три операції, маю двох чудових дітей, дякую за них Богові. Але операційно вирішила свою проблему і думаю, була на то воля Божа!
Повернутись до “Життя християнина”
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 37 гостей