Wolodymyr писав:Тобто проблема тільки в тому, щоб знайти в нашому обряді 2 служби божі в різному наміренні?
ні - проблема
(якщо говорити про це як про проблему, звичайно. Хоча в певному контексті, а саме контексті цілісного сприйняття, знання власної ідентичності, чи, якщо хочете - розуміння власного ("церкви свого права") методу ходження Божими Дорогами, проблему зрозуміти нескладно, але вона є проблемою (лише) практикування віри Христової Церкви, а не (аж) проблемою іншої, аніж в Христової Церкви, віри) на данний момент для сучасного стану розвитку Традиції/Права УГКЦ з таким вірним УГКЦ у тому, що той, хто шукає можливість прийняти Святе Причастя двійчі на день, виходить за межі, які встановив наш Обряд, і в нашій Традиції, якби священик (в мене були такі випадки; інша справа, якщо людині вдалося це зробити таємно
) знав, що людина вже "сьогодні" приступала до Святого Причастя, запитається, чи вже причащалася і скаже вірному, що в нашому Обряді практикуємо приймати Причастя лише один раз на день у всіх наміреннях. А вже, наприклад, гостюючи після своєї Літургії-Причастя, в римо-католиків, вірного можуть до Причастя вдруге допустити навіть, якщо священик знає, що вже причащався цього дня - римо-католицька Традиція це дозволяє (якщо ж знає, що вірний Причастився вже двійчі, то втретє не запричащає; інша справа, якщо людині вдалося це зробити таємно
).
Священик же приймає Святе Причастя (і в греко, і в римо-католиків) стільки разів, скільки Літургій служить. Не знаю про римо-католиків, але в нас дозволено з пасторальних потреб священикові служити лише дві Літургії на день (і, відповідно, приймати Святе Причастя) і із дозволу єпископа (з конечної пасторальної потреби) - втретє (і, відповідно, приймати Святе Причастя), а от вже на 4-й раз дано в УГКЦ заборону, що не значить, що священик з конечної пасторальної причини не міг би (тобто - зневажає Бога чи "увірував" в щось таке, що перечить вірі чи моралі Христової Церкви) служити і п`ять тощо: просто він випадає за межі дозволеного церквою свого права і, підлягаючи цьому праву як член цієї церкви свого права, має пояснювати законодавцю (відповідальному у церкві свого права) свій цей вчинок. Наприклад, знаю священика, якому довелося (мабуть - років 15 тому, напевно) служити 6 Літургій поспіль, бо вимушено раптово заміняв священика на сусідній Парафії (3 свої храми + три його).
Тобто, ще раз: йдеться про порядок, укладений в кожній із церков свого права, які є частинами Єдиної Святої Католицької Церкви. Порядки, методи, структура тощо - це те, що відрізняє церкви свого права одна від одної. Віра і мораль Христової Церкви - це те (
ЄДНІСТЬ), що обов`язково сповідується кожною із церков свого права (
В РІЗНОМАНІТНОСТІ).
З повагою, о.Олег
"Ніхто не може любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає" (Йо. 15, 13).