Про визнання Шлюбу неправосильним

на будь-яку тему. Відповідати може кожен дописувач Форуму, за винятком тих, кому модератори заборонили це робити.

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 20 вересня 2012, 11:44

andrey s. писав:Отче, розумію всю дитячість запитання, але ... .
Якщо чоловік кинув жінку з дитиною і почав жити з іншим чоловіком (відкрито ), чи можна ту жінку вважати вдовою ?

Взагалі...складна це штука...співчуття.

а... нащо її вважати вдовою?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення andrey s. » 20 вересня 2012, 12:40

о.Олег писав:
andrey s. писав:Отче, розумію всю дитячість запитання, але ... .
Якщо чоловік кинув жінку з дитиною і почав жити з іншим чоловіком (відкрито ), чи можна ту жінку вважати вдовою ?

Взагалі...складна це штука...співчуття.

а... нащо її вважати вдовою?
З повагою, о.Олег

.... А справді !?!?
Думаю Ви праві.
..................
одразу видно, отче, що Ви не жінка :pardon: .
Востаннє редагувалось 20 вересня 2012, 13:05 користувачем andrey s., всього редагувалось 2 разів.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 20 вересня 2012, 12:42

andrey s. писав: .... А справді !?!?
Думаю Ви праві.

а звідки, Андрію, була ідея називання її вдовою?
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення andrey s. » 20 вересня 2012, 12:44

о.Олег писав:
andrey s. писав: .... А справді !?!?
Думаю Ви праві.

а звідки, Андрію, була ідея називання її вдовою?

я редагував пов. , і вілповідь там .
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 20 вересня 2012, 12:46

andrey s. писав:
о.Олег писав:
andrey s. писав: .... А справді !?!?
Думаю Ви праві.

а звідки, Андрію, була ідея називання її вдовою?

я редагував пов. , і вілповідь там .

:pardon:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення Just_me » 20 вересня 2012, 13:13

andrey s. писав:одразу видно, отче, що Ви не жінка

Так :) Жінка (Я) одразу усікла зміст такого питання.
То у православних друга половинка вважається вдівцем у таких випадках, у греко-католиків ні. Але от вчора читала інтерв"ю Римо-католицького священика, доктора Анджея Павловського, який розповідає про можливості уневаження Шлюбу, до прикладу, за недозрілість психологічну він вважає небажання нести відповідальність за родину, алкоголізм, наркоманію, прив"язаність до батьків, небажання шукати роботу для забезпечення родини, психічні хвороби. Отаке. Думаю, та жінка могла б спробувати уневажити свій Шлюб. Ще десь читала, що 80% людей нетрадиційної орієнтації мають відхилення у здоров"ї, які є власне причиною потягу до осіб однієї з ними статі. І ті відхилення від народження в таких людей. То ще правда треба звідати точніше.
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення andrey s. » 20 вересня 2012, 13:43

Just_me писав:
andrey s. писав:одразу видно, отче, що Ви не жінка

Так :) Жінка (Я) одразу усікла зміст такого питання.
То у православних друга половинка вважається вдівцем у таких випадках, у греко-католиків ні. Але от вчора читала інтерв"ю Римо-католицького священика, доктора Анджея Павловського, який розповідає про можливості уневаження Шлюбу, до прикладу, за недозрілість психологічну він вважає небажання нести відповідальність за родину, алкоголізм, наркоманію, прив"язаність до батьків, небажання шукати роботу для забезпечення родини, психічні хвороби. Отаке. Думаю, та жінка могла б спробувати уневажити свій Шлюб. Ще десь читала, що 80% людей нетрадиційної орієнтації мають відхилення у здоров"ї, які є власне причиною потягу до осіб однієї з ними статі. І ті відхилення від народження в таких людей. То ще правда треба звідати точніше.

Олю, от Ви як дівчина точно можете зрозуміти. От як та жінка почувається перед сосідами і громадою, де майже кожен знає за її ситуацію (що чоловік кинув її і живе з ІНШИМ :shock:. Тобто коли з Іншою то капец, а коли з Іншим ?? ).
Так, я знаходжу 100 виправдань для неї перед Богом (бо добре знаю людину ), і мене совість за це не торкає. Але.., це далеко не значить що я їй це все скажу в очі , так якби для полекшення чи співчуття .
Олю, якщо Ви побуваєте в ситуації коли від тебе очікують або схвалення, або засуду..., а мовчання сприймається за засуд.., і це твій друг якого знаєш даавно. Мені це складно, а що казати їй ?
Я навіть можу уявити що вона відчуває коли збирається на Воскресну Літургію, людина яка донечку власним прикладом привила до Євхаристії..., а зараз сама не користає з Цього в силу зрозумілих причин.
Тут нічого сказати коли навіть у неї опустились руки.
А я просто дав слабинку і якось виявив свій жаль тут на форумі. Тобто мені боляче дивитись, а що їй казати.
І ніякої відповіді на це я не сподіваюсь тут отримати, то свого роду "вступ до молитви". Так бачу дружбу .
Її звати Мирося, а дитинку Надійка.
Дякую.
І заради самої неї у мене язик не повернеться сказати щось в підтримку цього. Типа шлях до можливості користати Таєнством пролягає через роблення з живої людини небіщика...навіть якщо це гомосексуаліст.
Ні, суть у іншому, і я думаю що потрібно Жити , незважаючи ні на що, Жити ради тих кого любиш. А вже Господь оцінить цю спробу на суді.
І справді..., а для чого рахувати себе вдовою для того щоб Жити ?
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Аватар користувача
Just_me
Модератор
Модератор
Повідомлень: 1374
З нами з: 25 лютого 2010, 10:20

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Just_me » 20 вересня 2012, 14:29

andrey s. писав:От як та жінка почувається перед сосідами і громадою

Та як вона може почуватися перед сусідами? Вона у чомусь винувата? Ні! Питання в тому, як вона почувається як людина, яку зрадили, кинули і розтоптали. Що тут сусіди? Я не думаю, що за таке перед людьми соромно, хоча люди в нас поговорити люблять, тоді ранить не так ситуація, як те, що тебе на язиках носять. Співчуваю.
andrey s. писав:шлях до можливості користати з Таїнства пролягає через роблення з живої людини небіжчика

Ні, не йде мова про вважання людини мертвою, як православні роблять. Йде мова про користання з тих інструментів, які нам дає Церква. Чому б ні? До речі, направду раджу почитати подане мною вище інтерв"ю (якщо є труднощі із розумінням - Гугл перекладе :) ) Мені воно вчора якось навіть... вселило надію, чи що :Search: Такий гуманістичний підхід демонтрує той отець.
Ми вже тут десь на форумі говорили, що мало сказати "Моліться!", треба надавати потребуючим реальну допомогу. І минулої неділі в Костелі тут в Польщі ксьондз проповідь казав, що молитва без діл - просто мертвий вантаж, вона нічого не додає. Не можемо голодному казати "Уповай на Бога!", треба радше його нагодувати. То така моя думка теж. В цьому випадку бачу можливість надати нещасній жінці допомогу інформаційну - пояснити, як їй зараз діяти, до кого звертатися і тому подібне.

П.С. До речі, Ви в деталях розповіли історію людей, подавши при цьому їх справжні імена. Вони дали на це згоду?
Відповідей на всі питання у вас ніколи не буде. Це – нормально. Не мучте себе. Але ніколи не обманюйте хворих, даючи їм фальшиві надії. Джиліан Берн.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення о.Олег » 20 вересня 2012, 15:48

Just_me писав:
andrey s. писав:одразу видно, отче, що Ви не жінка

Так :) Жінка (Я) одразу усікла зміст такого питання.
То у православних друга половинка вважається вдівцем у таких випадках, у греко-католиків ні...

якщо у цьому контексті, то я відразу це зауважив (власне... хотів, щоб це озвучив Андрій), от лише з такого запитання мало б одразу бути видно, що я не з РПЦ, а не що я не жінка :D - поясніть, якщо можна, жіночу складову, бо, коли чоловік чоловікові апелює до "мене не розумієш, бо ти не жінка" це... :) дещо комічно :)
підозрюю, що саме так і планувалося
вибачте, що зразу не зрозумів, що "дядя шутіт"
:pardon:
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
andrey s.
старець
старець
Повідомлень: 2624
З нами з: 13 січня 2011, 19:40
Звідки: м.ІВАНО-ФРАНКІВСЬК
Контактна інформація:

Re: "Запитуємо cвященика"

Повідомлення andrey s. » 20 вересня 2012, 17:45

о.Олег писав: - поясніть, якщо можна, жіночу складову, бо, коли чоловік чоловікові апелює до "мене не розумієш, бо ти не жінка" це... :) дещо комічно :)
підозрюю, що саме так і планувалося
вибачте, що зразу не зрозумів, що "дядя шутіт"
:pardon:

Так отче, Ви вірно зрозуміли і підтвержую це для загалу :) (радий що отець у формі , чого і решті щиро бажаю..., бути у "формі" щоб розуміти іншого. Я себе сильно не звинувачую що допускаю гумор, і навіть в погляді на деякі серйозні речі, які можливо , теоритично, можуть і торкати до глибин, боліти чи викликати журбу з того приводу на рахунок якого пожартував ).
Отче, я би міг спробувати пояснити деякі відмінності у поглядах, поглядах на зокрема цю річ : "Про уневажнення шлюбу" .
Але думаю сама така спроба буде по справжньому комічна і можливо навіть трагічна :) . Прийдеться в підсумку притворятись мертвим ..., питання виживання :wink: .
Наші модератори, зокрема п. Оля і п.Мар'яна могли би просвітити з цього приводу, включно і мене. І зокрема п.Оля це сказала :
Just_me писав:Так :) Жінка (Я) одразу усікла зміст такого питання.

І якщо взагалі без жартів..., то я шкодую що дав таку слабинку, бо це Жива людина і я ....... .
Справді шкодую, і це крапка.
Дякую.
З повагою ПРОСТО андрій!!! УГКЦ

Роговенко23
гість
гість
Повідомлень: 5
З нами з: 04 червня 2013, 23:41

Атеїзм і уневажнення шлюбу

Повідомлення Роговенко23 » 05 червня 2013, 22:04

Життєво ситуація склалась непроста. Я була одружена, в церковному шлюбі. Прожили разом недовго,дітей не було. чоловік покинув сім'ю вже доволі давно, ми цивільно розлучені. При цьому чоловік переконаний атеіст, він не вірить ні в Бога ні в чорта. Делікатно пробовала його навернути, але ці погляди в нього тверді. Церковний шлюб він брав,як сам потім визнав, не задумуючись,для фотографій та '"ну всі так роблять". Дуже обідно, але він не усвідомлював значення церковного шлюбу,та і не міг усвідомлювати як не віруючий. Будь він віруючий, він би не покинув сім'ю без крайніх причин.
Як бути мені? Я хочу анулювати цей шлюб, бо повернення до того чоловіка є неможливим, і мені здається що не може бути дійсним шлюб, де однин з подружжя не віруючий. Яка позиція Греко-католицької церкви з цього приводу?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Атеїзм і уневажнення шлюбу

Повідомлення о.Олег » 06 червня 2013, 22:17

Роговенко23 писав:Життєво ситуація склалась непроста. Я була одружена, в церковному шлюбі. Прожили разом недовго,дітей не було. чоловік покинув сім'ю вже доволі давно, ми цивільно розлучені. При цьому чоловік переконаний атеіст, він не вірить ні в Бога ні в чорта. Делікатно пробовала його навернути, але ці погляди в нього тверді. Церковний шлюб він брав,як сам потім визнав, не задумуючись,для фотографій та '"ну всі так роблять". Дуже обідно, але він не усвідомлював значення церковного шлюбу,та і не міг усвідомлювати як не віруючий. Будь він віруючий, він би не покинув сім'ю без крайніх причин.
Як бути мені? Я хочу анулювати цей шлюб, бо повернення до того чоловіка є неможливим, і мені здається що не може бути дійсним шлюб, де однин з подружжя не віруючий. Яка позиція Греко-католицької церкви з цього приводу?

в питанні безліч нюансів, які можуть бути вивчені лише Церковним Судом. Не думаю, що варта братись відповісти на таке запитання. Перепрошую. Якщотреба - в ПП
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

zolywka
гість
гість
Повідомлень: 1
З нами з: 12 травня 2014, 17:17

уневажнення шлюбу

Повідомлення zolywka » 22 травня 2014, 13:51

Слава Ісусу Христу, підкажіть будь-ласка,чи може бути уневажненим шлюб,в такому випадку:було дві спроби завагітніти та обидві закінчились втратою дитини, лікарі назначили лікування обом з подружжя та один із них відмовився лікуватись,лікування було назначене ще після першої спроби завагітніти, та оскільки один із подружжя був категоричним і відмовився лікуватись спробували вдруге , та результат той же, півсля чого один із подружжя залишив сім*ю і пішов жити окремо згодом подав на розлучення розлучення отримано,а також як виснилось що у нього до одруження вже була дитина з іншою жінкою.

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: уневажнення шлюбу

Повідомлення о.Олег » 22 травня 2014, 14:21

zolywka писав:Слава Ісусу Христу, підкажіть будь-ласка,чи може бути уневажненим шлюб,в такому випадку:було дві спроби завагітніти та обидві закінчились втратою дитини, лікарі назначили лікування обом з подружжя та один із них відмовився лікуватись,лікування було назначене ще після першої спроби завагітніти, та оскільки один із подружжя був категоричним і відмовився лікуватись спробували вдруге , та результат той же, півсля чого один із подружжя залишив сім*ю і пішов жити окремо згодом подав на розлучення розлучення отримано,а також як виснилось що у нього до одруження вже була дитина з іншою жінкою.

Слава на віки!
дуже перепрошую - не зможу дати компетентної відповіді. Навіть - проти такого дорадництва на відкритому Форумі: люди мають багато сімейних проблем і наша з Вами переписка може провокувати відшукати їх в своєму Шлюбі
якщо треба - запрошую в ПП
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
ягідка
гість
гість
Повідомлень: 1
З нами з: 24 листопада 2014, 22:00
Контактна інформація:

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення ягідка » 24 листопада 2014, 22:35

В мене також є питання по цій темі. Я звернулась до церковного трибуналу з заявою про уневажнення шлюбу. Заява прийнята, призначена до розгляду але розгляд ще не почався. Мене одразу попередили що звернення ще не гарантує позитивного результату. Ми з чоловіком розлучені у цивільному шлюбі, близько 2х років разом не проживаємо через його зловживання алкоголем. Під час алкогольного спяніння він агресивний, були випадки коли піднімав на мене руку, в стані спяніння у нього галюцінації, він веде діалог з кимось уявним, втрачає орієнтацію щодо того де він знаходиться, погрожував мені ножем. Подальше знаходження біля нього створює небезпеку для мого здоровя та життя. Проживаючи з ним останні роки в мене не було впевненості у тому що я доживу до ранку, і так майже щодня протягом років. Він мене зневажав прилюдно. З цієї ж причини дітей не маємо. Свідки які на власні очі бачили моменти нашого подружнього життя готові це підтвердити. Ще пошукаю медичні документи, які в мене мали залишитись і підтвердять ступінь його спяніння та медичні висновки щодо його чоловічого здоровя яке знижує можливості мати дітей. Які в мене є шанси за таких обставин розраховувати на уневажнення шлюбу. І ще - мені зустрічався термін "шлюб який не відбувся". Чи є різниця між терміном "уневажнення шлюбу" та "шлюб який не відбувся"? Чи то одне й те саме? Я хрещена та шлюб укладався УГКЦ, він хрещений у Правослівній Церкві Київського Патріархату. Чи може це вплинути на позитивне вирішення моєї заяви?
І є ще одне питання. Після цивільного розлучення я уклала цивільний шлюб з іншим чоловіком, який наполягає на укладенні церковного шлюбу, але він хрещений у Православній Церкві Московського Патріархату. Яким чином правильно нам належить укладати церковний шлюб?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення о.Олег » 25 листопада 2014, 12:24

ягідка писав:В мене також є питання по цій темі. Я звернулась до церковного трибуналу з заявою про уневажнення шлюбу. Заява прийнята, призначена до розгляду але розгляд ще не почався. Мене одразу попередили що звернення ще не гарантує позитивного результату. Ми з чоловіком розлучені у цивільному шлюбі, близько 2х років разом не проживаємо через його зловживання алкоголем. Під час алкогольного спяніння він агресивний, були випадки коли піднімав на мене руку, в стані спяніння у нього галюцінації, він веде діалог з кимось уявним, втрачає орієнтацію щодо того де він знаходиться, погрожував мені ножем. Подальше знаходження біля нього створює небезпеку для мого здоровя та життя. Проживаючи з ним останні роки в мене не було впевненості у тому що я доживу до ранку, і так майже щодня протягом років. Він мене зневажав прилюдно. З цієї ж причини дітей не маємо. Свідки які на власні очі бачили моменти нашого подружнього життя готові це підтвердити. Ще пошукаю медичні документи, які в мене мали залишитись і підтвердять ступінь його спяніння та медичні висновки щодо його чоловічого здоровя яке знижує можливості мати дітей. Які в мене є шанси за таких обставин розраховувати на уневажнення шлюбу. І ще - мені зустрічався термін "шлюб який не відбувся". Чи є різниця між терміном "уневажнення шлюбу" та "шлюб який не відбувся"? Чи то одне й те саме? Я хрещена та шлюб укладався УГКЦ, він хрещений у Правослівній Церкві Київського Патріархату. Чи може це вплинути на позитивне вирішення моєї заяви?
І є ще одне питання. Після цивільного розлучення я уклала цивільний шлюб з іншим чоловіком, який наполягає на укладенні церковного шлюбу, але він хрещений у Православній Церкві Московського Патріархату. Яким чином правильно нам належить укладати церковний шлюб?

Слава Ісусу Христу!
вітаємо на Форумі, пані Ягідко. Приємно познайомитись.
З Вашими питаннями...
- про "шанси" Вам вже, фактично, сказав Трибунал: якби не було в чому розбиратись, Вашу справу до розгляду не взяли б. А чи важний/відбувся Ваш Шлюб зможете взнати лише після закінчення судового процесу.
- стосовно ж Хрещення - це ролі не грає: Таїнство Хрещення і в РПЦ, і в УПЦКП є Таїнством Хрещення. Зрештою - допоки УГКЦ була в підпіллі, переважна більшість нинішніх греко-католиків Хрещена священиками РПЦ. Включно із нинішніми священиками УГКЦ :)
- про укладання Шлюбу... Все залежить від присуду Трибуналу - Вам пояснять. З контексту Вашого запитання виглядає, що Ви, маючи поганий досвід з Хрещеним православними, питаєтеся, щоб уникнути помилок тепер, проте завіряю Вас, що не Православіє повинне у поганій поведінці людини і, відповідно, у проблемах зі Шлюбом.
якщо потрібно - запрошую до діалогу в ПП
З повагою, о.Олег Жаровський
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Федоренко ЮРІЙ
гість
гість
Повідомлень: 1
З нами з: 07 жовтня 2015, 13:02

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Федоренко ЮРІЙ » 13 жовтня 2015, 10:18

Мені сильно хочется запитати чи правда цієї інформації по силці: http://www.dw.com/uk/%D0%BF%D0%B0%D0%BF ... a-18701960
Суть
Папа Римський спростив процедуру анулювання шлюбу для католиків
Папа Римський вніс зміни до процедури анулювання шлюбу серед католиків. Процес визнання шлюбу недійсним стане для вірян Римської католицької церкви швидшим та дешевшим.
Папа Римський Франциск спростив процес анулювання шлюбу для католиків. Ватикан опублікував відповідні документи з деталями реформи у вівторок, 8 вересня. Мета реформи - пришвидшити процес анулювання шлюбу в Римській католицькій церкві та зробити його дешевшим, а в окремих випадках безкоштовним, повідомляє інформаційне агентство AFP.
Відповідно до нововведень, для анулювання шлюбу буде достатньо рішення однієї церковної судової інстанції замість двох. Це значно пришвидшить процес, який до того міг тривати до двох років. Серед причин, які можуть призвести до анулювання шлюбу, - алкоголізм, наркоманія або підтверджене небажання мати дітей.
Після процедури анулювання шлюбу віряни можуть одружуватись ще раз, адже попередній шлюб було визнано недійсним. Водночас анулювання шлюбу не означає "католицького розлучення", адже Рим, як і раніше, не визнає розлучень і не допускає до причастя розлучених осіб.
Нововведення наберуть чинності 8 грудня 2015 року. За даними Ватикану, у 2013 році було анульовано близько 47150 шлюбів в усьому світі, 24 600 із них - у США, 740 - в Німеччині, повідомляє інформагентство KNA.

Омельян
дописувач
дописувач
Повідомлень: 86
З нами з: 24 березня 2015, 15:25

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Омельян » 13 жовтня 2015, 15:00

Федоренко ЮРІЙ писав:Мені сильно хочется запитати чи правда цієї інформації по силці: http://www.dw.com/uk/%D0%BF%D0%B0%D0%BF ... a-18701960
Суть
Папа Римський спростив процедуру анулювання шлюбу для католиків
Папа Римський вніс зміни до процедури анулювання шлюбу серед католиків. Процес визнання шлюбу недійсним стане для вірян Римської католицької церкви швидшим та дешевшим.
Папа Римський Франциск спростив процес анулювання шлюбу для католиків. Ватикан опублікував відповідні документи з деталями реформи у вівторок, 8 вересня. Мета реформи - пришвидшити процес анулювання шлюбу в Римській католицькій церкві та зробити його дешевшим, а в окремих випадках безкоштовним, повідомляє інформаційне агентство AFP.
Відповідно до нововведень, для анулювання шлюбу буде достатньо рішення однієї церковної судової інстанції замість двох. Це значно пришвидшить процес, який до того міг тривати до двох років. Серед причин, які можуть призвести до анулювання шлюбу, - алкоголізм, наркоманія або підтверджене небажання мати дітей.
Після процедури анулювання шлюбу віряни можуть одружуватись ще раз, адже попередній шлюб було визнано недійсним. Водночас анулювання шлюбу не означає "католицького розлучення", адже Рим, як і раніше, не визнає розлучень і не допускає до причастя розлучених осіб.
Нововведення наберуть чинності 8 грудня 2015 року. За даними Ватикану, у 2013 році було анульовано близько 47150 шлюбів в усьому світі, 24 600 із них - у США, 740 - в Німеччині, повідомляє інформагентство KNA.

що тут принципово нового в позиції Церкви? Можете окреслити, що саме у Вас викликало запитання, пане Юрію?
Слава Ісусу Христу.
"Молитва є зустріччю з Богом. Милостиня - зустріччю з ближнім. Піст - це зустріч з самим собою".

Блаженнійший Любомир Гузар

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення о.Олег » 13 жовтня 2015, 15:28

Омельян писав:...що тут принципово нового в позиції Церкви?...

посилання у мене чомусь не працює, тому спробував так
оригінальне повідомлення, з якого почали продукувати "сенсації", звучить так
а стосовно питання - дійсно нічого іншого, аніж було. Як тільки почали про це писати медіа, на фейсбуку приймав я участь у розмові про перекручення у цьому питанні, які продукують журналісти. Якщо коротко - жодних змін, в тому числі і оплату Судового процесу Церква завжди брала у великій мірі на себе.
там я цікавився про оплату і сенс змін - зацитую розмову:
Khanas Andriy немає жодного припису про здешевлення процедур. В документі, який стосується Східніх Церков йдеться про Синоди Єпископів, які ... "повинні турбуватися щоб по можливості подружні процеси були безкоштовними, дбаючи однак щоб при цьому працівникам церковних Трибуналів було гарантовано належне і гідне фінансове утримання" (переклад мій, тому поки що не офіційний). Отже, ПО МОЖЛИВОСТІ і завжди зі збереженням того, щоб ПРАЦІВНИКИ ТРИБУНАЛІВ ОТРИМУВАЛИ НЕЛЕЖНЕІ ГІДНЕ ФІНАНСОВЕ УТРИМАННЯ.
Можливо відкрию комусь таємницю, але на сьогодні, тобто ще коли нові норми не ввійшли в дію, церковні трибунали мають великий відсоток подружніх процесів, за які вірні сплачують лише половину встановленої суми, або взагалі еедуться безкоштовно.


о.Олег Жаровський тобто вже сьогодні Церква бере на себе оплату роботи Трибуналу (принаймі частково) і йдеться про те, що Церква буде оплачувати подружні процеси повністю? З повагою, о.Олег


Khanas Andriy Церква давно брала і бере на себе оплату роботи трибуналу (частково звичайно в наших, українських реаліях). При цьому що ці видатки є доволі суттєвими. Як буде далі поки що не відомо. Припускаю (моя особиста думка), що скорих змін в цьому плані не буде, бо на все потрібен час. Зміни входять в дію 8 грудня 2015 р., до цього потрібно вивчити нововведення, привести у відповідність до них статути трибуналів, опрацювати механізми звернення вірних для проведення т.зв. скороченого процесу, який має вести сам Єпископ і тд. Далі, необхідно усвідомлювати, що не всі єпархіальні єпископи (НЕ Єп.-ПОМІЧНИКИ, вони не маєть тут жодної функції!!!) є знавцями канонічного права і канонічного процесу, тому потрібен буде час на навчання, визначення тих осіб, що допомагатимуть Єпископу у приготуванні документів (наприклад це можуть бути і судді єпархіального трибуналу), а головно яким чином сам Єпископ повинен писати вирок і чи повинен це робити сам особисто чи, для прикладу, може поручити матеріальне написання документу комусь із суддів; далі, Єпископ, порадившись з Отцем і Главою УГКЦ, повинен визначити іншого Єпископа який розглядатиме апеляцію на своє рішення, якщо припустимо сторона не буде задоволена вироком Єпископа.

З повагою,о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення о.Олег » 13 жовтня 2015, 15:53

подам ще коментар, який по темі дав д-р Петро Гусак
http://dc.lviv.ua/zhuttya_v_podruzhzhi/ ... hzhya.html
КОМЕНТАР ЩОДО РЕФОРМИ ПРОЦЕСІВ ВИЗНАННЯ НЕДІЙСНОСТІ ПОДРУЖЖЯ
Автор: Петро Гусак від 28-09-2015, 20:00, переглянули: 161
На противагу до того, що писали українські масмедіа, Папа не дозволяв розлучення, лише розпорядився пришвидшити судові процеси про визнання недійсними тих шлюбів, які були від самого початку укладені канонічно або сакраментально неправосильно. Тобто, визнання їх такими, що нечинні від самого початку. Простонародний український термін “уневажнення шлюбу” чи англомовний (аналогічний до нього) “annulment of marriage” є невластивими, і їх потрібно чимскоріше усунути з вжитку, бо вони вводять людей в оману. Що стосується українського контексту, то в народі поширені маніпуляції: люди переказують одні одним, що якщо представиш справу так, то шлюб визнають чинним, а якщо скажеш те і те, то шлюб визнають нечинним. Можна обманути суддів, можна обманути працівників трибуналу – священиків чи каноністів, – але неможливо обманути Господа Бога. І колись ті люди дадуть за це одвіт. Також, якщо працівники судів і трибуналів усвідомлювали, що це маніпуляція, і тим не менше записали, що шлюб був сакраментально нечинний від самого початку, то колись вони теж дадуть за це одвіт перед Богом.

Що стосується самої процедури пришвидшення розгляду цих справ, то посилання на те, що Ісус Христос є Mitis Iudex (Ласкавий Суддя, Лагідний Суддя) є не конче властивим, тому що таке пришвидшення може створювати ситуації, коли справу розглядатимуть поверхово, не так ґрунтовно, і ті шлюби, які від самого початку були чинними, можуть оголосити формально задокументовано нечинними. Така небезпека існує. Тому тут потрібно ставитися до цього з подвійною обережністю. Повідомлення про те, що Папа дозволив розлучення, свідчить про неграмотність української світської журналістики, яка не знає, про що йдеться в Католицькій Церкві. Католицька Церква ніколи не давала розлучення, не дає і не дасть розлучення шлюбу, який був укладений сакраментально і канонічно правосильно. При тому вона серйозно бере до уваги слова Ісуса Христа: “Що Бог злучив, людина нехай не розлучає!” (Мк 10, 9). Всіх зацікавлених відсилаю до 19 глави Євангелії від Матея, де Христос говорить: “Хто відпускає свою жінку – за винятком розпусти – і ожениться з іншою, той чинить перелюб”(Мт 19, 9). Коли ми звернемося до грецького оригіналу, то термін, який українською перекладений як “розпуста” звучить: “πορνεια”. Отже, йдеться про те, що це не була його жінка, а наложниця або повія, з якою він співжив; якщо він таку відпустить, то не чинить перелюб. Натомість якщо би справді йшлося про подружню зраду жінки, то там би було вжито грецький термін “μοιχεια”, який означає “перелюб”, себто гріх проти VI Заповіді в Католицькому, або VII Заповіді в православному та протестанському варіантах Декалогу.

Що чинить шлюб від самого початку нечинним? Усіх зацікавлених відсилаю до Кодексу Канонів для Східних Церков. Там у канонах від 817 до 827 включно викладені умови чинності шлюбу і ті перешкоди, які, якщо вони від самого початку існують, то чинять шлюб сакраментально і канонічно неправосильним. Зокрема, поле для маніпуляцій відкриває частина 2 канону 818: “Поважний брак оціночного ропізнання подружніх обов’язків, які взаємно передаються і приймаються”. Донедавна взагалі вважалося, що люди наділені розумом, і при здоровому глузді мають принаймні розуміння того, що таке подружжя, а тепер можуть покликатися на те, що вони мали “брак оціночного розпізнання”. Канон 819 говорить про те, що подружжя конче включає в себе подружню згоду і статеву співдію, тому, якщо хтось виключав би статеву співдію, то шлюб буде нечинний. Канон 824 у частині 2 говорить про те, що якщо хтось від самого початку приймає ситуацію, яка виключає істотний елемент подружжя, наприклад, дітородження або досмертну нерозривність, то укладає його неправосильно. Себто, якщо подружжя від самого початку мало намір уникнути зачаття і народження дітей і збиралося бути “childfree” (“свобідним від дітей”): бездітним подружжям, то вони укладають його неправосильно.
Якщо вони, укладаючи шлюб, обумовлюють так званим “шлюбним контрактом”, як це поширено зараз в юридичній практиці, у якому розписане майно і його можливий поділ в ситуації, коли пара буде розлучатися, то від самого початку закладається можливість їхнього розлучення, а тому вони укладають шлюб неправосильно.
Ті канони сформульовані для Східних Католицьких Церков, які перебувають в сопричасті зі Святим Римським Престолом. Під іншою нумерацією вони є у латинському “Codex iuris canonici”. Однак, хоча вони формально “суто католицькі”, то неформально – за своїм змістом – вони чинні для всіх християн, які визнають Христа і серйозно cприймають Його слова: “Що Бог злучив, людина нехай не розлучає!” (Мк 10, 9). За своїм змістом вони також чинні для всіх визнавців Єдиного Бога, я навіть би сказав – також і для мусульман і юдеїв. Тому, що незалежно від того, що це католицькі формулювання, вони за своїм змістом спираються на об’єктивну даність шлюбу. Якщо хтось укладає шлюб, то має бути відкритим на дар життя, який отримує від Бога, і має бути вдячним за нього; і наречені мають передбачати, що вони одружуються, “доки смерть не розлучить їх”. Якщо вони цих елементів не дотримуються, то від самого початку закладають протилежне й укладають шлюб нечинно. Тому я би радив нашим братам православним і протестантам (не займаючись при тому прозелітизмом й не схиляючи їх до слідування букві католицького Кодексу Канонів), замислитися над тим, чи і наскільки чинними є їхні подружжя перед Богом.

Для того, щоби пізніше не виникало ситуацій, у яких ставлять питання про сакраментальну та канонічну неправосильність укладеного подружжя, молоді пари повинні пройти належну передподружню підготовку. Як казав Наполеон Бонапарт, “виховання дитини потрібно починати за двадцять років до її народження”, себто, виховувати її батьків від колиски. Це означає, що вже від того віку має бути належна далека чи дальша доподружня підготовка, завдяки якій діти би мали усвідомити основні елементи подружжя, такі, як дітородження, нерозривність та подружня вірність. Існує й ближча передподружня підготовка. В УГКЦ вона розпрацьована і включає в себе 18 зустрічей, в тому числі і заняття з Канонічого права, на яких нареченим роз’яснюють, що і при яких умовах може вчитини їхній шлюб сакраментально нечинним. Якщо вони після такої науки при укладенні шлюбу свідомо будуть приймати ті елементи, які суперечать його сутності, то вони не тільки вчинять свій шлюб сакраментально нечинним, а й вчинять святотатство – смертельний гріх, тобто наругу над Таїнством подружжя. І тому всім нареченим я рекомендую добре простудіювати канони, які обумовлюють сакраментальну і канонічну чинність шлюбу, щоби потім не виникали ситуації, в яких те, що було сакраментально чинно укладене, намагаються певними спекулюваннями представити нечинним і “обвести довкола пальця” Церковні суди і трибунали. Нагадую також, що коли би працівники цих судів і трибуналів, священики і каноністи, які там працюють, усвідомлювали, що подружня пара хоче маніпулювати ситуацією, і тим не менше “пішли їм назустріч” та оголосили шлюб нечинним, то вони теж будуть відповідати за це колись перед Богом.

Петро Гусак
17.09.2015 р.Б.
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Аватар користувача
Олег_373
дописувач
дописувач
Повідомлень: 121
З нами з: 30 жовтня 2011, 20:51
Звідки: м.Калуш ,Івано -Франківської обл.
Контактна інформація:

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Олег_373 » 24 листопада 2015, 22:52

Ну по-перше тармін "Уневажнення"-це зовсім не народний -а офіційний церковний- бо так священники називають цю процедуру. Моя думка- чисте лицемірство . Ну і що тут пише цей "дохтор наук"- ? Він що , Святого письма зовсім не читав ? Хіба Христос притчею чи якось двозначно висловлюється стосовно розлучень ? На мій погляд , вся проблема в тому ,що шлюби укладаються зовсім не християнами ,а просто хрещеними людьми у віці немовлят. Не знаю хто так придумав-але дальше суто моя думка : за час дошлюбних курсів пересічній людині ,тим більше молодій , практично неможливо стати християнином СВІДОМИМ ! Християнином стають не на курсах дошлюбної катехизації ! Тому в подальшому в церковній практиці і появилися так звані суди ,що займаються уневажненням цих хибних рішень молодих та незрілих людей ,які за своїм духовним станом та прагненнями були зовсім ще не християнами ,коли брали шлюб -а просто "охрещеними немовлятами"-ну повезло їм так ,що не в мусульманській країні родились. Хтось хоче щось заперечити ? Суто про себе : я не "уневажнений" і зовсім цього не шукаю. Просто мене болить ,що твориться в нашій церкві. Христос так не казав робити !
До-речі : як виправити ситуація я думки маю.

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення ShMariam » 25 листопада 2015, 09:23

Вся проблема уневажнення (а термін просто походить з польського, точний переклад - визнання недійсним) навіть не в тому, що на цю процедуру йдуть ті пари, які банально хочуть розлучитися, і навіть не в зловживаннях справа... (хоч у них - теж). Вся суть в тому, що є матерією Шлюбу як такою - згода. Тобто, якщо Шлюб дають навіть десять священиків, а нема згоди на життя з цією людиною (вигаданий образ, створений обманом з боку партнера, не рахується!), то Шлюбу нема. :( Точніше, після того, як обман розкриється, а партнер цього не прийме. (так як нема жалю за гріхи і чесності на Сповіді - Тайна Покаяння не дійсна). Складність в тому, що якщо "неважність" Сповіді відносно легко діагностувати, бо йдеться про одну людину і її лукавства, а в Тайні Шлюбу - двоє. Теоретично, якщо "я" знаю ту людину і її недоліки (маються на увазі тільки ті, через які "я" би не вступала в Шлюб), то взагалі цей Шлюб не можуть визнати недійсним. На практиці, якщо є належна підготовка з боку Церкви і нема дуже ретельного приховування чогось важливого, то Шлюб таки буде дійсним.
На мій погляд , вся проблема в тому ,що шлюби укладаються зовсім не християнами ,а просто хрещеними людьми у віці немовлят.
До певної міри. Але, по перше, Шлюб - це не суто християнський інститут, він є і в представників інших релігій, і в них є гарні подружжя. Справа не в знаннях катехизму (ну буде знати людина, що Ісус сказав, що розлучуватися не можна. А що далі?), а в любові. Так, і в любові до Бога, але цієї любові не навчить катехит, а тільки сам Бог (в т.ч. за посередництвом катехита).
А по-друге, ніколи не стала б називати себе "дорослою у Христі", на відміну від "незрілих християн". Бо як показує практика, "дорослий" може оступитися крутіше, ніж номінальний хритиянин.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
Олег_373
дописувач
дописувач
Повідомлень: 121
З нами з: 30 жовтня 2011, 20:51
Звідки: м.Калуш ,Івано -Франківської обл.
Контактна інформація:

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Олег_373 » 25 листопада 2015, 23:34

ЦІлком згоден з вами...та ваша відповіть трохи "європейська" та недеталізована. От скажем все-таки про відповідальність церкви : маю упевнену думку -ніяк неможливо уділяти таїнство шлюбу простим охрещеним бажаючим -навіть якщо вони й пройшли передшлюбні лекції катехизації. Далі висловлюсь: це таїнство можливо уділяти тійльки тій парі ,в якій хоча-би один із майбутніх подруж є стабільно присутнім на літургії та Святому причасті ! Давайте розглянемо інші таїнства : наприклад рукоположення . Хіба воно уділяється після якихось курсів лекцій ? Та сім років семінаристи там штані протирають ! І все не заради наук-проходять іспитовий строк ,самі себе досліджують-чи підходить це служіння їм ! Або монаші облечини ? Скільки обітів там є до вічних або великої схими ? А для шлюбу ,хтось вирішив ,-достатньо просто прослухати лекції та бути у несвідомому віці охрещеним ! Ніякого тобі іспитового строку-бо гріх в неодруженому стані сексом займатись ,ніякого тобі співжитя з майбутнім обранцем ! Чому тоді дивуватись стільком розлученням та уневажненням ! Я більше скажу ,бо сам був колись молодим , : вічність у 20 років сприймається як 2-5 років. Саму суть уневажнення вважаю абсолютно неприпустимою в Христовій церкві ,але тільки за умов достойного (а не як зараз -просто конвеєр) уділення цих таїнств-і тільки свідомим та регулярно присутнім у храмі християнам. Тоді усім бажаючим "охрещеним немовлятам" буде стимул над собою попрацювати ,шукати Христа !

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення ShMariam » 26 листопада 2015, 00:45

Так йдеться просто про практику - без церквовного Шлюбу люди будуть мати гріх, "актуальний" гріх (при якому не можливе розрішення на Сповіді) і винна буде в цьому тільки Церква (точніше, конкретні особи в Церкві), якщо буде допускати до Шлюбу лише "вибраних".
Тоді усім бажаючим "охрещеним немовлятам" буде стимул над собою попрацювати ,шукати Христа !
Ви жартуєте? :D Скажіть, що жартуєте, бо про "стимул" - це просто наївно. Заради гм... "традиції" брати Шлюб в Церкві ще можна витримати скільки-то там лекцій (а хто не може їх проходити - просто йде до православних), Сповідь і консультації, а тут... випробовувальний період? Щоб приглянути за людиною, потрібно досить тривалий період, то на практиці це буде означати, що в диявола буде досить часу для спокус + частина "нетерпеливих" просто піде до православних. А крім того всього... і семінаристи, і монахи живуть в спільнотах, і в тільки в таких умовах можна вивчити людину. Чи, може, парох просто не буде випробовувати тих, кого бачить щонеділі в храмі? Але в моїй парафії священики мене бачать щонеділі, досить часто з ними спілкуюся по справах парафії, але... чесно кажучи, вони мене, мене справжню, зовсім не знають (сповідаюся в іншій церкві). Та й фізично за всіма вгледіти не можливо. Ну і знову ж таки, якщо парох не захоче поручатися за тих наречених, яких вперше побачить в церкві, - він буде винен за їх гріх. Так, на на практиці це або просто штовхання на тяжкі гріхи, або якась ймовірність того, що Шлюб виявиться недійсним попри всі старання. І тут, як і в політиці, вибирають менше зло. :roll:

Це не просто теорія: є багато непобожних пар, але взяли Шлюб - і гріха нема. Коли любов є. І про уневажнення навіть мови нема (знаю приклади). За Вашою теорією їм не мали б дати Шлюбу. Що вони робили б в такому випадку? А просто жили б разом без Шлюбу. Може деякі з них походили б "для галочки" до церкви (і деякі з них одночасно жили б разом). Так, може б хтось навіть навернувся, а більшість би плювалася, чого Церква так багато вимагає. І гріха було б значно більше.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Ivan_Red
гість
гість
Повідомлень: 8
З нами з: 02 грудня 2015, 03:22

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Ivan_Red » 03 грудня 2015, 00:17

Не читав теми повністю, тому перепрошую, якщо питання повториться.
Визнання шлюбу не дійсним - констатація факту, що в момент вінчання з певних причин Бог не благословив це подружжя, а отже шлюбу, як такого не було.
Якщо ж є причини до уневажнення шлюбу, але подружжя живе разом і навіть не думає уневажнювати шлюб, то чи означає, що вони живуть без Божого благословення?
Шлюб був або дійсним, або не дійсним. І цей факт мав би бути незалежним від церковної комісії. Бог ж не може "тягнути" із Благословенням, а раптом подружжя звернеться у трибунал для визнання недійсності шлюбу.
Чи може хтось пояснити позицію церкви?

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення ShMariam » 03 грудня 2015, 08:52

Якщо ж є причини до уневажнення шлюбу, але подружжя живе разом і навіть не думає уневажнювати шлюб, то чи означає, що вони живуть без Божого благословення?
Шлюб був або дійсним, або не дійсним. І цей факт мав би бути незалежним від церковної комісії. Бог ж не може "тягнути" із Благословенням, а раптом подружжя звернеться у трибунал для визнання недійсності шлюбу.
Чи може хтось пояснити позицію церкви?
Вже писала трошки вище:
ShMariam писав:Вся проблема уневажнення (а термін просто походить з польської, точний переклад - визнання недійсним) навіть не в тому, що на цю процедуру йдуть ті пари, які банально хочуть розлучитися, і навіть не в зловживаннях справа... (хоч у них - теж). Вся суть в тому, що є матерією Шлюбу як такою - згода. Тобто, якщо Шлюб дають навіть десять священиків, а нема згоди на життя з цією людиною (вигаданий образ, створений обманом з боку партнера, не рахується!), то Шлюбу нема. :( Точніше, після того, як обман розкриється, а партнер цього не прийме. (так як нема жалю за гріхи і чесності на Сповіді - Тайна Покаяння не дійсна).
Інакше кажучи, перешкодою як такою є навіть не певна ситуація (що там в переліку?), а саме відсутність згоди на ту ситуацію. Оскільки проблема може розкритися тільки з часом, то для дійсності Шлюбу згода потрібна буде, відповідно, теж пізніше. Якщо згода буде, то Шлюб дійсний. А до того - Шлюб вважається дійсним, поки не доведуть протилежне (тому що на ситуацію, яка може бути перешкодою, може бути згода).

Ну а щодо Божого благословення,... навіть не знаю, що сказати. Бог не може "чекати", для Нього майбутнє вже сталося. Не має гріха той, хто не створив ситуацію, через яку Шлюб визнають недійсним. І вже точно нема гріха в тому, що люди живуть разом, хоч їх Шлюб колись визнають недійсним.
Важливо!Може врятувати життя: http://forum.ugcc.org.ua/viewtopic.php?f=3&t=97&p=56358#p56281

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення о.Олег » 03 грудня 2015, 14:11

Ivan_Red писав:Не читав теми повністю, тому перепрошую, якщо питання повториться.
Визнання шлюбу не дійсним - констатація факту, що в момент вінчання з певних причин Бог не благословив це подружжя, а отже шлюбу, як такого не було.
Якщо ж є причини до уневажнення шлюбу, але подружжя живе разом і навіть не думає уневажнювати шлюб, то чи означає, що вони живуть без Божого благословення?
Шлюб був або дійсним, або не дійсним. І цей факт мав би бути незалежним від церковної комісії. Бог ж не може "тягнути" із Благословенням, а раптом подружжя звернеться у трибунал для визнання недійсності шлюбу.
Чи може хтось пояснити позицію церкви?

Вітаю, Іване, на Форумі.
Відповідаючи, Мар`яна дає досить гарну аналогію для розуміння Таїнства Подружжя - Таїнство Покаяння. Перше, що мені прийшло на гадку, коли прочитав Ваше запитання - Таїнство Євхаристії: в кожному Таїнстві завжди є дві сторони (Бог і людина) і Бог робить із свого боку все (досконало, бо Досконалий), а людина може Причаститися недосконало (перебуваючи у важкому гріху), але це не значить, що Таїнство Євхаристії має якусь недосконалість у собі, а лише те, що Освячене "я" прийняв недостойно. :( Однак... з цими Таїнствами все досить просто, бо участь у них приймають лише Бог і людина. У випадку ж Таїнства Шлюбу маємо проблему - людська сторона Таїнства є складною (двоє) і, як подає Мар`яна, Таїнство вимагає, щоб люди, що його приймають, мали право це робити (навскидку: різностатеві; дозволеного віку; не в близькому родстві; відповідали за себе; можливо ще щось не пригадав) і Таїнство вимагає згоди подругів. Відповідно: Бог Дарує Своє Благословення кожного разу (відразу, тобто, Вашими словами "незалежно від церковної комісії", адже церковна комісія не надає Боже Благословення, а вивчає, чи Боже Благословення на отой-то Шлюб було дане Богом), коли Його про це просимо і Він його може надати. Може - Дає. Не може - не Дає. Про це ми дізнаємося лише тоді, коли заявляють проблему (якщо не заявляють, відповідно, можемо і не дізнатися - лише Господь знає, якщо ж існує сумнів, то в питанні Шлюбу в Церкві діє принцип favor iuris: в сумнівних випадках переважає дійсність Шлюбу)
А людська складова (молодята) роблять все, щоб Господь їхній Шлюб Благословив. Для цього перед Таїнством Шлюбу, молодята проходять науки і дослідження можливих проблем чи їх відсутності, розмовляємо, дізнаємося про них з документів і з того, що самі чи їх рідні засвідчили. І, основне підставове від приготованих майбутніх молодят: згода одружитися.
Можливо повторюся, але варта розуміти:
«Анулювання шлюбу» - це ситуація, коли Церква в особі церковних ієрархів своєю владою визнає, що шлюб не був укладений дійсним чином. Тобто, незважаючи на видимість подружнього союзу його, насправді, ніколи не було, а мало місце лише незаконне співжиття (іноді - через незнання). Дійсний, Благословенний Богом Шлюб не може бути «анульований». Процес в якому розглядається запит про анулювання Шлюбу - це уважне вивчення конкретного випадку з тим, щоб встановити, чи були дотримані ті умови, які за вченням і законами Церкви необхідно дотримати, щоб Шлюб відбувся. Якщо в ході такого розгляду з'ясовується, що умови дотримані не були, то такий Шлюб визнається недійсним. Таїнства в цьому випадку не було, тому не виникли і нерозривні шлюбні узи. Якщо ж буде встановлено, що всі необхідні умови були належним чином дотримані і Шлюб відбувся - ні про яке розірвання не може йти й мови ("що Бог злучив - людина хай не розлучає" ). Таким чином, «анулювання шлюбу» - проста констатація того факту, що того Шлюбу, про який говорить вчення Церкви, як про нерозривний, насправді ніколи не було між цими двома людьми - а тому вони вільні і можуть вступити в нормальний, дійсний, нерозривний християнський Шлюб з кимось іншим.
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Ivan_Red
гість
гість
Повідомлень: 8
З нами з: 02 грудня 2015, 03:22

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Ivan_Red » 03 грудня 2015, 15:07

Подружжя - це таїнство, в якому бере участь Бог. Але, оскільки людина, в особах учасників церковного трибуналу, визначають чи шлюб відбувся, значить все має бути більш-менш поридатне для осягнення людським розумом і логікою. Тому і шукаю відповідь на питання.
о.Олег писав:Відповідно: Бог Дарує Своє Благословення кожного разу (відразу, тобто, Вашими словами "незалежно від церковної комісії", адже церковна комісія не надає Боже Благословення, а вивчає, чи Боже Благословення на отой-то Шлюб було дане Богом) коли Його про це просимо і Він його може надати. Може - Дає. Не може - не Дає.


о.Олег писав:
Ivan_Red писав:«Анулювання шлюбу» - це ситуація, коли Церква в особі церковних ієрархів своєю владою визнає, що шлюб не був укладений дійсним чином. Тобто, незважаючи на видимість подружнього союзу його, насправді, ніколи не було, а мало місце лише незаконне співжиття (іноді - через незнання).

На скільки я розумію, то благословення або було, або не було. Третього не дано. І це не мало би залежати від того чи заявлять чи не заявлять і чи визнає це комісія. Тоді виходить, що деякі подруги можуть жити без благословення, а отже у незаконному співжитті і гріху, навіть не знаючи цього. Як це можна пояснити?

Аватар користувача
о.Олег
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 9705
З нами з: 29 вересня 2009, 12:53
Звідки: м.Львів

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення о.Олег » 03 грудня 2015, 15:27

Ivan_Red писав:...На скільки я розумію, то благословення або було, або не було...

добре розумієте.
Ivan_Red писав:...Тоді виходить, що деякі подруги можуть жити без благословення, а отже у незаконному співжитті і гріху, ...

так.
Ivan_Red писав:...навіть не знаючи цього...

ні: гріх - це свідоме і добровільне перечення Богові і Його Церкві. Якщо не знають - не мають гріха. Якщо мають сумнів - питаються в Церкви. А Бог або Благословив і це Шлюб, або не Благословив і це не Шлюб. "або було, або не було" (с)
Ivan_Red писав:...Як це можна пояснити?

людською грішністю?
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).

Ivan_Red
гість
гість
Повідомлень: 8
З нами з: 02 грудня 2015, 03:22

Re: Про уневаження Шлюбу

Повідомлення Ivan_Red » 03 грудня 2015, 15:44

Дякую. Щось трохи прояснилося в цьому питанні.


Повернутись до “Запитання-відповіді”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 6 гостей