Just_me писав:1А Ісус, відповідаючи, знов почав говорити їм притчами, кажучи:
2Царство Небесне подібне одному цареві, що весілля справляв був для сина свого.
3І послав він своїх рабів покликати тих, хто був на весілля запрошений, та ті не хотіли прийти.
4Знову послав він інших рабів, наказуючи: Скажіть запрошеним: Ось я приготував обід свій, закололи бики й відгодоване, і все готове. Ідіть на весілля!
5Та вони злегковажили та порозходились, той на поле своє, а той на свій торг.
6А останні, похапавши рабів його, знущалися, та й повбивали їх.
7І розгнівався цар, і послав своє військо, і вигубив тих убійників, а їхнє місто спалив.
8Тоді каже рабам своїм: Весілля готове, але недостойні були ті покликані.
9Тож підіть на роздоріжжя, і кого тільки спіткаєте, кличте їх на весілля.
10 І вийшовши раби ті на роздоріжжя, зібрали всіх, кого тільки спіткали, злих і добрих. І весільна кімната гістьми переповнилась.
11Як прийшов же той цар на гостей подивитись, побачив там чоловіка, в одежу весільну не вбраного,
12та й каже йому: Як ти, друже, ввійшов сюди, не мавши одежі весільної? Той же мовчав.
13Тоді цар сказав своїм слугам: Зв'яжіть йому ноги та руки, та й киньте до зовнішньої темряви, буде плач там і скрегіт зубів...
14Бо багато покликаних, та вибраних мало.
Мат. 22:1-14
Ця притча була мені завжди трохи незрозуміла. Тобто мораль її мені ясна - завжди треба бути готовим до зустрічі з Богом духовно, бо не знаємо "ні дня ні години", коли нам доведеться складати звіт за своє життя. Але цікавить мене зовсім інше: як люди "з роздоріжжя" можуть бути вдягнені у весільний одяг? Не думаю, що в той час усі постійно ходили у святковому одязі, та й зараз з 10-ти людей, яких зловиш на дорозі, може 1 буде в одязі, котрий пасує до походу на весілля (та й то якщо це свято, а не будні). Навпаки, про весілля всі знаємо наперед, на той день собі нічого не плануємо, а пів дня виряджаємося. Тобто я логіки цієї притчі не можу зрозуміти. Може, хтось пояснить?
Цю притчу розумію так.Весілля - Царство Небесне.Молодий - Ісус ("цареві, що весілля справляв був для
сина свого").Покликані на весілля - жидівський народ ("Я посланий лише до загиблих овець дому Ізраїля"), яких Бог кликав через своїх пророків ("І послав він своїх рабів покликати тих, хто був на весілля запрошений"), але вони не слухали пророків ("останні, похапавши рабів його, знущалися, та й повбивали їх").Тому Бог карав їх ярмом поганських народів ("розгнівався цар, і послав своє військо, і вигубив тих убійників, а їхнє місто спалив").Тоді Бог проповідував Добру Новину поганським народам ("підіть на роздоріжжя, і кого тільки спіткаєте, кличте їх на весілля. І вийшовши раби ті на роздоріжжя, зібрали всіх, кого тільки спіткали, злих і добрих"), бо "недостойні були ті покликані" (тобто жидівський народ).
А щодо весільної одежі.Це є чистота душі, тому цар каже "Як ти, друже, ввійшов сюди, не мавши одежі весільної?" і "Тоді цар сказав своїм слугам: Зв'яжіть йому ноги та руки, та й киньте до зовнішньої темряви, буде плач там і скрегіт зубів." (бо "ніщо нечисте не ввійде до неба").
А тепер порівняємо з Одкровенням : "Після цього глянув я, і от - натовп численний, перелічити який ніхто не міг, - від усякого народу і племен, і людностей, і язиків, стояли перед престолом і перед Агнцем,
одягнені в одежі білі, і пальмові віті в руках їхніх" і "Один із старших промовив до мене: «Ці, одягнені в одежі білі, хто вони і звідки прийшли?». Я ж мовив до нього: «Владико мій, ти знаєш.» А він оповів мені: «Це ті, що прийшли від горя великого, і обмили одежі свої, і вибілили їх у крові Агнця.".Обмили одежі свої, і вибілили їх у крові Агнця - це, імхо, Сповідь та Євхаристія.
А також : "І чув я мов голос натовпу численного і мов голос вод багатьох і мов голос громів могутніх, що промовляли: «Алилуя! бо воцарився Господь, Бог наш, Вседержитель. Радуймося і веселімося і віддаймо славу йому, бо настав шлюб Агнця і дружина його приготувалася. І дано їй, щоб одягнулася у вісон чистий, ясний, вісон же - це праведність святих.». І сказав мені: «Напиши: Блаженні ті, що на
шлюбну вечерю Агнця покликані.» І говорить мені: «Ці є істинні слова Божі.»".Шлюбна вечеря - Царство Небесне.Дружина Агнця - це наші непорочні душі (коли вони "обмиті і вибілені у крові Агнця").Тобто на весіллі Агнця (у Небі) будуть тільки ті, що мають весільну одежу (чисті душі), всі інші будуть "кинуті до зовнішньої темряви".
Так розумію.Не знаю чи правильно.