ShMariam писав:Звідки Ви взяли що Він поза часом і одночасно в часі?
З елементарної логіки: якщо Творець творить, значить Він може бути і поза творінням. Якщо ж творить ВСЕ, тоді це значить, що може бути і поза ВСІМ. Оскільки Бог - абсолютно у всьому досконалий і нічим не обмежений (крім того, в чому сам себе обмежив), то не логічно обмежувати його лише творінням.
Вірно, УСЕ створив, усе через Нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без Нього. Бог є і на небі, поза творінням - матеріальним світом. Це логічно за умови що час є творінням, а не атрибутом будь-якого творіння, матерії що рухається. Як я вже і не раз Вам писав, категорія чи властивість не є матеріальною субстанцією, не є творінням, і Бог не творить окремо властивості, вони атрибут інших створених об"єктів та процесів. Ось перший підручник що вистрибнув у гуглі:
Простір і час є загальними формами буття всіх матеріальних систем і процесів. Не існує об'єкта, який перебував би поза простором і часом, як немає простору і часу самих по собі, поза матерією, що рухається. Абсолютного простору як нескінченої порожньої протяжності не існує. Всюди є матерія в тих чи інших формах (речовина, поле), а простір виступає як загальна властивість (атрибут) матерії. Так само немає і абсолютного часу, час завжди нерозривно зв'язаний з рухом, розвитком матерії. Простір і час існують об'єктивно і незалежно від свідомості, але зовсім не від матерії.
http://pidruchniki.com/17350725/filosofiya/prostir_chas_formi_buttya_materiyi
Простір та час - загальні форми існування світу, категорії, атрибути буття, а не матеріальні об"єкти. Окремо Бог не творив людині сміливість, лінь, волю. гріховність, і т. п., це лише певні характеристики такого творіння як людина. Загальною ж властивістю світу, його атрибутом, є простір та час або простір-час, оскільки вони поєднані між собою.
Одна з концепцій, що розкриває безпосередній зв'язок простору і часу з рухомої матерією, несе в собі такий висновок що зі зникненням матерії зникне і час з простором. Тоді мабуть Бог і буде поза властивостями матерії. Але це лише одна з концепцій, і це коли відкинути світ духовний, де теж вібуваються події, отже теж має існувати час як форма буття.
ShMariam писав:То Ви вже не заперечуєте що Бог в часі, і навіть що він в просторі! Є прогрес.
Який прогрес?
Я завжди це знала. Питання в іншому: з якого дива іманентність Бога має заперечувати Його трансцендентність?
Трансцендентність - неможливість до кінця осягнути. Знали що в просторі та часі, а звідки знання що поза? Невже збагнули незбагненне?
ShMariam писав:Якщо є знання Вибору, то навіщо ще дозвіл? Якщо так , то це вже не вільний вибір.
З цього місця детальніше.
Ось Ваше твердження:
ShMariam писав:Майбутнє в наших руках, саме в наших руках - наш вибір. (так мені виглядає, що Ви саме цього не можете прийняти). Бог просто цей вибір знає і... тим не менше, дозволяє людині вибирати
Тут є причиннонаслідковий зв"язок, якщо коротко: Причина - вибір, а наслідок - майбутнє. Оскільки ми ведемо мову про свободу яку Бог дав людині, то цей зв"язок має імовірністний та непередбачуваний характер. Знання, що передує цій зв"язці причина-наслідок, суперечить самому поняттю імовірності та свободи волі. Неможливо знати наперед те що має непередбачуваний характер, тому Ваше висловлювання містить протиріччя, воно нелогічне та хибне. А казати ніби Бог є вище за логіку, це на мою думку лише спосіб виправдовувати власне невігластво.
Свобода — можливість чинити вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей на основі знання об'єктивної дійсності. Відсутність вибору, варіантів розходження події рівносильна відсутністю свободи, неволі, рабству. Свобода є одним з проявів випадковості, керованої свободою волі (навмисність волі, усвідомлена свобода) або стохастичним законом (непередбачуваність витоку події, неусвідомлена свобода).
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B0
Отже, тут або знання не зовсім знання, або вибір не зовсім вибір. Знання примінимо в тих логічних зв"зках (елементах логіки) де не існує імовірністного характеру. На основі різних елементарних операцій побудовані логічні елементи електронних пристроїв що використовуються в автоматиці, в арифметико-логічних пристроях калькуляторів, комп"ютерів. Серед найпростіших елементів - повторювач.
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0 ... 1%82%D0%B8 Є там нижче графічні зображення елементів(зправа) та їх таблиці істиності(зліва). Як запитати що буде на виході повторювача(наслідок) якщо на вході(причина) логічна одиничка, то очевидно теж буде одиничка. Але задачку можна поставити і в зворотньому напрямі: Що буде на вході, якщо є знання що на виході наприклад нуль? Звичайно теж нуль, і ніякого вибору тут бути не може. Аналогічно і з прикладом про вибір нами майбутнього яке наперед відоме, тому що Бог про нього знає, як Ви пишете.
ShMariam писав:Іггор писав:Звідки? З Біблії? З Катехизму? ..Саме: "знає, що станеться в майбутньому."
І з Біблії, і з Катехизму - це передбачає Його Всемогутність.
ShMariam писав: Людина не може спастися без її на це волі, як би Бог не хотів, щоб вона спаслася.
Отже воля людини настільки сильна, що підриває могутність Бога і Йому, як Ви пишете, ще й дозвіл потрібен від нас:
ShMariam писав:Використати то використає, але люди у своєму виборі є незалежні від Бога (і про що ми говоримо вже яку сторінку).
ShMariam писав:От що дійсно не підвладне Богові - це наш вибір (тобто Бог впливає на наш вибір Своїм Провидінням, але лише тоді, і лише до тієї міри, доки ми Йому дозволимо)
Бог давши людині вільний вибір обмежив Себе у всемогутності, а отже і у всезнанні, і це не обмеження Бога нами, бо так ми Ним створені.
Усе що знає Бог про майбутнє і про що повідомляє іноді людей, це лише те що Бог задумав зробити:
"А Господь сказав: Чи Я від Авраама втаю, що Я маю зробити?" Саме через те Біблію називають ще Божим Об"явленням.