Незрозумілі місця в богослужіннях
Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Не дуже розумію: "Ми, Херувимів тайно являючи..." Але ж ми набагато нижче по природі від Херувимів...
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
- viter
- Модератор
- Повідомлень: 858
- З нами з: 13 травня 2009, 15:03
- Звідки: Івано-Франківськ
- Контактна інформація:
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:Не дуже розумію: "Ми, Херувимів тайно являючи..." Але ж ми набагато нижче по природі від Херувимів...
Колись чув пояснення цього. Добре не пам'ятаю але суть в тому, що про Бога в Старому Завіті казали Той, що сидить на Херувимах. Ми, перебуваючи на Службі Божій, є тими на кім, наче на Херувимах, спочиває Господь. Щось таке. Прошу мене поправити, якщо допустився помилки.
Господи Ісусе Христе Сину Божий, помилуй мене грішного.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:перейнята практика з латинського обряду - не враховує те, що, фактично, відпуст в візантійській літургічній Традиції дається після кожного Богослуження...
Тому, що це стосується богослужінь, задам питання тут. Що ж означає відпуст у візантійському обряді (чи не відрізняється чимось від "латинського"), які умови його отримання (просто уважно молитися на богослужінні?) і скільки відпустів можна отримати за день (стільки, скільки й богослужінь?).
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:о.Олег писав:перейнята практика з латинського обряду - не враховує те, що, фактично, відпуст в візантійській літургічній Традиції дається після кожного Богослуження...
Тому, що це стосується богослужінь, задам питання тут. Що ж означає відпуст у візантійському обряді (чи не відрізняється чимось від "латинського"), які умови його отримання (просто уважно молитися на богослужінні?) і скільки відпустів можна отримати за день (стільки, скільки й богослужінь?).
гм... навіть не знаю, що сказати, бо.., боюся, що такими "точними формулюваннями" вирізняється саме латинська Традиція (стільки-то і стількі-то, опис умов, кількості Богослужень тощо), в нас же просто молимося, уповаючи на Боже милосердя нам грішним ("Христос, Істинний Бог наш помилує і спасе нас, яко Благ і Чоловіколюбець" ) незалежно від кількісних показників якісної молитви
не знаю, чи зможу це пояснити: в нас нмсд переважає таїнство способу/наміру молитви над їх (способів/намірів молитви) систематизацією. Це (і один, і другий вияв молитви - сходу/заходу) має як плюси, так і мінуси і... все це (і багато інших виявів молитовного життя людей, як, згадуване нещодавно, харизматичне чи... різного роду "духовності" від церков свого права до монаших чинів тощо) є в Христовій Церкві. І ми (УГКЦ) відповідальні за розвиток нашого молитовного життя, способу Богопочитання, Богословії...
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:...
Дякую, про "умови" отримання зрозуміла, але чи відрізняється саме поняття відпусту (його практичний наслідок, розмір заслуг, якщо можна так сказати) в нас і в них, чи то речі непорівнювані (з тих причин, що Ви щойно назвали)?
І чи відпуст у нас має таке саме визначення, як і у них?
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:о.Олег писав:...
Дякую, про "умови" отримання зрозуміла, але чи відрізняється саме поняття відпусту (його практичний наслідок, розмір заслуг, якщо можна так сказати) в нас і в них, чи то речі непорівнювані (з тих причин, що Ви щойно назвали)?
І чи відпуст у нас має таке саме визначення, як і у них?
дві рівноцінні системи
тут мене грішного, напевно, заклюють, але... в таких випадках анекдот згадується:
- ви... гражданские, воще нармальниє люди, а? чьо ж ви тагда строєм нє ходітє?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:дві рівноцінні системи
Тоді нам, греко-католикам, взагалі повезло: маємо відпусти і такі, і такі.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:о.Олег писав:дві рівноцінні системи
Тоді нам, греко-католикам, взагалі повезло: маємо відпусти і такі, і такі.
просто треба знати і любити наш спосіб молитви і навчитися ділитися ним з усією Христовою Церквою
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
- ієром. Діонисій
- постійний дописувач
- Повідомлень: 220
- З нами з: 16 вересня 2009, 11:50
- Звідки: Львів -- Рим
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
ShMariam писав:Що ж означає відпуст у візантійському обряді?..
Можна запитати, що означає слово "коса" в українській мові, і будемо мати різні відповіді, бо слово багатозначне. Тому я дивуюся, як можна було поплутати відпуст дочасних кар за гріхи, так як це розуміє Католицька Церква, без огляду на обряд (бо влада того, хто надає відпусти, Папи, поширюється на всю Католицьку Церкву), з відпустом (відпущенням людей, жестом прощання) на закінчення богослужіння, який містить кінцеве благословення та запевнення Божої опіки учасникам молитви.
Можна б залишатися при думці, що практика відпустів (з лат. індульгенція -- поблажливість, звільнення з кари), яка виводиться з часів середньовіччя і має коріння у богословській думці Західної Церкви, чужа східному богослов"ю, якщо б... наданий Найвищою владою Церкви відпуст не мав спасенних наслідків для духовного життя вірних, без уваги на обряд.
Те, що в силу історичних обставин та інших причин, не знайшло розвитку в богословській думці Східних Церков, ще не означає, що воно неправдиве.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Хотів би отримати відповідь від священиків чи тих, хто добре поінформований, коли під час Літургіїї потрібно клякати. Бо в храмі всі по - різному клякають. Дехто під час читання Євангелії, дехто в інший час, хтось каже, що не можна сідати тим, що не йдуть до Причастя, коли священик Причащає людей і т.д.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Андрій85 писав:Хотів би отримати відповідь від священиків чи тих, хто добре поінформований, коли під час Літургіїї потрібно клякати. Бо в храмі всі по - різному клякають. Дехто під час читання Євангелії, дехто в інший час, хтось каже, що не можна сідати тим, що не йдуть до Причастя, коли священик Причащає людей і т.д.
вважаю правильним звернути Вас за допомогою у роз'ясненні таких питань до Вашого о.Пароха. Просто Традиції у нас дуже різні і люди, нажаль, дуже боляче реагують, коли хтось вводить щось не таке, яке їм виглядає рідним/правильним. Тому - до Вашого Пароха зверніться, будь-ласка
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
о.Олег писав:Андрій85 писав:Хотів би отримати відповідь від священиків чи тих, хто добре поінформований, коли під час Літургіїї потрібно клякати. Бо в храмі всі по - різному клякають. Дехто під час читання Євангелії, дехто в інший час, хтось каже, що не можна сідати тим, що не йдуть до Причастя, коли священик Причащає людей і т.д.
вважаю правильним звернути Вас за допомогою у роз'ясненні таких питань до Вашого о.Пароха. Просто Традиції у нас дуже різні і люди, нажаль, дуже боляче реагують, коли хтось вводить щось не таке, яке їм виглядає рідним/правильним. Тому - до Вашого Пароха зверніться, будь-ласка
З повагою, о.Олег
А загалі якісь є правила-практики ? Ну не може ж на кожній парафії зовсім по різному бути...
Немає Божої вини в тому, що люди роблять один одному.
Розпач домінує над надією.
Розпач домінує над надією.
Re: Незрозумілі місця в богослужіннях
Talya писав:...А загалі якісь є правила-практики ? Ну не може ж на кожній парафії зовсім по різному бути...
звичайно. Але введіть в нашу пошукову систему (Форуму) слово, наприклад, "клянчання" або "стоячи"/"прості" - видасть Вам цілу купу негативу так, ніби це чи не найосновніше, що треба втримати/до чого треба стриміти. Тому особисто мені колись +Ігор радив дивитись на такого роду проблеми через призму пасторальної потреби/можливостей на парафії. Відповідно - раджу звертатись до Пароха: поради збоку вважаю у такого роду питаннях зайвими.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).
Хто зараз онлайн
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість