Патріарх Йосиф Сліпий

в Україні і у світі

Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor

Аватар користувача
samael
Адміністратор
Адміністратор
Повідомлень: 464
З нами з: 16 червня 2005, 14:35
Звідки: Львів, Україна
Контактна інформація:

Двадцять перша річниця смерті Патріарха Йосифа (Сліпого)

Повідомлення samael » 08 вересня 2005, 08:08

7 вересня 1984 pоку закінчився життєвий шлях Патріарха Йосифа (Сліпого). Поминальні богослужіння відбулися за участю самого Папи Івана Павла ІІ, який на прощання поцілував руку Патріарха Йосифа. Шлях страдника за віру Блаженніший Йосиф розпочав у ніч з 10 на 11 квітня 1945 року. Нічний арешт відкрив тривалі тортури – спершу у Львові в тюрмі на вул. Лонцького, а відтак Блаженнішого забрали до київської тюрми на вул. Короленка.


http://www.ugcc.org.ua/ukr/press-releases/article;2243/
γνῶθι σεαυτόν
www.it-sfera.com.ua

oremus
дописувач
дописувач
Повідомлень: 97
З нами з: 11 вересня 2008, 20:02

Заповіт Блаженнішого Патріярха Йосифа. АКТУАЛЬНО !!!

Повідомлення oremus » 13 жовтня 2008, 14:13

http://www.patriyarkhat.org.ua/ukr/libr ... testament/
Заповіт Блаженнішого Патріярха Йосифа

Патріарх Києво-Галицький і Всієї Руси

Ще трохи, і світ мене вже не побачить"(Йо. 14,19) "Ще трохи, і ви не побачите мене більше..." (Йо. 16,16) бо "надходить година, коли вже і притчами не промовлятиму до вас..." (Йо. 16,25) . Залишаючи цей світ і "сидячи на санях", як говорили наші предки, після 90-ти кількалітнього життя молюся за вас, моє Духовне стадо і за весь Український народ, якого я сином і якому я старався ввесь свій вік служити, словами пращальної Архиєрейської молитви Господа Нашого Ісуса Христа. Він бо для нас усіх і для всього світу є "путь, істина і живот" (Йо. 14,6) .

І тому, переставляючися у світ вічности, благаю Отця Небесного, щоб Він прославив Сина свого у вас, щоб ви спізнали його "Єдиного, Істинного Бога" і Ним "посланого — Ісуса Христа" (Йо. 17,3) і щоб Він дав вам "Утішителя, який буде з вами по віки, Духа Істини, якого світ не може сприйняти, бо не бачить Його і не знає. Ви ж Його знаєте, бо перебуває Він з вами і буде в вас" (Йо. 14, 16-17) .

Разом з цією молитвою, пращаючися зо світом і всіми вами, Дорогі мої духовні діти, так, як велить нам наша свята прадідівська християнська віра, залишаю вам свій Батьківський і Пастирський Заповіт!

"...Щоб ви не зневірилися..."(Йо. 16,1) і "Хай не тривожиться серце ваше. Віруйте в Бога!..."(йо. 14,1) .

І основне заповітую вам: "Щоб ви любили один одного... (Йо. 15,12, 17) любов'ю над яку більшої немає, що й готова життя своє віддати за друзів своїх..."(пор. Йо 15,13) .

Оця любов до Христа, любов до Святої Церкви, що є Його Таїнственним Тілом, любов до рідної Української Церкви, що є повноцінною частиною вселенської християнської Родини, любов до рідного Українського народу, з його духовними і матеріяльними скарбами вселюдського значення, визначували мій життєвий трудолюбивий шлях, моє думання і мою працю, на волі і в неволі.

Впродовж цілого свого життя був я, і таким відходжу з цього світу, в'язнем Христа!

Насамперед, в юних роках, був я добровільним його в'язнем! Бо народився я і був вихований в українській християнській, хліборобській, глибоко віруючій, родині. Вона передала мені і защіпила в мені віру в Христа і любов до Нього! Тому, сьогодні, здоганяючи їх у потойбічному світі, "ідіже ність болізні, ні печалі, но жизнь безконечная", з синівською вдячністю молюся за них! Батьки, християнська родина це основа здорового суспільства народу, нації. Це запорука їх росту і сили! І тому заповітую вам: Збережіть, а де її розхитано, оновіть в Українському народі справжню християнську родину, як невгасаюче вогнище життя і здоров'я Церкви і Народу!

Добровільним в'язнем Христа був я і тоді, коли любов до Нього штовхнула мене на шлях здобувати знання і посвятитися науковій праці. Божому Промислові я вдячний за те, що запалив у мені цю іскру вже в моєму дитинстві, а старшому братові, Романові, за те, що став знаряддям цього Промислу, бо він навчав мене, п'ятилітнього хлопця, і завдяки цьому, ще заки почав я шкільне навчання, вмів я вже читати і писати, а рідна Школа розпалила цю іскру любови до науки. З любови до науки залишався я і далі добровільним в'язнем Христа, коли, відчувши покликання до духовного стану, рішився служити Христові.

Християнська Родина і Рідна Українська Школа — це передумови здорового виховання прийдешніх поколінь!

Отож, заповітую вам: Відроджуйте їх і рятуйте їх в Україні і в усіх країнах поселення нашого Українського народу!

В покликанні — служити Христові в духовному стані — виразно бачу Божу руку. Відчувши в ньому Господній Голос і підтримуваний Господньою десницею, радів я, що міг, упродовж кількох десятків найкращих років життя, працювати, як добровільний в'язень Христа, бувши Його служителем, як науковець, богословський дослідник найбільшого об'явленого Таїнства, Троїчного Божого Життя й, зокрема, Третьої Божої Особи у Пресвятій Тройці, Духа Святого, Духа Істини, Утішителя і Жизні Подателя, що все сповнює, що в нас і в Христовій Церкві невидимо перебуває (пор. молитва "Царю Небесний") .

Надхненний Його благодаттю служив я своїй рідній Церкві на тих постах, які поручав мені Глава і Батько нашої Церкви, Слуга Божий Митрополит Андрей, як професор та ректор Духовної Семінарії і Богословської Академії, чи вкінці як основник Українського Католицького Університету тут в Римі...

Як той, що став добровільним в'язнем Христа, служив я українській богословській, колись так світлій, науці, стараючися воздвигнути її з руїни, оновити її, у свідомості, що Наука — це один з наріжних каменів-стовпів відроження і сили народу, а богословська наука — це євангельский заповіт Христа — "Ідіть і навчайте всі народи..." (Мт. 28,19) . Наука є "остоєю для Церкви в нашім народі", вона через свої научні і виховні установи є "виховницею народу", бо через неї "одиниця стає тим багатіша, чим сильніше опановує її ідея, що обнімає небо і землю, час і вічність, історію і сучасність, серце і ум..."(Пор. моє Слово на відкритті Богословської Академії — 6 жовтня 1929 р. ) .

Рефлектуючи отак над значенням і цінністю науки, в обличчі вічности, яка невідхильно зближається до мене, заповітую вам:

Полюбіть науку, плекайте і збагачуйте її своєю працею і своїм знанням, будьте її служителями! Здвигайте храми науки, вогнища духовної сили Церкви і Народу, пам'ятаючи, що немислиме повне життя Церкви і Народу без рідної науки. Наука — це їхнє дихання жизні!

* * *

Коли в 1939-му році почався новий "хресний ход" нашої Церкви і великий Святець та Геній-Мислитель, Сл. Б. Митрополит Андрей покликав мене до архипастирського служіння, іменуючи мене Екзархом Великої України в жовтні 1939р., а в грудні цього ж самого року, враз із єпископською хіротонією, призначуючи мене своїм наступником, сприйняв я ці покликання, як поклик таємного Голосу Божого, що словами Христа кликав — "Гряди по мні..." (Йо. 1,44) .

Зрозумів я також у цих тяжких хвилинах і бурях, що навістили нашу Церкву, що значило "йти за Христом". Він бо сказав: "Іже хощет по мні іти, да отвержется себе, і возмет крест свой, і по мні грядет" (Мр. 8,34) . Покликання до пастирської служби — це відречися себе самого, взяти хрести на свої плечі і йти слідом за Христом з любови до Христа, який також прорік, що "іже отвержется мене пред человіки, отвержуся його і аз пред Отцем моїм, іже на небесіх..." (Мт. 10,33) .

Ось так ступив я на тернистий шлях мого дальшого життя. Почало бути дійсністю те, що вмістив я у своєму пастирському гербі — "Пер аспера ад астра". Передо мною, наступником Сл. Б. Андрея і переємцем Його духовної спадщини і його заповітів, простелився довгий шлях відречення, несення хреста і свідчення Йому "пред человіки", "в роді сем прелюбодійнім і грішнім" (Мр. 8,38) . На цьому шляху могутня Божа Десниця помагала мені, В'язневі Христа ради, давати свідчення Христові, як це Він прорік своїм учням-послідовникам: "І будете мені свідками в Єрусалимі і в усій Юдеї та Самарії, і аж до краю землі..." (Ді. 1,8) . Але на придорожніх стовпах мого шляху видніли інші написи: Не Єрусалим, Юдея, Самарія, а Львів, Київ, Сибір, Красноярський Край, Єнісейськ, Полярія, Мордовія..., і так дослівно "аж до краю землі".

Ув'язнення ніччю, тайні судилища, безконечні допити і підглядання, моральні і фізичні знущання й упокорення, катування, морення голодом; нечестиві слідчі і судді, а перед ними я, безборонний в'язень-каторжник, "німий свідок Церкви", що зне'можений, фізично і психічно вичерпаний, дає свідчення своїй рідній мовчазній і на смерть приреченій Церкві... І в'язень-каторжник бачив, що і його шлях "на краю землі" кінчався приреченням на смерть!

Силу на оцьому моєму хресному шляху В'язня Христа ради давала мені свідомість, що цим шляхом іде також зо мною моє духовне стадо, мій рідний Український нарід, всі владики, священики, вірні, батьки і матері, малолітні діти, жертвенна молодь і безпомічні старці. Я не самотній!

Надлюдську витривалість та якусь таємничу силу давали мені записані в моїй душі євангельскі слова Христа: "Се аз посилаю вас яко овци посреді волков: Будите убо мудрі яко змия, і цілі яко голубіє, внемліте же от человік, предадят бо ви на сонми, і на соборщах їх біют вас. І пред владики і царі ведені будете мене ради, во свидітельство їм і язиком. Єгда же предают ви, не пецітеся, како іли что возгла голете: дасть бо ся вам в той час, что возглаголете. Не бо ви будете глаголющії, но Дух Отца вашего, глаголяй в вас. Предасть же брат брата на смерть, і отец чадо: і востанут чада на родителей, і убіют їх. І будете ненавидимі всіми імене моєго ради: Претерпівий же до конца, той спасен будет..." (Мт. 10,16-22) .

Як ніколи передше, розкрилася мені таємниця слів Христа:

"І будете мені свідками..." (Ді. 1,9) . Свідчити Христові — {сповідувати його перед людьми (пор. Лк. 12,8 ) не відрікатися Його, нести хрест свій, страждати за Христа і з Христом, бути готовим на муки і навіть життя своє віддати за друзів своїх, не лякаючись тих, що "тіло вбивають" (Лк. 12,4) пам'ятаючи, що "хто хоче душу свою спасти, той погубить її, а хто погубить душу свою мене ради та Євангенлії, той спасе її. Бо яка користь людині, здобути увесь світ, а занапастити душу свою..." (Мр. 8,35-36) .

Сьогодні я дякую Господу Богу, що дав мені ласку бути свідком і ісповідником Христа так, як це велять Його заповітні слова! З глибини душі дякую Господу Богу за те, що з його поміччю я не посоромив землі своєї, ні доброго імени своєї рідної Церкви, ні себе, її смиренного служителя і пастиря...



* * *

А ось нині, "сидячи на санях, подумавши в душі своїй і віддавши хвалу Богові, який допровадив мене до цих днів..., сидячи на дорозі в далечінь, знеможеним голосом молитву мовлю" (Поуч. Володимира Мономаха дітям) і вам, моїм Духовним чадам заповітую:

"Будьте свідками" Христа в Україні і на землях вашого вільного і невільного поселення, в усіх країнах вашого поселення, у в'язницях, в тюрмах і лагерах, аж до краю землі і до краю вашого земного життя! Будьте свідками на всіх континентах нашої бідної планети! Не посороміть землі української, землі ваших предків! Збережіть у своїх душах чисте-безпорочне ім'я своєї Святої Церкви! Не посороміть також свого власного українського імени, не забуваючи слів Христових: "Приклад бо дав я вам, щоб і ви так робили... Амінь, амінь глаголю вам: Не є раб більший господа свого...; щасливі будете, коли так чинитимете" (Йо. 13,15-17) .



* * *

Євангельськими словами й образами, неначе в притчах, змалював я свій життєвий шлях, шлях свідка, в'язня, ісповідника, який опинився "на краю землі" і на краю свого власного життя, віч на віч смерті, в Мордовії, в невиносимих кліматичних умовах, в найстрашнішому лагері смерти, де кончина мого життя була близька.

Та Милосердному і Всемогучому Божому Провидінню сподобалося інакше! Ненадійно проголошено мені звільнення! Хто і як до цього причинився, про це напишуть колись дослідники мученицького життя нашої Церкви. Чи це був II Ватиканський Собор з голосом на ньому нашого Єпископату, чи це були заходи українського і чужого співчуваючого наукового світу, що станув в моїй обороні, чи це було хвилеве опам'ятання тодішніх властедержителів, Бог вість! Всі вони були тільки орудниками Незбагненного Божого Промислу! Між ними найбільше заважили клопотання бл. п. Папа йоана XXIII, цього уосіблення доброти, людяности, смиренности і християнської любови. У синівській вдячності заношу свою молитву до Господа за його прославу!

Звільнено мене, та не привернено волі моїй рідній Церкві! Тому моя внутрішна постанова була залишитися на рідній Землі і дальше спільно зі своєю Церквою нести наш важкий хрест так, як я писав в Ізоляторі Київської тюрми: "Я навіть у душі не думаю виходити з Радянської України, але хочу тільки добитись права Греко-католицької Церкви, яке вона вже мала в Радянському Союзі до 1946 р. і яке право належиться їй на основі Конституції, а нині воно потоптане!..., скажу отверто, що зовсім не збираюся виходити, хіба під конвоєм, як німий свідок Церкви, що мовчить" (Письмо в Ізоляторі, Київ, Короленка 33: 14.ІІ.1961 ) .

Та голос бл. п. Папа Йоана XXIII кликав мене на Ватикансь­кий Собор, його голос був для мене наказом, бо і в ньому вбачав я незбагненний задум Божого Промислу. Чи не був це поклик дати живе свідчення нашій Церкві? Чи не був це поклик, завершувати те, чого не міг довершити як в'язень? І так почався новий і дальший шлях мого життя, яким паломничаю вже ось-ось упродовж двох десятиліть. І цей шлях, як скоро виявилося не був шляхом, на якому світили "астра" — ясні зорі. Він і далі був шляхом В'язня Христа ради, тим разом в'язня на химерній волі...

Надіючися на скорий поворот після закінчення Ватикансь-кого Собору, на поворот до свого духовного стада і вчинивши все, що вимагав від мене архииастирський обов'язок, для забезпечення безперервного апостольського наступства в Українській Церкві, прибув я, фізично зморений, душевно незламаний, до Петрової Столиці... Моє прибуття до Риму, як і моє ненадійне звільнення, перші тижні і місяці мого перебування в ньому, насамперед в мурах старого-Василіянського грецького манастиря в Ґрот-таферрата, потім у Ватикані, були супроводжені нерозгаданими знаками. Найкраще змалював це у своїй промові, виголошеній з нагоди посвячення Собору Святої Софії, дня 28-9-1969р., Президент італійської посольської Палати, Юлій Андреотті:

"Якщо зорі мали б бути пропорційні до терня, що визначували Ваше життя священика, Верховного Ариєпископа, тоді ми з певністю повині б предсказати емпіричні зони, дотепер ще незнані, ні неописані. Мудрість, про яку нащадки скажуть, чи вона справді є мудрістю, ця мудрість хотіла, іцоб усе те, коли Ви прибули до Риму, відбулося тут перед нами, католиками римлянами, під своєрідною заслоною мовчанки. Дивний цей наш світ! Бо це світ, в якому стільки разів мається страх віддати пошану переслідуваному, керуючися бажанням перешкодити в тому, щоб бува, переслідувач не взяв цього як виклик, чинити ще більше зло від того, яке він творив аж до цього моменту. Ми були б привітали Вас з такою радістю, з якою християни Риму вітали св. Петра тоді, як його звільнено. Як св. Петра, який мав оту таку різну наявність Божої руки, наявність ангелів, і який пізніше встановив також, як тривалий знак, Вашу присутність тут в Римі..."

І дальше продовжував Юлій Андреотті: "В 1948р., Еміненціє, вийшла книжка... про положення християнства в Совєтському Союзі. В цій книжці на ст. 282-ій сказано: "Одинадцятого квітня 1945 р. деяких єпископів заарештовано: Митрополит Сліпий, про якого загально говорилось, що він помер, на підставі найновіших вісток мав би ще знаходитися між живими". Оцей теперішній світ, який відважився робити закиди Пієві ХІІ-ому за те, що він вчасно не довідався про те все, що потайки діялося в концентраційних таборах, цей самий світ після закінчення війни і після того, як наступив мир, в 1948р. все ще не міг знати, Еміненціє,чи Ви може вже вмерлі, а чи може ще живі. На превелике щастя, Ви є "вмерлий", що говорить, і не тільки той, хто говорить, але такий, що творить..."



* * *

Вже в дорозі через Відень до Риму душевний біль не давав мені спокою, коли я думав про нашу Церкву і наш Нарід. Всі її досягнення і тисячолітня праця поколінь лежали в руїні. Сприймав я це як Божу волю у глибокій вірі, що всі історичні надбання, в тому числі також терпіння, не даремні: Я вірив, що з руїн востане наша Церква і наш Нарід! Всіма силами старався я шукати виходу з цього, майже безвихідного становища, щоб двигнути Церкву і Нарід з руїни, щоб їх відродити. Треба було знову починати працю відродження в самому корені, від самих основ. А основи я бачив в науці, молитві, праці і християнському праведному житті.

Як мовчазний і тим разом знову добровільний В'язень Христа ради радів я, що при помочі Божій, завдяки жертвам цілого українського Божого люду, зокрема його мирянства, і моїм смиренним трудом здвигнувся Український Католицький Університет — вогнище науки, Собор Святої Софії — знак і символ незнищимости Божого храму на землі, місця молитви, Манастир Студитів — вічно горіючий острівець християнської праведности і східньо-християнського монашества і благочестя!

Тому, глянувши на ці вогнища, знаки-символи, іцераз заповітую вам:

З уваги на те, що атеїзм є тепер офіційною доктриною в Україні і в усіх країнах комуністичного світу, рятуйте Українсь­кий Католицький Університет, бо це кузьня, в якій мають школитися і виховуватися нові покоління священиків і мірських апостолів, борців за вільну від насилля правду і науку!

Нехай Український Католицький Університет із своїми галузями в країнах вашого поселення буде для вас зразком і поштовхом до нових шукань і до науково-виховної праці! Пам'ятайте, що нарід, який не знає або загубив знання свого минулого з його духовними скарбами, вмирає і зникає з лиця землі. Рідна наука окрилює народ до лету на вершини зрілого серед народів світу народу!

А коли глядітимете на Собор Святої Софії, і будете паломничати до нього, як до рідної Святині, і молитву приноситимете в ньому, пам'ятайте, що цей Собор оставляю вам як знак і символ знищених і збезчещених українських храмів Божих, між ними наших найважливіших свідків — соборів, свідків нашого прадідного християнства, Святої Софії в Києві і Святого Юра у Львові! Нехай же цей отут Собор Святої Софії буде для вас знаком відродження й побудови нових храмів на Рідній землі і заохотою до здвигання храмів Божих в місцях вашого перебування! А над усе, нехай Собор Святої Софії буде для вас провідним знаком і свідком Собору Живих Українських Душ, святим місцем молитви й літургійної Жертви за вмерлих, живих і ненароджених! Благаю Бога, щоб Він охороняв Собор Душ Прийдешніх Українських Поколінь!



* * *

У своєму задумі оновити східньохристиянське благочестя Слуга Божий Андрей поклав основи для відродження і росту монашого життя за Уставом св. Теодора Студита. Невтомно трудився на цьому полі його рідний брат, бл. п. Ігумен Климентій, страдний і смиренний ісповідник віри. Від них обох, боговгодних братів, перебрав я їхню спадщину і їхні, в передчутті смерти висловлені прохання: Рятувати монаший Чин Братів Студитів. Господь Бог поміг мені сповняти їхню волю:

В Україні, мимо ударів, росло Студитське братство, а серед Альбанських гір родилася Студитська Лавра з Архимандритом на чолі. І в далеких країнах вже миготять вогнища студитських острівців.

Студитська Лавра і її дочки-манастирі будуть собирати тих, що покидаючи життя в світі з-за любови до Христа і до Його Святої Церкви, йдуть служити світові у відреченні від нього, в посвяті і молитві, йдуть йому служити не як себелюбні чи слабодушні втікачі зо світу, але як невтомні працівники і молитвеники за нього, за весь світ, за свою Церкву, за свій Нарід... На островах монашого життя всі ті, що там собираються, стаються зберігачами і різьбарями рідної української християнської духовости, що виявляє себе у Святій Літургії, обрядовій чистоті, в східньо-християнській богословській мислі і монашому житті за взором древнього східньо-християнського благочестя. Вони також сострадають з тими, що стоять у боротьбі з лукавим світом, вони своїм життям стаються надхненниками для духовних покликань до служіння своїй Церкві!

Бажанням Сл. Б. Андрея і благанням моїм, переємця його заповітів, є, щоб усі наші монаші Чини і Згромадження, яких значення і праці для добра душ ніхто не применшує, змагались між собою не за впливи і владу і не за те, щоб приподобатися людям, але щоб суперничали між собою за ріст в особистій святості і за ревне і чесне служіння Христові і рідній Українській Церкві. Тому благаю всіх монахів і монахинь: Не стидайтесь свого рідного, дорожіть своєю духовною спадщиною! Яка ж вона, ця наша духовна спадщина цінна і багата! Вона ніяк не заслуговує на те, щоб погорджувати нею! "Не давайте священне собакам, ані не кидайте перед ваших перед свиньми, щоб не топтали їх ногами і, обернувшись, вас не роздерли" (Мт. 7,6). Нехай наша духовна спадщина проникне ваші душі, запалить вогонь у вашому серці, щоб її зберігати і плекати! На цій спадщині освячуйте свої душі благодаттю і дарами Святого Духа!



* * *

В часі мого прибуття до Риму відбувався II Ватиканський Собор. Як у минулих століттях, починаючи від Першого Апостольського Собору в Єрусалимі, Собор являється збором верховних пастирів Христової Церкви, які дають свідчення віри і життя повірених їхньому учительському і пастирському служінню Церков. Отці Собору свідчать перед Церквою і перед цілим світом.

Свідомий вагомости такого свідчення, у своєму Слові до Отців Собору, дня 11 жовтня 1963-го року заговорив я не про свідчення своє, — воно ж було відоме —, але про Свідчення нашої Української Церкви: Про свідчення її віри в Христа і Його Єдину, Святу, Соборну й Апостольську Церкву, свідчення, підтверджене кривавою печаттю безстрашного ісповідництва. терпіння, мучеництва і горами наших жертв. Щоб висловити перед усім світом вдячність, признання й особливо, щоб заявити сострадання зі страдаючими і дати їм моральну підтримку, вніс я прохання-пропозицію: Піднести Києво-Галицьку Митрополію і всієї Руси до патіярхальної гідности,

Це перший раз в цілій історії нашої Церкви Ідея її Патріярхату була поставлена прилюдно, ясно і на такому всесвітньому форумі, як Вселенський Собор, хоч сама ідея не нова: Київські митрополити, хоч не носили патріяршого титулу, управляли Церквою наче патріярхи, користуючись патріяршими правами по взору інших Східніх Церков. Вони були свідомі, що Патріярхат Церкви — це видимий знак зрілости і самобутности помісної Церкви та могутній чинник в церковному і народньому житті.

Не диво, що такі світлі постаті в нашій історії, як Митрополит Петро Могила та Митрополит йосиф Венямин Рутський, в найбільш трагічних часах нашого церковного занепаду і роз'єднання, робили всі можливі заходи, щоб привернути єдність Церкви і рятувати її перед загибіллю об'єднавши всіх на твердій основі Патріярхату Київського і всієї Руси.

Важливість Патріярхату розуміли також правителі відродженої молодої української держави в революційних роках 1917-1920, коли висловювали своє бажання бачити в Митрополиті Андреї Шептицькім, щойно звільненого В'язня царської Росії, першого Патріярха Києво-Галицького то всієї Руси. Наявний вислів цьому бажанню дає затверджена і проголошена Конституція Української Народньої Республики в 1920р., правда Конституція, яку здавлено, та мимо того вона свідчить про невмірущу Ідею Патріярхату нашої Церкви.

Як показує історія Христової Церкви на просторі Східньої Европи, Київський Патріярхат мав бути, і з певністю стався б ним, рятунком церковної єдности у Вселенській Христовій Церкві і рятунком нашої української, церковної і національної єдности.

Історичною короткозорістю, вагомою у своїх наслідках аж до наших часів, треба вважати злегковаження великого задуму митрополитів Могили і Рутського тодішніми правлячими колами Римської Апостольської Столиці, які — кола — хоч не заперечили самої ідеї Патріярхату нашої Церкви, ідеї уґрунтованої історією й вимогами церковного життя, які однак свою відмову — дати формальну згоду на її завершення оправдували мотивами політичної "конюнктури". І хоч такі мотиви не Божі, а людські, їх повторяється, ними оправдується і їх застосовується у відношенні до наших змагань за завершення повноти прав нашої Церкви у Патріяхаті до наших днів. Давному поняттю Української Правди, в якому сплітаються Істина і Справедивість, такі людські мотиви чужі!



* * *

Як вірний Син Католицької Церкви, покликуючися на ясні рішення Ватиканського Собору в питанні творення чи виникнення патріярхатів і користуючись тим, що належу до т. зв. Папської Родини завдяки тому, що вже бл. п. Папа Йоан XXIII іменував мене кардиналом "ін лекторе" і на смертній постелі хотів це проголосити, — що пізніше зробив це 25 січня 1965р. Папа Павло VI, повторяю, як вірний Син Католицької Церкви, неодноразово, в письмах і розмовах, просив я його про формальну згоду піти назустріч моєму проханню-пропозиції, яку без заперечення прийняли до відома Отці Ватиканського Собору. Доводив я бл. п. Папі Павлові VI, що в Східній Церкві ні Папи ні навіть Вселенські Собори не встановляли Патріярхатів окремих помісних Церков. Завершення тих Церков патріяршим вінцем було завжди овочем дозрілої християнської свідомости у Божому люді, у всіх його складових частинах, в свідомості духівництва і пастирів, при чому свідомість мирян, отого духовного стада, довіреного їхньому пастирському служінню, зігравала неабияку ролю. Бо тільки дозріла свідомість своїх власних церковних і національних скарбів, своїх культурних і історичних надбань і цінностей, своїх трудів і жертв, що входили в скарбницю цілої Вселенської Христової Церкви, створювали тверду основу для Патріярхату! Церква Києво-Галицької Митрополії — доводив я завжди — дала подостатньо доказів цієї свідомости впродовж цілої своєї історії. Чому ж не признати патріяршої гідности Києву, Колисці Християнства на цілому Европейському Сході?

З синівським смиренням, з терпеливістю, але з ясністю заявив я бл. п. Папі Павлові VI: "Не схвалите Ви, схвалить Ваш Наступник... Бо вже тому, що ми, наша Українська Церква, існуємо, ніколи не можемо відказатися від Патріярхату...!"



* * *

І вас, мої Возлюблені діти, благаю: Ніколи не відкажіться від Патріярхату своєї Страдної Церкви, ви ж живі, існуючі її діти! Своє благання до вас скріплюю на оцьому місці власною рукою в 1975 р. написаною "Торжественною Заявою", яку щераз повторяю:

"Бог створив людину і родину, Він є Творець також роду, племени і нації. Любов і прив'язання, якими зв'язана кожна чесна людська істота з своєю родиною, належиться також її народові і нації. Патріотизм і дбання про добро своєї нації вважались все за Богом дані обов'язки. Добро нації треба деколи боронити перед ворогами, чи внутрішніми чинниками, які в противному разі довели б до занедбання основних потреб народу. Та сама засада відноситься і до Церкви, а саме, що існує Богом даний обов'язок позитивно дбати про її добро, обов'язок і право боронити її проти будь кого, що спричинив би їй шкоду. Наші предки старалися впродовж тисяча років держати зв'язок з Апостольським Римським Престолом, а в тисяч п'ятсот дев'ятдесят п'ятому і шостому році закріпили єдність із Католицькою Римською Церквою, під деякими умовами, що їх дотримання пообіцяли торжественно римські папи. Впродовж чотирьох століть ця єдність була посвідчена великим числом мучеників між українцями, і наші дні записані теж славно в аналах Церкви про цю оборону Святої Єдности нашими братами.

"Апостольський Римський Престіл під впливом і властю урядовців Римської Курії, може і в доброму намірі, взяв у 1970-их роках політичний курс, який спричинив болючий удар для нашої Церкви в Україні, а ще більше для тієї частини нашої Церкви і Народу, що найшлась у вільному світі. Увесь християнський світ є свідком, що наші постійні перестороги і покірні аргументи, які ми предкладали Папі Павлові VI, не брано до уваги".



* * *

Тому й сьогодні, коли стали відомими таємні документи про контакти між Апостолською Римською Столицею і Московсь­кою Патріярхією, документи, що мають характер присуду смерти для Української Церкви, а разом з тим упокорююче вдаряють в саму Вселенську Христову Церкву, оглавлену Наступником св. Апостола Петра, щераз благаю, наказую і заповітую тобі, моє Духовне стадо:

"Браття, як діти світла ходіть... І не беріть участи в безплідних ділах тьми, але радше осуджуйте їх, бо що вони творять, соромно є й говорити..." (Еф. 5:8,11). До байдужих і незрячих кличу: "Встань, ти що спиш, і воскресни з мертвих, і освітить тебе Христос..." (Еф. 5,14) . Ще і ще благаю вас усіх:"Будьте печаттю мого апостольства" ( І Кор. 9,2 ) "... бодріться, стійте в вірі, будьте мужні..." (І Кор. 16,13) бо хоч ми "у всьому скорбні, та не здавлені, безнадійні, та нерозпачливі, гонені, та не покинуті, повалені, та не загиблі" (II Кор. 4,8-9) .



* * *

"Ми стоїмо безповоротно на патріярхальному устрої нашої Церкви" — сказав я у своєму Слові на закінчення нашого Синоду в 1969 р. (гл. Благовісник, Кн. 1-4,р. 1969, ст.120) .

Ви, Дорогі мої Брати і Сестри, зрозуміли мої слова і як добрі діти своєї Церкви почали молитись за свого Патріярха, наєдині і спільно на Святій Літургії. Молитвою виявили ви свою зрілу християнську свідомість, бо молитва це насамперед вислів повного довіря до Божої помочі і непохитної віри в те, що Могутній Господь здійснить те, про що Його неустанно просимо. Чи не наказав нам Христос просити і молитися? Чи не обіцяв нам сповнити наші довірливі прохання? Він же сказав: "Про­сіть, і дасться вам шукайте, і знайдете, стукайте, і відчиниться вам..." (Мт. 7,8) .

Та важливість молитви, зокрема літургічної, є ще й у тому, що в ній віруюча людина висловлює свою віру в об'явлені таїнства віри і своє глибоке розуміння самої істоти цілої Христової Церкви, а в ній і своєї рідної Церкви, як невідємної, повноцінної і в обряді, Літургії, церковному управлінні, традицією освяченій духовній спадщині самобутньої її частини. Літургічна молитва стає передвісником формулювань основних правд віри в "Символах-ісповідях віри" в минулих століттях. Літургічна молитва творить основу для таких же правно-канонічних формулювань, що стосуються самої Церкви. Тому я вдячний вам, що ви виявили свою зрілу християнську віру, коли молилися і молитеся "за Блаженнішого Патріярха Києво-Галицького і всієї Руси" у своїх Божих храмах, коли молилися так за нього на гробі св. Апостола Петра в 1975р. в часі Святого Року. Свою молитовну віру в завершення Повноти своєї Церкви маніфестували ви також співом, молитвою за Патріярха так само, як наш нарід молиться співом-молитвою і маніфестує свою вірність в єдність — "Боже, нам єдність подай", чи віру в завершення своїх змагань за Повноту волі, коли благає — "люд у кайданах, край у неволі, навіть молитись ворог не дасть... Боже, Великий, дай йому волю, дай йому долю, дай йому щастя, силу і вдасть..." Патріярхат, видіння вашої віруючої душі, стався для вас живою дійсністю! Таким він для вас залишиться в майбутньому! Бо, ще трохи, і Патріярх за якого молитеся переступить поріг туземного життя і не стане видимого символу й уосіблення Патріярхату в його особі. Та в вашій свідомості і вашому видінні остається жива і дійсна Українська Церква, увінчана патріяршим вінцем!

Тому заповітую вам: Моліться, як дотепер, за Патріярха Києво-Галицького і всієї Руси, безіменного і ще невідомого! Прийде час, коли Всемогучий Господь пошле його нашій Церкві й об'явить його ім'я! Але наш патріярхат ми вже маємо!



* * *

Разом зі змаганнями за Повноту життя нашої Церкви на началах патріярхального устрою тісно в'яжеться змагання за церковне з'єдинення українського народу. Душевно радію, коли бачу, що хоч ще церковне нез'єдинені в одній Церкви сини і дочки Українського народу, з хрестами на своїх плечах вже з'єдинені в Христі і в його терпіннях зближаються до себе, щоб привітати себе поцілунком миру й обнятись у братній любові! Висловлюючи цю радість, благаю вас усіх, а моє благання нехай буде моїм Заповітом: "Друг друга обіймім! Промовмо — Браття!" Ідіть слідами Сл. Б. Андрея, який ціле своє життя посвятив великій ідеї з'єдинення християн, ставши благовісником едности Христової Церкви! Ставайте всі в обороні прав Української Католицької Церкви, але бороніть права Української Православної Церкви, так само жорстоко знищеної чужим насиллям! Бороніть також інші християнські і релігійні громади на українській землі, всі бо вони позбавлені основної свободи сумління і віровизнавання та всі терплять за свою віру в Єдиного Бога!

Найближчими нам по вірі і крові є наші православні брати.^ Нас єднає традиція рідного християнства, спільні церковні і народні звичаї, спільна двотисячелітня культура! Нас єднає спільне змагання за самобутність рідної Церкви, за її Повноту, якої видимим знаком буде єдиний Патріярхат Української Церкви!

Всі ми, католики і православні, боремося за востання нашої Церкви і за її духовну силу в Україні і в країнах поселення наших вірних. І всі ми несемо важкий Господній хрест, ісповідуючи Христа! (Пор. Постанови Синоду — Благовісник, кн. 1-4, р. 1969, ст. 127) .

Ото ж заповітую вам усім: Моліться, працюйте і боріться за збереження християнської душі кожної людини українського роду і за весь Український нарід і просіть Всемогучого Бога, щоб Він допоміг нам завершити нашу тугу за єдністю і наші змагання за церковне з'єдинення у здвигненні Патріярхату Української Церкви!



* * *

Передчуваючи свою кончину, не можу не висловити свого гіркого душевного болю, що супроводжав мене впродовж мого перебування поза рідною Землею. Це біль задля браку єдности в нашому Єпископському зборі поза межами України. Брак єдности, неначе первородний гріх, який закрався до душ тих, що повинні бути світильниками. Він, цей гріх, неначе злодій, проліз звідсіль і в нашу Страдну Церкву на рідній Землі.

Брак почуття і розуміння єдности в основних питаннях життя Церкви і Народу, це наше нещастя, це наш споконвічний гріх!

Застановлявся я над причинами цього невідрадного явища: Це насамперед недостатня богословська освіта, виховання в чужих школах, впливи чужого оточення, незнання минулого своєї Церкви, якій покликані вони на вершинах служити... Гнилими овочами отого всього є легковаження всього, що наші діди і прадіди здобували і своїм трудом і жертвами, зневажування свого рідного, супроводжені погонею за почестями, жадобою влади, що так нагадує боротьбу за удільні князівства в часі занепаду Київської держави, і вкінці хиткість характерів, якої виявом стається вислужництво перед чужими і приземні поклони чужим богам!

Як Глава і Батько нашої Церкви старався я навчати й упоминати. Нераз як Батько закликав я до єдности благальними словами і як Глава нашої Церкви напоумлював рішучим твердим словом, коли треба було збудити приспане сумління і вказати на пастирську відповідальність за духовне стадо перед Богом і Церквою. Бо ж Єпископат повинен бути зразком однозгідности у правлінні Церкви і прикладом єдности в усіх ділянках церков­ного і народнього життя! Всі мої переживання з того приводу — зневаги, душевні рани, словом всі оці "стріли лукавого" — вам відомі. Вони не були легші, як у в'язницях і на засланнях. І переживав я їх так само болюче, як переживав переділе в'язничні тортури. Та сьогодні я дякую Всевишньому за те, що мене били в тюрмах і били на волі! Дякую йому за те, що мене били, а не величали раби!

Прощаю їм усім, бо й вони — тільки знаряддя в руках Всевишнього, що покликав мене і дав мені свою Благодать, бути в неволі і на волі в'язнем Христа ради!

Наш світлий попередник, Сл. Б. йосиф Венямин Рутський у своєму завіщанні натякає на цей самий гріх, брак єдности в єпископаті, згадує про спори, погоню за наживою, пастирську недбалість, у висліді чого взиває всіх владик до духовної згоди і ревної праці, благаючи їх: "Про єдину тільки річ прошу моїх Високопреосвященних Отців, руських Єпископів, то єсть щоби любов'ю Христа лучилися зі собою і зі своїм Митрополитом. Нехай словами і ділами потверджують, що узнають його за отця..."

Висловивши отут свій гіркий жаль і біль, яким сповнене моє серце, не бажав би нікому докоряти. Тому, Достойні і Дорогі Брати в Єпископському служінні, простіть мені, як і я Вам прощаю! Коли висловлюю свій гіркий біль, то цим бажаю Вас востаннє по батьківськи і по пастирськи напімнути і закликати: В єдності рятуйте нашу Церкву від загибелі і руїни! Нехай Ваша єдність, єдність всього єпископату Української Католицької Церкви, буде стимулом і надхнінням для всіх тих Пастирів, духовників і мирян, яких батьків і прадідів родила Церква-Мати, Київська Митрополія. На історичному шляху вони розгубились в різних країнах, серед різних народів і забули про матір, яка їх родила. Поможіть їм віднайти цю Матір!



* * *

"Сидячи на санях...", лечу думками до всіх моїх братів і сестер в Україні і на просторах цілого Радянського Союзу, до тих, що страждуть на волі, і до тих, що караються у в'язницях, тюрмах, в таборах непідсильної праці і в лагерах смерти... Між ними бачу нових борців, науковців, письменників, мистців, селян, робітників. Бачу між ними іскателів істини й оборонців справедливости. Чую їхній голос в обороні основних прав людини і людської спільноти. З подивом гляджу на них, як вони боронять своє українське слово, збагачують свою українську культуру, як усіма силами свого ума і серця рятують українську душу. І сострадаю з ними всіма, бо їх за те переслідують як злочинців.

Молюся за вас, мої Браття, і прошу Бога, щоб дав вам силу боронити природніх і Божих прав кожної людської істоти і спільноти. Благословлю вас як Глава Української Церкви, як Син Українського народу, як Ваш брат, Ваш Соузник і Сострадалець!



* * *

"Сидячи на санях...", отут на горбі Ватиканському, неначе на скелях острова Патмосу, на яких св. йоан Богослов, невільний виходець із рідної землі, задивився в своє видіння-одкровення...

Прислуховуюся до Голосу Господнього, що мовить: "Я-Альфа і Омеґа, початок і кінець, хто єсть і хто був і хто приходить, Вседержитель" (Одкр. 1,8 ) . І я, як колись йоан, "брат наш і спільник у скорботі й у царстві і в терпінні в Ісусі" (Одкр. 1,9 ) провіщаваю вам таємницю того, що бачу і що має наступити.

Бачу Церкви-дочки нашої української Церкви на різних континентах землі. Раз сяють вони як зорі, то знову блискотять як блукаючі вогники... Тому до них моє Слово.

До Церкви-дочки, найближчої до морозної Полярії кличу:

"Знаю твої діла, що ні зимний ти, ні гарячий. Якби ти зимний був, або гарячий!... Бо кажеш: Багатий я, і розбагатівся, і в нічому потреби не маю... То ж будь ревний і покайся" (Одкр. З, 15-17,19 ) .

Перед моїм зором виникає сусідня Церква-дочка в країні, що вітає пришелця монументом, символом свободи і місто-колиску свого родження і росту назвала "Братньою любов'ю". В ньому також колиска, де родилась і росла перша дочка української Церкви-Матері за морями. Благаю тебе гласом Господнім: Христос дав тобі "ключ Давидів, символ сили і влади ( пор. Іс.22,22-25; Одкр.3,7 ) ключі смерти й аду" (Одкр. 1,18 ) "знаю твої діла..." І всі пізнають, що я полюбив тебе; якщо ти збережеш "слово терпіння мого, то і я тебе збережу від години спокуси, що має прийти на вселенну..."(Пор. Одкр. 3,8-10 ) . Не спокушайся, отже, а будь оборонцем невільних і терплячих Твоєї Церкви-Матері! Будь живим свідком братолюбія!

На півдні бачу очима своєї душі молоду ще Церкву-дочку, на континенті, що його благословляє з приморської гори Спаситель-Христос. Благословляю і я тебе, смиренна, як твій праобраз, Церкво-дочко! Слухай Голосу Господнього, що несеться до тебе: "Знаю твоє горе і твою вбогість, а в тім ти багата... Будь вірна до смерти і дам тобі вінець життя (пор. Одкр. 2,9-10 ) .

З вдячністю мислю про Церкву-дочку на землі антиподів і в молитві передаю їй Голос Господній: "Знаю діла твої і любов, і віру і службу, і терпеливість твою..." (Одкр. 2,19 ) .

Ти, хоч за морями така далека, та вузлами духа і серця така близька до Церкви-Матері! Благословляю тебе і молю:

Витривай у вірі батьків, в любові до братів своїх, у служінні Церкві-Матері своїй! І нагородою для тебе нехай буде "зірка досвітня" (Одкр. 2,28 ) яку дасть тобі Господь.

З болістю у серці споглядаю на Церкву-дочку в Альбіоні. Не говоритиму вже до тебе більше, бо бачу свою кончину. Та коли голос мій, голос Глави Української Церкви не доходив до твоїх верхів і не зворушував їхнього сумління, тоді послухай голосу Того, "хто має меч двосічний гострий: Знаю де_живеш -^ - там, де трон сатани: І держиш ім'я моє, і не зрікся віри моєї... Але маю проти тебе трохи, бо там є у тебе ті, що держаться учення Валаама, який навчив Валака кинути камінь спотикання перед синами Ізраїля... Покайся, отже..." (Одкр. 2,12-14;16 ) .

Зі свого горба, неначе зі скелі Патмосу, гляджу на Церкву-дочку в країнах доокола мене, на старому континенті. Молюся за неї, яку розорюють кордони і розділюють заслони, а Голос Господній мовить до неї: "Знаю твої діла... Ніби жива, а мертва ти. Будь чуйною і укріплюй решту, що їй скоро померти, бо я не знайшов твої діла завершеними перед Богом моїм... Згадай, отже, як прийняв і слухав, збережи і слухай, збережи і покайся..." (Одкр. З, 1-3 ) .



* * *

І серед отих видінь, що виникають перед моїми очима, бачу престольний град Київ на моїй рідній Землі. На пращання мовлю до нього словами Одкровення: "Знаю діла твої і труд твій і терпеливість твою, і що не можеш переносити злих; і ти випробував тих, що звуть себе апостолами, а не є ними, і знайшов їх ложними: І терпеливість маєш, і страдав ради імени мого, і не знемігся..."(Одкр. 2,2-3). То ж голос Господній звістує тобі: "Здвигну світильник твій..." ( Одкр. 2,5) . А я, твій Син, пращаю тебе: "Світися, світися", наш Єрусалиме, і востанеш у древній славі твоїй!

Оце моє видіння, Дороге моє Духовне стадо, переповідаю вам і передаю вам як Напуття у вашому паломничанні!



* * *

Не був би я люблячим батьком і добрим пастирем, якщо б призабув своїх найближчих трудівників. Це ті духовні отці, монахи і сестри-монахині, які впродовж мого перебування на оцьому римському острові творили мою духовну родину. Вони слухали мене, як батька, вони трудилися разом зо мною, вони служили мені, їхньому Пастиреві, своїм знанням, своєю невтомною працею, вони молилися за мене і разом зо мною, вони огортали мене своєю любов'ю; вони помагали мені і клопоталися за мене, _коли я знемігся на старості літ. Вони ділили зі мною мою радість і мій біль, вони помагали мені нести важкий хрест В'язня Христа ради! Зі щирого батьківського серця дякую вам і благословляю вас своєю немічною десницею! І молю Всемогучого Бога, в Тройці Святій єдиного, щоб Дух Святий вас освячував і просвічував, зберігав і окрилював у вірному служінні своїй рідній Українській Церкві!



* * *

Поховайте мене в нашому Патріяршому Соборі Святої Софії, а як воплотиться наше видіння і востане на волі наша Свята Церква і наш Український Нарід, занесіть мою домовину, в якій спочину, на рідну Українську Землю і покладіть її у храмі Святого Юра у Львові, біля гробниці Слуги Божого Андрея. Вмираю і відходжу з цього світу, як той, кого він, Сл. Б. Митрополит Андрей, Глава нашої Церкви, властю своєю покликав на Екзарха Великої України. Якщо такою буде воля Божа і бажання Українського Божого люду, складіть мою домовину в підземеллях оновленого Собору Святої Софії. В підземеллях Київської тюрми мене довгими роками мучили, коли я був живим, в підземельній гробниці оновленого Собору Святої Софії Київської спокійно спочив би я, бувши плоттю вмерлим!



* * *

Поховайте Браття і Діти мої, та "кріпіться в Господі і в силі кріпости Його. Зодягніться в усе оружжя Боже, щоб ви могли стати супротив хитрощів диявольських. Бо наша боротьба не є проти крови і плоті, але проти начальств і властей, проти правителів тьми віку цього, проти піднебесних духів злоби. Ради цього прийміть усе оружжя Боже, щоб ви змогли противитися в день лютий і, все довершивши, встояти. Станьте, отже, опоясавши бедра ваші істиною і зодягнувшися в броню правди, й. обувши ноги в готовість благовістування миру. А над усе, прийнявши щит віри, в якім зможете вгасити всі стріли лукавого. І прийміть шолом спасення, і меч духовний, що є Глагол Божий!" (Еф. 6,10-17 ) .



* * *

"Сидячи на санях на дорозі в далечінь..." молитву мовлю до нашої Небесної Заступниці і Владичиці, Богородиці — Приснодіви: Прийми під свій Могутній Покров нашу Українську Церкву і наш Український Нарід!

Благодать Господа Нашого Ісуса Христа, і любов Бога і Отця, і причастя Святого Духа нехай буде з усіма вами! Амінь!

Смиренний ЙОСИФ
Патріярх

[/i][/b]

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 15 жовтня 2008, 18:15

Це заповіт дійсно святої людини, батька Церкви, сина українського народу, мученика за віру, пророка...

oremus
дописувач
дописувач
Повідомлень: 97
З нами з: 11 вересня 2008, 20:02

Повідомлення oremus » 16 жовтня 2008, 14:00

Олюнька писав:Це заповіт дійсно святої людини, батька Церкви, сина українського народу, мученика за віру, пророка...

Дякую. Я такої ж думки..Хотілось би, щоб звернули увагу на перестороги Патріарха наші владики і були б в єдності у справах, котрі захищають інтереси Церкви.Потрібно читати і читати і не тільки очима.

Аватар користувача
Олюнька
старець
старець
Повідомлень: 1445
З нами з: 23 січня 2008, 10:42
Звідки: Львів
Контактна інформація:

Повідомлення Олюнька » 18 жовтня 2008, 19:49

oremus писав:Потрібно читати і читати і не тільки очима.


Просто почитати - це нічого не дасть, потрібно ще діяти згідно з своїми переконаннями.

Analituk2
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 01 грудня 2008, 19:00

Патріарх Йосиф Сліпий

Повідомлення Analituk2 » 18 лютого 2009, 20:27

Ne Robit sobi Idola
ЛЬВІВ — До 117 річниці від дня народження Патріарха УГКЦ Йосифа Сліпого у Львові відбудуться просвітницькі акції, щоб розкрити львів’янам феномен постаті великого українця та поборника української незалежності. Вже кілька років поспіль ЛКО «Молодий народний рух» вшановує пам'ять Патріарха різноманітними заходами, залучаючи до них молодіжні християнські організації, місцеві органи влади, семінарію Святого Духа, учнівську та студентську молодь Львівщини.

Місяць лютий, сімнадцятого числа якого виповнилася 117 — а річниця від дня народження українського духовного наставника, стали називати місяцем пам'яті Йосифа Сліпого. За повідомленням прес-служби Львівської міської ради, цього року серед заходів до 117 — ліття народження Патріарха відбудеться наукова конференція, організаторами якої є ЛОО «Українська Молодь —Христові». Готується до друку новий варіант буклету з життєвим та творчим шляхом Йосифа Сліпого. Триває робота над плакатами з зображенням наставника у молоді роки, які розміщуватимуть на бігбордах та сітілайтах. Підготовлено матеріали для вищих навчальних закладів та шкіл області для ознайомлення учнівської та студентської молоді з біографією великого українця й скеровано листи до влади, з проханням включити до освітньої програми вивчення феномену постаті Йосифа Сліпого.

Як повідомив голова Патріаршої комісії у справах молоді УГКЦ о. Ростислав Пендюк, постать Патріарха є своєрідним відображенням біографії української нації, її шляху, «хресної дороги» в боротьбі за незалежність.

«Йосиф Сліпий є відображенням ментального світу українців, його генетичного коду. Це голос нації, її символ. Його образ чистий, зрозумілий та близький кожному з нас, він дає наснагу до боротьби за вічні цінності нашого народу, в основі яких Бог та Україна», —прокоментував значення постаті Йосифа Сліпого студентський капелан Тарас Грем.

Як зазначив голова ЛКО «Молодий народний рух» Валерій Веремчук, головним лейтмотивом цьогорічних наочних матеріалів, які розповсюджуватимуть серед учнівства та студентства, є юний образ Йосифа Сліпого, його дороговкази та діяльність в молоді роки.
«Ми залучили різні структури до організації свята – від молодіжних громадських організацій, до вищих навчальних закладів та церков. Нам допомагають семінаристи Семінарії Святого Духа, які проводитимуть виховні заходи у школах, викладачі Українського католицького університету, які допомогли відібрати матеріал для наших буклетів. Маємо намір організувати показ на Державному телебаченні одного з відкритих уроків, присвячених Патріарху та запропонувати «12 каналу» підготувати програму за участю молодіжних лідерів та священнослужителів, щоб якнайкраще розглянути постать Йосифа Сліпого», — розповів Валерій Веремчук.

Біографічна довідка Патріарха Йосифа (Сліпого):
17 лютого 1892 р. — народився в с. Заздрість Теребовлянського повіту на Тернопільщині.
1911 р. — вступив до Львівської Греко-Католицької Духовної Семінарії.
30 вересня 1917 р. — отримав свячення з рук Митрополита Андрея (Шептицького) в Уневі.
Вивчав англійську, італійську, німецьку, польську, російську та французьку мови.
1926 р. — номінований на ректора Духовної семінарії.
10 квітня в 1945 р. — арештований НКВД.
1957 р. — з нагоди 40 — ліття священства Папа Пій ХІІ надіслав привітання митрополитові на заслання. Лист не дійшов, але він і конфіскований рукопис “Історії“ стали причиною нового арешту. Йосифа (Сліпого) відвезли до Єнісейська, згодом до Красноярська, потім до Києва.
Жовтень 1961 р. — Верховний суд визнав Йосифа (Сліпого) за особливо небезпечного злочинця — рецидивіста і відправив до Мордовії. Табір у Мордовії, пос. Явас. Туди прибув хворий на запалення легенів.
26 січня 1963 р. — звільнений за клопотанням Папи Іоана ХХІІІ та президента США Джона Кеннеді.
1968 — 1973 рр. — відвідини українських вірних на поселеннях з метою нав'язати з ними євхаристійне спілкування та пожвавити церковно — релігійне життя: Канада, США, Колумбія, Венесуела, Перу, Аргентина, Парагвай, Бразилія, Австралія, Нова Зеландія, Німеччина, Іспанія, Португалія, Англія, Франція, Австрія, Індія, Мальта (всього 14 країн).
7 вересня 1984 р. — Патріарх Української Греко-Католицької Церкви, кардинал Йосиф (Сліпий) помирає.
17 квітня 1991 р. — реабілітований посмертно.
27 серпня 1992 р. (через 47 років) — його тлінні останки повернулися в Україну. Похований у крипті собору Св. Юра у Львові.


http://www.city-adm.lviv.ua/view/a,5,4359.html

CIKAWA DUMKA,CUTATY Z FORUMU RISU:

Головне: не робіть з людини ідола!

Йосиф Сліпий - насправді дуже контраверсійна особистість. З одного боку - безперечно позитивна, героїчна, а з іншого - ...хай простить мене Бог, дуже ганебна!

Це він розсварив українську діаспору, спровокував конфлікти між українцями в Англії, рукополагав єпископів (в тому числі Любомира Гузаря) без дозволу святого престолу, звичайно можна знайти всьому цьогму оправдання.

Кардинал Сліпий хотів бути не просто патріархом, а папою (!) Української Церкви!

От Андрей Шептицький дійсно був аристократом, а Сліпий на жаль свого селянського походження (української ментальности: моє рідне село!) так і не позбувся!

Це звичайно думки своєрідні.

Але ідея: НЕ РОБІТЬ СОБІ ІДОЛА! Так як зробили з Ющенка чи з Обами!

Аватар користувача
Anatolij
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 186
З нами з: 07 грудня 2008, 20:13
Звідки: Kalush
Контактна інформація:

Повідомлення Anatolij » 18 лютого 2009, 22:18

Цікаво, а Мойсей для євреїв був ідолом? :P
А щодо думок, так вони і справді "своєрідні" %)

Vasyl
дописувач
дописувач
Повідомлень: 127
З нами з: 26 січня 2009, 18:04

Re: Ne Robit sobi Idola

Повідомлення Vasyl » 18 лютого 2009, 22:34

Analituk2 писав:ЛЬВІВ — До 117 річниці від дня народження Патріарха УГКЦ Йосифа Сліпого ...

============================================


***26 січня 1963 р. — звільнений за клопотанням Папи Іоана ХХІІІ та президента США Джона Кеннеді****


Ось це фактик вельми цікавий! Вам не здається? Що було потім?
Що він писав, що говорив, що робив - ми насправді про це дуже мало знаємо...Кого ще відпустили "за клопотанням"7 Чим керувалися п. Хрущов і ко? Чому вони раптом так полюбили Кеннеді та Ронкаллі? багато запитань?


***Кардинал Сліпий хотів бути не просто патріархом, а папою (!) Української Церкви****

Ви можете підтвердити таке двердження? ЦЕ серйозно!

Vasyl
дописувач
дописувач
Повідомлень: 127
З нами з: 26 січня 2009, 18:04

Re: Ne Robit sobi Idola

Повідомлення Vasyl » 18 лютого 2009, 22:38

Analituk2 писав:ЛЬВІВ — До 117 річниці від дня народження Патріарха УГКЦ Йосифа Сліпого ...


==========================================

****Йосиф Сліпий є відображенням ментального світу українців, його генетичного коду. Це голос нації, її символ. Його образ чистий, зрозумілий та близький кожному з нас, він дає наснагу до боротьби за вічні цінності нашого народу, в основі яких Бог та Україна****

Ви тільки почитайте яку ахінею несуть тепер батюшки з амвонів! "ВІчні цінності! Бог іУкраїна!" "Генетичний код" добре хоч не Да Вінчіі! "Голос нації"


***Його образ чистий, зрозумілий та близький кожному з нас*** Цей стиль видать батюшка засвоїв ще коли був у піонерській організації ім, В.І. Лєніна.


БІДНА МОЯ НАЦІЯ, любі друзі!

Justyn
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 236
З нами з: 06 травня 2006, 15:13

Повідомлення Justyn » 19 лютого 2009, 00:34

Шановний Пане Analituk2, скажіть будь-ласка, а звідки Ви черпаєте інформацію про яку пишете і який критерій оцінки історії Ви застосовуєте?

Analituk2
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 01 грудня 2008, 19:00

Justynowi

Повідомлення Analituk2 » 19 лютого 2009, 08:46

Otche Justyne, w danomu wypadku z Wamy shanowanoho RISU...a takorh z inshych drherel, pro jaki wrhe pysaw...z opowidej swidkiw itd.os wam shche odna cytata, dlia rozdumiw....

Перше: УГКЦ в діаспорі носить назву УКЦ.

Ах, шановний Тарасе, якщо б Вам довелось підняти україномовну пресу тих часів. ("Америка", "Свобода" та ін.) Це просто ганьба!

Українські миряни настільки себе дискредитували, що навіть соромно згадувати! Зайвий раз показали свою незрілість! Одного разу навіть вони не дозволили єпископові відслужити святу Літургію на Різдво, через те, що єпископ (Августин Горняк) не хотів титулувати Блаженнішого Йосифа патріархом! Так і не відбулося на Різдво богослужіння! Тільки колядували і вигукували всілякі непристойності! У Філадельфії була комедія коли патріархальники співали "вічная пам'ять" нововисвяченим єпископам. А Йосиф Сліпий на це мовчав. Не осудив такі неподобства! Про це писала також англомовна преса США і Канади. Тут люди показали, що для них власні амбіції стоять вище від святих тайн, зокрема від тайни священства і послуху церковним властям.

А що хіба ІІ Ватиканський Собор каже не слухати Римського Архієрея?! Я такого в його матеріалах не знайшов.

Я поважаю отців Василіан і їхню позицію з приводу цих проблем. А стосовно кардинала Вишинського згоден. Це просто окрема тема.

Треба вислухати і іншу сторону! Подивитись на другий бік медалі! :)

Justyn
постійний дописувач
постійний дописувач
Повідомлень: 236
З нами з: 06 травня 2006, 15:13

Повідомлення Justyn » 19 лютого 2009, 12:35

Послухайте, але, надіюсь, Ви дуже добре розумієте, що якщо базуватись на дописах з форумів чи розповідях свідків, то можна далеко відбігти від правди та реальності. Якраз цей період є дуже добре задокументований у Архіві Патріарха Йосифа в Римі. Я вже сам дуже чекаю на те, коли розпочнеться упорядкування і опрацювання окремих гострих тем тієї доби, які потребуються документального вивчення. Тому, раджу і Вам так само так поспішно не піднімати поважні теми і вирішувати їх таким способом.

Analituk2
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 01 грудня 2008, 19:00

JUSTYNOWI

Повідомлення Analituk2 » 19 лютого 2009, 17:24

Chekatymu z welykym neterpinniam na Washi perebrani, widredahowani "dokumenty" pro podij cych dniw....a wam porada morhe prosto u Archywy Watykanu zahliante....tam bahato choho dowidajetes...
os znajshow shche odnu cikawu dumku....


***Та якби не всілякі ватиканські москвофіли, то ми би вже давно були патріархальною Церквою, як і личить!

Маймо почуття власної гідності! **** CYTATA POPEREDNIOHO DOPYSUWACHA, wnuzu pojasnennia
Україна як завжди: має двох гетьманів і одного самозваного. На цей раз маємо в Україні ДВОХ САМОЗВАНИХ ПАТРІАРХІВ, одни з яких простий мирянин (Денисенко).Може десь ще й самопроголосилося пару патріархів - ще не знаю....

Чекайте, а де ж ваша ПОКОРА ЦЕРКОВНИМ ВЛАДАМ? Як Рим не дав Патріархату, то його немає! Звідки ця Філаретівшина? Від духу власної гідності? Та була б гідність був би і патріархат! З боку краще видно.

Коли вас з церковного амвону повчають порушувати Першу Божу Заповідь то мовчите у тряпочку і понуро кажете, що вища мудрість у покорі церковним владам, і коли з церкви роблять кабак - "видать там на верху краще знають як воно має бути", а от коли доходить до свого "я" о! тут нам і Рим ні до чого! Кісткою в горлі нам той Рим! А що нам Рим - ми уже не "з Благословіння Римського Престолу" а вже "у Сопричасті"! МИ НАРАВНЄ! Біда коли домінуючим настроєм у Церкві стає ШАРІКОВЩИНА : "Ми свойо право імєєм!" А борючись за рівні права тим самим тільки підтверджуєте свою ущербність і глуху провінційність!Поважні люди дивляться й мовчать. Який Патріахат?? Галицький? На три області?...
ВЛАСНА ГІДНІСТЬ! Ото й хіба що і нічого більше!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 23 лютого 2009, 11:36

До ідолів (справжніх моляться по-язичницьки. Носять їхні зображення при собі тощо. Маємо вже Леніна, Сталіна інших кумирів минулого та сучасності...

Думаю, що тимчасове вшанування чисто по-людськи Кир Йосифа Сліпого попри все... далеке від ідолопоклонництва. Але кожному своє. Дійсність має різні кути зору. А його стійкість у вірі, незламність волі через багатолітні поневіряння по тюрмах справді гідна подиву. Це було немовби тривале мучеництво, особливо моральне. Навряд чи "Аналітик" так би до кінця витримав...8)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Analituk2
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 01 грудня 2008, 19:00

Widpowid Panu mm82

Повідомлення Analituk2 » 23 лютого 2009, 17:00

Widnosno muchenyctwa korhnoj osoby zokrema...to wybachte ne wam wyrishuwaty...korhe nese swij chrest nashoden u swij sposib, muchenyctwo, strarhdannia itp. i tilky Wsewyshnij Hospod znaje, jakyj komu winec w Carstwi nebesnomu bude...ale wy mm 82 jak zawrhdy ne morhete bez toho shchob perejty na osobyste...shukaty skalku w oci blyrhnioho ne bachychy kolody w sebe...
My rh u cij temi obhoworiujemo publichni, widomi naukowomu switu, duchewenstwu ...wchynky, diajalnist Kyr J. Slipoho, a same naslidky joho dijalnosti jak Kemanycha Cerkwy...i ce je namoju dumku normalna rich...oskilky Katolyckij Cerkwi ce je prytamanne...analizuwaty pid istorychynm kutom, dijalnist Pap, Epyskopiw ta inshych znamenytostej u formi knyrhok, dopowidej i tak dali...
Skladajetsia wrarhennia shcho Wy napewno taky sobi zrobyly idola...oskilky nawit krytychnoho slowa ne morhete spryjniaty shchodo ciejj osoby...wchora perehliadaw naukowu praciu pro Kard.John Henry Newmann.... win stane skoro napewno swiatym..ale osobysto jak liudyna ne bojawsia krytyky(docilnoj i slushnoj) ni jak liudyna, jak dushpastyr, jak wid Anglikaniw (spochatku joho Cerkwy), tak i wid Katolykiw (koly nawernuwsia u Lono Chrystowoj Cerkwy....

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Widpowid Panu mm82

Повідомлення o.Mykil » 23 лютого 2009, 20:27

Analituk2 писав:Widnosno muchenyctwa korhnoj osoby zokrema...to wybachte ne wam wyrishuwaty...korhe nese swij chrest nashoden u swij sposib, muchenyctwo, strarhdannia itp. i tilky Wsewyshnij Hospod znaje, jakyj komu winec w Carstwi nebesnomu bude...ale wy mm 82 jak zawrhdy ne morhete bez toho shchob perejty na osobyste...shukaty skalku w oci blyrhnioho ne bachychy kolody w sebe...
My rh u cij temi obhoworiujemo publichni, widomi naukowomu switu, duchewenstwu ...wchynky, diajalnist Kyr J. Slipoho, a same naslidky joho dijalnosti jak Kemanycha Cerkwy...i ce je namoju dumku normalna rich...oskilky Katolyckij Cerkwi ce je prytamanne...analizuwaty pid istorychynm kutom, dijalnist Pap, Epyskopiw ta inshych znamenytostej u formi knyrhok, dopowidej i tak dali...
Skladajetsia wrarhennia shcho Wy napewno taky sobi zrobyly idola...oskilky nawit krytychnoho slowa ne morhete spryjniaty shchodo ciejj osoby...wchora perehliadaw naukowu praciu pro Kard.John Henry Newmann.... win stane skoro napewno swiatym..ale osobysto jak liudyna ne bojawsia krytyky(docilnoj i slushnoj) ni jak liudyna, jak dushpastyr, jak wid Anglikaniw (spochatku joho Cerkwy), tak i wid Katolykiw (koly nawernuwsia u Lono Chrystowoj Cerkwy....



По-моєму, тут раніше вже блокували саме Аналітика... За що - знає... Чи, може, ні???

Якщо чесно, то тема замітки є не цілком наукова, а провокативна, принижує особу Йосифа Сліпого... Як на мене. До чого тут ідолопоклонство? Не варто мішати одне з іншим.

Звичайно, ніхто не без гріха, ні я, ні ви, ні... Але з вами я тільки ось-ось тут "зустрівся" майже віч-на-віч. Але читав ваші дописи цікаві і... 8)

Так що, дивімося більше на себе. А на "особи" віртуальні тут переходять часто, на жаль і на щастя, особи живі. Часами через різні варіації-провокації.
До речі, мені від діяльності Кир Йосифа ні холодно, ні тепло. Мені ці всі "патріархальні" його справи не цілком до вподоби, але пригадую собі, що колишній стародавній правитель Солон завів був серед населення закон, що про померлих говориться або добре, або нічого... Та жаль, ми часто прогрішаємося цим, сильно все "аналізуючи"... Більше тиснем на саму особу...


Не цілком ви правильно проаналізували, бо не завжди "переходжу" на особу, спілкуючись з особою немовби через ширму... Бувають і винятки. Читайте мої дописи уважніше. Часом не важко кирилицею?:)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Analituk2
новик
новик
Повідомлень: 10
З нами з: 01 грудня 2008, 19:00

Dlia mm82

Повідомлення Analituk2 » 23 лютого 2009, 22:25

Widnosno pysannia kyrylyceju...to takorh wrhe pojasniuwaw, chytajte dopysy...
A os za shcho buly tak zwani "poperedrhennia"to naprawdu i sam ne rozumiu..zdajetsia nikoho osobysto ne obrarhaw...tilky dekomu shchyra dumka z "moderatoriw" ne podobajetsia, chy to ne je modna...chy z politychnoj "konjuktury" ne wyhidna...
Jakshcho Wam "patriarchalna" sprawa wseodno...to proshcho wzahali z Wmy do cijej temy howoryty,a tochnishe pro wplyw osoby Kyr Slipoho u cij dilainci...a ciulliu buly pochytaty wlasne jak inshi bachat joho dijalnist...i hadaju nichoho strashnoho abo pohanoho w ciomu nema...morhe shchos i pozytywne pobachat, a morhe ni...bo chomus karhut na pomylkach wchatsia... a my ot rhywemo w suchasnosti...ale robymo ti sami durnyci, shcho robyly nashi predky...

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 27 лютого 2009, 14:44

Можливо хтось знає, де в інтернеті можна скачати документальний фільм про Йосифа Сліпого, він має 2 частини і називається "Патріарх".

А ще, можливо хтось може підказати інтернет-ресурси, які містять фотографії та іншу інформацію про Йосифа Сліпого. Буду дуже вдячна!

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Re: Dlia mm82

Повідомлення o.Mykil » 28 лютого 2009, 14:42

Analituk2 писав: a ciulliu buly pochytaty wlasne jak inshi bachat joho dijalnist...i hadaju nichoho strashnoho abo pohanoho w ciomu nema...morhe shchos i pozytywne pobachat, a morhe ni...bo chomus karhut na pomylkach wchatsia... a my ot rhywemo w suchasnosti...ale robymo ti sami durnyci, shcho robyly nashi predky...



Не знаю наскільки це так, але мені казали, що коли невизнаний Римом Партріярх Йосиф, приїжджав колись, наприклад, до Канади, то мусіли люди ховати перед ним статуї, бо він начебто не любив "латинське". І ще чув, що, будучи в Римі, він гримав перед Папою рукою по столі, щоб той надав УГКЦ статусу Патріаршої Церкви... :shock:

І твердив Кир Йосиф Сліпий: "Доки живу я, доти живе Церква". Цікаве висловлювання. Немовби й точно був "Папою України, її Церкви". :)
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 28 лютого 2009, 15:01

Святий Йосиф Сліпий випросив у Господа Бога дозволу промовити до всіх нас через вибрану Божу дитину - Божу Служницю у Місці З’яви Матінки Божої у Тернополі. Це Послання можна прочитати тут:

http://www.faithful-remnant.org.ua/?pag ... nsultid=68

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 28 лютого 2009, 15:31

Ira писав:Святий Йосиф Сліпий випросив у Господа Бога дозволу промовити до всіх нас через вибрану Божу дитину - Божу Служницю у Місці З’яви Матінки Божої у Тернополі. Це Послання можна прочитати тут:

http://www.faithful-remnant.org.ua/?pag ... nsultid=68



А ХРИСТОВА ЦЕРКВА ЦЕ ПІДТВЕРДИЛА???
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 02 березня 2009, 10:08

Гм... то для вас авторитетом є цей сайт..? Сайт взагалі невідомого походження? Хто його автори? Чому бояться сказати хто вони є? „Традиціоналісти”..? „Православні”..?

Для мене авторитетом у питаннях Віри є Папа, який ніколи не поведе у заблуд своє стадо, бо є керований Духом Святим і знає Правду Божу.

Xrystia
дописувач
дописувач
Повідомлень: 72
З нами з: 24 листопада 2008, 20:38
Звідки: Neapol'

Повідомлення Xrystia » 05 березня 2009, 17:55

Ira писав:Святий Йосиф Сліпий випросив у Господа Бога дозволу промовити до всіх нас через вибрану Божу дитину - Божу Служницю у Місці З’яви Матінки Божої у Тернополі. Це Послання можна прочитати тут:

ja sama z Ternopolja, i ce re4ennja mene vrazulo :o
Vidkolu Slipuu - svjatuu???tyt prosto... tru miwka gre4anoi kawi, vuba4te?
zgidno taksty na zaznaeniu vamu adresi pro svoju svjatist' zazna4uv sam Patriarx? :shock:
Ny, i jak vu mowete v ceu 4as govorutu pro Papy jak avtorutet?!!
"Jakwo y vas v dywi mur,vu vsjudu vdoma!I vsjudu vil'nuu!Bo tou,xto ne mae mury,dywe zalewnuu,adwe palae bawannjam robutu zlo.Krawe vuprominjuvatu dobro."L.Hyzar

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 05 березня 2009, 18:51

ви мене дивуєте... виходить, що якщо не було процесу беатифікації і Папа не проголосив Святого, то значить в Небі він ще не є Святий? Так?
Та ні, в Бога все по іншому. Є дуже багато таких Святих, яких ми на землі навіть не знаємо, а вони великі Святі, і можуть випросити великі Ласки для нас...

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 05 березня 2009, 18:57

Ви як хочете, а для мене і Йосиф Сліпий і Андрей Шептицький і о.Порфирій і Степанко Навроцький та багато інших є СВЯТИМИ, за посередництвом яких я молюся щодня і я не буду чекати поки їх проголосять Святими, тай хто зна, чи ще ми цього дочекаємося... :(

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 06 березня 2009, 09:27

Ira писав:Ви як хочете, а для мене і Йосиф Сліпий і Андрей Шептицький і о.Порфирій і Степанко Навроцький та багато інших є СВЯТИМИ, за посередництвом яких я молюся щодня і я не буду чекати поки їх проголосять Святими, тай хто зна, чи ще ми цього дочекаємося... :(



Не варто спішити поперед батька... Слідуйте найперше за голосом Церкви Христа, а не за голосом невідомо кого...
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
ShMariam
Модератор
Модератор
Повідомлень: 4653
З нами з: 06 грудня 2008, 14:08
Звідки: Львів

Повідомлення ShMariam » 06 березня 2009, 09:43

Ira написав:
Святий Йосиф Сліпий випросив у Господа Бога дозволу промовити до всіх нас через вибрану Божу дитину - Божу Служницю у Місці З’яви Матінки Божої у Тернополі. Це Послання можна прочитати тут:

http://www.faithful-remnant.org.ua/?pag ... nsultid=68


То є той самий цікавий сайт, де є "символ увірування", що проголошує Діву Марію рівну Святій Тройці та інші єресі?

Аватар користувача
o.Mykil
старець
старець
Повідомлень: 3456
З нами з: 11 вересня 2008, 10:57
Звідки: Galicia
Контактна інформація:

Повідомлення o.Mykil » 06 березня 2009, 10:14

ShMariam писав:То є той самий цікавий сайт, де є "символ увірування", що проголошує Діву Марію рівну Святій Тройці та інші єресі?



Ніби той... Кажуть, що це пахне сектою... Ще тут є згадка про цей ресурсик http://traducionalist.at.ua/index/0-58

Вони себе починають ставити понад Церкву, її офіційне християнське вчення!

Діва Марія є наче четверта особа Бога...
Посадім любові квіти
На життєвій ниві:
Хоче всіх Господь зустріти
На шляху правдивім!

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 06 березня 2009, 12:10

mmm82 писав:Кажуть, що це пахне сектою... Ще тут є згадка про цей ресурсик http://traducionalist.at.ua/index/0-58

а ви ще довго будете на той сайт посилатися??? Підозрюю, що то є можливо "ковпаківці", які Папою є екскомуніковані!

Аватар користувача
Ira
активний учасник
активний учасник
Повідомлень: 345
З нами з: 20 серпня 2007, 17:21
Контактна інформація:

Повідомлення Ira » 06 березня 2009, 12:11

А щодо З’яви Діви Марії на Україні то не варто так спішити з висновками на рахунок секти.... адже ви не знаєте, як відноситься Папа як глава Святої Церкви до Об’явлень Марії.. (бо не хочете знати)... чи він можливо заперечив їх? Чи визнав фальшивими? То чому ж ви їх такими визнали?
mmm82 писав: Діва Марія є наче четверта особа Бога...

я вже справді стомилася писати, що Діву Марію ніхто і не вважає за четверту особу Божу...


Повернутись до “Католицька Церква”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 4 гостей