Just_me писав:Мені це видається "надмірною побожністю",

При тому, на розваги витрачаю більшу частину доби, що сповідалася останній раз півроку тому .....


Модератори: Just_me, viter, Artur, ihor
Just_me писав:Мені це видається "надмірною побожністю",
ShMariam писав:Набридло притворятися святою поряд з вами всіма святими...
ShMariam писав:При тому, на розваги витрачаю більшу частину доби, що сповідалася останній раз півроку тому і бажання такого не відчуваю. Знаю, Олю, що жорстоко, але мені байдуже! Набридло притворятися святою поряд з вами всіма святими...
andrey s. писав:Бардак
frater Vitalianus писав:Воно то добре, коли ми повні віри є. Однак, коли від віри переходимо до фанатизму, то починаємо творити різні дивацтва в церкві: миряни під час херувимської пісні підносять руки як архиєреї, потім клякають на вході перед хлібом і вином, б"ють якісь поклони незрозумілі, клякають вкінці служби на благословення як римо-католики. От тому і є традиція, от тому має бути саме так, а не інакше. Саме тому священик має молитися правило з часослова, а не вервичку, хоча те й інше є молитва. Бо коли всі чинять в церкві однозгідно, то молитва йде добре, а коли чинять дивацтва - відволікає.
Так, саме гордість не дозволяє людям слухати голосу пастиря, який вчить людей. А люди все-одно роблять по-своєму.
frater Vitalianus писав:Однак, все більше спостерігамо руйнування обряду, а ніж молитовне переживання Бога. Що казати, коли є наочний приклад - молитвослов-василіянка - приклад руйнування обрядової спадщини.
frater Vitalianus писав:З молитвослова тільки й користі, що перекладено богослуження на укр. мову, а і ншому - то цілий молитвослов - сіно-солома. Так так все викривлено, поспрощувано і перемішано, що вже нема куди далі. Та взагалі нащо монахам щось скорочувати у богослуженнях??? Хіба що вони такі зайняті, що не мають часу і на молитву. Оце скоротили: аж три псалми треба розділити на дні в тижні, замість брати тропар на Утрені двійчі, беруть один раз. А нащо повторювати? Але коли моляться вервичку, то повторюють Богородице Діво 50 раз, а три псалми помолитися не можуть. Я не якийсь противник василіян, віддають честь за їхню величезну працю на ниві Христовій, однак їхнього літургійного життя не сприймаю категорично.
А щодо латинський практик оо. Василіян: хіба наша східна духовність така бідна, щоб нам треба щось запозичувати?? Наші богослуження (чи то Вечірня чи то Утреня) мають глибокий зміст і в буквальному значенні просякнуті богослов"ям. Людина, яка вдумливо молилась цими текстами була б найкращим богословом і не потребувала навчання на теологічних факультетах. Ми маємо багату свою спадщину, а ми все щось запозичаємо, та й то не найкраще.
А щодо розвитку обрядів скажу: бачив златинізованих греко-католиків, але не бачив зправославлених римо-католиків.
frater Vitalianus писав:З молитвослова тільки й користі, що перекладено богослуження на укр. мову, а в іншому - то цілий молитвослов - сіно-солома. Так так все викривлено, поспрощувано і перемішано, що вже нема куди далі. Та взагалі нащо монахам щось скорочувати у богослуженнях??? Хіба що вони такі зайняті, що не мають часу і на молитву. Оце скоротили: аж три псалми треба розділити на дні в тижні, замість брати тропар на Утрені двічі, беруть один раз. А нащо повторювати? Але коли моляться вервичку, то повторюють Богородице Діво 50 раз, а три псалми помолитися не можуть. Я не якийсь противник василіян, віддаю їм честь за їхню величезну працю на ниві Христовій, однак їхнього літургійного життя не сприймаю категорично.
.
frater Vitalianus писав:...Однак варто пригадати, що основним покликанням монаха є молитва...
frater Vitalianus писав:А щодо скорочень богослужень скажу: тому вони й занепадають, бо ніхто більше не бачить їхньої краси, але лише якісь кавалки.
Кого не влаштовують "скоромовки", - хай йдуть до інших храмів. Просто є люди, які ходять на роботу, навчання, мають дітей, домашні обов'язки і не можуть, при всьому бажанні, півдня сидіти в церкві. А так можна зранку перед роботою, так між іншим, піти на читану Службу Божу, не занедбуючи своїх обов'язків.frater Vitalianus писав:Багатьох вірних нашої Церкви не влаштовують оті богослужіння скоромовки. А ми все: аби швидше, аби коротше, мотивуючи це що вірним це зручніше. В Церкві не має бути зручно, Церква - це не місце комфорту.
frater Vitalianus писав:А нащо влаштовувати сміховинні читані Служби Божі, якщо співана займає той самий час. Не думаю, що через молитву можна занедбати свої обов"язки. Молитви забагато не буває.
frater Vitalianus писав:Не думаю, що через молитву можна занедбати свої обов"язки. Молитви забагато не буває.
frater Vitalianus писав:Щодо різновидів молитви (катех., проповідь): чи може, до прикаладу, харитативна діяльність замінити священику читання часослова. Ні! Якщо священик буде так чинити, то врешті-решт погубить себе. І митропилит Андрей Ш. власне часто тпро це пригадував про це. А ми собі тепер повинаходили концепції заміни молитви іншою діяльністю. Першим обов"язком священика є служіння в храмі, а не харитативна діяльність.
ShMariam писав:frater Vitalianus писав:А нащо влаштовувати сміховинні читані Служби Божі, якщо співана займає той самий час. Не думаю, що через молитву можна занедбати свої обов"язки. Молитви забагато не буває.
Читані Служби не такі вже й сміховинні - це також молитва, щира. В нашій церкві Служби скорочують, але відспівують, в сусідній василіанській - відчитують, але менше скорочують. Все ж читана скоріше і це дуже важливо для людей, які поспішають на роботу (власне, по хвилинах важливо, наскільки швидко вона закінчується). Але після того в тій церкві ще є співана і всі, хто любить довго молитися, можуть на неї прийти.
frater Vitalianus писав:Не думаю, що через молитву можна занедбати свої обов"язки. Молитви забагато не буває.
Тобто, коли вдома не зварено, не випрано, не прибрано, бо жінка півдня сидить в церкві, це добре? Або коли учень/студент занедбує навчання? Ви справді щаслива людина, якщо не розумієте, скільки сил, часу займають звичайні домашні обов'язки. А ще коли є діти...
ShMariam писав:frater Vitalianus писав:Щодо різновидів молитви (катех., проповідь): чи може, до прикаладу, харитативна діяльність замінити священику читання часослова. Ні! Якщо священик буде так чинити, то врешті-решт погубить себе. І митропилит Андрей Ш. власне часто тпро це пригадував про це. А ми собі тепер повинаходили концепції заміни молитви іншою діяльністю. Першим обов"язком священика є служіння в храмі, а не харитативна діяльність.
Звичайно, а вони не служать в храмі?
От тільки мусите прийняти, що в кожен покликаний до тієї чи іншої діяльності - хтось має більше має молитися, хтось менше, але більше працювати. І підвести всіх під одні рамки не можна! Якщо Ви покликані більше часу проводити в молитві - не звинувачуйте інших, всі люди різні.
Читаючи цей Ваш допис, перше що прийшло на думку - життя і діяльність св. Івана Боска (так сталося, що в свій час мусила вивчати його біографію дуже детально). На катонізаційному (беатифікайному?) процесі головним аргументом "адвоката диявола" було те, що Святий мало молився... Справді, при такій бурхливій діяльності на молитву багато часу не було, це в постійних недосипаннях... Звісно, він міг би плюнути на всі свої мрії про Ораторії, бідних дітей, просто тихенько собі сидіти і молитися... Але чи Бог того хотів?
frater Vitalianus писав:Думаю, якщо виділити 2 год на молитву щодня, то залишиться 8 годин на сон і аж 14 на виконання своїх обов"язків. А 2 годин думаю достатньо і на Службу Божу зранку і на вечірні молитви - ввечері.
frater Vitalianus писав:Рекомендую подивитися фільм Історія монахині. У фільмі сестар Люк також не могла узгодити молитву і свої обов"язки і це призвело до катастрофи - вона покинула монастир. Чудовий приклад для всіх нас.
frater Vitalianus писав:Щодо читаних служб: в латинському обряді є давнє правило за яким читана служба не може менше, ніж 30 хв. У нас Служба є набагато довша, тому менше 40 хв не може бути. За власним досвідом стверджую, що 40 хв є цілком достатньо щоб і відспівати службу важно - добре.
frater Vitalianus писав:А нащо влаштовувати сміховинні читані Служби Божі, якщо співана займає той самий час. Не думаю, що через молитву можна занедбати свої обов"язки. Молитви забагато не буває...
frater Vitalianus писав:Щодо різновидів молитви (катех., проповідь): чи може, до прикаладу, харитативна діяльність замінити священику читання часослова. Ні! Якщо священик буде так чинити, то врешті-решт погубить себе. І митропилит Андрей Ш. власне часто тпро це пригадував про це. А ми собі тепер повинаходили концепції заміни молитви іншою діяльністю. Першим обов`язком священика є служіння в храмі, а не харитативна діяльність.
frater Vitalianus писав:... А ми тепер бавимось в демократію в Церкві або кому що зручніше.
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість