Сьогодні нарешті отримала повідомлення про активацію мого профілю, то нарешті поставлю питання, яке в мене виникло десь місяць тому.
По-перше, мене безперестанно дивує, що ті, хто відповідають, НІКОЛИ не ідентифікуються. Чому? Переймаємо досвід щодо безликості у Свідків Єгови? Але хіба не за це ми їх і критикуємо? Хіба не цим наші отці радять "роззброювати" сє?
А по-друге, саме питання й відповідь, котра мене, м*яко кажучи, здивувала.
Отже питання:
Я розписалась з хресним батьком своєї дитини, ми вже маємо свою спільну дитину. З першим чоловіком, з котрим брала шлюб, я розлучена та церковного уневажнення не маю. Чи можу я взяти шлюб другий раз, бо не можу жити в гріху, дуже мене це болить?
Відповідь:
Якщо можете, поки що перестаньте жити статевим життям із тим «другим» чоловіком. Постановіть, що так будете жити до часу поки не полагодите справу з Церквою. Тоді йдіть до Сповіді і живіть у Божій благодаті. Коли будете в стані благодаті, то думайте про свою долю і вирішуйте, куди вам прямувати, хоч розумію, що це все болючі питання.
Є чотири варіанти розвитку подій. Три з них вимагають ваших зусиль, але результат буде згідний з Божею волею. Четвертий варіант – більш інерційний, і проти волі Божої – Ви живете без Причастя, отже без благословення.
1. Якщо є причина, яка творила ваш шлюб із «першим чоловіком» недійсним, то йдіть до церковного суду, отримуйте уневажнення того шлюбу і одружуйтеся з «другим».
2. Якщо ваш шлюб важний, то повертаєтеся до свого законного чоловіка і виховуєте з ним дітей.
3. Якщо неможливо повернутися до «першого» і неможливо церковно одружитися з «другим», живете без чоловіків.
4. Живете з «другим» чоловіком без церковного шлюбу, надіючись на Боже милосердя.
Перечитую я цю відповідь, перечитую і не бачу в ній основного: відповідач, хто би він не був, нічого не згадує про те, що тут є перешкода! Думаю собі, може, то я щось наплутала. Відкриваю канони, про перешкоди до одруження:
Кан. 811– § 1. На підставі хрещення між хресним батьком і похресником та його батьками виникає духовне споріднення, яке розриває подружжя.
Не має права хресний одружитися із мамою похресника, то про що взагалі мова?
І вкотре мене мордує питання, ЧОМУ невідомо, ХТО відповідає на ті питання? Чи не тому, що це студенти (хоча ні, студенти навряд чи так би відповідали) або просто некомпетентні люди?