Одружені диякони в Римо-Католицькій Церкві Польщі
Римо-католики Польщі готуються до змін. Невдовзі Святі Тайни вділятимуть не тільки священики, а й диякони, які можуть бути одруженими. З вересня їх готуватимуть до цього в першому осередку такого типу – Торуні, - повідомляє суспільно-релігійна газета «Арка».
Диякони - це чоловіки, які можуть замінювати священиків, виконуючи всі їхні обов'язки, за винятком служіння Літургії, слухання Сповіді та намащування хворих. Отже, вони можуть давати шлюб, хрестити, ховати померлих, виголошувати проповіді. Тепер у світі їх понад 50 тисяч, а в Польщі - жодного. Минулого року у червні польський єпископат, незважаючи на протест однієї третини єпископів, прийняв рішення про запровадження в Польщі постійного дияконату. У містечку Пшисєку на Торунщині вже працює спеціальний осередок, який буде займатися підготовкою майбутніх дияконів. У вересні тут розпочнеться формація восьми чоловіків. Вони будуть зустрічатися й займатися в осередку по три дні щомісяця протягом трьох років. За цей час ці чоловіки ознайомляться з ритуалами обрядів та з проблемами, з якими зіштовхуються й борються парафіяльні священики в Польщі. Їхнім навчанням опікуватимуться душпастирі Торунської дієцезії, а наглядатиме за навчальним процесом Торунський єпископ Анджей Суский.
Вимогою Церкви до майбутніх дияконів є те, що кожен із них до свячень мусить здобути диплом магістра теології. А також протягом усього часу формації кандидати перебуватимуть під наглядом духовних опікунів, які інформуватимуть єпископів про життя майбутніх дияконів.
До кінця цього року в Польщі заплановано відкрити ще декілька осередків підготовки постійного дияконату.
Прес-секретаріат Глави УГКЦ
Просимо робити посилання на джерело інформаці
http://www.ugcc.org.ua/ukr/news/article;2064/
(25/07/2005 07:34)
Ця вістка - приклад журналістської "халяви". Крім деяких очевидних
нісенітниць (постійних дияконів у РКЦ загалом не 50 тис., а менше 30-ти тисяч; рішення Єпископату було в червні, але 2001 року, а не "минулого"; ніякого "протесту третини єпископів" не було, просто рішення прийнято більшістю 2/3), ввесь матеріял просто переписаний з польської газети чи сайту разом з усім "вантажем" післясоборного латинського підходу до дияконату - і то на рівні достосованому до рівня пересічного обивателя...Польщі.
З точки погляду нашої традиції (і властиво, також латинської) окреслювати диякона як "чоловіка, який може замінювати священика, виконуючи всі його обов'язки, за винатком..." - лагідно кажучи, непорозуміння.





)
. Якщо отець його Благословив на цю справу ( наприклад сам ходити не може ).., воду освятив наперед ( можна свячену воду по трохи добавляти до простої ) ,то я би без всяких питань це дозволив.., щоб мою хату окропили.., краще так, а ніж ніяк ) . За останнє не певен, нехай отець уточнить, бо диякон може Причащати ( не плутати з Приношенням ), Євангеліє читати може.., проповідувати теж міг би, Тайну Хрещення міг би уділити в певних обставинах, ну і ще там всяке таке... .
Але Андрій правий: навіть в такому описаному Вами швидкому
. От Благословення маю.,, а шо з Ним робити і чи прийняв я Його 