Borrgdan писав:Слава Ісусу Христу.
Добрий (Благий) лише Бог. Людина народжується проти небесного порядку (у всякому разі на землі), тому це - суцільне зло. Нічого (абсолютно) доброго у ній нема. І свободу ось цього зла і можна розглядати. А розглядати свободу неіснуючого добра неможливо. Чи Ви, отче, бажаєте розглянути свободу Бога?
чому "людина народжується проти небесного порядку" (це дискутивне твердження, як зауважила Мар'яна, але в цій темі не до цього) означає у Вас якесь-там "суцільне зло"? Зло, повторюся - це хвороба Сотвореного добра, брак/порок доброї людської природи. Бог (будучи за Своєю Природою - Божеством) Творить інші природи. І, за Його (Бога) означенням, вони добрі ("побачив, що добре воно..."). Природа рослин, тварин тощо. Природа ангелів і людей. Допоки можемо розрізнити природу (якоїсь сотвореної речі) - доти не можемо говорити, що там "добро неіснуюче". Допоки є можливість розрізнити людську природу - ніяке це не "суцільне зло". Тут, пане Богдане, проблема у сприйнятті зла в якості чогось протилежного добру і, відповідно, логічно людиною припускається, що як і інші протилежності (гірке-солотке, тьма-світло, холод-жара...), добро і зло несумісні. Насправді ж зло є пороком/браком (чи, як вже говорив - хворобою) добра (сотвореної Богом природи) і тут важливо правильно (відповідно до влаштованого Богом, а не дуалістично: від якихось доброго і злого "двох начал", аналогічно, як ми не рухаємось у своїх судженнях від "здоров'я" і "хвороби" як від двох начал) рухатись своєю думкою богословствующого чоловіка від:
-абсолютного здоров'я безпорочного Добра, в Трьох Особах (вітаю всіх із Святом Зіслання Святого Духа
) Одності Божественної Природи - Тройці-через природи сотворених Богом дібр (за визначенням)
-до хворіння (злом) Богом сотворених дібр.
А обдумувана нами тут свобода, власне, і полягає у тому, що людина має вибір "прибігнути до Лікаря душ і тілес наших" - оздоровитися від зла. І так - розумію, що говорю і про персонифіковане зло і можливо Вас запутав, вживаючи різну термінологію в різних контекстах, тому тут (в нашому контексті) зауважу, що сатана по природі своїй - ангел, але найбільш хворий на зло ангел, настільки хворий, що ангельської природи в ньому розпізнати можемо лише теоритично, тому і говоримо про нього як про певний "абсолют зла"/"суцільне зло", хоча і тут (не те, що про людину) таке твердження досить проблематичне (з тої самої послідовності: існує - значить Сотворив; зла не Творив - значить хворе добро).
З повагою, о.Олег




Можемо і пробувати філософськи осмислювати свободу, однак Ви мали б дати повну картину обмеженої людської свободи, як її розумієте. Якщо хочете мене грішного втягнути в дискусію, звичайно. 
. Ні - тут, власне, від Вас і мені це мислення є чуже. Відповідно - не потверджую, бо це Ваші слова: від своїх я не відмовляюсь. Ще раз повторю логіку поданого мною мислення світу: існує - значить Бог Сотворив - значить добре воно. А зло - хворе добро. Впливає мо своїми хворобами одні на одних? Безперечно. І ці впливи мають безпосередній звязок з тим, що творча людська природа продукує. Те ж, що говорив про здатність свідомо прагнути зла - це про сатану і тих, хто йому поклоняється як богу.
Я завжди це знала. Питання в іншому: з якого дива іманентність Бога має заперечувати Його трансцендентність?
Насправді ж йдеться в таких випадках про речі, які є наслідками вчинків людей (а вільний вибір - тут Бог не може змінити). Сама смерть теж є наслідком гріха (вчинку людини), не кажучи про все інше
Ні, людина завжди має можливість протистояти злу і робити добро, але не завжди має бажання. І по природі своїй розрізняє здебільшого, де добро, а де зло. Інша річ - несвідомість і нерозуміння в окремих ситуаціях, що є добро, а що зло.
Ні, пане Богдане